Gå til innhold

Lykkelig!!


pondusa

Anbefalte innlegg

Bare en liten på tampen oppdatering.

Sambo reiste i morges til Oslo for å kjøpe ny bil!! Han hadde flere han skulle se på, så jeg vet ikke hvilken det blir, bare at det blir stasjonsvogn.. :hoho:

Jeg reiser hjem med båten i ettermiddag, og så kommer sambo og en kompis som er med han, kjørende oppover i kveld/natt.

Jeg gleder meg slik til å se hvilken bil det blir!!! :D

Blir også utrolig kos å komme hjem til familien! Er så lenge siden jeg har vært hjemme!

God jul og godt nytt år til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :P

JEg ville bare innom en tur å ønske deg og nurket ei kjempegod jul!!!

Takk for hilsen i dagboka mi forresten. Formen min er bedre og bedre.. :hoppe:

GOD JUL :nisse:

klem viwi 9+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

WE WILL WISH YOU A HAPPY NEW YEAR, AND HOPE THIS YEAR WILL BRING YOU TONNS OF FUN AND JOY...!! (æ innrømme d.. kan ikke engelsk. :ler: )

Nyttårsklæm fra Litle å Nurket 36+3 :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år kjære dagbok....

Da var vi endelig i 2003, rart å skrive det. Dette blir et begivenhetsrikt år, en liten gullonge skal nemlig komme til verden. Og mamman og pappan begynner så smatt å bli utålmodige nå!! Vil så gjerne hilse på nurket som ligger der inne og vokser seg stor og sterk. :ler:

Vi har hatt en kjempefin jul og nyttårsaften. Ble litt stresset, for vi fartet litt for mye frem og tilbake. Derfor var det deilig å komme hjem i går ettermiddag. (til ishus forresten, brrrr.....)

Har spist godt i jula, var på vekta i morges, og den viste 3,8 kg mer enn før jul. Hadde egentlig venta meg mer, så jeg ble positivt overraska. Nå må det sies at noe av dette er vann, etter mye tung og saltholdig mat i jula..

Oi, glemte nesten av det beste: BILEN!!!!

Det ble en Mitshubishi lancer, stv. 98-mod og sølv metallic. Var bare så fin, og kjempegod å kjøre!! :P

Nå har jeg nettopp vært å kjørt sambo på flyplassen, han måtte på jobb. :cry: Nå blir han borte ca en mnd dersom det ikke skjer noe hjemme.. Gullongen våknet i 6-tia og ga pappan et skikkelig show før vi sto opp, var som om h*n visste at han kom til å bli borte lenge. Nå er den kjempevill, kjennes ut som om føttene skal komme ut på siden av magen. I følge kalenderen skal h*n veie omlag 2250 kg nå, og jeg tror ikke den er noe mindre!! :hoho:

Magen er blitt kjempeflott nå, og jeg har bare fått et mikroskopisk strekkmerke på magen..håper det ikke blir flere...

I dag er vi 34+6 uker, bare 7 dager til vi kan starte den magiske T-30!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR og VELKOMMEN HJEM IGJEN!

Det var sikkert koslig å møte familie og venner i jula, men ekstra deilig å komme hjem igjen :) Kjenner meg igjen akkurat det med mye farting ja...dvs i år har vi tatt det totalt rolig, men årene før... :roll: Alle vil se den lille, og det er besøk dagen lang. Denne gangen får folk komme hit har jeg bestemt! Det kan bli et slit å ta med seg 2 unger med div. utstyr på lange turer...folk tenker faktisk ikke på at at det mye enklere for dem å ta seg en tur til oss enn vi hos dem ;)

Grattis med ny bil forresten!

Bra at du ble fornøyd med bilkjøpet!

Må si at du er ei tøff jente! Tenker da på din kjæres jobbsituasjon...at han er så lenge borte av gangen.

Er det lett for han å komme styrtende til hvis fødselen starter imens han er på jobb? En fødsel tar jo som regel en del timer, så han rekker det vel?

Skal du fortsette med studiene frem mot fødselen?

Selv tar jeg en liten pause, resten av klassen begynner i praksis neste uke...og den er jeg sykemeldt ifra. Så nå har jeg fri frem mot fødselen :stortsmil: Deilig!

Klem fra Zafir og Lillebror 33+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg alene da! Kjørte sambo på flyplassen i morges, og fikk melding like før han gikk ombord i flyet: "nå drar jeg snart, gla i dere...." Da var det ei som stortuta i sofaen.. :cry: :cry:

Nå går det bedre, fikk meg en bytur med ei venninne som også var kommet tilbake etter juleferie.

Har funnet ut at for å få tiden til å gå, har jeg laget meg en liste over ting som skal gjøres i nærmeste fremtid. Er plutselig blitt så glemsk..er det typisk for oss gravide tro?? :ler:

Følgende skal iallefall gjøres i løpet av neste uke, helst:

- kjøpe stellekommode på jysk, mamma og pappa spanderer

- kjøpe stelleveske og regntrekk til vogna

- kjøpe fotoalbum til alle bildene som kommer, fikk nytt kamera av sambo da han kom fra jobb før jul!!

- kjøpe ringperm og skilleark til 2003 permen med regninger og div.

- dra på trygdekontoret og levere søknad om engangstønad, seint ute..neida...

- dra med bilen på mitshubishi og få ordnet noen små garantisaker

- undersøke om leie av den første bilstolen på forsikringen

- øve på gitaren, skal ta gitarprøven i slutten av januar (obl. med enten gitar eller sang på skolen)

Tror dette var det hele, ble så mye når jeg fikk skrevet det ned. Biltingene kan kanskje vente litegranne.

Nå er det jordmorkontroll i morgen, er spent på tallene og hvor mye gullongen har vokst (sf-målet). Kanskje jeg tar et uoffisielt mål i kveld, målte rundt livet i dag morges og da var vi kommet opp i 115 cm!! :hoho:

I morgen er vi 35 fullgåtte og bare 6 dager unna T-30!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, kjedelig, kjedelig å sitte hjemme alene!!

Savner kjæresten min!! :cry: :cry: :cry: :cry:

Først tallene fra kontroll i går:

Uke: Jeg mener 35+0, men JM skrev 35+2..

Vekt: 91 kg, opp 15 totalt

BT: 127/83

Hb: Orka ikke måle

Urin: neg

Ødem: 0-1

Leie: Hodeleie - bevegelig, men hodet ligger godt ned i bekkenet.

Fl/min: 130

Sf-mål: 33 cm

Fikk ellers låne en video om fødsel og en om amming. Skal se dem i kveld.

Ny time til lege om 14 dager, har ikke vært til legen siden uke 16.

Og ny time til JM 30. januar.

Var til ei venninne å så filmene. De var kjempefine, den om fødsel var overraskende bra. Hvis min fødsel kan være som den ene der, så skal ikke jeg klage.

I dag har jeg fartet rundt i byen og prøvd å få unna noe på lista mi. Jeg har kjøpt stelleveske og regntrekk til vogna. Mens jeg var på butikken kjøpte jeg også en 3-pk med flanellskluter og en 12-pk med små gazkluter. Jeg fikk også kjøpt fotoalbum, vanlig med plastlommer, penner i ulike farger + gull klistermerker med babymotiver.

Da jeg gikk forbi H&M greide jeg ikke å dy meg...kom ut med en innedress og en nattdrakt i str 50. :ler:

Var på Jysk og jeg kunne få stellekommoden på mandag, nå begynner det virkelig å ordne seg. Har vasket litt babyklær og kluter i dag, slik at jeg kan begynne å legge i den når jeg får den hjem. Må vel kjøpe en pakke med bleier også.

Nå skal jeg krype i min nyinnkjøpte, store morgenkåpe som er kjempedeilig. Får meg til å se ut som en blåhval.... :hoho: Har vært å leid to filmer, og kjøpt litt snop og brus. Blir en skikkelig sløvekveld i dag. Skal bli godt, synes jeg har kynnere hele tiden. Magen strammer seg og slapper av nærmest konstant. Det er ikke vondt eller ubehagelig, så det er vel bare livmora som driver intervall trening!! :hoho:

I dag er vi 35+1 uker, etter min regning, og det er bare 5 dager til de magiske T-30!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått unna to ting på lista. Har bestilt legetime, kjøpt noen skolebøker og så har jeg fått stellekommoden i hus!!

Jeg trodde den ble levert nesten ferdig, men neida.. Der var en gigantisk eske med masse plater og staver og skruer og dill dall. :hoho: Og hva gjør man når man er utålmodig?? Jo, man slenger seg ned på et hardt badgolv og skrur.. :oops:

Det tok meg litt over en time og nå sitter jeg her med steinhard mage. Slik har den vært i en halvtimes tid nå..tror jeg må slenge meg på soffen resten av kvelden.. :wink:

Men nå står kommoden og lyser på badet og jeg har lagt oppi diverse kluter og litt klær. :ler:

Skolen startet også i dag. Skal ha et halvår med forming fordypning, og det gleder jeg meg til. Fikk vite litt om oppgavene, og det blir et bilde, en tekstil, en skulptur og to treoppgaver. I tre skal vi bla. lage pusslespill..

Nei, nå roper sofaen... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Vera!

Godt nytt år, og takk for hilsen i dagboka mi!!

Jammen klaffet det for oss denne måneden! :D

Ellers så har skolen begynt for meg også... men det er litt vanskelig å konsentrere seg!! Tenker bare på at det er noe der.. :D Hvordan synes du det var å gå på skolen i førsten av ditt svangerskap?

Koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, GODT NYTT ÅR og takk for hilsen i dagboken min.

Veldig koselig å lese i din :lol:

Håper det skjer noe for meg og snart, blir litt utolmodig og misunnelig når jeg leser om dere som snart skal føde :lol:

Lykke til med tiden dere har igjen :)

Klem fra Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg bare 1 time unna T-30..litt utålmodig nå..neida.. :hoho:

I dag har jeg vært på barn i magen treff igjen, var koselig å treffe de andre gravide igjen + noen nye. Vi var 12 stykker i dag og koste oss med is og andre lekre retter!!

Før det var jeg og trasket litt i byen sammen med Litle, hun har termin nå den 27. og begynner å bli litt lei..Forståelig!!

Vi var innom H&M og jeg kjøpte et hvitt jakke/bukse sett, en strømpebukse og 2 to-pack med hvite, langermete bodyer. Alt i str. 50. Nå blir det ikke kjøpt mer klær før jeg har sett hva vi får, har litt til den første tiden nå.

Gullongen er veldig aktiv om dagene, kjennes ut som om h*n skal sprenge seg gjennom magen!! Men det er kos også, for da pusker jeg litt med føttene som buler ut og det virker som om den liker det! Skal bli spennende å se om den gjør det på utsiden også..

Nå er det go`natt snart. Har sovet dårlig de to siste nettene, har våknet hver time uten grunn. Er litt tungt når jeg skal opp kl 7 og være på skolen fra 8.30-15.00....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vera!

Takk for koselig hilsen i dagboka mi og vibbene- gleder meg til å finne ut om de virker... Jeg så på profilen din at du er førskolelærerstudent, selv er jeg førskolelærer. Gratulerer med valg av ett viktig og morsomt yrke, gled deg! Men først skal vel du og babyen kooose dere ett års tid. Ønsker deg alt godt og lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Vera! Takk for hilsen.

Du skjønte visst ikke min kryptiske melding i dagboka mi ;)

Jeg er gravid og fant det ut i dag - på bursdagen min.

Nooria :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi jaggu T-29!!! Hadde ikke drømt om at det skulle gå så fort!! Nå er det bare en milepæl igjen og det er nok den største... :ler:

Jeg har det ganske tungt nå, er blitt så plutselig denne siste uka. Tror kanskje det har noe med at magen har sunket litt ned og at det strammer noe voldsomt. Er ikke alvorlig plaget av kynnere enda, men jeg har en turbo inne i magen. Er nesten som jeg er redd for at h*n skal sprenge seg gjennom når det er som verst. Begynner vel å bli stor nå. Skal vell være bortimot 3 kg snart!! :D

Det var godt å ta helg i dag, men jeg savner sambo noe så forferdelig!! :cry: :cry: Han kommer hjem i mndskiftet dersom det ikke skjer noe før. Vi snakkes hver kveld på telefon, men jeg savner å bli hold godt rundt når vi har lagt oss. Savner noe annet også, men det skal vi ikke snakke så høyt om.

I kveld skal jeg og en venninne på kino og se To tårn. Det gleder jeg meg til, har lest boka før. Ellers blir det totalt avslapping hele helgen!!! Kjenner at det skal bli godt. Har vært på biblioteket og lånt 2 krimbøker, så jeg har noe å kose meg med. Har et babyteppe jeg driver å broderer på, men det begynner å bli umulig å lene seg frem og se på mønstret..tror jeg må utsette det litt til gullongen er kommet på utsiden. :hoho:

Nå skal jeg henge opp en maskin klær og øve litt på gitaren!!!

Kos fra oss som er T-29 i dag!! Og 36 fullgåtte uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vera!

jeg ville bare spørre deg om du tar småbarns. ped i fordypning- om du har det dette siste halv året da?? Ser at du ønsker å jobbe med de yngste og vil si at det er helt herlig! De er så utrolige og det skjer såå mye- mange tenker små barn- lite å finne på, men det er jo så mye vi kan gjøre sammen med dem! Det gjelder å se mulighetene. Om det er lov vil jeg anbefale deg en bok som heter når små barn møtes- kjempe bra!!( Er det ikke lov får det bare slettes...) I den får man virkelig innblikk i hvor mye ett lite barn faktisk er kompetent til!

ha en flott lørdag! Klem fra Kipa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...