Gå til innhold

Lykkelig!!


pondusa

Anbefalte innlegg

sitter her med kjempemange sommerfugler i maven. har nemlig funnet ut at jeg er gravid. egentlig er det litt rart fordi jeg har gått på p-pillen yasmin, så dette var ikke helt planlagt! jeg tror det kan henge sammen med at jeg har hatt mellomblødninger mellom mens og at jeg har hatt EL i "sukkerpille" perioden.

Uansett nå som sjokket har gitt seg litt, er både samboeren min og jeg veldig glade. det kommer litt ubeleilig, fordi jeg har ett år i igjen på høyskolen, førskolelærerutdanning, og samboeren min er nettopp ferdig med skolen, men foreløbig uten arbeid.

Litt om oss: jeg er 22 år og han er 26 år,og det er først gang for oss begge.

jeg har regnet ut at mens terminen skal være 23 januar. skal på min første legetime 24. juni. tror det skal bli godt å få svar på noen spørsmål, men jeg vet ikke hva jeg lurer på. alt er litt kaos inne i det lykkelige hodet mitt!!!!

Hilsen Vera icon_smile.gificon_smile.gificon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipp,hipp hurra!!!!

GRATULERER med 2 blå og velkommen som dagbokskriver!!!!

Gleder meg til og følge deg

Klem fra PIa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Vera icon_smile.gif

Og gratulere så mye med 2 blå!!!

Jeg selv har også 1 år igjen av førskolelærerutdanninga...men er dessverre ikke gravid ennå. Men vi prøver alt vi kan icon_wink.gif

Hvem vet...kanskje vi går på samme skole???

Samme klasse???

Men...det er jo masse førskolelærer-skoler rundt omkring her i Norge!

Lykke til med eksamenstid og svangerskap icon_smile.gif

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

:ler: Så har jeg endelig vært hos legen. Det var deilig å høre han si at alt var i orden og alt virket normalt. Han sa også at jeg var en uke mindre enn jeg trodde selv, så i morgen starter jeg på uke 11 på nytt igjen. Ble overrasket over hvor godt terminene klaffet. Jeg hadde regnet ut 23.januar selv og legen kom med 26.januar.

Jeg har fortsatt ingen plager, men er mye trøtt. HELE DAGEN!! Fikk også beskjed hos legen at jeg hadde litt sopp. Derfor den ekstra utfloden som jeg trodde var normalt når man gikk gravid. Har ikke plaget meg, men det jo heller ikke vits i å gå med det. Og så har jeg fått dilla på bananer, av alle ting. Spiser gjerne en 4-5 stykker på kun kort tid. Så jeg får i allefall i meg proteiner.

Fikk også brev fra sykehuset i dag. Vi har fått time til ultralyd 20.august. Gleder meg noe så vannvittig. :ler::ler:

Det beste er at det ser ut som at sambo har fri da, så han kan være med.

Jeg har fått en bitteliten kul nederst på magen og er kjempestolt over den. Kan ligge å stryke meg på magen og prate til den i flere timer om jeg hadde hatt tid.

En annen litt merkelig ting er at jeg går å hikker hele dagen. Lurer på om det har noe med dette å gjøre, gjorde ikke det før. Man blir litt smårar av å undre seg over alt som skjer med kroppen og pitteliten. :briller:

Nå skal jeg bare slappe av i helgen, og det skal bli utrolig godt. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg ikke har hilst deg velkommen enda. *fy fy* Så velkommen og gratulerer med den lille i magen.

Fint å se at alt står vel til med dere.

Lykke til.

:)

Klem fra

Cobra 9+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Er så merkelig å se seg selv om dagene. Magen har liksom "spruttet" ut i det siste. I dag startet vi på uke 12 og nå synes jeg det går fremover!

Var til og med ei på jobb som spurte om jeg hadde handlet noen klær!! Fikk litt småpanikk, burde jeg ha handlet noe. Synes det er litt tidlig. Synes det er greit å gå å se i butikkene på de fine klærne og undersøke hva ting koster og slik.

Har ei venninne som er 15 uker på vei, og de hadde ordnet seng og kjøpt litt klær!!

:briller: Heldigvis er vi forskjellige. Det eneste jeg har handlet er ei mammabukse og ei utrolig deilig fløyelsbukse med strikk på H&M. Var i dag og kjøpte meg nye bh-er. Måtte opp en cup og et nummer!!!! Ble litt sjokkert at de hadde vokst så mye på tre måneder. :) Kanskje blir de ikke så mye større nå.

Har også kjøpt meg badevekt, ønsker å kunne følge litt med hjemme, for jeg har ikke tenkt å se ut som en elefant på slutten. Ekstra kilo utenom det normale synes jeg er unødvendig...

Måtte flytte UL hele 6 dager fordi det passet ikke med jobben til sambo. Men nå skal vi den 26.8 og vi gleeeeeder oss sånn. Noen fortalte at på sykhuset vi skal har de en stor tv-skjerm som du får se på under ultralyden. Høres helt fantastisk ut!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:roll: sitter her og tar meg selv i å tenke grusomme tanker. Jeg tenker på hvordan man skal vite at alt er bra med den lille før man får ul eller får høre hjerteslag hos jordmora. Tok meg selv i å tenke hva som skjer hvis den lille skulle være død. Det må jo nesten skje noe da, eller blir den liggende i magen til det blir oppdaget???

Er jo helt forferdelig å tenke slik og i dag måtte jeg gå i butikken og se på babytøy for å få tankene over på noe annet. Det er enda 5 uker til vi skal på ul og time til jordmora kunne jeg ikke få før etter ferien!!

Sannsynligvis er alt i orden, trøster meg med at magen vokser tross alt, og da må jo pitteliten også vokse. :P

Er så leit at sambo er borte på jobb, jobber i sommer en uke på og en uke av, jeg blir trist av å ikke kunne sette oss ned og prate. Alt er så mye bedre når han holder om magen og sier han gleder seg sååååå mye til å bli far. Til helgen har han heldigvis to ukers ferie!! :briller:

Krysser fingrene for at alt går bra, er nå 11+3 uker på vei. Det er jo nesten 4 måneder på vei. Synes ikke det er lenge siden vi tok testen og var 5 uker på vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såååå kjedelig å sitte hjemme alene!!! Føles som jeg er helt alene i denne byen. Alle er på ferie, men til helgen skal jeg besøke mamma og pappa. Det blir koselig, har ikke sett dem på lenge.

Ble så gla i dag, noen venner kommenterte at magen hadde vokst!!! :ler: Endelig fler som ser det. Trodde jeg var blitt smårar og så syner, men magen har virkelig vokst. :P

Jeg synes det er på tide, er jo hele 11+5 uker nå!! :briller:

I dag fikk jeg brev fra legen med resultater fra blodprøvene. Lå med et hyggelig brev fra legen hvor det sto at jeg måtte ta jerntilskudd ut svangerskapet. Det er nok veldig normalt, etter hva jeg har skjønt.

Nå teller jeg bare dager til vi skal på ultralyd 26.august. Trodde jeg skulle få time til jordmor nå i uke 16, men hun var selvfølgelig sykemeldt til hun skulle ut i permisjon. :( Så jeg måtte nøye meg med legetime, forhåpentligvis får de en vikar, slik at jeg får gå til jordmor. Har jo mest lyst til det. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med ferie! Vi har vært hjemme hos mamma og pappa og søskene mine i helga. De eier ei lita øy hvor vi har feriehus og det er så deilig å være der og slappe av.

Mamma ble litt overgitt når jeg ble gravid, hun tenkte bare på at jeg ikke var ferdig på skolen og hvordan vi skulle greie oss økonomisk etc etc. Jeg ble ganske lei av å høre på henne etterhvert. Derfor var det så deilig på lørdag når vi satt ute og grillet middag. Mamma sa jeg måtte være snill å spise slik at Lillegutt skulle få noe å vokse på!!!! :D Er første gangen hun kommenterer noe slikt, så nå tror jeg endelig at hun gleder seg til at barnebarn nr 2 skal komme i januar. :blunke: Ser også ut til at pitteliten har fått et nytt kallenavn...

Ellers er vi kommet til uke 13!! Jeg kan nesten ikke tro det, men vi har nå startet på fjerde mnd. Og magen bare vokser og vokser. Nå kan jeg ikke skjule lenger at jeg er gravid, og sambo elsker å kommentere til venner at magen vokser. Den vordene far er ikke lite stolt!!! :hoho:

Jeg sitter her med H&M katalogen. Tenkte jeg skulle bestille noe klær, må si jeg ble litt overrasket da 2 av 101 sider i katalogen var mammaklær!!! Og den eneste butikken her i bodø som selger mammaklær er nettopp H&M. Men jeg finner vel noe. Får bare være oppfinnsom..

Ellers er vi i fin form og vi storkoser oss!! :briller:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vera :D

Jeg fant ut at nå er det utrolig lenge siden sist jeg skrev noen ord her.... :oops:

Takk for hilsen i dagboka mi :wink: , kjempekos!!

Du er kommet en del lengre enn meg, ca 3 uker om jeg ikke tar helt feil.

Heldig du som er kommet over 12-ukersgrensa! Jeg gleder meg til den dagen selv, tror jeg kan slappe av litt da :)

Jeg leste om reaksjonen til moren din - prikk lik moren min sin reaksjon!

"Du kunne jo ha ventet til du var ferdig da..." og en liten rynke i pannen kunne vises. Men det kom vel egentlig ikke som en bombe heller da at vi ville lage småsøsken til Lillemor på 5 år...det blir jo tross alt nesten 6 års aldersforskjell og det syns jeg er litt mye. Vi tenkte som så at om jeg skulle venta til jeg hadde fått meg fast jobb med de rettighetene som følger med der, så hadde det fort blitt 7-8 år mellom dem...

Så nå håper jeg på å klare siste året på skolen selv om jeg føder i februar (hvis hele svangerskapet går greit, og babyen er "snill"), så skal det nok gå bra. Lillemor begynner jo på skolen neste høst, og da syns jeg det er godt å tenke på at jeg har mer tid til henne også (hun slipper SFO 1.året i allefall). Og itillegg "sparer" jeg inn et år med studielån :lol::lol: , vi får jo omgjort 42 uker til stipend :lol::lol:

Hvordan har du tenkt å gjøre det siste-året? Har du mulighet til å ta med bebisen på skolen? Eller vil du bruke tiden til å kose deg mest mulig sammen med Lillegutt/jente? Det kan jo også være fornuftig iom at du er 1.gangsfødende, tror nok jeg hadde valgt det om jeg ikke hadde barn fra før av. Lykke til uansett hva som skjer, utdannelsa er ikke uoverkommelig å ta igjen senere iom bare 1 år igjen!

Hva slags fag har dere sisteåret? Og når skal dere ut i praksis?

Vi har matte, ped og fordypning (forming), og har 5 ukers praksis i jan/feb (som jeg må ta igjen senere).

Jeg leser at du også er litt nervøs for UL, tror nok det gjelder for de fleste :wink: Men som du sier, så lenge magen vokser så må jo også Lillegutt/jente også vokse :)

Uff, dette ble nærmest som en lang avhandling dette...er litt "bablete" for tiden :ler:

Lykke til videre med spiren! Og kos deg med magen som popper ut :)

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sambo har nemlig reist på jobb, nå ses vi ikke før om en uke. :cry:

Bortsett fra det, er vi i tipp topp form. Er i dag hele 14+1 uker! Tror nesten ikke det er sant at tiden flyr som den gjør.

Neste legetime er om fjorten dager og UL er om tre uker!! :ler::ler:

Gjett om det er noen som gler seg til det.. he he...

Nå har jeg bare to uker igjen av sommerjobben og så er det tilbake på skolebenken. Gleder meg til å se ansiktene til klassen min første skoledag. Vet om ei til i klassen som er blitt gravid siden vi sluttet. Hun har faktisk termin 10 januar, så vi får nyte dette sammen. Jeg drømte jo at det kom til å bli et skikkelig babyboom i klassen til høsten, og kanskje ser det ut som jeg har rett. :hoho: Jeg får ihvertfall bakoversveis hvis det er flere enn oss to som dukker opp den 26. med mage. :ler:

Ellers så tror jeg at jeg kjente litt liv forrige uke. Er ikke helt sikker, var jo bare 14 uker på vei. Men det var en merkelig "bobling" nederst i magen. Hvis den gjentar seg flere ganger, er jeg sikker på at det var pitteliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Prøvde meg på et arti eksperiment i går. Det er jo lenge siden buksene ble for trange og i går fikk jeg bare lyst til å prøve den gamle, gode dongeribuksa. :ler:

Fikk den opp til hoftene, så sa det bom stopp! :hoho: Tydelig at noen har forandret seg de siste 15 ukene.....

Var i byen i dag og handlet inn noen mammatruser og en ikke helt tynn strømpebukse... Skal prøve om det er bedre å ha på seg, her gjør vi alt for velværen... :briller:

No e dæ bare 23 daga igjæn te ultralyd!!!! :lol:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvor nettslave man blir når man er alene hjemme! Ute er det sol og varmt, og her sitter jeg foran pc`n. :ler:

Skulle egentlig vært ute å gått en tur, men det er kjedelig alene. Er ingen som er hjemme i helga heller, som jeg kunne fått med. Må vel bare trø ut alene da. :-?

Må finne ut senere i dag hvor tidlig man kan forvente å kjenne spark fra småen. Tror nemlig at jeg gjorde det i går kveld. Ligger å kjenner etter alt som kan være tegn på liv der inne.... Skal bli deilig å få overstått UL, så kanskje man blir litt roligere? :briller:

14+3 i dag.

Klæm fra ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Så har jeg endelig vært på kontroll nr 2! Skulle egentlig vært hos jordmor, men hun har termin om en mnd, så det ble legen denne gangen.

Alt var bra, har lagt på meg 2 kg på 16 uker! Synes det er ganske bra. :ler:

Alt det andre var normalt, lå faktisk litt over gj.snittet på sf-målet. Livmora var kommet helt opp til navlen nå, da er det jo ikke rart at magen står ut som den gjør!! :hoho:

Da legen skulle høre etter hjertelyden, fikk vi det ganske komisk. Etter mye om og men fant han en lyd, men han syntes den var litt lav frekvens på. Han tok da pulsen min, og gjett hvem sin lyd vi hadde funnet?? Jo, min selvfølgelig... :wink: Pitteliten hadde nok gjemt seg, for han fant ingen ting etterpå heller.

Men om 11 dager er det UL og da får vi forhåpentligvis se en sprell levende baby som turner i magen. :briller:

I dag er vi 16+0 uker!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei på dæ Vera...

Fant endeli ut at di dagbok ikke låg under samme som æ har. Snakker om vakumhode æ har da :hoho:

Sett no bare hær æ.. Lættere førrvirra. Hadde jo regna mæ fræm tell uke 18.. Men neida... Jordmora sa 15 å ei halv uke... Frustrert!!

Men d går no..

Sku no bare si hei å hopp, å lykke til på siste dag på jobb imårra...

Ska sitte i gostoln å labbe tur æ. Trimme katta... *dårlig unnskyldning, men* :sjarmor:

Kos å klæm fra linn å Nurket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dagene gå litt fortere?!?! :roll:

Sitter her og venter utålmodig på at det skal bli mandag!! For da skal vi på den o, store UL. :ler::ler:

Skulle egentlig vært i dag, men måtte utsette en hel uke slik at sambo kunne få være med!

Ellers er formen tipp topp som før og magen vokser. Har vært hjemme i tre dager og har ikke tall på hvor mange som har klappet den og kommentert det. :hoho: Skikkelig artig dette!!!!!

Var kommet litt ut av telling, men i dag er vi 16+5 uker!!!!!!

Snart halvveis!! :hoho:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

hei på dåkker!

joda, vi væks å trivest.. sant at dagan går sakte.. så sakte at æ e kommet ut av telling på kor langt æ e kommet. æ e så flink.. hehe.

kommer kanskje på Kafka, får se om nån kjøre.

å ette UL ska æ ha FULL rapport!! :lol:

kos å klæm fra Litle å Nurket :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryster til besvær!!! :oops:

Var for 3 uker siden og kjøpte meg to nye bh-er i en størrelse større, trodde det skulle holde en stund. Nå ser det ut til at jeg må på shopping igjen, de spretter jo ut av alt nå!!! :hoho:

Med dette tempoet når jeg vel 100DD før fødselen er overstått... Mamma måtte jo komme med kommentaren: "Enn når du får melk da??". Grrrrr.....

Vel, bare 5 dager til ul nå. Får trøste meg med at sambo kommer uventa hjem i kveld, skulle eg komme på fredag! :briller:

I dag er vi 16+6 uker!!!

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var stipendet i boks, og hva er vel bedre enn å shoppe litt da??? :hoho:

Dagens fangst ble:

- to nye bh-er str 85D!!

- garn til lappeteppet, som skal brukes til vognteppe i vinter

- kakaosmør-stift til bruk mot strekkmerker og kløe på magen(body shop)

- nesten en kjempesøt body, men skal vente til vi har vært på ul.

Da er det BARE 3 dager til ul!! :D

I dag er vi kommet opp i svimlende 17+1 uker!!!

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare TO dager igjen!!! :roll:

Lurer på om jeg er litt spent, ellers så er det pitteliten som trener til OL mot tarmene mine. Alt jeg har spist de to siste dagene har bare kommet rennende ut. :oops: Bare glad jeg ikke spyr!!!

I dag er vi 17+2!!!

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...