Gå til innhold

Lykkelig!!


pondusa

Anbefalte innlegg

Da er det kun en dag igjen!! :hoho:

Er så spent at jeg får sikkert ikke sove i natt. Vi har time kl 12. :briller:

Kommer med full rapport i morgen om hvordan det gikk!! 8)

17+3 i dag!!!!

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi vært på ultralyd!!! :briller:

Sånn forløp det:

Vi kom fem minutter før timen kl 12 i formiddag, og trodde vi skulle få komme rett inn. Da hadde de greid å dobbelbooke kl tolv, så et annet par fikk gå før oss. Så da måtte vi sitte på gangen i en halvtime. KJEDELIG!!

Når vi endelig kom inn, ble det fart på sakene. Pitteliten viste seg fra sin beste side og vinket og sparket til oss. Jordmora sa at h*n satt inne i magen med hodet opp!!

Alt var bra, men utfra alle målene til jordmora så var jeg bare 16+3 og ikke 17+4 uker.

Dermed har vi fått ny termin og ny måned!! Den ble satt til 8.februar!!

Jeg tror nå h*n kommer i månedskiftet.

Fikk fire bilder med oss hjem, og de er nå mailet februarklubben på SM.

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Iler til Februarklubben...må jo se nurket*

Hei Vera :)

Har nettopp ønska deg velkommen inne på SM - Februarklubben, og så gikk det opp for meg at NÅ er det lenge siden jeg har skrevet her inne :oops:

Har skolen startet hos dere?

Vi starter ikke før om ei uke...syns faktisk det er en smule kjedelig å vente så lenge etter at de andre skolene har begynt. Et luksusproblem kan du si :ler:

Det er utrolig betryggende å ha vært på UL, ikke sant?

Jeg har også vært innom der en tur, og det var jo bare helt utrolig å se den lille spiren :) Tenk: den var bare 14 uker og hikket allerede!!!

*smelt*

Du får kose deg masse med frøet, håper magen ordner seg etterhvert ;)

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for titten, Zafir. :ler:

Ja, skolen startet i dag. Vi har skole tirsdag og torsdag frem til jul!! Har jo bare ped og religion/etikk. Blir nok en time gitar på onsdag.

Var artig å komme tilbake, vi er nå kommet opp i 4 stykker i klassen som skal ha i jan-mars!! :hoho:

Bare et lite spørsmål: Har du en ped.lærer som heter Sonja Kibsgaard? Jeg er i slekt med henne.

Har nå vent meg til tanken at vi skal ha i februar, og synes det er greit. Kanskje det ikke er så kaldt og mye vinter da??? :briller:

Klæm fra oss som er 16+4 uker i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du er i slekt med Sonja Kibsgaard :)

Ja, jeg vet av henne! Har hatt henne som gjesteforeleser, og regner med at vi får henne i noen av ped.timene dette året.

Hun virker kjempeflink, syns jeg. Veldig sprudlende og energisk!

Artig at flere av jentene i klassen din venter barn på nyåret!!!

Skikkelig babyboom :ler:

Tror ikke noen av mine klassekamerater er/blir gravide dette sisteåret, men man skal aldri si aldri ;) Blir spennende å se.

Er også spent på å se timeplanen...men vi har nok forelesninger flere dager enn dere Vera ;) Dette året har vi ped, matte og fordypning (forming), og jeg er så innmari glad for at det er så få fag i år. Slit med 5 eksamener på en gang...

Lykke til med studiene! Snakkes vel mer inne på SM tenker jeg ;)

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi igjen i uke 18 på nytt. :ler:

Søstera mi ringte og sa at søskenbarnet vårt har fått sitt første barn. Lillejenta på ca 3125 g og 49 cm kom 8 dager på overtid, og måtte til slutt takes med tang!! Stakkars. :cry:

Var ferdig på skolen kl 11 i dag, så da jeg kom heim dro jeg sambo med til byen hvor vi spiste lunsj. Etterpå fikk jeg han med på småtroll for å se på vogner. Ville høre om de hadde prislister på vogner, men det hadde de ikke. :(

Tenkte jeg skulle sammenligne simovognene med de som selges på bjørn babyshop.

Har enda ikke fått jordmortime, hun som skulle komme som vikar i går kommer ikke før på fredag. Så jeg får vel bare ringe tilbake da. Har vel egentlig god tid, er 14 dager til jeg er 20 uker på vei.

Da vil vi også være halvveis, wow for en tanke. Da er det BARE 20 uker igjen. :hoho:

Ellers har vi det bare bra, er 17+4 uker i dag!!! :briller:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye som skjer her i gården om dagen, men en liten oppdatering blir det. 8)

Sitter å venter spent på pakke fra Atelje Margaretha. Har nemlig bestilt et sengteppe som jeg skal brodere til Pitteliten... :briller:

Det måler 87x107 cm tror jeg, og jeg håper jeg ikke har tatt meg vann over hodet. :hoho:

Teppet skulle egentlig kommet i slutten av aug, men pga. at noe ikke var på lager, kommer det ikke før den 10. Har bestilt 3 smekker som har samme motiv, nesten. Kan nesten ikke vente til jeg får begynt på det!!

Ellers er det flott å være gravid i en klasse med nesten bare damer! I dag kom det en og sa at jeg kunne få masse babyklær som hun har brukt til sin 2-åring. Jeg sa jeg skulle se på det, og så skulle jeg få det jeg ville ha. Hun har nettopp flyttet, og driver å kvitter seg med ting.

Kjempesnill klassekamerat jeg har!!! :ler:

I morgen begynner vi på uke 19, de raser jo bare unna disse ukene!!!

Skal ringe jordmora i morgen, håper hun vikaren er på plass og at jeg kan få en time snart. :roll:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny milepæl er nådd, i dag er vi fullgåtte 18 uker!!! :ler:

Var oppe tidlig og ringte til helsestasjonen. Jordmora var endelig på plass, og jeg fikk time 17.9.

Det er jo bare 10 dager til!! :hoho:

Håper vi da får høre hjertelyden!!!

Ellers er alt bra, nyter at vi er 18+1 i dag!!

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle egentlig skrevet litt i går, for da nådde vi en ny milepæl.

VI ER 20 UKER PÅ VEI!!! :ler:

Ellers har pitteliten endelig begynt å sparke, kjenner det som svake "bump" nederst på magen. H*n var nå så vittig at h*n ventet til 11.september med å gi liv fra seg. Da hadde nemlig pappan bursdag!! :hoho:

Siden da har jeg kjent liv flere ganger om dagen, skvetter liksom til hver gang det skjer noe. :briller:

Ellers har jeg fått et babyteppe og 3 smekker i posten fra Atlje Margaretha. Skal brodere dem, og håper jeg blir ferdig til februar kommer... :wink:

I overmorgen skal vi til jordmoren for første gang, blir sikkert spennende. Hun hadde satt av litt ekstra tid til informasjon. Har nesten fått overtalt sambo til å være med. :P:P

I dag er vi 19+2!!!

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra første jordmorbesøk! :ler:

Alt sto bra til med både mor og barn. Målene mine var 16,5 cm. Synes det var litt lite til 20 uker, eller hva?? :roll:

Jeg hadde fått med sambo nedover, frivillig tvang...

Vi fikk høre hjertelyden for første gang! Det var den vakreste lyden jeg noensinne har hørt!! :hoho: Den kom med en gang jordmora satte doppleren mot magen! Hun kunne til og med høre den såvidt med den tresaken hun har. :briller:

Fikk neste time også til jordmor, siden jeg ikke fikk komme i uke 16. Så hvis jeg er heldig, får jeg 4 jordmortimer på rappen!!! :hoho:

Ellers sparker den hver dag, er så deilig!!!

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en aller så liten handletur i dag.

Kom hjem med en bh i str. 90D!, en ammebh(er uten bøyle å vanvittig god å ha på), to mama-tynnstrømpebukser og en tykk en. :ler:

Kjøpte meg også ny jakke, må ha noe å ha på meg utover. De hadde salg på intersport, så da endte jeg opp med en Norrøna Trollveggen-jakke. Var 20 % avslag. :ler:

Har endå ikke kjøpt noe til pitteliten, synes det er så vanskelig, for alt er jo enten rosa eller blått. Og når vi ikke ville vite hva det blir, er det litt vanskelig. :ler:

Men jeg tror jeg skal begynne å kjøpe inn litt gas-kluter, vaskekluter og helseteppe etterhvert. :hoho:

Ha ei fin helg alle sammen, i dag er vi 21 uker !! :hoho:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til tannlegen i går. Måtte krype til korset å bestille meg time. :-?

Hater å gå til tannlegen, men det var 2 1/2 år siden sist... :evil:

Jeg endte opp med to fyllinger. Gikk egentlig bra, for jeg fikk bedøvelse. Det er egentlig lyden jeg synes er verst, og det syntes visst Pitteliten også! Det blei en heftig aktivitet der inne når han boret. :hoho:

Men nå er det gjort, og det skal bli leeenge til neste gang!! :ler:

I morgen er vi 22 uker! HURRA!!

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi kjøpt det aller første utstyret til Pitteliten! :ler:

Var på søndag og kjøpte barnevogn, kom over en brukt Simo kombivogn. Den var kjøpt for 1 1/2 år siden og er en sportsvogn. Men så hadde hun en simo vognbag som de brukte i bilen under nett. Denne satte hun bare inn i sportsvogna, og vips så hadde hun en kombivogn!! :hoho:

Vi fikk den for 1800,- og jeg vil si det er bedre enn å kjøpe en ny kombivogn til 6199!!!!

Vi må kjøpe regntrekk, stelleveske og madrass til bagen. Bare det blir omtrent 8-900 kr!! :wink:

Vi har bestemt oss for å prøve å fordele utgiftene litt, slik at vi ikke ruinerer oss helt. Skal få kjøpe seng og vippestol også brukt. :hoho:

Ellers er det ikke noe nytt, bare 17 dager til ny jordmortime. Er spent på sf-målet da. Synes magen har stagnert litt. Den blir også steinhard med jevne mellomrom, særlig om morgenen. Blir litt bedre etter at jeg har tisset. :oops:

Merket noe rart her om dagen. Det piplet ut litt blank væske fra begge brystene. :oops: Kan det være melkeproduksjonen som er kommet igang så tidlig??

I dag er vi 21+4 uker!!! :ler::ler:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig å lese at det går bra med deg og den lillei magen :)

gleder meg til den gangen det blir min tur og ....! du har rett i at det ikke er billig å handle utstyr ja det skal være sikkert og visst ,og så er det jo sååå utrolig mye søtt å få kjøpt og da ...

lykke til videre med svangerskapet og den lille .

klem fra sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

SAMBO HAR FÅTT SEG JOBB!!!! :D (gledesdans på gulvet). :ler:

Han fikk vite det endelig i går kveld kl halv tolv, og båten skulle komme til Bodø i natt. Da ble det hektisk pakking av klær, heldigvis hadde vi nettopp vasket, slik at alt var rent!

Så i morges måtte vi opp kl halv åtte og ut å handle kjeldress, støvler, hansker, paracet og sjøverkstabletter... Han skal jobbe som maskinist/fisker på en 90 fots fiskebåt. :ler:

Klokken halv ti sa jeg og pitteliten ha det til pappa, og nå kommer han ikke hjem før om en måned. :cry: :cry:

Kanskje kommer de inn til Bodø for å levere sild, og da vi jo stikke ned på kaia og hilse på han..

Tipper han skal bli bra overasket når han kommer hjem, for nå vokser magen raskt! Den er sikkert mye større om en mnd!! :hoho:

Nå sitter jeg her da og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har støvsugd og ryddet litt i leiligheten for å få det koselig til helgen. Også jeg som hadde gledet meg til hjemmelaget pizza i kveld. Det har vi hver fredag!! :(

Det får bli en jentefilm og litt snop istedet! :hoho:

Pitteliten er veldig aktiv om dagene, akkurat nå lærer jeg h*n å digge Mark Knofler! :ler::ler:

Ellers er vi jo 24 UKER I DAG!!! :D :D

Enda en milepæl som er nådd! Nå raser ukene avgårde!

Klæm fra ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Neida Vilja, det har ikke skjedd noe!! :D

Så snilt av deg å spørre!

Har bare vært så mye på skolen å gjøre og så har jeg vært hjemme en liten tur!! :P:P

Men for å ta det kronologisk:

På fredag var vi på kontroll til jordmora, og dagens vitale mål var som følger:

Uke: 25 (24+0)

Vekt: 82 kg ( opp 1 kg, 6 totalt)

BT: 115 / 71

Hb: 11,1

Urin: neg

Ødem: 0

Fl: 150 s/min

Sf-mål: 22,5 cm ( 6 cm mer enn sist gang!!)

Fikk ny time 14. nov til jordmora. Hun spurte om jeg ville ha til henne eller legen, og jeg sa at jeg helst ville gå til henne. Så nå får jeg de fleste timene til jordmor, såfremt det ikke skulle skje noe spesielt. :D :D

Synes det er best å gå til henne, får mer tid til å prate og hun har tid til å høre på!!!

Pitteliten er en veldig aktiv krabat for tiden. Er en omgang kickboksing når jeg legger meg på kvelden, og så våkner jeg 6.30 av at h*n turner!! Ellers kommer det litt forskjellig i løpet av dagen, helst når jeg legger meg på sofan, drikker noe søtt eller setter på noe rolig musikk. :hoho:

Er så artig å se magen bule fra side til side, begynner å få litt struttenavle nå også!! :ler::ler:

Sambo har det bare bra på båten, de fisker og gjør det bra. Han har vært ute 1 1/2 uke, men er litt usikker på når han kommer hjem. :wink: Det er litt stusselig å gå her alene, så jeg prater MYE med magen!! :hoho:

I helga har jeg vært hjemme en snartur. Mamma og pappa var ikke hjemme, så jeg bodde hos søstra mi. Har fått litt kvalitetstid med tanteungen min som er snart 1 1/2 år. Hun hadde lært seg litt av "Lille petter edderkopp" i bhg, så den skulle vi synge hele tiden. Ellers hadde hun lært masse nye ord, bla. så så vi Memil (Emil) på barne-tv på lørdag!! :hoho:

Hun var også litt interessert i magen, men forsto ikke helt at babyen var der inne. Den bor jo i nabohuset!!!

Nå skal jeg sette meg ned med en kopp te og se "Notting Hill". Har bare sett den xxxxxxx-antal ganger før!! :D :D

I dag er vi forresten 24+2 uker mot målet!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese om deg å pitteliten :D Heldig du som har kommet så langt *sukk*. Men jeg kommer vel etter, sakte men sikkert :) Nå går jeg bare rundt å venter på at brev fra sykehuset skal ramle ned i postkassa mi! Der står det nemmelig når jeg skal inn til ultralyd :D Annen informasjon står det sikkert der også! :)

Mange hilsen Tvinny :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hey Vera!

Hyggeli å høre at alt står bra til. Sjøl va æ en tur t lægen i går, mandag, pga at æ svimte av førr 3. gang på ei uke. Va litt komisk da.. Datt om inne på Odds Bokhandel, å vart slæpa opp i settanes stilling i ei trapp...å dær fikk æ ikke lov å fløtte mæ fra før mamma kom :ler:

Men men, alt vel me både mæ å Nurket.. Ska tbake førr å sjekke nå greier næste mandag. Nurket ha vært lite aktiv faktisk. Ligg på hau å sparka i ribbeina.. :D Å sånn går no dagan..

Vel, vi snakkes vel på Kafka den 30..

Kos dåkk bægge 2.

Klæm Litle å Nurket 26+2 :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...