Gå til innhold

Lykkelig!!

pondusa

Anbefalte innlegg

I dag har jeg bare ligget på sofaen og sløvet.

Grunnen er at jeg for andre natt på rad ikke har fått sovet noe særlig. :(

Jeg får vondt av å ligge på rygg, det er ubehagelig å sove på siden og på magen kan man jo bare glemme.

Jeg prøvde i natt med pute mellom knærne, den sparket jeg vekk fem minutter etter jeg sovnet. Prøvde også å legge en pute under halve korsryggen, slik at jeg fikk en tipp. Våknet etter en time av at puta var vekk og jeg lå på ryggen med vondt! :cry:

I tillegg har jeg jo et lite gull som ville vise mamma hvor god h*n var blitt i boksing!!!

Det endte med at jeg tuslet ut på stuen i 5-tia og la meg på sofan. Der fikk jeg sove og våknet kl 14!!! :hoho:

Sambo er jo på jobb, så jeg hadde ingen som kunne kna meg på ryggen heller.

Dette skal visstnok forberede oss på nattevåk, men det får da være grenser!!! :ler:

Mens jeg satt på sofaen og syntes synd på meg selv og så frem til nok en våken-natt, fikk jeg melding på tlf fra sambo.

De kommer med båten til Bodø i løpet av morgendagen og skal ligge her noen dager!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Plutselig var hele natta glemt, for nå skal jeg få treffe han igjen. Han har bare vært borte 14 dager, men jeg savner han mye hver dag!

Dessuten har han et nurk som vokser seg større for hver dag, og det er stor forskjell fra 14 dager siden.

Nå kan jeg ikke vente på å legge meg slik at det kan bli morgen!!!!! Dette er jaggu værre enn julaften. :hoho::hoho:

VI ER DESSUTEN 25+0 UKER I DAG!!!!! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var jeg alene igjen. :cry:

Sambo måtte reise ut igjen i går, men jeg har jo hatt han hjemme siden lørdag!! Tror egentlig at han kommer rimelig raskt hjem igjen, for de hadde bare en last til å ta. :D

Pitteliten vokser og koser seg, målte nettopp magen og den var 106 cm!! :ler:

Ellers har h*n begynt å legge seg til en døgnrytme. Er våken i 6-7 tia på morran, litt midt på formiddagen, litt på ettermiddagen og skikkelig i 12-1 tia på natta. Går ca 3-5 timer mellom hver gang h*n hilser på oss. :ler:

Er blitt slik at når klokka nærmerer seg, så venter jeg bare på spark!!! :hoho:

Jeg har også fått mer væske i brystene, det pipler ut dersom jeg klemmer litt. Har skiftet fra blankt til gul/hvitt nå. Men det er ikke så ille at det setter flekker på genseren ennå. Håper jeg slipper det på en stund. :P

Har vært i byen i dag, og jeg kommer stadig hjem med noe nytt. Men det er nok bare til meg selv, ting som jeg må ha. (økonomien er litt slitt for tiden). :ler: I dag endte jeg opp med:

- 1 kakaosmør-stift, mot kløe/strekkmerker på magen. (har brukt opp en allerede)

- Titralac, mot halsbrann. Smaker som fluortabletter/tannkrem.

- Måleband

Ellers så snakket jeg med svigermor i går, hun var pratsjuk. Hun satt og strikket sine aller første babysokker!!! :ler:

På lørdag skal jeg dessuten møte en klassevenninne som fikk ei jente 15. mars, 3 1/2 mnd for tidlig. Hun var 25 uker på vei, og jenta var 408 g og 29 cm!! I dag er hun 7 1/2 mnd og alt står bare bra til med henne. Gler meg til å møte dem, har ikke sett jenta da de bor i tromsø. :ler:

I dag er vi 25+6 uker!!!!

Bare 9 dager til vi starter på 3.trimester og siste innspurt mot den store finale!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg og så forsvant det bare i løse lufta!!!! :evil: :evil: :evil:

Skulle fortelle hva jeg har fått av naboen i går. Hun kom med en eske med babytøy og sa jeg kunne ta det jeg ville ha. Jeg endte opp med:

- 2 luer

- 1 par sko i str 18, såååå søte

- 5 nattdrakter i str 62-80

- 7 innedresser i str 62-80

- 1 "sovepose" for å ha i senga

- 5 bodyer i str 62-74

- 2 par sokker

- 1 par votter

- 5 snekkerbukser i str 62-80

- 5 gensre i str 56-92

- 1 jakke i str 66

Bodyene var litt flekkete, så dem skal jeg bare farge i en nøytral farge. Da blir de som nye. :ler:

Nå skal jeg snart dra å treffe venninene mine. Blir ikke noe bytur, for den ene ungen har spydd hele natten! :(

Men jeg skal dra hjem til dem på besøk, er advart mot de basillene som finnes der!! Må bare se ungene!! :ler:

Målte sf-målet mitt i dag, og jeg ligger litt over gj.snittet ifølge helsekortet.

Jeg er 26+0 i dag og målet var 26 cm!!! :ler::ler:

Nå er visst turneren våknet!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Vera!!!

Nå er jeg nesten litt :oops: her... Har ikke oppdaget at du har dagbok her, før nå. Jeg er jammen treg i oppfattelsen! Vi som har termin nesten samtidig og greier :ler: Jaja! Her er jeg i alle fall, med voksende mage og gode greier. Sitter og tar en skikkelig rolig dag idag, eter masse bursdagsfeiring i helgen! Lille Even sparker villt i magen idag. Hadde jeg nesten ikke trod etter den akrobatiske seansen inatt ;) *knis*

Håper du ellers har det bra! Det virker jo slik etter å ha lest gjennom hele dagboken din på en gang :)

Masse lykke til videre!

Klem fra Sessa 26+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å så en skjønn liten jente i går! :ler:

Var veldig rart å se en baby som er nesten 8 mnd, men som ikke veier 5 kg enda. Hun var på størrelse med en 2 mnd gammel baby! :P

Fikk se masse bilder fra tiden på sykehuset og jeg satt der med klump i halsen og tårer i øynene, hun var så lita! Hånden hennes var litt større en tommelneglen min!

Tenkte på pitteliten da, hun var 25+1 da jenta kom til og jeg er 26+2 i dag!

Heldigvis hadde det gått bra med jenta og de trodde ikke hun kom til å få noen store varige men. :P

Ellers begynner det å bli tyngre å bevege seg nå. Og senga har jeg mest lyst til å hive langt vekk!! :hoho:

Våkner i 7 tia hver morgen av at pitteliten våkner og at jeg har murringer i ryggen. :evil: Da er det vondt å ligge uansett hvordan jeg snur meg, og jeg må bare stå opp!! Også jeg som elsket å kunne ligge å dra meg i helgene når man har fri!! :ler:

Blir solide middagshviler på sofan her i huset!! :hoho:

Drømte i natt om fødselen. Jeg har bestemt meg for at jeg vil være hjemme så lenge som mulig dersom jeg kan det. Vi bor to min gange fra sykehuset.

Så i natt drømte jeg at riene startet, vi dro på sykehuset på sjekk, alt var bra og vi dro hjem igjen. Hjemme sto jeg i dusjen og koste meg, men så gikk det FORT!! Plutselig ropte sambo at han så hodet, og han ringte ambulanse/jordmor. Pitteliten ble født hjemme, og jeg kunne ringe hjem til mamma å si at jeg nå lå på sofan hjemme å så ned på babyen vår og ventet på sykebilen!! :ler:

Det merkelige er at dette skremte meg ikke. Jeg tenkte bare når jeg våknet hvor deilig det hadde vært om det skjedde slik! :D

Tror nok jeg føler anderledes når tiden nærmer seg, jeg vil egentlig føde på sykehuset hvor man har profesjonelle folk rundt seg om det skulle skje noe!

Så nå har jeg drømt at ungen kom til ombord i båten på tur hjem til mamma og pappa og at den kom til hjemme på stua. Håper jeg ikke er sanndrømt! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh, kan ikke tiden gå litt fortere!!! Sitter å venter på at det skal bli visitt tid på sykehuset. :ler:

Fikk nemlig beskjed i dag at ei som jeg har jobbet sammen med i sommer/fjorsommer, fikk ei jente på lørdag!! :ler: Hun var 3600 g og alt hadde gått bra! Heldigvis!!

Sier heldigvis for hun har vært innlagt på sykehuset de siste 3 ukene pga høyt blodtrykk, men mest av alt fordi hun mistet i 7-8 mnd i fjor. :cry:

Ble så lettet da jeg hørte at alt var bra nå, at jeg fikk tårer i øynene og frysninger nedover ryggen. :ler:

Har dessuten sovet litt bedre i natt, for sambo har ikke vært hjemme. Ikke misforstå, men da rullet jeg hans dyne under meg og hadde min egen over meg. Mmmmmmm, det var ordentlig deilig! :hoho:

Kanskje jeg må finne frem en gjestedyne... :ler:

Vet ikke når han kommer hjem igjen, er på jobb ombord i båten, og de får vite i morgen om de får mer sild å fiske.

I dag er vi 26+3 uker!!!

Bare 10 dager igjen til jordmorkontroll! Gler meg til det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sto i dusjen i går og ante fred og ingen fare. Var alene, siden sambo var ombord, på jobb.

Plutselig blir det mørkt på badet, lyset kommer på og slukkes igjen!! :o :o Jeg skvetter til, røsker til meg et håndkle og styrter ut døra! Hvem andre enn sambo står i gangen og holder på å dø av latter! :hoho: Grrrrrrr, jeg kunne dengt han der og da. Han skremte jo nesten vettet av meg!!!

Men det var jo godt at han kom hjem for en natt!! :hoho: Han dro igjen i morges, og nå er de på tur nordover. Vet ikke når han kommer hjem igjen. :(

Var i byen i dag, og kom hjem med noen småting:

- 3 3-pk med vaskekluter, helt hvite.

- 1 body med maritime figurer, pappan er jo maskinist!

- 1 hvit body med lange armer

- 1 par ullsokker

Var også innom jordmora og fikk en terminbekreftelse. Skal søke om ekstra tid under de 2 eksamene vi har i desember. Får da sitte på et eget rom sammen med de andre som også har krav på 1 time mer. :D

Nå skal jeg lage meg en god kopp te, spise nybakt brød og bare sløve foran tv`n. :ler::ler:

Ha en fortreffelig kveld alle sammen!!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vera! :)

Tror jeg hadde fått hette hvis lyset hadde så mye som blunket til meg, og jeg var alene!! :o Er skikkelig husredd når jeg er alene, så der haddet det sagt *poff* i topplokket mitt :ler: Koselig at du fikk kjøpt deg litt småtteri til minsten da :)

Håper alt er vel med deg eller også!

Kos, Sessa 27+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Vera!

En Bodøværing til her?? (er ikke fra Bodø, men studerer her) Ville bare si at det er en kjempe fin dagbok du har her.. :D morro å lese om hvordan det går! Jeg er ny her i forumet og prøver... vi håper på to blå før jul!!!

Lykke til på jordmorkontrollen!

Kos... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag igjen, og jeg sitter her helt alene!! Sambo er på jobb, og de ligger langt oppe i Troms å gjør ingenting foreløbig...

Savner han såååååå! :P:P

For å få helga til å gå litt raskere, reiste jeg til svigersene. Svigermor skulle hjelpe meg med å kantsy en adventskalender jeg har sydd til tantebarnet mitt. :ler: Den ble kjempefin, nå må jeg bare få postet den!!

Lurer på om jeg begynner å få litt vann i kroppen. :oops: Har spruttet opp 2 kg på 2 dager! Har ligget på 1 kg ca hver 14 dag til nå. :roll:

Merket også på fredag at sokkene strammet og ringen var litt stram. Men det har gått ned i helga, får se når jeg skal på kontroll på torsdag.

Vi er nå endelig nådd 3. trimester!! :ler::ler: Er 27+2 uker i dag! :hoho:

Kjenner at magen blir tyngre, våkner i 7 tiden hver morgen og da er det bare å stå opp. i morges våknet jeg med skikkelig vondt på en ene siden av ryggen, så det var et mareritt å skulle sitte nesten 5 timer på båten hjem. :cry:

Ellers så pipler det ut litt blank/hvit væske av brystene, og da jeg prøvde å klemme kom det ut noe HELT GULT!! :oops:

Er også begynt å bli mer og mer plaget av halsbrann. Kommer gjerne nå på kveldene. :-? Men jeg snakket med søsteren min og hun anbefalte Titralac. De hjelper!! :D Og så smaker de fluortabletter...

Dette ble rene sytekvelden. :hoho:

Men ellers går det strålende. Fikk kommentar i helga at jeg så skikkelig gravid ut!! :hoho: Og da gjaldt det visst ikke bare magen, men hele meg!! :ler: Må si jeg følte meg som en lysfontene da.... :hoho:

Nå kjenner jeg pitteliten våkner, så vi skal ta oss litt kveldsmat, og så er det bysselalle!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt tankefull på kveldingen, ende opp med et lite brev til mitt lillegull!! :ler:

Lille pitteliten.

Sitter her å kjenner at du sparker som en gal. Lurer på hva du driver med og om du tenker noe??

Har nettopp sittet å spilt gitar og sunget for deg. Da var du så stille. Jeg tror du nøt det, lille vennen! :P

Mamma skal fortsette med det senere, nå skal vi slappa av og kose oss med mark knofler. Da blir du også så stille, det er bra du deler mammas musikksmak. :D

Kan nesten ikke vente til du kommer ut til oss! Mamma og pappa er så spente på hvordan du ser ut? Hvem du ligner mest på? Vi vet bare at selv om du ikke var planlagt, er du elsket høyt og mer kommer vi til å elske deg når du kommer ut til oss. :P:P

Mamma kommer ikke til å få sove, for jeg blir sikkert bare liggende å beundre det lille vidundret jeg har vært med å skape. :P:P

Det skal bli rart å ikke ha deg i magen lenger. Går hver dag og stryker og prater til deg. Som oftest svarer du meg. Det blir tomt når du kommer ut, så vi må ta vare på tiden vi har igjen, lille venn! :P:P

Mamma elsker deg, og ser frem til å møte deg i februar.

Ellers er vi 27+3 uker i dag, og formen er strålende!! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Klips! Kjempe flott brev, og det lusket seg frem en liten tåre i øyekroken min også :)

Ønsker deg også masse med lykke til videre!!

Klemmer fra Sessa 28+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært på kontroll!!!

Her er dagens fine tall:

Uke:28

Vekt:85 kg, opp 3 kg siden sist, 9 kg totalt! :blunke:

BT:110/69

Hb:JM orka ikke måle i dag

Urin:Neg

Ødem:0-1, vil ikke ha mer av det....

Leie:JM sa h*n lå tvers over magen med føttene til venstre.

Hj.lyden:135 s/min, har ligget på 144 og 150 før

Sf.målet:26 cm, opp 2,5 cm siden sist og fortsatt over rødstreken! :ler:

Hun har også skrevet under notater: MYE LIV! :hoho:

Ellers pratet vi litt om amming, kynnere, halsbrann, vann i kroppen etc.

Neste kontroll, da også til jordmor er 12. des. Blir 4. kontroll på rad til jordmora. Hun sier så lenge det ikke er noe spesielt, så skal jeg slippe å dra til legen med mindre jeg selv ønsker det!! :ler: Synes det er så flott!! :P

Pitteliten har gått vekk fra den fine døgnrytmen h*n hadde for et par uker siden, nå er`n turbo hele døgnet!! :hoho:

Vanskelig å konsentrere seg på skolen når det sparker og romsterer der inne. :hoho:

I dag er vi 27+5 uker!! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Gratulerer med barnet som snart er klar for verden!!! :D

JEg vil nå bare takke for hilsen i dagboka mi. Er jo bare helt i begynnelsen jeg da- men håper tiden skal gå fort.

Lykke til- nå er det jammen ikke lenge igjen til dere får vidunderet deres!!!

klem viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Nå forsvant hele innlegget mitt igjen!!!!

Sitter her og er litt lei meg. Pappan min er blitt oppsagt på jobben etter 28 år i samme bedrift. :cry:

Er ellers blitt veldig hormonell i det siste, og gråter for ingen ting nå.

Snakket med kjæresten min på telefon i stad, og de er på tur nordover fra møre. De går nok forbi Bodø og rett til Skjervøya i Troms. De får vite på mandag om de får noe mer å fiske. Jeg håper han kan få ta juleferie. Han skal egentlig ikke komme hjem før om 14 dager, men det hadde vært deilig å fått han hjem nå! :D Han har vært borte i nesten 3 uker siden jeg hadde han hjemme en natt sist..

Jeg sitter her og skulle egentlig lest til 2 eksamener jeg har 6. og 10. desember. Har også et pedagogisk utviklingsarbeid som skal være levert 6. januar. Er bare såvidt begynt. Har vært et stress på skola siden vi startet i høst.

Skal prøve å jobbe med det i neste uke, hadde håpet å få det ferdig før jul, slik at jeg kan ta meg en laaaaang juleferie med god samvittighet. :ler:

Ellers ser jeg frem til eksamene er overstått. Er en 5-timers, hvor jeg får 45 min ekstra og en 7-timers hvor jeg får en time ekstra. Skal bli hardt å sitte der å skrive. Heldigvis skulle de ordne ordentlige stoler til oss som er gravide.

Det beste er at jeg skal til frisøren den 11. og klippe meg og farge/stripe håret. En velvære dag for meg selv! :ler:

Så er det julebord med klassen senere samme kveld og den 12. er det plutselig kontroll igjen. :D Synes ukene flyr avgårde, jeg. Etter den kontrollen skal jeg begynne å gå hver 14. dag. :D

Nå tror jeg at jeg skal gå å ta en lang, varm dusj og glemme alt det triste! Må nemlig bruke morgendagen til eksamenslesning.. :evil:

Må vel henge opp skiltet jeg laget til pc`n:

IKKE SURF PÅ NETTET, LES TIL EKSAMEN!!! :hoho:

Om 10 minutter er jeg 30 uker på vei..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Vera!

GRATULERRE MED 30 FULLGÅTTE UKER!!! :D

Håper du får koset deg lit med sambo'n din resten av svangerskapet og i julen. Dessuten var det veldig leit å høre at pappa'n din mistet jobben. Helt forferdelig når han har jobbet der i nesten 30 år!! :( Jaja, men sånn er vel det bare med det harde arbeidsliv. Nedskjæringer og konkurser og det som er... Håper i alle fall at han får seg en ny jobb han trives i!

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem fra Sessa 29+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Vera!!

Hvordan står det til?

Ville nå bare ønske deg lykke til med eksamen, og eksamens lesingen!! Vi har ikke eksamen til jul(glad for det nå, men ikke til sommeren :x )så jeg har juleferie fra onsdag! :kul: Kjenner igjen den følelsen av å ikke klare å sette meg ned.. pc'n frister mere!!! Har hatt en oblig. oppgave som jeg har styra med et par dager før innlevering :x .. har ikke så god selvdisiplin at jeg klarer å begynne tidlig nok for at det ikke skal bli stress-typisk!

Får håpe det ordner seg slik at faren din får en ny jobb han trives i - krysser fingrene! Og at din kjære kommer hjem så tidlig som mulig!! :D

:D Lykke til med lesingen!! :D

Kos... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjedde det 3. gangen, så nå orker jeg ikke bruke disse :evil: :evil: smilyene mer!!!

Orker ikke skrive alt på nytt igjen!

Skal heller kose meg med nystekt brødskive med hapå. mmmmmm

I morgen får sambo vite hva de skal gjøre videre. De ligger fortsatt oppe i troms. Han sa han tvilte på at de dro på finnmarka, tror heller de får juleferie. Jeg sier ikke nei takk til å få han hjem 1 1/2 uke tidligere!!!

Ellers er jeg startet på uke 30 nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Vera!

Kopier innlegget ditt før du legger det inn, så slipper du problemene! Bare et lite tips ;)

Kos, Sessa snaaaart 30+0!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...