pondusa Skrevet 11. januar 2003 Forfatter #101 Del Skrevet 11. januar 2003 I dag har jeg bare gjort diverse småting rundt omkring i leiligheta. Har vasket noen maskiner med klær, støvsuget gang, stue/kjøkken og badet. Ryddet litt på stue og soverom. Kjedelig å gjøre dette aleine, så derfor gjorde jeg noen koseting etterpå. Jeg gjorde klar senga, nå skal bare sambo flytte opp bunnen og så skal vi kjøpe sengklær. Er jo helt umulig å finne myke flanellsett i rett størrelse. Får vell bare lete litt til. Etterpå tok jeg opp hjeulene til vogna fra kjellerboden, måtte ha plass til eska etter stellekommoden. Så nå står vogna klar i gangen, må bare sette nye strikk på trekket som er over fotdelen. den er så fiiin atte!!! Resten av dagen har jeg mer eller mindre bedrevet i horisontal stilling på sofaen. Var en tur i byen og møtte et par venninner, en liten kafètur. Har også snakket med ei venninne hjemmefra, hun går på 12 døgnet på overtid. Stakar!! :-? Hun skulle settes på gele på onsdag dersom gutten ikke kom før det, og så ble det evt. kur hvis gelen ikke virket. Håper at gutten kommer naturlig før onsdag, synes så synd på henne nå! Snakket også med ei anna klassevenninne hjemmefra, hun som fikk ei jente 15 uker for tidlig i mars i fjor. De hadde vært på 1/2 års kontroll i går,(må jo følge kontrollen for hvor gammel hun egentlig skulle vært) og legene hadde sagt at hun antageligvis var helt frisk!!! Jeg ble kjempeglad når jeg fikk høre det, for de har jammen ikke hatt det lett!! Akkurat nå sitter jeg å digger den nye plata til Mark Knofler. Var så bra som jeg hadde håpet den skulle være! Gullongen er rolig, er så vant med Knofler at jeg tror h*n begynner å like det. Bare så synd de ikke har cd-spiller på sykehuset, ville gjerne hatt cd`n med under fødselen. Fødsel ja, tenker en del på den nå om dagen. Har skøvet den fremfor meg en stund, men nå er det virkelighet snart. Er ikke redd eller gruer meg, vet jo ikke hva jeg går til! Det jeg tenker på, er hvor lenge det kommer til å ta, hvor vondt kommer jeg til å ha og kommer det til å skje noe.. Er ikke så lett å sitte her alene dag ut og dag inn med slike tanker. Sambo er på jobb og jeg har ingen familie her oppe. Nå er jeg heller ikke personen som åpner meg noe særlig over telefon heller... Bare syt dette, skal bli så godt når sambo kommer hjem. Alt pleier å ordne seg bare jeg får ligge inntil han og han holder godt rundt meg!! Nei, nå ble jeg nesten på gråten her...savner han MASSE!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #102 Del Skrevet 12. januar 2003 Hei på dæ... Huff, du e ikke aleina om å savne nån. Har bare sett han ca 2 daga på di siste 3 mnd! Huff, d tære på... Va da voldsomt ka du styre på førr tia.. Du må bare rope ut, så hoppe æ på bussn (om mulig) å kommer på besøk en tur. Vest d ikke bi du som besøke mæ først da.. Vel, d bi rætt iseng på mæ nu... "Sove søtt i buan din" som mannen sa.. jaja, du får ha go natt å sove godt.. *sender en varm tanke over fjorden* Klæm Litle å Nurke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 12. januar 2003 #103 Del Skrevet 12. januar 2003 Takk for hyggelig hilsen i min dagbok, og lykke til med nedtellingen og den forestående fødselen! Jeg er sikker på at alt går bra! Synes det er helt utrolig at noen klarer skolegang og graviditet samtidig, hadde jeg hatt en hatt på hodet hadde jeg nå tatt den av for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. januar 2003 #104 Del Skrevet 13. januar 2003 Heisan! Tusen takk for at du svarte på pm'n min, det var snilt av deg. Nå er jeg noen ideer rikere og det er takket være deg!! :D Du er vel på skolen du nå, synes jammen du holder leeenge- når skal du ta deg "permisjon" da? Er sprekt av deg å gå på skole så tett inntil fødsel men det må jo være slitsomt....Masse lykke til i slutten av svangerskapet ditt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 13. januar 2003 #105 Del Skrevet 13. januar 2003 Heia Vera! I dag har jeg fulgt rådet ditt! Gikk til Sentrum Helsestasjon og forklarte situasjonen, traff Jordmor Kristin og fikk snakket litt med henne, det var veldig ok! Hvis du kan anbefale noen leger i Bodø hvem vil du anbefale?? Kan vel sette opp noen ønsker hvis jeg skal bytte fastlege, og vil jo gjerne ha en flink en! Tusen takk for rådet ang. hvilken helsestasjon du kunne anbefale, de var i allefall utrolig koselige der!!! Ha en fin dag! Koz.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 13. januar 2003 Forfatter #106 Del Skrevet 13. januar 2003 Nå begynner det å røyne på!! Magen har blitt løsere de siste dagene=hyppige dobesøk.. Bekkenet har begynt å krangle, kroppen forbereder seg til det store som skal skje!! Ellers så sitter jeg her da, mutters alene og stirrer ut gjennom vinduet. Heldigvis har jeg noen gode venninner i klassen som drar meg med. I kveld skal vi på nok en kino, denne gang "Hjem, kjære hjem" med Reese Witherspoon(eller noe sånt).. Nå har jeg bare 4 dager igjen av denne skolesamlingen, og så er det 3 uker fri til neste samling. Hadde passet bra om gullongen kunne kommet om en 14 dagers tid!! Har snakket med formingslæreren om at vi må se den samlingen litt an. Blir jeg gående på overtid, får jeg jo den med meg, og det hadde kanskje vært det beste. For etter det er det 4 uker til neste dobbeltsamling. Da skal jeg ha med lille nurket på skolen. Merker at familien begynner å skjønne at det nærmer seg. De ringer jo nesten hver dag for å høre om jeg har det bra alene. Snakket lenge med mamma i går, og til slutt sa hun at nå måtte hun legge på, kunne heller snakkes flere ganger.. Dett var dett for i dag, tror jeg. Kommer nok til å stupe i seng etter kinoen. I dag er vi T-26!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #107 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei du.. Da va man i samme båt. har mage som e på samme viset.. Krangla som bare d Jaja. Nu glede æ mæ bare tell Nurke finn ut at h*n vil få rauva i gir. bynne å få ondt i ryggen. Har løst å fær på kino æ åg..men vet ikke ka æ har løst å se. Kan æ jo dra me mæ pappa eller nån andre *hinte lett* Ha tatt en prat me læreran, så æ ska ikke på skola nå meir no før ette fødseln. Va tungt å komme gjennom en dag nu mot sluttn.. Bi d å læse i boka hjæmme, men Nurke i andre armen. Har som sagt løst å finne på nåkka, så vest æ kommer mæ inn t byen bi du me på nå da? Rote oss bort inne på babyklæravd som vi bruke å gjøre...? hehe.. Trives godt dær æ. Vel, no ska æ bare rote gjennom mailan, så e d boms i seng. Kos dåkker da... Klæm Litle å Nurke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 15. januar 2003 #108 Del Skrevet 15. januar 2003 Heisann Ja, nå nærmer det seg. Misunner deg litt, for jeg gruer meg til fortsettelsen og det irriterer meg, for jeg har pleid å storkose meg når jeg er gravid. Kanskje det vil bli bedre når jeg er over de magiske 12. Koz fra Håper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. januar 2003 Forfatter #109 Del Skrevet 16. januar 2003 Ny kontroll i dag!! Her kommer ukas ferske tall: Uke: 36+6 Vekt: +2,5 (17 tilsammen.. ) BT: 130/90 Hb: 14,1 Urin: neg. Ødem: 1 Leie: Hodeleie, fullt bevegelig Hjertelyd: 144 s/min Symfyse: 34 cm Ellers begynnende bekkenplager og kynnere. Ny kontroll til jordmor 30.jan. T-23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. januar 2003 Forfatter #110 Del Skrevet 16. januar 2003 Endelig, innlegg nr. 200!!! Kan bruke det til å fortelle at venninna mi fikk en gutt kl. 23.00 i går kveld. Han ville ikke ut rettveien, så det ble keisersnitt og narkose. Hun var 15 dager over terminen, så hun ble satt på gele/kur. Gutten var 3530 g og 52 cm. Synd hun ikke bor her, må vente til jeg ser dem i avisa da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2003 #111 Del Skrevet 16. januar 2003 D va på tide.. Ho va vel mækti lei da? Hehe.. Glede mæ tell min lille spire kommer å hilsa på. Bynne å bi litt lei no.. Men bare litt. :D Får kose dæ me knøttet ditt, så ska æ prøve å roe ned min lille turbo. Nattakos Litle *Nurke vinker natta til Pitteliten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. januar 2003 Forfatter #112 Del Skrevet 18. januar 2003 E så lei dæ hersens bekkenet!!! Sett no inne å ser ut på at det snya nå så forferdelig ute. Ha ihvertfall snya 50 cm i natt og bilen e fullstendig innebrøyta. Hyggelig, når e ikkje har nubbsjans tell å få den løs aleina.. :x Ellers føl e me heilt invalid. Ha så ondt i bekkenet i morges at dæ va bærre såvidt e greid å kom me opp av senga. Heile morran ha e ligge på sofaen og vørre forbanna. Hadd jo planlagt mæ noen venninne at vi sku ta oss ein bytur i dag. E hadd jo fleire ærend e sku få unna. No går jo dæ i vasken. :evil: Heldigvis fikk e ei ny krimbok fra bokklubben i går. Hadd tenkt å spar den, men no ska e sett me ned å synes synd på meg sjøl og læs krim. Tenkt og e sku få pakka den sykhusbagen. Har vaska nokko som ska va i den, og dæ heng tell tørk. Ellers har e ei liste over dæ e trur treng å va mæ. Får sjå om e får gjort nokko i dag da. Heldigvis bærre 12-14 daga tell sambo kjæm heim fra feske på finnmarka. Då bi alt litt lettar!! I dag e vi 37+1 uke eller T-21. Klæm fra sliten Vera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. januar 2003 Forfatter #113 Del Skrevet 21. januar 2003 Her skulle det vært et langt innlegg, men den s...... maskinen greide nok en gang å slette det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 22. januar 2003 #114 Del Skrevet 22. januar 2003 Ja , nå er det ikke lenge igjen Husker det med plagene på slutten, selv om det er 9 år siden Elllers er det optimismen som råder hos Håper for tiden har tilogmed kjøpt et skjørt til å vokse i Håper de siste dagene går fort for deg og at nurket kanskje vil ut litt før. Håper 5+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 22. januar 2003 #115 Del Skrevet 22. januar 2003 :D :D Mye her hos deg for tiden. Men for all del, jeg skjønner deg godt jeg. Ikke noe moro å ha vondt (kan jeg skrive under på), ha stor mage (kan jeg ikke skrive under på) og føle at ting ikke går som det skal. Men se på det lyse siden også da. Snart så har du en liten knott i armene og kroppen er tilbake til det normale og alt er bare helt topp!! Heldig du ja!!! Ellers så er jeg fortsatt på jakt jeg da. Har ikke truffet enda, men vi har da god tid. Kan ikke klage etter bare tre mnd... (Har veldig lyst til å klage, men FY! tenk på alle de andre som sliter leeenge..) Ønsker deg uansett all mulig lykke og håper at knotten kommer snart! Er inne og følger med på deg hver dag nå... mange klemmer magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 22. januar 2003 #116 Del Skrevet 22. januar 2003 Heia Vera!! Takk for hilsen i dagoka mi! Åssen går det med deg?? Fortsatt vondt? Ikke særlig bra med dette været vi har heller da... må i allefall være sinnsykt forsiktig når en går ute, så man ikke sklir! Jeg er nå glad jeg har fått ordnet med gyn. skal til Dr: Skottheim, har du hørt om han??? Er nyskjerrig på hvordan han er vet du!!! De skulle nå ringe meg så jeg får en time om en tre ukers tid! Ellers føller jeg med deg!! Veldig spent på når pitteliten kommer!!! Ha en fin kveld Vera! Koz.. Lucky 6+0 i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 22. januar 2003 Forfatter #117 Del Skrevet 22. januar 2003 Så satt jeg her igjen da!! Klokka har bikket midnatt, men jeg er ikke trøtt. Føler meg bare tung og klomsete. Nå er det bare 16 dager til terminen, vet man ikke skal legge så mye i det, men litt tenker jeg på det. Er jo litt spennende siden min og legen sin termin er nå på søndag 26.1. Jeg vet jo akkurat hvilken dag nurket ble unnfanget, var vell gjerne en ettermiddag også... :oops: Har vært på barn-i-magen treff i dag. Det har vi hver onsdag her i byen, hvor vi er en gjeng med gravide som treffes til sosialt samvær på en kafè i byen. I dag var det flere nye, med termin mai og juni. Har vært ei der med termin i juli også. Da føler jeg meg virkelig kalvingsklar!!!! Kan nesten ikke tro at det er 23.januar allerede. Kanskje bare 1 1/2 uke til min kjære kommer hjem!!!! Og da har jeg sagt til pitteliten at h*n er hjertelig velkommen!! Ellers begynner slekt å venner å bli utolmodige. Svigermor ringte i går kveld bare for å si at de heretter tar med seg tlf på soverommet... Har også fått flere sms`er i dag om hvordan det går med den stor-magede?? Om ikke babyen har tenkt seg ut snart, for de er sååååå spente! Skal lage en liten liste og skrive ned hvor mange ganger slekt og venner ringer, kan være artig å ha i boka til babyen. Akkurat så nysgjerrige var de da du skulle bli født!! Natta koz fra tung og sliten vera, med et bekken som bare vil bli verre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 24. januar 2003 #118 Del Skrevet 24. januar 2003 Heisan Vera! OI så spennende at dere egentlig har regnet termin på søndag...men får håper pitteliten klarer å vente til din kjære kommer hjem! Nå følger jeg spent med deg hver dag for å se om noe har skjedd,skjønner godt at du er litt sliten og utålmodig. Hvem hadde vel ikke vært det...Hold ut den siste tiden, og tenk- snart er du mamma :kgsmil: GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 24. januar 2003 Forfatter #119 Del Skrevet 24. januar 2003 Jeg blir jaggu ikke god på denne kroppen min... Her har jeg i ukevis hatt lette/moderate kynnere som bare har vært ubehagelige. Så våkner jeg 4.30 i morges av at jeg har steinhard mage og den er vond!! Slik fortsatte det hele dagen til og fra, men nå har det roet seg litt. Ellers føler jeg meg som en luftballong, jeg høres ihverfall ut som en.. :oops: Det brumler og braker og jeg har sikkert vært på do 10 ganger i dag pga. løs mage. Er det slik at fødselen skal komme på meg som lyn fra klar himmel???? Snakket med Litle i sted, hun er på sykehuset pga. s.forgiftning og nå har de satt i gang modning. Da spøkte vi med at pitteliten sympatiserte med hennes lille nurk. Hadde jo vært noe om vi hadde ligget vegg i vegg og født!!! Men jeg blir nok gående her en liten stund til, Litle får kanskje ut sitt nurk i løpet av helga!! Er så spennende!! Ho sku ring så snart det va skjedd noe og da skal jeg på sykehuset og besøke henne. Nå blir det sofasliting resten av kvelden, har trødd i byen i flere timer i dag. Må vel ut å gå i morgen også!!! Bare vel 1 uke til jeg kan vente sambo hjem!! Det skal bli godt det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 25. januar 2003 #120 Del Skrevet 25. januar 2003 Hei Vera og Pitteliten Gurimalla så spennende det begynner å bli nå! Det nærmer seg, det nærmer seg.... Jeg krysser fingre for at du får med deg din kjære under fødselen! Her i huset gjør vi ingenting for å knipe igjen lenger Zafirmannen fikk tilbud om mer jobb i går (har jobba deltid frem til nå, men nå har han fulltidsjobb *Jippi!!!*) og sier at NÅ kan fødselen bare begynne (han får fri med lønn i 14 dager i forbindelse med fødselen). Og jeg har ingenting i mot det altså, begynner å bli sliten av å ikke få sove noe særlig om natta (hmm...det spørs om det blir så mye soving når Lillebror har kommet da *hihi*), og i dag våknet jeg opp med svære pølsefingre! Æsj vann! Ekkelt! Du får ruge ivei, og kos deg så godt du kan Vi sees vel inne på SM? Klem fra Zafir og Lillebror T-25/36+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg