Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Jeg undres gang på gang når jeg leser innlegg på forumet her. Nervepirrende innlegg og spørsmål om når man kan ta kontakt og når man ikke kan ta kontakt. Hvem skal ta kontakt egentlig? Mennene klager over at kvinnene også kan ta kontakt siden vi tross alt lever i 2012, men jeg spør mennene: Hvis du var på date med en kvinne og falt pladask for henne, ville ikke du da sendt henne en nattamelding og sagt at du likte henne? Ville ikke du klødd i fingrene etter å få vært nær henne og kjenne lukten hennes igjen? Hadde du virkelig ventet i 3 dager med å fortelle henne at du ville truffet henne igjen? Nei, det hadde du gjort hvis du synes hun var grei og pen og hyggelig og dere hadde en fin tid sammen. Det skjer noe med menn når de blir forelsket. De mister hele kontrollen. De gjør alt de kan for å vinne hjerte til den de har fallt for og det er da kvinnene slipper å lure på om de er intressert eller ikke. Da er man en plan A. De blir ikke syke 2 timer før daten, de ringer ikke kl 03.30 en lørdagsnatt uten at man har hørt noe på en uke, de flørter ikke med alle på facebook eller er online på nettdatingsiden en time etter daten. Det er vi damene som kompliserer ting ved å analysere, undre og lage unnskyldniger. Ofte for menn vi egentlig ikke er intressert i engang. Det er bare det at vi ikke vil bli avvist. Vi vil jo at den vi har vært på date med skal like oss selv om vi ikke egentlig liker dem, og sånn har jo menn det og. Har du ikke hørt noe etter daten eller en ny date er avtalt så er du en plan B. Om du velger å fortsette å treffe han for å eventuelt bli en plan A eller gå videre til en som du er plan A for fra begynnelsen er opp til deg. Men slutt å kludre alt til med forventinger og analyser. Det er egentlig veldig enkelt. Tar han raskt kontakt så liker han deg. De sjenerte lærer av å miste de de liker så etter en stund tar de kontakt de og. 14
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Please, kan du slutte å øse de greiene dine på KG? Jeg orker ikke å lese de engang siden de virker så hormonforstyrra og hjernedøde. Du er ikke annet enn en despo dame i begynnelsen av 40-åra. Anonym poster: 74e4c19857a7d48f717af43271b71b8f 18
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Please, kan du slutte å øse de greiene dine på KG? Jeg orker ikke å lese de engang siden de virker så hormonforstyrra og hjernedøde. Du er ikke annet enn en despo dame i begynnelsen av 40-åra. Anonym poster: 74e4c19857a7d48f717af43271b71b8f Vel de greiene mine har gitt meg og andre ganske mange gode opplevelser, kontra dårlige opplevelser som vi hadde før. Selv om mange fint klarer å sortere ting på egenhånd, viser det seg at mange ( meg innkludert) kan trenge noen rettningslinjer å forholde seg til for å bli mer bevisst når de dater. Du har din mening om meg og det skal du få lov til å ha, men jeg står for mitt fordi det faktisk har gitt enorme resultater. Hvorfor skal ikke jeg ønske at andre skal slippe det jeg har vært gjennom ved å dele det jeg har lært? Despo dame i 40 årene er jeg nok ikke, en bevisst dame med mange muligheter i 30 årene det er jeg absolutt! :D Hvor lykkelig er du som singel?? Eller hvorfor har ikke du funnet den rette for deg?? 2
Guybrush Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Ting er ikke så enkle. Det finnes faktisk folk med baggasje som ikke nødvendigvis vet hva de vil og hva de vil ha. Om man vil rote seg borti slike er selvsagt en annen sak. Men jeg har selv opplevd at folk kan være usikre og først få kontroll på tanker og følelser etter en stund. Der og da var det verdt det - ja man utsetter seg selv for både det ene og det andre, og ja det er stor sannsynlighet for å bli såra. Men man er voksen og leker man leken må man tåle steken. 4
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Kanskje du vil lære litt av å faktisk lese i stedenfor å bare være negativ og kritisere uten å vite hva jeg skriver engang? <3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Jeg synes ufattelig synd på sønnen din - lite kult å ha en mor som både driter seg ut på bloggen sin, og deretter linker til bloggen i brukeren sin her på forumet slik at alt du skriver her og kan linkes til deg og han. trist. Anonym poster: feb45453ab3c47986f83c6f2e07ff142 5
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 Ting er ikke så enkle. Det finnes faktisk folk med baggasje som ikke nødvendigvis vet hva de vil og hva de vil ha. Om man vil rote seg borti slike er selvsagt en annen sak. Men jeg har selv opplevd at folk kan være usikre og først få kontroll på tanker og følelser etter en stund. Der og da var det verdt det - ja man utsetter seg selv for både det ene og det andre, og ja det er stor sannsynlighet for å bli såra. Men man er voksen og leker man leken må man tåle steken. Absolutt, men da må man også være klar over hva man går til. Mange har kastet bort mange år ved å forsøke å være tolmodige uten at det blir noen resultater ut av det. Det handler om hvor mye tid man har til rådighet, og om man vil bruke tid på noe man ikke vet hvordan ender, eller om man vil vente på noe som kan være bra fra begynnelsen av. 1
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #8 Skrevet 22. juli 2012 Jeg synes ufattelig synd på sønnen din - lite kult å ha en mor som både driter seg ut på bloggen sin, og deretter linker til bloggen i brukeren sin her på forumet slik at alt du skriver her og kan linkes til deg og han. trist. Anonym poster: feb45453ab3c47986f83c6f2e07ff142 Åh som jeg elsker mennesker som deg. Som har behov for å være nedlatende og negativ mot andre mennesker for å bygge opp sin egen selvfølelse. Spesiellt ved å dra frem ungene og henvise til ting som kan være sårende for personen de skal "ta". Sønnen min er ekstremt stolt over mamman sin og heier på meg og den jobben jeg gjør som daterådgiver, så du skal nok ikke bekymre deg noe særlig for han. At du mener jeg driter meg ut er din mening, men jeg får så mange positive tilbakemeldinger for det jeg deler at jeg ikke bryr meg noe særlig om hva du mener tror du kunne hatt godt av litt kjærlighet selv jeg :D 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #9 Skrevet 22. juli 2012 Dette skurrer voldsomt i ørene mine. Du er daterådgiver, men har elendig dømmekraft når det kommer til valg av menn? Er ikke sønnen din sånn 9 år? Hvordan kan han vite hva han er stolt av? Da jeg var 9 år hadde jeg fremdeles et veldig barnslig sinn. Anonym poster: 74e4c19857a7d48f717af43271b71b8f 10
Gjest Søgni Skrevet 22. juli 2012 #11 Skrevet 22. juli 2012 (endret) Kanskje han ikke tar kontakt fordi noen har lært han at det er desperat å sende melding eller ringe før etter X antall dager? Eller en av tusen andre grunner. Jeg vil iallefall aldri redusere meg selv til å passivt vente på at noen andre tar kontakt, dersom jeg vil ta kontakt selv, eller redusere meg selv til å være "plan B" hvis noen ikke tar kontakt med en gang. Men at mange overanalyserer er jeg enig i, jeg tror bare at det ikke blir mindre overanalysering av å vente på at noen tar kontakt, og konkludere om hvor interesserte de er etter "reglene" dine. Folk er forskjellige, Anna. Jeg blir skeptisk når noen forsøker å analysere og lage lister som skal forklare en hel gruppes atferd. Endret 22. juli 2012 av Søgni 9
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #12 Skrevet 22. juli 2012 Dette skurrer voldsomt i ørene mine. Du er daterådgiver, men har elendig dømmekraft når det kommer til valg av menn? Er ikke sønnen din sånn 9 år? Hvordan kan han vite hva han er stolt av? Da jeg var 9 år hadde jeg fremdeles et veldig barnslig sinn. Anonym poster: 74e4c19857a7d48f717af43271b71b8f Jeg har hatt ekstremt dårlig dømmekraft når det kommer til menn, men det har i hovedsak handlet om mitt eget selvbildet og dermed tiltrakk jeg meg menn som ikke var bra for meg, fordi jeg ikke syntes jeg fortjente noe bedre. Jeg har brukt noen år på å jobbe med meg selv og har også funnet ut en del ting underveis når det kommer til nettdating og det å stole på magefølelsen. Jeg er langt fra feilfri og hadde en skikkelig bad opplevelse for noen måneder siden, men den tror jeg egenltig kom fordi jeg trengte en liten eye opener igjen :D Etter det har jeg fått finjustert radaren min og konsentrert meg om å bli flinkere til å hjelpe andre med å finjustere sin Det er faktisk utrolig morsomt å jobbe med mennesker og dele den erfaringen man har og se at andre finner ting man deler nyttig :D Og så møter man selvfølgelig en del negativitet på veien også, men den er jeg beredt på å ta med som en del av den totale pakken! Det er nok flere år før jeg virkelig er god på dette, men det begynner å bli en del jeg har åpnet øynene for nå så det er gøy :D
momo Skrevet 22. juli 2012 #13 Skrevet 22. juli 2012 Nå er da vel mennesker ganske forskjellige. Og du sitter vel ikke med fasiten til alle? Noen mennesker faller ikke pladask for noen på første date, mange trenger tid. Man er da ikke plan B fordi typen ikke faller pladask første kvelden. 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #14 Skrevet 22. juli 2012 Har ikke du vært på båttur og fått deg mannfolk nå nettopp? Anonym poster: 84dc75c9c02fcf013e4518d8e0634ef1 4
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #15 Skrevet 22. juli 2012 Kanskje han ikke tar kontakt fordi noen har lært han at det er desperat å sende melding eller ringe før etter X antall dager? Eller en av tusen andre grunner. Jeg vil iallefall aldri redusere meg selv til å passivt vente på at noen andre tar kontakt, dersom jeg vil ta kontakt selv, eller redusere meg selv til å være "plan B" hvis noen ikke tar kontakt med en gang. Så lenge man er bevisst på ting og sikker på seg selv tror jeg man kan gjøre akkuratt som man føler for, men for de som er usikre og som overanalyserer hver gang tror jeg det kan gjøre prosessen enklere hvis de bare venter til han tar kontakt. De går videre med livet sitt og tar han kontakt så vet de at han er intressert. gjør han ikke det så er ikke det en så big deal heller. De må heller se på det som at de ikke kastet bort mer tid på han. De gangene jeg ikke har hørt noe og har tatt kontakt selv har det vist seg at de egentlgi ikke var super gira, men traff meg igjen fordi jeg var intressert. Så fikk jeg melding om at de egntlig ikke var klar for noe forhold, før de 3 uker etter på (nå tar jeg litt i) var i ett forhold med noen andre på Facebook. Ta kontakt hvis du vil, men vær da klar over at han kan vise interesse fordi du viste interesse
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #16 Skrevet 22. juli 2012 Åh som jeg elsker mennesker som deg. Som har behov for å være nedlatende og negativ mot andre mennesker for å bygge opp sin egen selvfølelse. Spesiellt ved å dra frem ungene og henvise til ting som kan være sårende for personen de skal "ta". Sønnen min er ekstremt stolt over mamman sin og heier på meg og den jobben jeg gjør som daterådgiver, så du skal nok ikke bekymre deg noe særlig for han. At du mener jeg driter meg ut er din mening, men jeg får så mange positive tilbakemeldinger for det jeg deler at jeg ikke bryr meg noe særlig om hva du mener tror du kunne hatt godt av litt kjærlighet selv jeg :D Det er veldig interessant at hver gang noen kritiserer deg eller det du skriver, så er det mangel på kjærlighet som er deres problem? Kanskje noen faktisk krititserer deg fordi de synes det er trist at vi lever i en tid hvor endel foreldre utleverer sine barn under fullt navn - nettopp fordi at sønnen din ikke er voksen nok til å kunne ta en avgjørelse om det er greit å bli linket til en mor som utleverer seg 110% på internett? Kom igjen når han er 16 år og resten av vennegjengen er på internett og finner det du har skrevet om deg selv og han, tror du virkelig han da synes det er like greit? Anonym poster: feb45453ab3c47986f83c6f2e07ff142 5
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #17 Skrevet 22. juli 2012 Nå er da vel mennesker ganske forskjellige. Og du sitter vel ikke med fasiten til alle? Noen mennesker faller ikke pladask for noen på første date, mange trenger tid. Man er da ikke plan B fordi typen ikke faller pladask første kvelden. Nei absolutt ikke! Fasiten for alle har jeg ikke, men jeg tror som jeg skriver i innlegget over at mange kan få det litt enklere i datingverden hvis de gjør ting litt enklere for seg selv ved å bare la han ta kontakt.
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #18 Skrevet 22. juli 2012 Det er veldig interessant at hver gang noen kritiserer deg eller det du skriver, så er det mangel på kjærlighet som er deres problem? Kanskje noen faktisk krititserer deg fordi de synes det er trist at vi lever i en tid hvor endel foreldre utleverer sine barn under fullt navn - nettopp fordi at sønnen din ikke er voksen nok til å kunne ta en avgjørelse om det er greit å bli linket til en mor som utleverer seg 110% på internett? Kom igjen når han er 16 år og resten av vennegjengen er på internett og finner det du har skrevet om deg selv og han, tror du virkelig han da synes det er like greit? Anonym poster: feb45453ab3c47986f83c6f2e07ff142 Jeg har fått kritikk for den jeg er av andre hele livet, og er det noe jeg takler nå så er det kritikk. Ingen kan like alle og jeg tar det faktisk som et kompliment at du kritiserer meg fordi det da betyr at jeg har meninger jeg står for og skiller meg ut fra mengden ved å være litt anderledes. Om du synes jeg er anderledes på en negativ måte så er det din mening. Andre igjen synes jeg er tøff som tørr å si det mange bare hvisker, og at jeg står for meningene mine 100%. Vi er mange som utleverer oss selv på nettet og ellers i media, hvorfor må det være negativt? Mange av oss har et ganske så godt budskap å komme med synes nå jeg. Og så gir vi jo mange mennesker noe å kritisere og rette pekefingeren mot Jeg har en sønn som nok kommer til å utlevere seg selv ganske tidlig ser det ut som, så han slekter nok på mamma'n sin og det gjør meg veldig veldig stolt :D
Gjest grapefrukt Skrevet 22. juli 2012 #19 Skrevet 22. juli 2012 Så rart, det du skriver passer ikke til noen jeg kjenner, verken kvinner eller menn. De fleste her i verden er forskjellig, man bør passe seg for å dra alle under en kam - det kommer det aldri noe godt ut av. 2
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #20 Skrevet 22. juli 2012 Så rart, det du skriver passer ikke til noen jeg kjenner, verken kvinner eller menn. De fleste her i verden er forskjellig, man bør passe seg for å dra alle under en kam - det kommer det aldri noe godt ut av. Ingen er like, men enkelte ting kan man faktisk se likheter i, spesiellt når det kommer til følelser. Når vi begynner å tørre å si ting som det er med en gang, så slipper man slike undringer som dette her. Det er vi desverre ikke kommet enda, og jeg synes det er veldig trist at så mange kaster bort tid på menn som tydeligvis ikke er skikkelig intressert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå