Gå til innhold

Frekkhetens nådegave, hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette synes jeg er en merkelig ting å irritere seg over. Når man står i kø for å betale varene sine i kassen, så står man i kø til DEN kassen, ikke alle kassene.

Nettopp derfor liker jeg det systemet de har i en del butikker i engelsktalende land. Du står i kø ved et gitt punkt, og så roper den i første ledige kasse "next" - og så går man til den kassa. Ingen sure miner, for alle står i samme køen.

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler at jeg selv er verdens mest hissige person, for jeg "klikker" i vinkel nesten daglig pga "gud og hvermann" som er egoistiske/frekke. Blir faktisk så rasende at jeg nesten blir fysisk dårlig. Meeeeen, det er en annen historie. Har derfor opplevd mye provoserende, men én ting skiller seg klart ut fra de hverdagslige provokasjonene:

For noen år tilbake var min kjære og jeg på ferie i utlandet. En kveld vi satt på restaurant og spiste, fikk vi servert en kurv med brød/smør mens vi ventet på maten. (Dette hadde vi ikke bestilt, men regnet med at det var en hyggelig (gratis) gest, siden det hadde vært det på flere andre restauranter vi hadde vært på.) Spiste opp.

Da vi senere fikk regningen, sto det oppført. Ikke rare greiene, egentlig, men det er prinsippet. Vi trodde de bare hadde gjort en feil og gjorde de oppmerksomme på det. Kelneren hentet sjefen for å ordne opp i dette. Vi var høflige og spurte om det var riktig. Da tente idioten på alle pluggene med én gang og kunne ikke skjønne hvordan vi kunne spørre om det, siden vi hadde spist opp brødet/smøret. Vi ble jo paffe, men forholdt oss likevel rolige da vi forklarte at vi trodde det var en hyggelig gest, for det var vi vant med fra andre restauranter. Husker ikke nøyaktig hva den store jævelen sa da, men han spurte iallfall om vi ikke var vant til å betale for maten der vi kom fra. Da rant begeret over for meg, og jeg gjorde ham oppmerksom på at siden vi ikke hadde bestilt det, så regnet vi med at det var gratis.Jeg var nå minst like rasende som ham, og vi kranglet som bare h......! Dette var på en uteservering, og han og jeg stod midt i mengden, og "alle" fulgte med på oss. Holdt på ganske lenge med det, for når jeg først er i gang, gir jeg meg ikke med det første. Av en eller annen grunn hadde han skjønt at vi var norske, og han topper det hele med å si: " Dere er dumme! Alle nordmenn er dumme!" Det er servicen sin, det :hakeslepp: !

Nå er det såpass lenge siden at jeg har fått det litt på avstand, derfor er det nå egentlig bare helt latterlig å tenke på. Men der og da måtte jeg kontrollere meg skikkelig for å ikke slå til fyren. Og som restaurantsjef, så er det jo faktisk han som dummet seg ut totalt i alle gjestenes påsyn :fnise: . Needless to say, men har aldri spist på den restauranten siden...

Anonym poster: 2375adbd7dbdee6b3702521267d1f8be

Anonym poster: 2375adbd7dbdee6b3702521267d1f8be

Hvilket land var det i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor liker jeg det systemet de har i en del butikker i engelsktalende land. Du står i kø ved et gitt punkt, og så roper den i første ledige kasse "next" - og så går man til den kassa. Ingen sure miner, for alle står i samme køen.

:heks:

Ja det er et mye bedre system :-) <br /><br /> Anonym poster: e6bf9a0f2413b08f1e7c61eb972c0b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var egentlig frekt med det? Det er ikke akkurat veldig fin måte å snakke på, men frekk? Og de snakket vel ikke til deg engang? Du forventer vel ikke at en gjeng med ungdommer skal ta hensyn til språkbruken bare fordi det er mindre barn andre plasser i lokalet? Og jeg synes ikke språkbruken var så ille. Jeg kommer fra en plass i nordnorge der dette er en helt vanlig måte å utrykke seg på, både for ungdommer og delvis for barn og voksne også. Om ikke særlig pent, så veldig vanlig.

Neivell, men jeg syns det var uhøflig å ikke ta hensyn til andre..

Endret av EmmaMargit
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en plass at noen hadde skrevet at de nektet å gi fra seg plassen sin på et fly slik at et par (for eksempel) kan få lov å sitte sammen. Møtte en som deg en gang, og han angret sekundet etter take off på at han ikke lot meg sitte med kjæresten min.

Jeg har alvorlig flyskrekk, men tenkte som så at dette skulle jeg da klare for denne gangen. Kjæresten min hadde forklart godt for denne personen at jeg var redd for å fly og at det var grunnen, men bytte ble det uansett ikke. Dette var et ganske lite fly, og til og med når flyvertinnen spurte alle for meg ville ingen bytte. Endte selvfølgelig i totalt angst anfall ved take off, hvor jeg tok av meg selen og sprang til kjæresten min sitt fang. Var faktisk ingen som stoppet meg, og jeg satt der til lysene om sete belte var av og mannen kom gående å sa at han gjerne kunne bytte plass med meg alikevel.

Og vil bare spesisere at det tar litt tid før jeg kommer meg inn på fly i det store og det hele så derfor var vi sent inn. Og det er bestandig en som gjerne kan bytte plass med meg, da de skjønne alvoret da jeg allerede er gråtkvalt når jeg må gå inn i flyet. Og ellers så er det jo faste plasser i store fly:)

Moralen i historien er at dere i all tilfelle må vise skjønn før dere nekter totalt å bytte plasser:)

Beklager på forhånd for skrive og grammatikk feil, da dette innlegget er skrevet fra telefon :)

Vet ikke om det var mitt innlegg du siktet til nå, om at jeg hadde holdt av plass på en turbuss til venninna mi som la inn bagasjen for oss begge? I så fall så var det en buss, ikke et fly. Og hadde de som rappet plassen fra meg sagt at det var fordi en av dem hadde busskrekk hadde det så klart vært annerledes. Men i mitt tilfelle ville de bare sitte sammen den lille turen fra Hønefoss til Oslo.

Nettopp derfor liker jeg det systemet de har i en del butikker i engelsktalende land. Du står i kø ved et gitt punkt, og så roper den i første ledige kasse "next" - og så går man til den kassa. Ingen sure miner, for alle står i samme køen.

:heks:

Smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei i nabolaget mitt som kjefter på meg og roper stygge ting etter meg når jeg går forbi huset hennes på gaten med hunden min. Hvorfor? Fordi hennes rottwilere som står foran huset hennes i hundegård hele dagen blir helt ville når noen går forbi, og begynner å bjeffe og hoppe og lager et forferdelig bråk. Det er jo selvfølgelig min skyld. Har også fått høre av naboer at hu driver å snakker stygt om meg til de også, av samme grunn (kan ikke være noe annet når jeg bare har bodd der i 2 måneder, og de eneste gangene jeg har sett dama er når jeg går forbi huset hennes). At bikkja mi overser hundene hennes fullstendig, har visst ingenting å si.

Utrolig frekt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette opplevde jeg faktisk forrige uke, på Jahn Teigen-konsert i Tønsberg. Vi hadde fått plass helt framme ved scena, og ved siden av oss sto en mor med sin datter i 12-13 årsalderen. Bak oss kommer en kar som trillet en gutt/ung mann i rullestol og spurte pent om han kunne komme fram. Jeg og min venninne flyttet oss, selvfølgelig, men så spurte han denne moren om gutten kunne få komme helt fram, slik at han fikk se?

-Nei, vi har stått her i tre timer vi, så..... Sa kvinnen, himlet med øynene og snudde seg framover igjen. Jeg ble helt målløs og fikk ikke sagt noe som helst, men en annen kar som også fikk med seg hendelsen ba regelrett kjerringa om å flytte seg slik at gutten fikk se. Hun snøftet passe oppgitt, men skjønte vel at overmakta ble for stor.

Det var faktisk noe av det frekkeste. I tillegg til å ha blitt snytt for parkering på Alnabru.

Anonym poster: b27aba1ff6f88e00a646c5a13582b21e

Vet du hva, det er jeg faktisk enig med dama i! Var på Plumbo-konsert og sleit med å komme meg frem akkurat som alle andre. Da jeg etterhvert kom meg helt først kom det ei dame trillende på en fyr og sku liksom ha han frem! Det er MYE dytting og knuffing på en sånn plass, jeg slapp de ikke frem og mange andre reagerte, men noen måtte jo seff la han slippe frem og det endte med at jeg og flere måtte stå å bli dytta inn i den fordømte rullestolen resten av konserten. Jeg driter i om noen sitter i rullestol, jeg vil faktisk få med meg konserten på en behagelig måte jeg også!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som klager på folk som sniker i køer: Dere sku handla hos meg! Jeg sier fra til kunden som sniker jeg! Ikke no verre enn "Jeg trur hu der var foran deg", men det funker for det meste og folk blir flaue. Må si jeg gosser meg litt da xD

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hoppet rundt på krykker opplevde jeg at 4 personer gikk inni heisen å lot meg stå igjen i den etasjen. Å da var det allerede masse folk i heisen når den kom, de kunne heller ha gått ei trapp i stedet for at jeg skulle hoppe ned trappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow....hvem sier jeg ikke gjorde dette? mener at jeg skrev i innlegget at det "ikke var noe å gjøre" med dette da jeg fikk vite det etter innleveringsfristen? Snakket med professoren, men da jeg ikke kunne bevise at jeg hadde vært der så mange ganger som jeg hadde, var det ingenting han kunne gjøre.

Som Lista skrev; er man frekk nok er det meste mulig:)

Får virkelig ikke håpe du får oppleve det en gang til, men for sikkerhets skyld burde du sende din del av oppgaven på mail neste gang. Da har du et bevis på at du har gjort din del av oppgaven uansett størrelsen på fraværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har maaange historier, skal bare komme på de :fnise:

Men har én, som jeg syns er noe av det frekkeste jeg har opplevd (flere ganger). Mange av dere som er eldre enn meg, eller som bor på samme sted, er sikkert kjent med

denne fyren.

Nå skal det sies at han ikke er bare ekkel mot meg, men det virker som at han har lagt meg for hat.

Har møtt på han sikkert 20 ganger, og hver gang roper han noe sånt som "Din jævla sosialistfitte! Jens har vel betalt puppa dine tenker jeg!!!" (Jeg er verken sosialist eller fylt med silikon, har store pupper fra naturens side, men det er vel noe han har fått for seg).

"Din horeeeeee, gå og pul Stoltenberg og co du, ditt fittetre"(Lurer veldig på hvordan et fittetre ser ut :rolleyes:)

"Stikk Arbeiderpartiets blad opp i fitta di du, din sosialist"

Og, kanskje den verste (jeg er ikke medlem i AUF, også noe han har fått for seg): "Hvorfor var ikke du på Utøya, din horeeeeeeeeee? Du skulle blitt skutt med resten av landssvikerne og sosialistene"

Det klikka visst for han for noen år siden, men det er IKKE greit å si sånne ting. Han kjenner meg ikke, vet ikke navnet mitt (såvidt jeg vet), eller noe annet, men allikevel er han sånn..

Jeg husker godt jeg var særlig forbannet på TV2 fordi de grovt utnyttet en mann som åpenbart ikke er helt mentalt frisk, og gjorde ham til en riksklovn som alle lo av på grunn av rariteten hans. Dette klippet er et godt eksempel på dette, hvor hele salen sitter på landsdekkende fjernsyn og ler av ham som en skoleklasse midt i mobbeakten.

Så for meg kommer det ikke som noen overraskelse at denne mannen oppfører seg sånn ute blant folk på privaten også. Frekt, ja, men det er veldig tydelig at han heller ikke er helt frisk.

Anonym poster: ed9d00e0833913f775469c3696c25032

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det frekkeste må være dette her.. En gang fikk jeg et pent smykke til jul av ei veldig god venninne. Smykket var nydelig og jeg tok det bare på meg når det var anledning for det, jeg kunne ikke ha det på meg på jobb fordi det var fare for at det kunne hektet seg fast i noe og blitt ødelagt.

Et års tid etter at jeg fikk smykket oppdaget jeg plutselig at det var borte, jeg hadde det i en eske i et skap på badet så jeg visste alltid hvor det var, men nå var det borte.

Jeg ble utrolig lei meg, var så glad i dette smykket. Jeg gruet meg også til å fortelle giveren at jeg hadde klart å rote det bort. Da kom det største sjokket, hun sa at jeg hadde ikke mistet det, hun hadde tatt det tilbake fordi jeg tilsynelatende aldri hadde det på meg, så da ville hun at noen som brukte det skulle få det, og tok det til seg selv.....................

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist for moren og ungdommen selvsagt, men mannen har jo faktisk rett i at de kunne ha tatt grep for å sikre seg at de fikk billetter sammen. Kontaktet flyselskapet, reservert seter eller sjekket inn tidligere.

Mannen har kanskje en tilsvarende god grunn for å sitte der han også, det vet ikke du noe om.

Anonym poster: 4119d81dfd39a31798c58198f48dfd1f

Han var syk, det kan jo godt hende de ikke visste at de måtte reise før like før. Og selv om man på papiret har rett (det hadde han jo), så synes jeg man bør være fleksibel! Hvis fyren hadde sin egen grunn til å sitte der så kunne han sagt det, i stedet for å nærmest hånflire av en syk ungdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojjjj noen er hårsåre!! ;)

Du er vel gammel nok til å skjønne at hvis historien til den personen med studieoppgaven hadde vært sann, så hadde hun kunnet gå til professoren i faget og bedt om å få sitt navn på oppgaven! Enten utelater hun detaljer, eller så er hun fullstendig idiot som ikke gjorde mer for å få navnet sitt på oppgaven - det hadde bare vært å gå en tur til professorens kontor.

Anonym poster: ebafff0061f66a6b5c42284e779adbcd

Nei, jeg er ikke hårsår, og når skal du gi deg med å bruke den teite blunkesmilyen??

Jeg svarte krast fordi jeg ble skikkelig provosert og irritert på vegne av Lykkerusen, da du lirte av deg alt mulig slags vissvass. Når oppgaver er levert, og fristen har gått ut, er det ikke bare å snakke med professoren. Det er sjelden de kan gjøre noe, det er eksamenskontoret på skolen som bestemmer i slike saker. Dessuten blir det gjerne ord mot ord. Uansett vil jeg tro Lykkerusen tok kontakt med professoren, og det ble også bekreftet i et senere innlegg her. Du kan neppe ha gått på høyskole/universitet hvis du tror at det bare er å snakke med professoren, og så løser alt seg. Så lett er det faktisk ikke.

Håper vi slipper å høre mer fra deg nå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til topic...

Må skrive dette som anonym, for det kan være noen kjenner samme person.

Jeg har en venninne som er noe av det frekkeste jeg vet om. Hun er ikke en person jeg betror meg til, for jeg stoler ikke på henne. Så kanskje rart at jeg kaller henne en venninne, men hun kan være hyggelig å ha et overflatisk vennskap til. Og en god treningskamerat.

Uansett.

Etter studiene fikk hun jobb samme sted som en venninne av meg. Jeg har ikke lyst å si hvilken type jobb det er snakk om, men det er en midlertidig stilling som krever ganske mye av en person over kort tid, men man jobber ganske selvstendig. Øverste arbeidsgiver har i praksis ingen oversikt over om man er på jobb eller ikke, det er resultatene som teller. Man har ikke lov å ha andre jobber samtidig, i så fall må man gå ned i %.

Min venninne begynte i jobben, og jobbet samtidig et annet sted som vikar. Denne vikarjobben er det hun helst vil jobbe som, så jeg tror hun tok jobben for å få en fot innenfor. Ikke nok med det, men etter hvert fikk hun en 3.jobb, en 100% stilling på et sted som ligger ca. 2 timer kjøring fra der vi bor. Hun pendler frem og tilbake til denne jobben.

Hun krever altså 100% lønn fra to jobber, selv om hun i praksis jobber nesten ingenting i den første hun fikk, hvor hun ikke har lov til å ha andre jobber. Kanskje hun jobber 10% der. I tillegg sender hun krav om tilbakebetaling av pendlerutgifter til arbeidsgiveren for jobb nr. 1, fordi hun påstår at hun bor der jobb nr. 3 er. Til arbeidsgiver for jobb nr. 3 sender hun krav om tilbakebetaling fordi hun bor her i byen. I tillegg har hun meldt seg syk fra jobb nr. 3 flere ganger når hun i realiteten jobber i jobb nr. 2. Dette vet jeg noen kollegaer i jobb nr. 3 har avslørt (har blitt fortalt det av noen jeg kjenner som jobber der), men jeg tror ikke det har kommet arbeidsgiver for øre...

Denne damen er godt voksen. Hun gir et meget godt inntrykk utad som en arbeidsom, suksessfull og hyggelig person. I virkeligheten driter hun i andre mennesker så lenge hun får det slik hun vil. Frekkhet in persona...

Anonym poster: a778120da3cb59ace572e143995d3c5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei "venninne" skulle på danmarkstur, men da vi skulle betale for turen hadde hun ikke penger så jeg sa at jeg kunne legge ut imens. Hun sa at jeg skulle få igjen penger etter turen, for hun hadde ikke så mye å gå på denne måneden. Jeg sa at det var greit, og vi dro på tur. Hver gang vi skulle kjøpe noe, så måtte jeg som regel legge ut litt for henne også.. Jeg sa at jeg ikke hadde så god råd selv, og at jeg ikke hadde mulighet til å legge ut for henne mer. Da ble hun sur, men sa at greit, hun skulle betale for seg selv resten av oppholdet. Jeg måtte ringe mamma for å be henne om å sette over mer penger, for jeg hadde rett og slett ikke mer penger. Og da, kommer venninna mi og sier at "åh, du skulle bare sagt ifra, fikk lønning i forje uke jeg, så du kunne jo bare lånt av meg istedet". In my ass!! Fikk ikke igjen pengen for turen heller :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere sa vel ifra til politiet håper jeg? Han skal jo miste lappen en periode når noe sånt skjer.

Anonym poster: 18ab9190d377e2a1edd067b3ff248a94

Det er mange syklister som tydeligvis ikke er klar over at de samme trafikkreglene som gjelder for bilister også gjelder for dem. Syklister blir regnet som kjørende på lik linje med biler, motorsykler, traktorer, snøskutere og ATV’er. Hvis for eksempel en syklist bryter vikeplikten og blir påkjørt som følge av dette, blir all skyld automatisk pålagt syklisten uavhengig av syklistens alder.

Så det er slett ikke gitt at det var urimelig av bilisten å kreve erstatning for skadene påført bilen hans som følge av påkjørselen av den syklende jenta. Det er godt mulig bilisten glatt hadde vunnet en erstatningssak i retten dersom han hadde tatt det så langt. Og lappen mister man rutinemessig bare dersom personskadene oppstod som følge av en kollisjon man selv blir tilkjent skylden for.

Anonym poster: db0851452c06b1c33d57a47800df67b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på fest en gang, iført en kjole som gikk ca 10 cm over knærne. En fyr begynner å klå på meg og oppfører seg skikkelig upassende, jeg sier "stopp", mens han svarer "du ser jo ut som en hore, så da liker du dette".

Var det en kulturberiker/innvandrer?

Anonym poster: db0851452c06b1c33d57a47800df67b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang, igjen på kjøpesenteret, satt jeg og to venninner på en benk. Hun ene venninnen min er av utenlandsk opprinnelse, og er mørk i hud og hår. Da kom det, igjen, en eldre mann bort til oss og satte seg mellom oss. Han presterte å si til meg og den ene venninnen min "så fine lyse jenter dere er", mens han kikker stygt på den andre venninnen min. Dæven, da ble jeg sinna :kjempesinna:

Det tristeste av alt er at han så på deg som et uttrykk for Norges og det norske folks fremtid. :cry:

Anonym poster: db0851452c06b1c33d57a47800df67b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tristeste av alt er at han så på deg som et uttrykk for Norges og det norske folks fremtid. :cry:

Anonym poster: db0851452c06b1c33d57a47800df67b0

Så trist at du ser det sånn :hjerter_rundt:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...