Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!

Tina_O

Anbefalte innlegg

Influensavaksine, ja.... Har lurt litt på om jeg burde ta den. Veid for og i mot. I tillegg hadde jeg mest sannsynlig influensa før jul. Vanligvis er jeg lite bekymret for slike ting, tar heller konsekvensene hvis jeg skulle bli syk. Men nå er jeg jo i risikogruppe, og skal tenke på et lite barn i magen. Så føler jeg må ta avgjørelsen på vegne av noen andre nå.

Så: ringte legen og hørte hva han mente. Han var ikke i tvil - "ta den!". Ok. Jeg hører etter og skal ta vaksinen så snart jeg får tak i på apoteket.

Hva med dere andre gravide?

Jeg har tatt vaksinen. Legen min var heller ikke i tvil, så da valgte jeg å stole på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er resistent, da jeg tok vaksine i 09, men dersom jeg ikke hadde hatt den, så hadde jeg tatt den :jepp:

Jeg tok også vaksinen i 09, men fikk beskjed om at jeg nok bare hadde litt dekning igjen fra den vaksinen siden det var 3 år siden jeg tok den, og ble anbefalt å ta den på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jeg blir ikke å ta den. Har aldri hatt influensa og siden noen av de mange bivirkningene er migrene og utmattelse så velger jeg neitakk da jeg allerede er nok plaget med migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også vaksinen i 09, men fikk beskjed om at jeg nok bare hadde litt dekning igjen fra den vaksinen siden det var 3 år siden jeg tok den, og ble anbefalt å ta den på nytt.

Åja! Legen min sa at den skal holde i 10 år :klo: Ja, man vet jo ikke så mye om vaksinen enda.. Men er jo tydelig at den er god å ha nå som det samme viruset kommer tilbake igjen. Skumle greier, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt influensa vaksinen. :) Var veldig i tvil da jeg ikke har hatt influensa siden barneskolen, men siden jeg nå er i risikogruppen valgte jeg å gjøre det. Tok svineinfluensavaksinen i 09 jeg også, men det var en helt annen type vaksine. Årets vaksine beskytter mot to andre influensavirus i tillegg til svineinfluensa. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, da var vaksinen tatt:-) håper bare jeg slipper bivirkninger:-)

I kveld er det strikkekveld med venniner! Snille venninne mine. Vi pleier stort sett alltid å møtes på trening, ski eller fjelltur. Men jammen tilpasser de seg meg;-) ingen som strikker vanligvis, men nå vil nesten alle lære det, hehe. Blir kjempekjekt. Mulig det blir mest te, snacks og skravling da, hehe.

De er så herlige, venninnene mine. I høst da jeg roet treninga litt, dvs. fjellturer i stedet for harde intervalløkter, ble hele gjengen med på det. Snakk om sympati;-) Men vil jo ikke akkurat ha skylda for at formen deres har blitt dårligere, så nå driver jeg og erter de med at jeg skal gruse de til høsten når jeg får kommet skikkelig i gang med treninga igjen. Må jo prøve å motivere de til å holde oppe treninga selv om jeg er handicappa, haha!

Jeg får forresten trent en del styrke på overkroppen da, så får holdt kroppen litt i gang. Eller det vil si, jeg har faktisk økt styrken en del, for pleier sjeldent å trene det til vanlig. Men nå når jeg ikke kan bruke beina pga. Bekkenet, blir det verre med kondistrening, så da måtte jeg sette i gang med styrketrening i stedet. Er faktisk litt gøy, merker stor fremgang:-D Muscle Mum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med venninner som tilpasser seg din nye situasjon. :)

Godt å holde treninga litt ved like! :trene: Jeg har ikke trent noe særlig de siste ukene og har litt dårlig samvittighet for det.. Er det mage- rygg- og armøvelser du fokuserer på da eller? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med venninner som tilpasser seg din nye situasjon. :)

Godt å holde treninga litt ved like! :trene: Jeg har ikke trent noe særlig de siste ukene og har litt dårlig samvittighet for det.. Er det mage- rygg- og armøvelser du fokuserer på da eller? :popcorn:

Er jo ikke såå mange ting jeg kan gjøre, så må være litt oppfinnsom;-) jeg deler det opp i to;

Dag 1: bryst, skuldre og triceps

Dag 2: rygg, mage og biceps. Er forsiktig med rette magemuskler da, for det er jo litt omdiskutert.

Varmer opp 10 min på romaskinen først, liker det egentlig ikke, men i nøden..... ;-) Har faktisk fått gnagsår mellom rumpeballene pga. setet på romaskina, haha!

Åhhhhhh......! Gleder meg til sykkelturer og fjellturer igjen!!!! Tipper styrketreninga blir lagt på hylla igjen da, hihi. Snakk om periodetrener;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Tina!

Fy søren, merker at musklene fort blir vassne etter noen uker i hvile.. Huff!! Jeg går mye trapper, så bena får jo noe av sitt, men armene.. ;) Oioi..

Gode venninner har du, asså!! Koselig!! :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gledes det også max til fjellturer og et aktivt liv igjen!

Bekkenet blir sakte men sikket mere stabil, men hos meg er det fortsatt et stykke å gå. Jeg er jo i utgangspunktet dårlig trent fra før av :fnise: Så da blir det en del etterslep med formen gitt... :fnise:

Så fine venninner du har! Deilig med slikt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke såå mange ting jeg kan gjøre, så må være litt oppfinnsom;-) jeg deler det opp i to;

Dag 1: bryst, skuldre og triceps

Dag 2: rygg, mage og biceps. Er forsiktig med rette magemuskler da, for det er jo litt omdiskutert.

Varmer opp 10 min på romaskinen først, liker det egentlig ikke, men i nøden..... ;-) Har faktisk fått gnagsår mellom rumpeballene pga. setet på romaskina, haha!

Åhhhhhh......! Gleder meg til sykkelturer og fjellturer igjen!!!! Tipper styrketreninga blir lagt på hylla igjen da, hihi. Snakk om periodetrener;-)

Så flink du er å trene! Jeg trente masse før jeg ble gravid, men det har desverre blitt lite trening de siste månedene. Har prøvd å holde meg i aktivitet da, men det kan jo ikke sammenlignes med treningen jeg holdt på med før, da var intervalltrening favoritten. Men trening skal jo være lystbetont, og det er det lenge siden det har vært.

Gleder meg til å komme i gang med treningen igjen når tassen er ute!

Hvordan går det med bekkenløsningen om dagen, har det blitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Tina!

Fy søren, merker at musklene fort blir vassne etter noen uker i hvile.. Huff!! Jeg går mye trapper, så bena får jo noe av sitt, men armene.. ;) Oioi..

Gode venninner har du, asså!! Koselig!! :klemmer:

Det går fort å trene opp igjen når du er klar for det, de bare sover litt;-) jeg har ikke trent styrke på mange år, nå har jeg trent bra noen få uker, og resultatene er der allerede:-)

Her gledes det også max til fjellturer og et aktivt liv igjen!

Bekkenet blir sakte men sikket mere stabil, men hos meg er det fortsatt et stykke å gå. Jeg er jo i utgangspunktet dårlig trent fra før av :fnise: Så da blir det en del etterslep med formen gitt... :fnise:

Så fine venninner du har! Deilig med slikt :)

Ja, det tar vel litt tid før bekkenet er stabilt igjen. Er forberedt på det jeg og. Manuellterapauten mente minst 3 mnd etter fødsel, men at det var vanskelig å si... Men hallo! Vi er unge og har allverdens tid! Ikke noe å stresse med egentlig:-) (lettere å si det til andre enn til meg selv, merker jeg. Hihi)

Så flink du er å trene! Jeg trente masse før jeg ble gravid, men det har desverre blitt lite trening de siste månedene. Har prøvd å holde meg i aktivitet da, men det kan jo ikke sammenlignes med treningen jeg holdt på med før, da var intervalltrening favoritten. Men trening skal jo være lystbetont, og det er det lenge siden det har vært.

Gleder meg til å komme i gang med treningen igjen når tassen er ute!

Hvordan går det med bekkenløsningen om dagen, har det blitt bedre?

Ja, lystbetont er viktig! Derfor jeg vanligvis gjør all trening med mannen eller med venninner. Det er litt vanskeligere nå, men trener av og til styrke sammen med de nå også. Men Det har virkelig blitt lystbetont for min del om dagen. Siden bekkenet ikke fungerer til kondistrening av noe slag, har jeg veldig stort behov for å "blåse ut" på andre måter. Og det er klart, når man ikke har trent styrke på mange år, og nå flere ganger i uka, da kommer resultatene fort, og DET er motiverende det;-) og så tenker jeg at jeg blir sterk til fødselen og til å bære rundt på litjtausa:-D

Har blitt "venn" med bekkenløsningen nå, akseptert den og tar hensyn, og da er det ikke så verst;-) har lært meg hva jeg tåler og når jeg må hvile. Og prøver å nyte hvilestundene i sofaen i stedet for å bli rastløs og kjede meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå. lengs sia siste jeg var her inne å snoka. sånn er det å ha baby :) Håper jeg får tid til å oppdatere dagboka mi snart :)

Åssen går det med deg?? ikke lenge igjen til mål nå. så gøy :) begynner magen å bli stor?? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hå. lengs sia siste jeg var her inne å snoka. sånn er det å ha baby :) Håper jeg får tid til å oppdatere dagboka mi snart :)

Åssen går det med deg?? ikke lenge igjen til mål nå. så gøy :) begynner magen å bli stor?? :klemmer:

Kjekt du tar deg tid til å se innom, da:-D Nå teller jeg ned ukene til termin og ikke ukene ut i svangerskapet, så begynner vel mentalt å bli klar snart;-) Jeg syns magen er kjempestor! Skal prøve å få tatt et magebilde snart. Føler mageskinnet er strekt til bristepunktet, så skjønner ikke at den kan bli noe større. Smører og smører i håp om å legge til rette for mer strekking. Nå driver jeg og vasker opp babytøy, sengetøy, orger med seng og utstyr, fødebag etc. Og leser om fødseler og spedbarn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt du tar deg tid til å se innom, da:-D Nå teller jeg ned ukene til termin og ikke ukene ut i svangerskapet, så begynner vel mentalt å bli klar snart;-) Jeg syns magen er kjempestor! Skal prøve å få tatt et magebilde snart. Føler mageskinnet er strekt til bristepunktet, så skjønner ikke at den kan bli noe større. Smører og smører i håp om å legge til rette for mer strekking. Nå driver jeg og vasker opp babytøy, sengetøy, orger med seng og utstyr, fødebag etc. Og leser om fødseler og spedbarn;-)

Åååå.. så koselig :) Du må bare nyte den siste tia. Det går så fort, og plutselig ligger du på føden med jenta di på brystet :)

32 uker i dag faktisk :hoppendeglad:

Jaaaa til magebilde. Gleder meg til å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, her kommer magebilder!

Som nevnt, føler mageskinnet er på bristepunktet, og ufattelig at magen skal vokse i 8 uker til....! Symfysemålene har hele tiden vært på "øvre strek", så magen er jo stor, ikke bare noe jeg føler. :gravid: Har ikke fått veid meg siste uka, men tipper 9 kg +. Nå begynner magen å føles litt tung også, spesielt om natta, tungt å ligge på siden og tungt å ligge på ryggen. Men ikke klaging altså, er frisk og sprek (bortsett fra nevnte bekkenløsning) og har energi så det holder - så føler meg fortsatt veldig priviligert som har et så "lett" svangerskap :icon_lol:

Her er bilder fra uke 32 - i treningstøy - fant en fin og behagelig treningstopp på sportsbutikken, som ikke er beregnet for gravide, men som var vid og lang og passet perfekt over en struttende mage. Deilig å slippe å trene i mannens t-skjorter, føler meg litt freshere nå :laugh:

post-59587-0-35434600-1358154662_thumb.jpost-59587-0-58728400-1358154686_thumb.jpost-59587-0-26682600-1358154698_thumb.j

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åååå.. magen din er jo superfin :)

Tror du føler deg større enn du ser ut altså. For jeg syns du er perfekt ut i forhold til antall uker du er i.

Tenk så stor den lille Ræga har blitt :rodmer:

Ikke lenge igjen nå Tina. Dette går nok fort mot slutten skal du se :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage! :jepp:

Jeg ligger også øverst på kurven på sf-målet, og føler at magen er veldig stor. Men jeg må si jeg ikke synes magen din er noe voldsomt stor altså, bare helt perfekt! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...