Kakaoen Skrevet 12. desember 2012 #381 Del Skrevet 12. desember 2012 Ikke godt med strekt mus!! Men men.. Du kan vel egentlig bare venne deg til å ha litt musevondt fremover. Jeg får musevondt av å sitte på huk Er nok pga stinga.. Dakkar lille musa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 12. desember 2012 #382 Del Skrevet 12. desember 2012 Musevondt, strekk i musa, hovven mus og får ikke til å trimme mus. Jeg var forberedt på alt annet enn de tingene! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. desember 2012 #383 Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg tror vi må lage vår egen versjon av "Musevisa" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 13. desember 2012 #384 Del Skrevet 13. desember 2012 Så kjipt med bekkenløsning Men som du sier, det er greit å få det sort på hvitt sånn at du har noe konkret å forholde deg til. Hvis du er litt som meg så er det største problemet å innse sine begrensninger, og da er det veldig greit å ha et papir som "rettferdiggjør" at man setter ned tempoet litt. Jeg lider iallefall big time av flink-pike-syndromet Haha, strekk i musa og musesteg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #385 Del Skrevet 13. desember 2012 Hehe, denne musevondten er vel bare småtteri i forhold til det som venter om noen måneder;-) Men jeg forbereder meg, og tør ikke la være å gjøre det jeg kan, i tilfelle det kaaaaskje virker: - massering og smøring med mandelolje. Morgen OG kveld - knipeøvelser. Her slurver jeg litt, og glemmer det av og til, så her må det skjerpings til! Hehe, blir annet forhold til musevisa nå i jula!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 13. desember 2012 #386 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg tror vi må lage vår egen versjon av "Musevisa" Vi får begynne å dikte opp en alternativ tekst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. desember 2012 #387 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg smørte magen masse, men strekkmerker fikk jeg MYE av. Ser ut som en jævla Zebra Smøre nedentil orka jeg ikke. Nådde nesten ikke ned heller på slutten :gjeiper: Og hadde nok revna litt uansett. Lurer på om jeg revna på siste rien, for da ga jeg fullt på pressinga. Fikk ut hodet OG skuldrene i samme slengen Og der og da kjente jeg lite til revninga, og ga egentlig blanke.. For ungen skulle UT.. Men knipe øvelser er GULL!! Jeg gjorde det 3x10.. ikke hver dag, men på gravid trening 2 ganger i uka pluss litt ekstra. Jeg kjente at jeg hadde veldig god pressekraft der nede, og husker JM skrøyt veldig av hvor sterk jeg var. (mulig ho sier det til alle.. men men :gjeiper: ) Etter fødsel har jeg kun tissa bittegrann på meg EN gang.. På grunn av heftig latterkrampe av å se på Bye og Rønning Er stolt av det, for venninna mi sa jeg måtte forberede meg på å tisse på meg flere ganger, og det har jeg IKKE gjort. Prøver så godt jeg kan og knipe enda.. Viktigere nå sånn at musa blir frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #388 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Jeg smørte magen masse, men strekkmerker fikk jeg MYE av. Ser ut som en jævla Zebra Smøre nedentil orka jeg ikke. Nådde nesten ikke ned heller på slutten :gjeiper: Og hadde nok revna litt uansett. Lurer på om jeg revna på siste rien, for da ga jeg fullt på pressinga. Fikk ut hodet OG skuldrene i samme slengen Og der og da kjente jeg lite til revninga, og ga egentlig blanke.. For ungen skulle UT.. Men knipe øvelser er GULL!! Jeg gjorde det 3x10.. ikke hver dag, men på gravid trening 2 ganger i uka pluss litt ekstra. Jeg kjente at jeg hadde veldig god pressekraft der nede, og husker JM skrøyt veldig av hvor sterk jeg var. (mulig ho sier det til alle.. men men :gjeiper: ) Etter fødsel har jeg kun tissa bittegrann på meg EN gang.. På grunn av heftig latterkrampe av å se på Bye og Rønning Er stolt av det, for venninna mi sa jeg måtte forberede meg på å tisse på meg flere ganger, og det har jeg IKKE gjort. Prøver så godt jeg kan og knipe enda.. Viktigere nå sånn at musa blir frisk Om smøring hjelper, på magen, puppene eller musa er vel omdiskutert. Tør ikke la være likevel, jeg;-) Men tror det blir litt som du sier, at det har liksom ikke så stor betydning når man er midt oppi det. Strekkmerker er bevis på at du har båret frem verdens største skatt, og revninga ofrer man vel ikke en tanke når gullet skal ut. Tissing ja, er forberedt på det og jeg. Men veldig få som snakker om det, selv om jeg tror mange sliter med det. Henta akkurat en babypakke på apoteket, og der var det reklame for Tena, og det er vel for en grunn. Jeg er litt for at man skal informere om alt jeg, slik at man er forberedt. At ikke virkeligheten blir som et sjokk. Så klart man er lykkelig når man har satt verdens vakreste barn til verden, men tror mange sliter med amming, tissing, sår, søvn, skriking, bekymringer, depresjoner, mat, kropp, kjærligheten, og you name it. Faktisk er jeg litt forberedt på at dette blir beintøft første ukene, og blir det litt mindre enn beintøft, eller enda bedre - det oppleves fantastisk - så tar jeg imot det som en hyggelig overraskelse;-) Søstersen sa det her en dag. Hun har akkurat fått tvillinger. Hun hadde et tøft svangerskap. Mannen har vært syk, ble lagt inn på sykehus dagen etter hun og barna kom hjem fra sykehuset. De har mistet en i nær familie rett før fødselen. De andre barna har vært syke. De har virkelig fått alt, som om ikke det å få tvillinger er tøft nok. Men som hun sa: "Jeg tror ikke jeg har vært mer lykkelig enn nå, jeg!" Det er til å felle et par tårer av det :hjerte: Hun er så sterk, jeg beundrer roen hennes. Hun er mange år yngre enn meg, men føler av og til at hun har dobbelt med livserfaring. Oioi, nå ble jeg veldig sentimental her. Jeg er så glad i familien min! Og heldigvis er den stoooor! Jeg har 4 søsken, med partnere og barn. Og verdens beste foreldre. Og på toppen av det hele - en fantastisk mann og kjæreste Og svigerfamilien min, de er helt utrolige, de har omfavnet meg fra første dag og vet ikke hva godt de skal gjøre for oss. Sender herved avgårde en julestjerne til hele gjengen!! :dagens-rose: Hehe, morsom vending dette innlegget tok Fra musevondt til familielykke, kort vei Endret 13. desember 2012 av Tina_O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 13. desember 2012 #389 Del Skrevet 13. desember 2012 Når det gjelder strekkmerker, de skapes i lærhuden og ned dit trekker ikke kremer og oljer. Men, bedre å smøre for mye enn for lite. Hvorfor ta sjangsen, man vet jo aldri om det ville blitt verre om man ikke smører seg. Man vet iallefall alle hvor vondt det er når tørr og sår hud sprekker. Så fukt ivei! Søsteren din høres jo ut som en engel. Og holde mote oppe etter så mye er nok tøft ja. Men når du forklarer familien din som du gjør, så er det nok ikke så rart at hun klarer å se framover å være lykkelig. Det er mye trøst og støtte å hente fra gode venner og familie, ofte bare på god utstråling. Og jeg kjente å at jeg ble rørt av å lese det innlegget. Du er bra heldig som har så god familie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 13. desember 2012 #390 Del Skrevet 13. desember 2012 Du er priviligert med en slik familie rundt deg, Tina, det er herlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #391 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg vet at jeg er heldig med familien min. Må bare huske å ta like godt vare på de som de gjør med meg:-) Mamma og pappa står på for å samle gjengen veldig ofte, er bare litt redd for at de sliter seg ut. Er lett å ta foreldre for gitt innimellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #392 Del Skrevet 14. desember 2012 28 uker!!! Formen er veldig fin, nå. Bekkenet var bedre enn på lenge i går, og i natt sov jeg nesten hele natten gjennom. Det gjør godt:-) I går kom også mannen hjem med fancy brodder til meg, de var visst i aller beste kvalitet, i skinn, og med borrelås for at de lett kan taes av og på. Ikke noe tull altså. Kun det beste til fruen, hehe. Snille mannen:-D I går sorterte jeg litt babystæsj, klær etter størrelse og stelleprodukter. Gjorde plass i garderoben på barnerommet, og på badet. Kjenner at hodet mitt begynner å forberede seg litt på det som skal skje nå. Jobben begynner liksom å bli litt mindre viktig, og jeg har heller lyst å bruke tid på litt redebygging;-) Godt er det, for det hele har vært ganske fjernt, ganske lenge;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. desember 2012 #393 Del Skrevet 14. desember 2012 Hurra for 28 uker og 3.trimester, Tina Kjekt med brodder, ja! Tror jeg skal få ordnet det selv, asså.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 14. desember 2012 #394 Del Skrevet 14. desember 2012 Hurra for 28 uker og 3. trimester! Så herlig å ha en god og trygg familie rundt seg, det er det som er viktig i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 14. desember 2012 #395 Del Skrevet 14. desember 2012 Grattis med 28 uker og 3.trimester! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #396 Del Skrevet 14. desember 2012 Takk, snille dere! Sprøtt at jeg er i 3. Trimester!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 14. desember 2012 #397 Del Skrevet 14. desember 2012 Gratulerer med tredje trimester! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #398 Del Skrevet 18. desember 2012 I går var jeg og besøkte mormoren min. Har alltid hatt et veldig nært forhold til henne, jeg var hennes første barnebarn, så tror jeg ha en speiell plass hos henne og:-) Hun fikk slag for et par år siden, så nå er hun pleietrengende, har mistet det meste av språket og bor på sykehjem. Men dama er like klar i hodet fortsatt! Like engasjert, humoren er fortsatt der, og hun er sta som et esel, akkurat som før;-) Hun har 4 oldebarn fra før, men likevel er hun såå opptatt av magen min. Hun stryker på den, ler og gråter, ser på meg med lykkelige øyne. Hun får ikke sagt så mange ord, men har veldig tydelig kommunikasjon likevel:) Vi har funnet navn til jenta vår. Det skal være hemmelig frem til fødselen. Men jeg bare måtte fortelle det til mormor. Ser at dette betyr så mye for henne, og skjønte at hun ville like navnet. Det er et gammelt navn, kvinnelig versjon av et mannsnavn i slekta. Om hun likte navnet!! Hun begynte å le og gråte igjen, den reaksjonen kommer jeg aldri til å glemme. Og hun satt tydelig pris på å få æren av å være den eneste som fikk vite navnet;-) Ellers ser det ut til at bekkenet blir verre. Prøvde å delta på seminar med jobben i går, skulle vare i to dager. Pinte meg gjennom nesten hele dagen, før jeg måtte kaste inn håndkleet. Liker ikke denne utviklingen, må jeg si. Skal til lege og fysio i morra, så skal diskutere litt med de. Føler det begynner å spøke litt for videre jobbing samt ferieturen vi har planlagt i romjula.. Vi skal reise med et vennepar, og er litt kjipt hvis jeg ikke kan dra. Sa til mannen at han evt. kunne dra uten meg, vet han har behov og hadde hatt godt av det. Men det var visst uaktuelt. Han vil ikke reise fra meg. Jeg er selvsagt glad for det, men samtidig er jo dette sist sjanse for han å ta seg en tur uten barn på leenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. desember 2012 #399 Del Skrevet 18. desember 2012 Søteste mormoren din! Så koselig å fortelle henne det, skjønner godt at hun ble rørt, ja! Det ble jeg óg Æsj, så dumt at du skal slite sånn, Tina! Kun 12 uker igjen nå, tiden går fort - det lover jeg deg!!! Men synd å kanskje avlyse koselige planer.. Krysser fingra for at en tur til lege og fysio kan gjøre underverker, slik at du orker det du har lyst til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. desember 2012 #400 Del Skrevet 18. desember 2012 Det høres ut som du har samme forhold med din mormor som jeg har, bare at jeg er minst i familien. Det er så godt å ha et så fantastisk forhold til en person som har så mye livserfaring og opplevd så mye annet enn vi har. Merker at de andre barnebarna ikke har samme forhold, så føler meg priviligert. Men det er jo å litt av hva vi gjør det til. Slektsnavn er så koselig, og man setter så ekstra stor pris på det. Særlig om dem er litt spesielle. Håper bekkene ditt kommer seg, er ikke nå morsomt å ta det med ro og avlyse avtaler. Men må man så må man. Tror det er bedre å ta det rolig nå enn å presse seg å slite med problemer i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå