Citrus Skrevet 1. oktober 2012 #461 Del Skrevet 1. oktober 2012 Ja, fokuserer på naturlig smertelindring som vann og akupunktur. Passer også godt for personer som ikke føler seg naturlig trygg i et sterilt sykehusmiljø. Jeg har jobbet en del på sykehus, og føler meg veldig trygg i et sterilt sykehusmiljø Vil se hvitkledde farte rundt og liker å ha alle muligheter åpne i forhold til smertelindring. Hadde ikke tid til annet enn noen drag med lystgass sist, spennende å se hvordan det blir neste gang. Håper også det blir mer tid til å sitte i badekaret litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 1. oktober 2012 #462 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg er ikke glad i sykehus, så kjenner at jeg gruer meg til å være så lenge der. Selv en liten tur på føden å besøke noen kan bli for mye. Nesten som jeg har lyst å føde hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 1. oktober 2012 #463 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg brukte ikke lystgass, men fikk epidural og det var som å komme til himmelen Anbefales til alle..hehe. Før epiduralen konsentrerte jeg meg om å puste og slappe av. Sa ikke et ord egentlig. Etter epidural så snakket jeg som en foss på telefon med venner og familie..hehe.. Har ca 1 times kjøring til sykehuset... gikk heldigvis greit. Men har vannet gått så sitt på pose og et hav av håndkler..hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 1. oktober 2012 #464 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg brukte ikke lystgass, men fikk epidural og det var som å komme til himmelen Anbefales til alle..hehe. Før epiduralen konsentrerte jeg meg om å puste og slappe av. Sa ikke et ord egentlig. Etter epidural så snakket jeg som en foss på telefon med venner og familie..hehe.. Har ca 1 times kjøring til sykehuset... gikk heldigvis greit. Men har vannet gått så sitt på pose og et hav av håndkler..hehe. Har store forhåpninger om å avslutte siste fødsel i epiduralhimmelen - fikk ikketid til det sist, men er svært klar for å få tid til det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 1. oktober 2012 #465 Del Skrevet 1. oktober 2012 Gratulerer så mye!! Åååh! Gratulerer! Så gøy! Og ekstra stas blir det vel med alle ekstra hormoner som svirrer? Gratulere så masse! Åhh, GRATULERER!! :strix: Så koselig! Gratulerer så mye!! Gratulerer så mye Little Princess!! Her ramler det jo gode nyheter inn hos deg! koselig..! Tusen tusen takk for alle gratulasjoner! Det skjedde like før vi skulle ut å spise med foreldrene våre, så der stod jeg ferdig sminket og pyntet til fingertuppene og der gikk han ned på ett kne Sminken fikk kjørt seg kan man si, trodde ikke jeg kunne se så lik ut som en panda. Så da var det fram med sminkekosten for en liten fiks Vi kom litt sent til middag, men vi ble fort tilgitt når vi fortalte grunnen Så her skjedde alt på ca 4 mnd ja kan man si, ble gravid, kjøpte leilighet og ble forlovet. Fine høsten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 1. oktober 2012 #466 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har mountain Buggy og er HELT uening i det dem har sagt til deg. Den funker over alt og på all slags vær og føre. Jeg fikk novemberbarn sist og var ute å trilla hver dag hele vinteren når det var under -10 da. Så jeg ville ikke valgt noe annet. Den er så lett å trille og ikke minst ut og inn av bilen. Jeg gikk på en skogstur hvis vi trudde det var en fin grusvei. Det var det absolutt ikke og vi endte med å trille og bære vogna med barn oppi i gjørme og vann. Det hadde man ikke klart med så mange andre vogner Ang. at barnet er fra den som triller har ikke vært noen problem. Lillegutt elsker å se utover og koser seg masse på tur. Babyen ligger helt flatt selv om man ikke kan justere fotbrettet Den er lun og god. Men hver sin smak. Vi må ha søskenvogn og sender nok opp med mountain buggy eller tfk. Gratulerer så mye Takk for innspill! Syntes det er litt pussig at en vogn kan oppfattes så forskjellig fra person til person, at vi legger så mye forskjellig i hva en god vogn egentlig er. Kusina mi hater sin MB og du elsker jo din, så det er egentlig umulig å lytte til andres meninger om vogner. Og det er litt dumt, for meg som førstegangsfødende her jo faktisk ikke peiling på hva man kommer til å syntes er viktig etterhvert. Det eneste som jeg med sikkerhet vet jeg syntes er fint med 4-hjulinger er at de har 4 hjul og dermed er mer stabil, iom at jeg skal på og av buss/bane og trikk med vognen, siden vi ikke får bil før til sommeren. Men utenom det syntes jeg de fleste vogner virker fine og gode, så da endte jeg opp med å legge vekt på hva mamma, svigermor og mine kusiner sa, og om jeg hater den så får jeg bare kjøpe en ny Takk for gratulasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 2. oktober 2012 #467 Del Skrevet 2. oktober 2012 Dere som har født før med epidural, hvordan fungerer det egentlig? Blir man helt smertefri? Skrus epiduralen helt av på slutten av fødselen slik at man ikke har noen smertelindring da? Tror jeg kommer til å ha veldig lyst på epidural. Noen som har tips til gode bh'er når man har skikkelig ømme pupper? Syns alle de vanlige bh'ene mine er så ubehaglige nå om dagen. Kan selvfølgelig være fordi de begynner å bli litt snaue... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 2. oktober 2012 #468 Del Skrevet 2. oktober 2012 Kjenner flere som har født x flere, og har erfaring fra fødsel med og uten epidural. Fra hyling, ekstremt vondt, ikke mulighet til å kommunisere med partner/helsepersonell uten epidural har de gått til å kunne snakke, drikke, "slappe av" med epidural. Og kaller forskjellen for himmel, fordi graden av smerte er så ulike. Når barnet skulle presses ut har dryppet blitt skrudd ned for at kroppen skulle ha mulighet til å virkelig kjenne og arbeide sammen med pressriene. Jeg ønsker også epidural, men ser jo egentlig at jeg heller bør ønske meg en såpass rask fødsel som jeg hadde sist, men hadde vært fint å kunne "delta litt" i egen fødsel, jeg fikk ikke pratet med noen pga smertene. Men, fødsler kan ikke palnlegges:) spennende blir det i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 2. oktober 2012 #469 Del Skrevet 2. oktober 2012 Kjenner flere som har født x flere, og har erfaring fra fødsel med og uten epidural. Fra hyling, ekstremt vondt, ikke mulighet til å kommunisere med partner/helsepersonell uten epidural har de gått til å kunne snakke, drikke, "slappe av" med epidural. Og kaller forskjellen for himmel, fordi graden av smerte er så ulike. Når barnet skulle presses ut har dryppet blitt skrudd ned for at kroppen skulle ha mulighet til å virkelig kjenne og arbeide sammen med pressriene. Jeg ønsker også epidural, men ser jo egentlig at jeg heller bør ønske meg en såpass rask fødsel som jeg hadde sist, men hadde vært fint å kunne "delta litt" i egen fødsel, jeg fikk ikke pratet med noen pga smertene. Men, fødsler kan ikke palnlegges:) spennende blir det i alle fall! Jeg jobber selv på sykehus og har vært borti pasienter som har senskader etter epidural, så jeg har jo en iboende skepsis til det også. Men selvfølgelig er risikoen for det veldig liten. Jeg vil ikke planlegge for mye, hvis jeg klarer meg uten epidural er jo det supert. Mamma fødte søsteren min med epidural, og valgte å føde meg uten fordi hun ville kjenne mer av fødselen. Tøffe damen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 2. oktober 2012 #470 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg jobber selv på sykehus og har vært borti pasienter som har senskader etter epidural, så jeg har jo en iboende skepsis til det også. Men selvfølgelig er risikoen for det veldig liten. Jeg vil ikke planlegge for mye, hvis jeg klarer meg uten epidural er jo det supert. Mamma fødte søsteren min med epidural, og valgte å føde meg uten fordi hun ville kjenne mer av fødselen. Tøffe damen. Ja, det er klart - kjenner to med kronisk hodepine etter lekkasje av spinalvæske blant annet, og vil selvfølgelig aldri velge epidural med de risikofaktorer som finnes om jeg takler fødselen. Men jeg hadde det grusomt sist og hadde panisk vondt under hele fødselen, så om det blir likt og muligheten byr seg, tror jeg at jeg våger meg. Min panikk og stresset barn gjorde at det ikke ble en god start på livet for barnet sist, så hadde vært flott å gjennomført på annen måte. Jeg har født uten annet enn to drag lystgass, men jeg er ikke tøffe damen - hadde snudd hvert øyeblikk om muligheten hadde vært der:) Er vel gjerne sånn at man vil prøve det man ikke har fått forsøkt gjerne, men beundringsmessig av mamman din å ville kjenne mer fødsel, tøffa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 3. oktober 2012 #471 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Dere som har født før med epidural, hvordan fungerer det egentlig? Blir man helt smertefri? Skrus epiduralen helt av på slutten av fødselen slik at man ikke har noen smertelindring da? Tror jeg kommer til å ha veldig lyst på epidural. Noen som har tips til gode bh'er når man har skikkelig ømme pupper? Syns alle de vanlige bh'ene mine er så ubehaglige nå om dagen. Kan selvfølgelig være fordi de begynner å bli litt snaue... For meg var det himmelen ihvertfall. Jeg var i min egen lille verden før epiduralen. Jeg bare konsentrerte meg om å puse og slappe av. Snakket ikke og spise ikke. Jeg var usedvanlig kvalm i tillegg. Så for meg var det rett og slett deilig å få den. Jeg kunne snakke, smile og kvalmen forsvant. Men det er no selvflgelig en risiko. Hos megs å endte fødsel i keisersnitt pga stressa barn og lav hjertelyd. Da var det en fordel at jeg hadde satt epidural for da fikk jeg ihvertfall være våken under oprasjonen. Smertene forsvant ikke helt, men de var ikke like intense. Du blir jo satt på drypp samtidig for at riene skal fortsette. Så jeg kjente ihvertfall riene og litt smerter, men var ikke slik at man ikke fikk puste eller snakke Man kan aldri planlegge en fødsel så man må bare vite om man er åpen for smertelindring eller ikke. Jeg syns forøvrig ikke at noen er tøffere enn andre. De som velger bort smertelindring for å være tøffe syns jeg bare er tåpelig. Alle takler smerte forskjellig så jeg syns ingen er tøffere enn andre Ang. bh: Kjøp noen gode og myke bh uten spiler Endret 3. oktober 2012 av Smørblomst82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 3. oktober 2012 #472 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Paris-tur høres deilig ut, Frøken Vims! Jeg var der i april og syns det var helt supert. Hei Nyx88, lenge siden sist! Så flott at alt gikk bra på ul!! Virker som du fikk sett veldig mye detaljer da, til og med hjerteklaffene?? Det fikk ikke vi se på ul når jeg var 12+4! Men det var en fantastisk opplevelse allikevel! Vi fikk sett veldig mye! Jordmor var utrolig flink og fortalte oss alt hun så. Hun sa at vi var heldige som fikk se så mye så tidlig, så det var veldig gøy I dag fikk jeg innkallelse til ordinær UL!!!! UÆÆÆÆ 1.November er dagen! Andre som har fått innkallelse? Når skal dere på ordinær ul ? Endret 4. oktober 2012 av Nyx88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. oktober 2012 #473 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg fikk innkallelse til ul for flere uker siden. Har 1.November. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 3. oktober 2012 #474 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg er forlovet Mannen fridde i går kveld! Gratulerer så mye!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 3. oktober 2012 #475 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hei. Tenkte jeg skulle melde meg inn i denne gruppen, om enn litt seint da jeg er 15+5 i dag. Spennende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. oktober 2012 #476 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg fikk innkallelse til ul for flere uker siden. Har 1.November. Samme her! Under en mnd igjen nå gitt Vi ble innkalt til Ullevål vi da, samme sted som vi fikk tildelt fødeplass, så det blir skikkelig spennende! Er det noen som har endret mening om hvilket kjønn som befinner seg inni magen eller er det fortsatt samme som i begynnelsen? Her blir det nok jente gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 3. oktober 2012 #477 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har vært på UL i dag! Alt så bra ut og den lille både vinket og "hoppet" Vi fikk til og med se fem fingre på den ene hånden, kjempegøy CRL er ca. 51 mm og det tilsvarer 11+5 på vei, noe som stemmer bra i forhold til menstermin. Veldig godt å få bekreftet at alt er som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 3. oktober 2012 #478 Del Skrevet 3. oktober 2012 Er det noen som har endret mening om hvilket kjønn som befinner seg inni magen eller er det fortsatt samme som i begynnelsen? Her blir det nok jente gitt Jeg trodde gutt før, nå tror jeg jente. Blir spennende å se på ordinær UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. oktober 2012 #479 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Hei. Tenkte jeg skulle melde meg inn i denne gruppen, om enn litt seint da jeg er 15+5 i dag. Spennende! Velkommen Da er vi like langt på vei, sånn bortsett fra at du "leder" med en dag da Fortell gjerne litt om deg selv: alder, hvor i landet du bor, formen hittil osv Endret 4. oktober 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. oktober 2012 #480 Del Skrevet 4. oktober 2012 Velkommen Myrvandrer. Kjønn i magen, hm. Siden alle i familien håper på en gutt så får jeg tro at det er en gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå