Gjest asanti Skrevet 7. november 2013 #3761 Del Skrevet 7. november 2013 Her har kiloene også begynt å rase ned etter jobbstart - aktiv + lite tid til å spise. Ble det greiere enn forventet Asanti? Langt ifra. Fortsatt like elendig som før, om ikke værre. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, bite i et stort j**la eple for å bli utbrent eller takke for meg mtp meg selv og min mentale helse. Hvor mye hets må man takle å tåle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 8. november 2013 #3762 Del Skrevet 8. november 2013 Langt ifra. Fortsatt like elendig som før, om ikke værre. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, bite i et stort j**la eple for å bli utbrent eller takke for meg mtp meg selv og min mentale helse. Hvor mye hets må man takle å tåle? Uff, jeg føler med deg! Jeg hadde aldri kommet til å klart å gå tilbake til min tidligere sjef og arbeidsplass, så jeg skjønner at dette ikke er lett for deg Er det en mulighet å finne deg en ny jobb? Om ikke så er det jo en mulighet å få sjefen din til å si deg opp slik at du kan motta dagpenger. Det er riktignok 67% av vanlig lønn, så det er jo ikke all verden, men kanskje bedre enn å bli utbrent. (Skal ikke dere flytte snart?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. november 2013 #3763 Del Skrevet 8. november 2013 Uff, jeg føler med deg! Jeg hadde aldri kommet til å klart å gå tilbake til min tidligere sjef og arbeidsplass, så jeg skjønner at dette ikke er lett for deg Er det en mulighet å finne deg en ny jobb? Om ikke så er det jo en mulighet å få sjefen din til å si deg opp slik at du kan motta dagpenger. Det er riktignok 67% av vanlig lønn, så det er jo ikke all verden, men kanskje bedre enn å bli utbrent. (Skal ikke dere flytte snart?) Den bransjen vi jobber i er altså noe møkk til tider! Blir så oppgitt. Vi skal jo flytte rett etter jul så ser ikke poenge i det. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 8. november 2013 #3764 Del Skrevet 8. november 2013 Den bransjen vi jobber i er altså noe møkk til tider! Blir så oppgitt. Vi skal jo flytte rett etter jul så ser ikke poenge i det. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Du/dere har ikke en sparekonto du kan leve litt av da? Siden dere flytter etter jul så kan du finne deg ny jobb etter dere flytter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. november 2013 #3765 Del Skrevet 8. november 2013 Du/dere har ikke en sparekonto du kan leve litt av da? Siden dere flytter etter jul så kan du finne deg ny jobb etter dere flytter? Ny jobb blir det, men da bare en ekstrajobb siden jeg skal være hjemme med vesla og student til høsten. Etter time hos fastlegen idag så ble jeg sykemeldt. Men uansett er det irriterende som fy for jeg gledet meg til jobb igjen, bare ikke den plassen. Nå blir dagene fylt med fag og turer ut i naturen med vesla og samboer. Håper jeg klarer å finne meg selv igjen snart som den blide jenta jeg egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 9. november 2013 #3766 Del Skrevet 9. november 2013 Håper det ordner seg med jobb og alt annet Asanti Av hva man leser på øvrige forum så skammer jeg meg for å si at jeg lot meg overtale til å forsøke Ferbermetoden før jeg hadde fått mulighet til å lese meg opp på andre alternativer, og hadde jeg så mye som skrevet ordet "ferber" i gravid spedbarn forumet her på KG hadde jeg vel blitt hudflettet og truet med barnevernet. Men når det er sagt - vi er nå ferdige med nattavvendingen. Og det gikk betydelig roligere for seg enn jeg hadde forestilt meg. Kun en kveld trengtes her i heimen og nå to kvelder senere sovner hun uten å gråte og kave seg opp mens jeg synger nattasang for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 9. november 2013 #3767 Del Skrevet 9. november 2013 Nå har ikke jeg lest veldig mye om ferber metoden, men tror vi prøvde en mild versjon av den som gikk veldig bra. M er veldig sta, og vet hva hun vil, så vi hadde aldri trodd det kom til å gå så fort. 3 kvelder (ikke mye skriking) og nå sovner hun i sengen sin uten problemer hver kveld. Får mat en gang om natten og vi har fått kveldene tilbake igjen. Fantastisk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. november 2013 #3768 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg har aldri hørt om Ferbermetoden så måtte lese litt om den nå. Tror faktisk at fra da vi startet med å legge henne før vi la oss at vi gjor vår egen versjon av metoden. Jeg synes at den versjonen jeg leste om var litt hardt, men man kjenner barna sine best selv og hva som kan fungere. Så alt i alt er det nok ingen dum ide trur jeg om man gjør det som man føler blir best. Er vesla vanskelig å legge en kveld med mye skriking så går jeg heller inn ekstra ganger til henne, løfter henne opp til hun slutter å gråte så legger jeg henne ned igjen å prøver pånytt. Ofte sir jeg ikke så mye, det er nok at hun kjenner at jeg er der. Enkelte ganger må jeg få henne til å le før jeg kan legge henne ned. Pussig baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 10. november 2013 #3769 Del Skrevet 10. november 2013 Vi har gjort det som har føltes naturlig for oss. Gråter hun så går vi inn, gir smokken, strykker litt på og går ut igjen. Er det virkelige vræl tar vi henne opp, trøster, legger ned igjen og går ut. Minst mulig prat og lys når det er "natt". Det har fungert for oss, men så har vi også en enkel baby. Jeg tror det viktigste er at man finner det som funker for en selv Første farsdag! Nå skal det bakes kake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 10. november 2013 #3770 Del Skrevet 10. november 2013 Hipp hurra for fedrene til de små søte barna våre. Hva har dere for planer idag? Vi lager ribbemiddag til hele familien. Svigers, våre søsken og mine foreldre. Fult hus med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 10. november 2013 #3771 Del Skrevet 10. november 2013 Hadde ingen planer for dagen. Feiring av farsdag og morsdag tar vi når vesla selv har hørt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 10. november 2013 #3772 Del Skrevet 10. november 2013 Her var det gave, kort som 3-åringen har skrevet (så flink!) og kake på sengen, så god frokost sammen:) Så fikk jeg sove litt (jada, på farsdagen.. ), så har vi vært ute i solen i timesvis og lekt. Spist god middag og enda mer kake, spilt spill, sett litt film og nå skal jentene bades og dusjes. Herlig dag, med bare oss 4 - etter mye planer og ting og tang de siste ukene. Sånne dager vil jeg bare skal vare for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 10. november 2013 #3773 Del Skrevet 10. november 2013 Har heller ikke feiret. Hadde barnevakt på begge ungene i natt, så vi slappet bare av på morran:) nøt litt stillhet før vi hentet dem:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 10. november 2013 #3774 Del Skrevet 10. november 2013 Her var det ekstra god frokost med en liten gave og hjemmelaget kort med avtrykk av tassens fot og hand. Og så hadde jeg ordnet barnevakt i kveld så vi har vært ute og spist og koset oss. Pappan er veldig fornøyd :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 10. november 2013 #3775 Del Skrevet 10. november 2013 Her fikk mamma sove lenge på farsdagen:-) Pappa fikk et Playstation spill i gave (han har ikke spilt siden M ble født) så gikk jeg en laaang tur så han fikk slappe av og kose seg litt. Så var vi på middag til min pappa og koste oss der :-) en bra dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 11. november 2013 #3776 Del Skrevet 11. november 2013 Her ble det gave (morgenkåpe og sokker) på senga, laaaang frokost og familiebesøk på kvelden. Koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 11. november 2013 #3777 Del Skrevet 11. november 2013 Hvordan går det med utviklingen ellers hos de små? Er det noen som har begynt å krabbe enda? Flere tenner? Sette seg opp selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 11. november 2013 #3778 Del Skrevet 11. november 2013 Her er det ingen tenner ennå. Når hun ligger på noe med litt underlag så er hun ivrig på å røyse seg opp på kne, veldig morsomt. Men fortsatt går det bare i revers når hun ligger på magen. Vi var på fysio forrige uke og hun ble imponert over framgangen til vesla. Nå er hun ikke så langt bak mente hun. Vesla er kjempeivrig med armer og bein overalt så vi har satt opp barnegrind for plutselig så er det vel full fart her. Hun sitter ganske stødig, men hun setter seg ikke opp selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 11. november 2013 #3779 Del Skrevet 11. november 2013 Hos oss er det veldig likt som Asanti. Hun åler seg rundt (dog, når jeg ser på kommer hun seg bare bakover, så hvordan hun kommer seg forover aner jeg ikke ), kommer seg opp på knærne og gynger, sitter nesten helt selv på fanget (må ha litt støtte av og til), og om hun ligger litt skrått så jobber hun hardt for å sette seg opp, men klarer ikke sette seg opp selv enda. Og ingen tenner. Nå har siklingen gitt seg rimelig også. Så... Det kommer vel tenner en eller annen gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 11. november 2013 #3780 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Her har det heller ikke kommet noen tenner. Snuppa snur seg rundt sin egen akse og dytter seg bakover, men kommer ikke framover eller setter seg opp ennå. Sitter ganske støtt da, men lener seg ofte veldig framover så må støttes for å ikke stupe fram. Hun prøver å komme seg opp på alle fire men har ikke fått det til ennå. Morsomt å følge med på utviklingen framover. Dere som lager babymiddag selv, har dere begynt å ha kjøtt i ennå? Noen tips til oppskrifter? Endret 11. november 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå