Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk 6 timer sammenhengende søvn i går og humøret var med en gang bedre:) ikke så mye som skal til!;) nå sitter endelig vesla helt selv og det er veldig deilig, blir så veldig "med" med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig Citrus :) I natt har jeg sovet tre timer i senga... ikke sammenhengende. Men jeg skal ikke legge skylden på vesla nå for at jeg ikke har fått sove. Har bestemt meg for å få ferdig masteroppgaven min til begynnelsen av desember og den eneste tiden i døgnet hvor jeg faktisk får sitte i fred er etter kl. 23. Såååå, da blir det litt lite søvn særlig når vekkeklokka(les vesla) blir sulten i 4 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler meg som verdens verste mamma. :( I går datt stakkars vesla ned fra senga vår!! :grine: Jeg skulle amme på sengekanten, for ofte er det bare på soverommet at lillemor klarer å konsentrere seg om å spise. Jeg la henne fra meg på senga, alt for langt ut mot kanten...og så skulle jeg bare hente gulpekluten som lå på pulten rett ved siden av. Når jeg snur meg tilbake ser jeg at hun ruller seg rundt mot kanten, og jeg løper fram for å prøve å få tak i henne. Det klarte jeg ikke, så hun gikk rett i parketten... :tristbla: Det var så fælt!! :cry: Hun hyyyylgråt, og jeg gråt også. Ringte legevakten og fikk beskjed om å observere henne for tegn på hjernerystelse, som kvalme, oppkast, trøtthet, sløvhet. Heldigvis roet hun seg etter en stund, og virket i fin form, så da trengte vi ikke å dra på legevakten. Vi vekket henne flere ganger i løpet av natten også for å følge med på henne. Nå har hun fått et lite blåmerke og en hevelse på siden av nesen, et lite rødt merke på overleppa og ett blått kne. Fy søren så sint jeg er på meg selv, at det går an å være så uoppmerksom! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå stakkars deg, og vesla! Det er så lett for å være uoppmerksom i et lite sekund. Ikke føl deg som en dårlig mamma, for det der kan skje med alle! Veldig godt at det gikk bra med hun og at hun slapp unna med noen blåmerker. Huff, skjønner at det gjorde vondt i mammahjertet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Uff, stakkar vesla di.

Men de tåler en liten støyt disse små, så ikke vær så streng med deg, My. De beveger seg så kjapt av og til disse småttisene at man får sjokk, man har ikke øyne i nakken.

A ruller som en liten rakett, og tar tak i alt hun finner. Jeg har ikke helt fått med meg hvor aktiv hun er, så hun driver å river ned kopper og glass fra kjøkkenbordet ved enhver anledning, langfingret baby :fnise:

Vi er hjemme til foreldrene mine nå, og kjenner jeg begynner å bli lei.. Mamma driver å trekker alt jeg gjør i tvil. "Trenger hun ikke lue? Skal hun spise nå igjen? Hvorfor gir du henne det og ikke dét? Skal hun ikke ha på seg mer klær? Du må gjøre slik, ikke sånn! Hun er mett, hun er tørst, hvorfor gir du henne slik?"

Bah!! Jeg blir gal! Jeg er sammen med A 24/7 og jeg kjenner henne ut og inn. Når hun syter så VET jeg hva hun vil og jeg vet hvordan jeg skal kle henne når vi skal ut. Føler meg fullstendig overkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er hjemme til foreldrene mine nå, og kjenner jeg begynner å bli lei.. Mamma driver å trekker alt jeg gjør i tvil. "Trenger hun ikke lue? Skal hun spise nå igjen? Hvorfor gir du henne det og ikke dét? Skal hun ikke ha på seg mer klær? Du må gjøre slik, ikke sånn! Hun er mett, hun er tørst, hvorfor gir du henne slik?"

Bah!! Jeg blir gal! Jeg er sammen med A 24/7 og jeg kjenner henne ut og inn. Når hun syter så VET jeg hva hun vil og jeg vet hvordan jeg skal kle henne når vi skal ut. Føler meg fullstendig overkjørt.

Om jeg ikke husker helt feil var det en artikkel i VG om at besteforeldre ikke bør blande seg inn i barneoppdragelse etc (papirutgave). Ikke at det er snakk om grensesetting og regler enda hvor besteforeldre gjør oppdragelsen vanskelig ved å sette spørsmålstegn ved det en gjør, men det er aldri OK å føle seg overkjørt. Har du tatt det opp med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen.. når man skriver en hel side i halv 6-tiden etter et minimum antall timer søvn og "tilbakeknappen" henger seg opp og alt slettes. Banne. Banne. Så der gikk dere glipp av noen gode historier ja!:) SOV vesla. SOOOOOOOV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord for en natt... Har ammet ørten ganger og tassen har sovet maks halvannen time mellom hver gang han våknet, og det eneste som har funket for å få han til å sove igjen var å ligge heelt inntil meg. Og så startet dagen litt over fem... Noen som sa zombie?
I tillegg har jeg fått sår på den ene brystvorten, nesten som en blemme som har sprukket sånn at det er en sprekk ned i kjøttet.
Det er vondt hele tiden, og groteskt vond når jeg ammer. Mistenker det har sammenheng med utslettet til tassen som har blusset opp igjen.
Håper legen min har ledig time i dag :(

Det var dagen sutreinnlegg...

Edit:

Fikk ikke time hos legen før kl halv fem i ettermiddag :( Har så innmari vondt i brystet, og tror jeg har fått infeksjon også, for huden rundt sprekken har blitt veldig varm. Og så har sprekken blitt større.

Drittdag :grine: :grine: :grine:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler meg som verdens verste mamma. :( I går datt stakkars vesla ned fra senga vår!! :grine: Jeg skulle amme på sengekanten, for ofte er det bare på soverommet at lillemor klarer å konsentrere seg om å spise. Jeg la henne fra meg på senga, alt for langt ut mot kanten...og så skulle jeg bare hente gulpekluten som lå på pulten rett ved siden av. Når jeg snur meg tilbake ser jeg at hun ruller seg rundt mot kanten, og jeg løper fram for å prøve å få tak i henne. Det klarte jeg ikke, så hun gikk rett i parketten... :tristbla: Det var så fælt!! :cry: Hun hyyyylgråt, og jeg gråt også. Ringte legevakten og fikk beskjed om å observere henne for tegn på hjernerystelse, som kvalme, oppkast, trøtthet, sløvhet. Heldigvis roet hun seg etter en stund, og virket i fin form, så da trengte vi ikke å dra på legevakten. Vi vekket henne flere ganger i løpet av natten også for å følge med på henne. Nå har hun fått et lite blåmerke og en hevelse på siden av nesen, et lite rødt merke på overleppa og ett blått kne. Fy søren så sint jeg er på meg selv, at det går an å være så uoppmerksom! :kjefte:

Huff da.. Det er så fort gjort og de tåler mer enn man tror. Det samme skjedde 2 ganger med storebror når han var liten så vet hvordan du føler deg. Men det går som regel bra:) sender deg en stor klem

Det der er skikkelig irriterende...slik er det hos oss også.. Man må bare overse og jatte med.. Sympati klem til deg:)

Oh lord for en natt... Har ammet ørten ganger og tassen har sovet maks halvannen time mellom hver gang han våknet, og det eneste som har funket for å få han til å sove igjen var å ligge heelt inntil meg. Og så startet dagen litt over fem... Noen som sa zombie?

I tillegg har jeg fått sår på den ene brystvorten, nesten som en blemme som har sprukket sånn at det er en sprekk ned i kjøttet.

Det er vondt hele tiden, og groteskt vond når jeg ammer. Mistenker det har sammenheng med utslettet til tassen som har blusset opp igjen.

Håper legen min har ledig time i dag :(

Det var dagen sutreinnlegg...

Edit:

Fikk ikke time hos legen før kl halv fem i ettermiddag :( Har så innmari vondt i brystet, og tror jeg har fått infeksjon også, for huden rundt sprekken har blitt veldig varm. Og så har sprekken blitt større.

Drittdag :grine: :grine: :grine:

God bedring til deg:) høres ikke godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har sovet litt bedre de siste 2 dagene... Så håper våkenperioden er over.. Sutrer ikke like mye på dagen heller:)

Men blir veldig sinna når ho ikke får tak i leker o.l. Ruller fra mage til rygg når hun gidder...og snurrer rundt sin egen akse. Men ellers ikke så mobil enda.. Trener mye magemuskler da.. Men er jo bare litt over 5 mnd så har gooood tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går greit med puppen Vims!

Det er så annerledes med kroppen denne gang enn med første. Da bare "falt den på plass igjen" uten at jeg trente noe mer elker endret kosthold. Nå er jeg flink med mat og trening, men vekten står stille. Er så bred over hoftene at bukser som var store før graviditeten har jeg ikke sjanse til å få på. Kroppen er helt forandret. Litt kjipt merker jeg:( men regner med det faller på plass i en hektisk hverdag med jobb og 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det går bedre med puppen! Har fått medisin mot sopp + at jeg har tatt i bruk brystskjold, så i dag er det iallefall bittelitt bedre enn i går :jepp:

Håper det går greit med puppen Vims!

Det er så annerledes med kroppen denne gang enn med første. Da bare "falt den på plass igjen" uten at jeg trente noe mer elker endret kosthold. Nå er jeg flink med mat og trening, men vekten står stille. Er så bred over hoftene at bukser som var store før graviditeten har jeg ikke sjanse til å få på. Kroppen er helt forandret. Litt kjipt merker jeg:( men regner med det faller på plass i en hektisk hverdag med jobb og 2 barn.

Så flink du er som trener! Har hatt seriøse planer om å ta opp igjen treningen lenge, men pga. at kjære jobber mye så har det ikke blitt noe særlig struktur og regelmessighet på det.

Tenker å begynne å bruke barnepassen på treningssenteret nå sånn at jeg kan trene litt på dagtid, men kjenner det gjør litt vondt i mammahjertet å sette han bort til fremmede :( Prøver å si til meg selv at det bare er for en liten time, og at han bare kommer til å syntes det er stas med alle de nye og spennende lekene de har der.

Noen andre som har hatt babyen sin i barnepass på treningssenter enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må trene hjemme, ellers blir det aldri noe av. Tar en time når ungene er lagt og mannen har ansvaret så jeg slipper pauser. Men det er gjerne ikke effektivt nok ser jeg. Vurderte barnepass på elixiaen sist, men i og med at de ikke bytter bleie eller gir mat, ble det styrete med mitt barn.

Så bra at det går litt bedre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som trener! Har hatt seriøse planer om å ta opp igjen treningen lenge, men pga. at kjære jobber mye så har det ikke blitt noe særlig struktur og regelmessighet på det.

Tenker å begynne å bruke barnepassen på treningssenteret nå sånn at jeg kan trene litt på dagtid, men kjenner det gjør litt vondt i mammahjertet å sette han bort til fremmede :( Prøver å si til meg selv at det bare er for en liten time, og at han bare kommer til å syntes det er stas med alle de nye og spennende lekene de har der.

Noen andre som har hatt babyen sin i barnepass på treningssenter enda?

Har ikke gjort det ennå men har tenkt å prøve en av dagene nå! Er veldig usikker da M er ganske skeptisk til ukjente. Men der som jeg trener så er ikke jeg lengre vekke enn 20 m fra det rommet hele tiden, så får de bare komme ut med henne hvis hun gråter. Håper virkelig at det går fint, for jeg syntes det er så mye lettere å trene på dagtid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke som trener. Vektmessig har jeg ikke behov for det ettersom jeg har rast forbi idealvekten min og sliter med å gå opp igjen, men jeg savner følelsen det gir. Må bare finne igjen energien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å jeg skulle gjerne trent. Har altfor mye vekt:( men må bare skjerpe meg og sette av tid.. Meeeeen er tiltak å trene etter leggetid. I tillegg er det såååå kjedelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, jenter. :) Tross alt gikk det jo bra.

Har store planer om å ta opp treninga jeg også, litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort det ennå. Men det er ikke så lett å finne tid og overskudd til å gjøre det på kvelden. Kanskje jeg skulle teste barnepassen på treningssenteret jeg også, rundt den tida da vesla sover. Men hun er relativt skeptisk til fremmede, så lurer på hvordan det kommer til å gå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter, nå fikk jeg litt følelsen av at jeg har vært flink med treningen. Så stabiliseres nok kroppen etter hvert:) etter 9 mnd uten noe særlig næring og vektnedgang var det som om kroppen tenkte med en gang det kom inntak av mat etter fødsel: "nå må vi holde på dette folkens, vi vet ikke når vi får mat neste gang!!!" :) men prøver å få til en times treningsøkt 3-5 ganger per uke, men da må det stort sett skje etter at eldstemann har lagt seg i 20-20:30 tiden. Altså gå egentlig all alenetid med mannen på treningsdagene bort:/ men nå starter jeg jobb på mandag, så da går det vel seg til. Blir nok hardt å starte i 100% turnusjobb igjen, så treningen får jeg bare se an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla er syk for første gang. Forkjølelse og feber. Og selvfølgelig måtte jo jeg også blir syk med samme og samboer er på jobb. Nettene har vært greie egentlig, litt skrik og surk, men vi har begge fått sove nok til å våkne blid dagen etter. Men gårdagen var et helvette, hadde det ikke vært for at mamma og pappa kom å lagde middag og hjalp så jeg fikk sovet så hadde jeg nok gått på veggen. Hun skrek i flere timer, nektet å spise og var skikkelig utilpass. :(

Så gjett om at jeg gleder meg til helg og at samboer skal bytte jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...