Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stoltenberg og Jagland uttrykker sterk bekymring for de brunsorte tendenser og den ekstreme rasismen som kommer til syne hos det norske folk.

Javisst. Folk bør få lov til å drite akkurat der de vil, uten noen har rett til å kritisere dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Ja, for en gir dem alternativer de ikke trenger. Det er som å la ungdommen i huset få velge mellom å ligge å sløve på sofaen eller å komme seg på skolen og få lært noe.

Nettopp. Kan bare ikke fatte og begripe hvordan folk ikke evner å se den - som feks deg, Mann42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoltenberg og Jagland uttrykker sterk bekymring for de brunsorte tendenser og den ekstreme rasismen som kommer til syne hos det norske folk.

De har vel neppe sagt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molly

Nok en romfolk tråd...... Begynner å bli så lei av å lese de. Det er det samme i alle trådene. De begynner alle ulikt, men etterhvert kommer det bare kommentaretr som; romfolk er ikke ekte folk, de er så stygge, ALLE er tiggende, skitne og ufordragelig, de bare stjeler. Er det noen som i det hele tatt har fordypet seg i emnet før de skriver at ALLE er sånn???

Dette kommer jeg til å få mye dritt for, men jeg er frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt "morsom" sak.

Ei venninne av meg trodde hun hadde blitt surrete, hun trodde hun hadde hengt ut tøyet på snora, men det var helt vekk. Dette var i mai. To tre uker senere så hadde hun vært i butikken og kom hjem, da så hun to Rom-kvinner som hjalp henne å ta inn tøyet. laugh.png hun ropte til dem og de hev fra seg noe av tøyet, gikk rolig inn i en ventende bil og kjørte av gårde.

Anonym poster: 69a5b1255e9c2c16e321ae3b8ff67ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir for dumt å trekke fram rasisme i en slik debatt, veit dere i det hele tatt hva rasisme er? Rasisme er når man diskriminerer folkeslag på bakgrunn av deres hudfarge og etniske opphav! Grunnen til at jeg ikke liker romfolket er på grunn av deres holdninger og ukultur, altså ikke rasistisk! De kommer hit, frekke som fy og krever i bøtter og spann! De har ikke rett på våre penger, de er ikke norske statsborgere og de bidrar ikke til fellesskapet! Jeg hadde ikke sagt en dritt om de hadde kommet hit og oppført seg, tatt seg jobb og betalt skatt og fulgt norske lover, da hadde jeg smilt til dem og sagt hei på gata! De sier "gi oss en million så drar vi!" MAKAN TIL FREKKHET! Jeg hadde trodd at fattige folk var takknemlige og ydmyke, men disse er rett fram frekke som fanden! Komme hit og kreve penger de ikke har rett på! Det er jo ganske vanlig at de romfolkene som sitter og tigger har en plakat hvor det står "Jeg er sulten!" Jeg har hørt at mange har kjøpt mat til disse for å være greie, men hva får de tilbake? De skrek dem oppi fjeset og kjeftet huden deres full fordi de fikk mat i stedet for penger! Hva er det forno?

Visste dere også at ærlig arbeid er imot disse folkenes verdier? De er late, tigger og stjeler! Holdningene deres skremmer meg, de ser på stjeling som helt uproblematisk og ærlig arbeid! Se denne dokumentaren laget av BBC. Den er lang ja, men jeg valgte å sette meg ned å se den for å sette meg inn i saken

Italia og Spania er veldig plaget av sigøynerbarn som stjeler, og særlig i Italia er dette veldig organisert! De kan heller ikke gjøre noe med dette, da sigøynerne bruker barn som er under den kriminelle lavalderen, altså, de kan ikke stilles til ansvar for sine handlinger. Mennene sitter på rævva og tar pengene som barna får fra stjeling og som kvinnene tigger til seg! Det er til og med vanlig i Italia å kidnappe barn fra Romania som de bruker til å stjele, og disse blir holdt som slaver. Det ble fortalt i videoen om en mann hadde råderett over 50 barn, der ett barn kunne få inn så mye som 12 000 euro i måneden! 12 000 x 50 blir et svimlende høyt tall!

Helt i slutten av videoen møter reporteren en ganske rik sigøyner som viser dem rundt i et sigøyner-nabolag i Romania som bugner av villaer og luksus. Han peker på et hus og sier "Ja, der bor han Philip som var i Italia og stjal i 15 år og sendte pengene tilbake til Romania! Han forteller også at han selv kommer fra en familie med vellykkede tyver som har blitt velstående ved hjelp av å stjele! Jeg kan tenke meg at det er slik i mange sigøynerfamilier at det ikke har vært én som noen gang har gjort et ærlig dagsverk med å jobbe!

Og en ting til, jeg kan skjønne hvorfor mine foreldre og eldre generasjoner har imot disse folkene, for de har satt seg ned og fortalt meg om dette. De har fortalt at når de var små, kunne de huske at hvert år så kom en hel flokk med sigøynere og slo seg ned på en bestemt tomt. De kom i overdådige bobiler og dyre biler, de slo seg ned og stjal som ravner fra naboene rundt denne tomten. De bråkte og stjal helt til politiet kom å jaget dem bort, slik var det HVERT ENESTE ÅR. De dro sikkert videre til neste sted og stjal før de ble jaget igjen og igjen. Det var slik de tilegnet seg rikdom! Jeg kan skjønne mine foreldres og eldre generasjoners holdninger til disse folkene!

Det siste jeg ønsker å si er at Norge burde ordne opp med sine egne før de prøver å hjelpe andre! Mange barn i Norge lever under fattigdomsgrensen og får bla. ikke lov å gå i bursdager fordi de ikke har råd til kjøpe gave. Mange av dem får heller ikke ordentlig middag eller mat fordi de ikke har råd! Er ikke dette skammelig, at det finnes mange NORSKE barn her til lands som lever under fattigdomsgrensen, i "VERDENS RIKESTE LAND"! Vi burde virkelig ordne opp med våre egne først og fremst og ikke være så jævlig opptatt av å skulle redde hele verden! Vi kan ikke det!

Takk for meg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for en gir dem alternativer de ikke trenger. Det er som å la ungdommen i huset få velge mellom å ligge å sløve på sofaen eller å komme seg på skolen og få lært noe.

Uenig. Alt de så langt har lagt beslag på av ressurser er en tomt. De snylter ikke på velferdsgodene våre (ulikt en del andre innvandrergrupper), men tjener sine egne penger ved lovlig erverv, tigging. Ja, det er irriterende når de vifter med koppen sin oppi fjeset på deg, og enda verre om de stjeler. Men antipatien som kommer dem til del i disse dagene står ikke i noe rimelig forhold til hva de eventuelt har gjort. Dette er en gruppe som lever på siden av samfunnet, enten fordi de vil det selv eller fordi de ikke har andre alternativ. Så lenge de ikke snylter på statskassa har de all verdens rett til å sløve på sofaen om de det vil.

Det provoserer meg uendelig mer å se pakistanske doplangere på Grønland eller se khat-tyggende somaliske tomsinger drive dank på Oslo S. Jeg er uenig i at rom-folket drar seg på sofaen siden selv tigging krever et minimum av innsats. Men for argumentets skyld vil du - ulikt somalierne - neppe finne et sugerør til statskassen i kjeften på dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Alt de så langt har lagt beslag på av ressurser er en tomt. De snylter ikke på velferdsgodene våre (ulikt en del andre innvandrergrupper), men tjener sine egne penger ved lovlig erverv, tigging. Ja, det er irriterende når de vifter med koppen sin oppi fjeset på deg, og enda verre om de stjeler. Men antipatien som kommer dem til del i disse dagene står ikke i noe rimelig forhold til hva de eventuelt har gjort. Dette er en gruppe som lever på siden av samfunnet, enten fordi de vil det selv eller fordi de ikke har andre alternativ. Så lenge de ikke snylter på statskassa har de all verdens rett til å sløve på sofaen om de det vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for en gir dem alternativer de ikke trenger. Det er som å la ungdommen i huset få velge mellom å ligge å sløve på sofaen eller å komme seg på skolen og få lært noe.

Det er selvfølgelig helt opp til deg å bestemme hvilke alternativer folk trenger.

La meg si det slik: Du lever i en drømmeverden, der du innbiller deg at du kan ønske problemer eller problematiske mennesker bort. Det kan du ikke. Vi liker kanskje ikke måten sigøynere lever på. Jeg tror ikke jeg ville ønske et slikt liv selv. Jeg aner ikke hvilke muligheter de evt har til å komme seg ut av det, eller om de engang er interessert. Men det blir litt på siden. Det som er et faktum som dere later til å være blinde for, er at den eneste måten å bli kvitt dette "problemet", er å stenge grensene, forby tigging totalt, og hengi seg til almen trakassering av sigøynere, og ellers andre man av forskjellige grunner ikke liker. Men da har vi fått et samfunn som ikke virker så forbannet attraktivt på meg lenger.

Faktum er at sigøynerne ER her, vi har ingen mulighet til å holde dem ute, og det eneste vi egentlig kan gjøre, om vi ønsker å fortsatt respektere våre egne verdier, er å behandle dem som folk.

Alternativene er, etter min mening, langt verre enn litt søppel, tigging og småkriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

grunner ikke liker. Men da har vi fått et samfunn som ikke virker så forbannet attraktivt på meg lenger.

Hvorfor flytter du ikke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig helt opp til deg å bestemme hvilke alternativer folk trenger.

La meg si det slik: Du lever i en drømmeverden, der du innbiller deg at du kan ønske problemer eller problematiske mennesker bort. Det kan du ikke. Vi liker kanskje ikke måten sigøynere lever på. Jeg tror ikke jeg ville ønske et slikt liv selv. Jeg aner ikke hvilke muligheter de evt har til å komme seg ut av det, eller om de engang er interessert. Men det blir litt på siden. Det som er et faktum som dere later til å være blinde for, er at den eneste måten å bli kvitt dette "problemet", er å stenge grensene, forby tigging totalt, og hengi seg til almen trakassering av sigøynere, og ellers andre man av forskjellige grunner ikke liker. Men da har vi fått et samfunn som ikke virker så forbannet attraktivt på meg lenger.

Faktum er at sigøynerne ER her, vi har ingen mulighet til å holde dem ute, og det eneste vi egentlig kan gjøre, om vi ønsker å fortsatt respektere våre egne verdier, er å behandle dem som folk.

Alternativene er, etter min mening, langt verre enn litt søppel, tigging og småkriminalitet.

Utmerket innlegg. Spesielt det jeg har uthevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uenig. Alt de så langt har lagt beslag på av ressurser er en tomt. De snylter ikke på velferdsgodene våre (ulikt en del andre innvandrergrupper), men tjener sine egne penger ved lovlig erverv, tigging. Ja, det er irriterende når de vifter med koppen sin oppi fjeset på deg, og enda verre om de stjeler. Men antipatien som kommer dem til del i disse dagene står ikke i noe rimelig forhold til hva de eventuelt har gjort. Dette er en gruppe som lever på siden av samfunnet, enten fordi de vil det selv eller fordi de ikke har andre alternativ. Så lenge de ikke snylter på statskassa har de all verdens rett til å sløve på sofaen om de det vil.

Det provoserer meg uendelig mer å se pakistanske doplangere på Grønland eller se khat-tyggende somaliske tomsinger drive dank på Oslo S. Jeg er uenig i at rom-folket drar seg på sofaen siden selv tigging krever et minimum av innsats. Men for argumentets skyld vil du - ulikt somalierne - neppe finne et sugerør til statskassen i kjeften på dem.

Jeg foreslår at du tar deg tid til å se dokumentaren som Guadaloupe postet. Da vil du forstå at dette er langt mer komplisert enn at sigøynere kommer for å tigge.

Eller er det slik at Norge bare får de "snille" sigøynerne? Akkurat som vi får de mest moderate muslimene og de somalierne som voldtar færrest. :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Stoltenberg og Jagland uttrykker sterk bekymring for de brunsorte tendenser og den ekstreme rasismen som kommer til syne hos det norske folk.

herregud så teit, rasisme er ikke begrenset til en politisk retning eller nordmenn slik de indikerer. hvilke spesifikt er det de sikter til? :lete:

Endret av Vanemagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg var ute og gikk i Oslo i dag i flere timer. Jeg så ikke én tigger! Normalt ville jeg ha passert flere på strekningene jeg gikk. Hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er en evolusjonsmessig grunn til at vi har grenser for hvor tolerante vi er. En kan sikkert nøste seg ned i mange forklaringer på hvorfor det er slik som det er, eller at det burde finnes andre mer verdige løsninger.

Jeg synes likevel at vi som "offer" ikke er forpliktet til dette. Folk som kommer for å tigge og stjele har ikke noe her å gjøre ! Jeg orker ikke lange kompliserte løsninger på enkle problemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det som slår meg et at flere sier at hvis de hadde tatt jobb og betalt hadde dere ikke hatt noe mot dem, men problemet er at det er kanskje ikke så mange som får jobb eller vil ansette dem, og hvilke valg har de da?

Hva med dem som prøver å få seg en jobb men ikke får det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladet Kapital har i siste nummer en gjennomgang av Norges sigøynerpolitikk, som knapt kan kalles annet enn en gedigen fiasko.

De 500 sigøynerne i Norge lever stort sett på trygd og offentlige stønader. Angivelig er ingen av dem i fast jobb. Kapital anslår de årlige utgiftene til uføretrygd og sosiale stønader til 60 millioner kroner. Sigøynerne presser leger og psykiatere for å få erklæringer om alvorlige psykiske lidelser.

Fra 1970-tallet til 1991 ble det brukt 800 millioner kroner på et sigøynerprosjekt i Oslo, som blant annet omfattet gratis boliger, som ble totalt ramponert.

De snylter ikke på velferdsgodene våre (ulikt en del andre innvandrergrupper), men tjener sine egne penger ved lovlig erverv, tigging. Ja, det er irriterende når de vifter med koppen sin oppi fjeset på deg, og enda verre om de stjeler. Men antipatien som kommer dem til del i disse dagene står ikke i noe rimelig forhold til hva de eventuelt har gjort. Dette er en gruppe som lever på siden av samfunnet, enten fordi de vil det selv eller fordi de ikke har andre alternativ. Så lenge de ikke snylter på statskassa har de all verdens rett til å sløve på sofaen om de det vil.

Sigøynere snylter ikke?

Bladet Kapital har i siste nummer en gjennomgang av Norges sigøynerpolitikk, som knapt kan kalles annet enn en gedigen fiasko.

De 500 sigøynerne i Norge lever stort sett på trygd og offentlige stønader. Angivelig er ingen av dem i fast jobb. Kapital anslår de årlige utgiftene til uføretrygd og sosiale stønader til 60 millioner kroner. Sigøynerne presser leger og psykiatere for å få erklæringer om alvorlige psykiske lidelser.

Fra 1970-tallet til 1991 ble det brukt 800 millioner kroner på et sigøynerprosjekt i Oslo, som blant annet omfattet gratis boliger, som ble totalt ramponert.

Det arrangeres ekteskap for mindreårige. Jentene er så unge som 12-13 år. Kvinnemishandling er utbredt. De får barn før de har nådd seksuell lavalder. Ekteskapene blir ikke offisielt registrert. Derfor får de støtte som enslig mor.

Dersom vi tillater sigøynere å spre seg i Norge, så ender Norge opp som et u-land av verste sort! Våre forfedre levde harde liv på gårdene sine i dyp, dyp fattigdom, og hvis de mistet mange av eiendelene sine, så risikerte familien å dø! Så kommer omstreifende sigøynere å stjeler og snylter som ravner fra dem, uten respekt overhodet! De må oppføre seg og respektere andre før man kan forvente respekt! Det er grunnleggende folkeskikk!

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg et at flere sier at hvis de hadde tatt jobb og betalt hadde dere ikke hatt noe mot dem, men problemet er at det er kanskje ikke så mange som får jobb eller vil ansette dem, og hvilke valg har de da?

Hva med dem som prøver å få seg en jobb men ikke får det ?

Da drar de et annet sted og prøver å finne jobb der. Enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...