Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja den har vi virkelig jobbet hard for. Tror ikke du er helt med på hva som foregår i verden. Nordmenn er late. Vi jobber lite og tjener mye. Grunnen til at vi har det så bra er at vi har gullhår i ræven. Ingen som kan ta æren for det...

Du er en økonomisk analfabet. Olje utgjør bare en ekstrainntekt. Grunnen til at vi har det bra er samme grunn som at våre brorfolk svensker og dansker har det bra. Vi står opp om morgenen, planlegger våre liv, har tillitt til hverandre, gir kvinner samme frihet som menn til å delta i samfunnslivet, skyver religion til side i utivklingen av samfunnet, og fører en disiplinert og ansvarlig politikk hvor folk flest kjenner sin plikt.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er en økonomisk analfabet. Olje utgjør bare en ekstrainntekt. Grunnen til at vi har det bra er samme grunn som at våre brorfolk svensker og dansker har det bra. Vi står opp om morgenen, planlegger våre liv, har tillitt til hverandre, gir kvinner samme frihet som menn til å delta i samfunnslivet, skyver religion til side i utivklingen av samfunnet, og fører en disiplinert og ansvarlig politikk hvor folk flest kjenner sin plikt.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Hvis du tror det er nok er du temmelig naiv... Selvsagt har oljen mye å si. Norge er omtrent det eneste landet som ikke ble særlig påvirket av finanskrisen. Disse brorfolkene du snakker om ble mye hardere rammet. Er du som er på bærtur her, ikke meg...

Anonym poster: cc920fd3302fe934e9103ab0a5ec18a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror det er nok er du temmelig naiv... Selvsagt har oljen mye å si. Norge er omtrent det eneste landet som ikke ble særlig påvirket av finanskrisen. Disse brorfolkene du snakker om ble mye hardere rammet. Er du som er på bærtur her, ikke meg...

Det har ingenting med "naivitet" å gjøre. Finanskrisen har ikke gjort verken Sverige eller Danmark til noen dårlige land å leve i. Det handler om perspektiv her. Hele Skandinavia ligger helt i tet når det gjelder gode samfunn som man har utviklet gjennom lang tids arbeid. Ikke flaks. Det har ingenting med flaks å gjøre.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke stjeling og tigging var akseptert for 500 årsiden heller.

Det er en tendens i Norge og enkelte andre land å forsøke å unngå de "fysiske lover". Man er på en måte ikke ansvarlig for egne handlinger eller velvære. Å stille krav enten det er til barn eller andre medlemer i samfunne blir sett på som feil.

Anonym poster: 51aeaed363765dbc4e67d9a59af80983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at man skal kunne ha et vellykket velferdssamfunn i framtiden også, så er det et krav at alle som kan bidra gjør dette. Det må være lov å stille krav. Vi må også innse at Norge er alt for lite til å håndtere dette, uten konsekvenser. Kanskje smertefullt for de som går rundt å drømmer at Norge skal være som kardemommeby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Det har ingenting med "naivitet" å gjøre. Finanskrisen har ikke gjort verken Sverige eller Danmark til noen dårlige land å leve i. Det handler om perspektiv her. Hele Skandinavia ligger helt i tet når det gjelder gode samfunn som man har utviklet gjennom lang tids arbeid. Ikke flaks. Det har ingenting med flaks å gjøre.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Synes det er rart at enkelte nordmenn selv ikke har forstått dette ennå :fnise::)

Er jo netopp derfor innvandrerne ønsker å komme til oss, for netopp å kunne nyte av våre goder som de ikke får andre steder.

Endret av Starlit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gnækvåg

Her venner som er fra Romania, luiza. Ho er kul =)

Åge Aleksanderen har taterslekt forresten, noen løsriver seg og går egne veier.

De første romfolk som kom til Norge for rundt 500 år siden ble kalt "tatere" som opprinnelig betyr "folket fra helvete" etter Tartarus.

hahaha, :ler:

Er vi ikke nødt til å presse din inn i våre normer,

Vet jeg har sagt det før, men hvem er vi og dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ironi som i at du lukker øynene for hva det skulle være og synes slikt er ok?

En manns frustrasjoner og konflikt sier egentlig ikke så mye om en hel folkegruppe. Derfor: Huff og huff.

Hva slags karakteristikker ville han gitt om disse folkene dersom man hadde spurt ham for et par år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det ofte slik at sigøynerne oppfører seg ofte ikke "slik sigøynerne gjør", heller.

Og deri ligger likheten mellom den måten tyskerne omtalte sine jøder, og vi omtaler sigøynere.

De norske trygdereglene gjelder for folk som jobber i Norge. Før man evt får seg en jobb og bosetter seg, så faller man under trygdereglene i hjemlandet. Iallfall så langt som jeg har forstått trygdeloven.

Sigøynerne kan, hvis de vil, få gå på skole og lære seg å lese og skrive i Romania. Sigøynerne kan, om de vil, bli en del av det organiserte samfunnet i Romania. Men de vil ikke. Så hvorfor i all verdens rike skal vi sy puter under armene på dem? Sigøynerne må innse at deres måte å leve på ikke hører hjemme i et sivilsert samfunn og at de bare har med å kaste etlass av sine søppeltradisjoner som omflakkende svindlere på båten før de kan forvente å bli behandlet som ens like.

Jeg fatter ikke hvorfor det er så mange naive nek som forsvarer denne samfunnsfiendtlige kulturen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En manns frustrasjoner og konflikt sier egentlig ikke så mye om en hel folkegruppe. Derfor: Huff og huff.

Hva slags karakteristikker ville han gitt om disse folkene dersom man hadde spurt ham for et par år siden?

Hvorfor er denne mannens frustrasjon den frustrasjon ALLE ender opp med etter å ha blitt utsatt for denne folkegruppen over tid? Å forsvare denne gjengen sin søppelkultur er som å si at Mafiaen er greie folk det, bare du blir kjent med dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever man på sultegrensa er det meste dyrt.

Da jeg var student var det ikke sjans i havet for at jeg kunne koste på meg kyllig med bacon.

Anonym poster: d4520f621ea95f397806e18645352a5f

Nei, du sier noe. Jeg kunne ikke unne meg kylling, da jeg studerte. Heldigvis hadde jeg såvidt råd til øl, ellers tror jeg at jeg hadde blitt sprø, så forferdelig fattig som jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigøynerne kan, hvis de vil, få gå på skole og lære seg å lese og skrive i Romania. Sigøynerne kan, om de vil, bli en del av det organiserte samfunnet i Romania. Men de vil ikke. Så hvorfor i all verdens rike skal vi sy puter under armene på dem? Sigøynerne må innse at deres måte å leve på ikke hører hjemme i et sivilsert samfunn og at de bare har med å kaste etlass av sine søppeltradisjoner som omflakkende svindlere på båten før de kan forvente å bli behandlet som ens like.

Jeg fatter ikke hvorfor det er så mange naive nek som forsvarer denne samfunnsfiendtlige kulturen.

Syr man puter under armene på folk ved å tillate dem å bruke en tomt til camp i en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syr man puter under armene på folk ved å tillate dem å bruke en tomt til camp i en periode?

Ja, for en gir dem alternativer de ikke trenger. Det er som å la ungdommen i huset få velge mellom å ligge å sløve på sofaen eller å komme seg på skolen og få lært noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet jeg har sagt det før, men hvem er vi og dem?

Kan ikke si meg mer enig.

Oppfatter absolutt problemet, men jeg ser problemer over alt, i alle samfunnslag og i alle kulturer.

Den oss og dem greia tyder etter min menig på manglende kunnskap og er en hersketeknikk.

Dette er mennesker, mennesker med barn, drømmer, ønsker, håp. "Problemet" er kulturen / måten de lever på kan vi si. Det er noe som kalles arvesynd. Om en skal gjøre noe med det (om det er ønskelig) er en svært omfattende prosess.

Ser ikke umiddelbart at den norske kulturen er perfekt, med mine barn, dine barn, våre barn, offentlige som tar seg av barna våre fra de er 10 mnd til de er 30 år, det offentlige tar seg av "de gamle "og "alle som faller utenfor". Jeg ser samholds verdier som forsvinne, byråkrati som vokser uten kontroll å mening. Men de viktige verdiene forvitrer.

Vi er en verden, bestående av mennesker, dyr planter osv. Tror faktisk vi trenger en Gandi eller to til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en verden, bestående av mennesker, dyr planter osv. Tror faktisk vi trenger en Gandi eller to til.

En Vantroisk vækkelse!

Anonym poster: 05f3e75c3c747637b838f27971187b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra

Jeg blir så kvalm! Jeg leste deres meninger en stund til jeg kom til et punkt hvor jeg bare måtte slutte, så det kan være jeg ikke har fått med meg alt...

Jeg respekterer deres meninger om at man ikke skal bruke penger på romfolk og deres meninger om at man skal. Det er en dabatt og man skal regne med uenighet og meninger man selv syns er helt forferdelig, men man skal respektere.

Jeg respekterte helt til jeg så utsagn som; de er ikke folk, de er stygg osv, osv. Hva faen??? Begrunne litt nærmere?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En Vantroisk vækkelse!

Anonym poster: 05f3e75c3c747637b838f27971187b6d

Alternativt etnisk rensing til kun Hansen står igjen virker for meg som et dårlig alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la oss først skille mellom rumenere og sigøynere, som er to helt forskjellige folk, like forskjellige som vann og ild.

Når det gjelder "løsningen" så synes å være å hetse naboer som får gjort om nabolaget til sigøynerghetto som fremmedfiendtlige for å fremstå som bedre enn andre mennesker, men vil selvsagt ikke ha sigøynerne rundt seg selv.

Å skaffe seg selv god samvittighet på denne måten er egoisme, og ikke medmenneskelighet, men slike hyklere er det ekstremt mange av i Norge i dag.

Flere nordmenn skaffer seg dårlig samvittighet pga disse mediauttalelsene, flere gir penger til romfolk, og flere romfolk strømmer til. Helt forutsigbart. Skulle tro nordmenn ønske å kvitte seg med velferdsstaten raskest mulig.

Anonym poster: 62a26fa487f29240a3ddd30e5e783b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Stoltenberg og Jagland uttrykker sterk bekymring for de brunsorte tendenser og den ekstreme rasismen som kommer til syne hos det norske folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...