Gå til innhold

Er jeg for gammel til å bruke denne kjolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke meg, jeg blir bare enda mer gira på å bruke de lårkorte kjolene når jeg skal til syden om et par uker og blir brun og fin. Når det er så moro å se "desperat" ut som noen nevnte over her, så skal jeg være desperat i noen år til.

Jeg har bestandig fått komplimenter fra både menn og kvinner om stilen min, rart de gidder å kommentere stilen min i det hele tatt hvis den er så grusom. Kjæresten min hører også fra kompiser at jeg tar meg bra ut. Hvis noen jeg kjenner kler seg upassende holder jeg kjeft. Men da går det mest på snitt i forhold til kropp! Har ei venninnne på 43 som kler seg i små rosa hotpants. Det er dritkult! Hvorfor skal ikke hu få lov til å se tiltrekkende ut på lik linje med ei på 19 hvis hu har kropp til det?

Hvorfor skal man plutselig forsvinne i mengden når man er over 25, hvem har bestemt at man er "trist" når man går i kjoler som viser kropp når man er over 19? Hvorfor får filmstjerner lov?

Jeg prøver på ingen måte å se ut som om jeg er 20, jeg er stolt av alderen min selv om jeg blir tatt for å være 28. (blir tatt for å være yngre uansett hvordan jeg kler meg) Og den beste måten å hylle alderen på er å fremheve det fine ved seg selv. Det eneste jeg noenganger unngår er å vise for mye lår og utringing på en gang.

Jeg vet hvordan det er forventet at jeg skal kle meg men den fella der kommer jeg aldri til å gå i. Kjoler eller tunika under kneet som for guds skyld ikke skal være utringet, gjerne i lavendellilla eller pudderosa, tykke strømpebukser, lange store smykker og pumps som er max 5 cm høye. Jeg har sett dem 1000 ganger og DA kan man snakke om trist syn! "Jeg elsker tupperware, kokebøker, scrapping og strikking, og min alle største lidenskap er barnas vel og ve". Lever vi i 1965? Hjelpes!

Hehe, jeg tror nok du er ganske stilig! Og det er ingen grunn til å skjule det. Men hun venninna di som går i rosa hotpants som 43-åring, hun er kanskje ikke det? Selv om du synes det er kult? Det høres egentlig helt forferdelig ut.

Veldig enig med deg i at en skal framheve det fine med seg selv, men det må ikke se trashy ut. Det samme gjelder jo for 20-åringene. De ser jammen ikke bedre ut som trashy og billig, selv om de har alderen på sin side. I sånne tilfeller teller ikke alder, nemlig :)

Jeg kan forresten også finne på å gå i lårkorte kjoler i syden. Hjemme også, forresten. En kan da være "passende kledd for sin alder" likevel? Det er vel hvordan kroppen og beina ser ut som avgjør om man kler litt kortere kjoler? Mine bein er like fine som da jeg var yngre. De er veltrente og har ikke åreknuter eller cellulitter. Men det er jo forskjell på lårkorte kjoler også. Noen er mer tenåringspreget, og de unngår jeg. Noen er mer klassiske, og det går jo helt fint.

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en lignende kjole liggende, men brukte den som en lang topp...dvs. brukte tights til. Følte meg på ingen måte "slutty" i den, Kle deg etter den kroppen du har, enten du er 16 eller 70! Det er faktisk ille å se på 17-åringer som kler seg som Rhianna mens mageflesket disser over linninga også!

Til dere "ungsauer" med så mange negative kommentarer: Bare vent til du selv tipper 30...deretter 40...Skal love deg at du neppe kommer til å handle klærne dine hos Gerry Weber, Kappahl eller PM for det! (på lik linje med at du ikke automatisk liker Vikingarna i stedet for Metallica den dagen du runder 40!).

I sommer kommer jeg til å gå i kjoler som når ned til kneet, rett og slett fordi jeg ikke har pene nok ben til å ha noe som er kortere. Typen min er av en annen oppfatning og vil gjerne se meg i noe som slutter midt på låret, men jeg går i det jeg føler meg mest komfortabel i selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villrev

Hah, det er ikke fordi kjolen er kort at jeg ikke ville brukt den.. men fordi jeg føler meg for gammel for sånne kjoler. Er litt fjortis med sånne kjoler føler jeg. Og hvem vil se ut som en fjortis? :) Hvis den er sånn som min kjole var, så er det veldig dårlig kvalitet og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kom det fra hun på 40 år med midlivskrise..

Anonym poster: a88929686dcc2ebb971a8f89f8a6b12f

Er jeg i midtlivskrise selv om jeg ikke kler meg som en kjerring? Ok, da vil jeg heller være i midtlivskrise. Er heller ikke 40 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare lengden det er noe galt med! Det er helheten til kjolen!

Leser du ikke det vi skriver? Eller har du vanskelig for å oppfatte hva vi skriver? Virker som du leser det du vil lese... LENGDEN er bare EN DEL av PROBLEMET.

Anonym poster: 5474223d0840b20a8392a52dd08fe62f

Hva er galt med helheten til kjolen? Man kunne funnet den på Vero Moda og den har en fin sommerlig farge. Vero Moda og Only selger mye Vila kjoler som de også selger på Nelly. Det er sjelden man finner dyre materialer i klær nå til dags. Alt er "billig"og masseprodusert så sant du ikke betaler 3900 for en kjole. Denne er jo tekkelig oventil og viser ikke kløft, når man bare viser bein blir det sjelden for mye om man ellers styler den riklig og ikke er typisk bimbosminket. Men du kan kanskje ikke så fryktelig mye om styling...

Endret av Liquorice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg har en lignende kjole liggende, men brukte den som en lang topp...dvs. brukte tights til. Følte meg på ingen måte "slutty" i den, Kle deg etter den kroppen du har, enten du er 16 eller 70! Det er faktisk ille å se på 17-åringer som kler seg som Rhianna mens mageflesket disser over linninga også!

Til dere "ungsauer" med så mange negative kommentarer: Bare vent til du selv tipper 30...deretter 40...Skal love deg at du neppe kommer til å handle klærne dine hos Gerry Weber, Kappahl eller PM for det! (på lik linje med at du ikke automatisk liker Vikingarna i stedet for Metallica den dagen du runder 40!).

I sommer kommer jeg til å gå i kjoler som når ned til kneet, rett og slett fordi jeg ikke har pene nok ben til å ha noe som er kortere. Typen min er av en annen oppfatning og vil gjerne se meg i noe som slutter midt på låret, men jeg går i det jeg føler meg mest komfortabel i selv! :-)

Nå vet jeg ikke hvilke "ungsauer" du sikter til. Personlig er jeg i følge KG aldersmessig i forfall og reneste bestemora selv, siden jeg er nærmere 30 enn 20. :) Jeg er enig i at 17-åringer uten kroppen til det, med korte, utringede kjoler heller ikke er spesielt fint. Men jeg mener at tenåringer/fjortiser stiller i en egen kategori, og er litt "fritatt" på grunn av ung alder. Dessuten handler ikke denne tråden om kroppsfasong i seg selv, sånn jeg oppfatter det.

Det virker som det ikke finnes en mellomting for en del mennesker i denne tråden. Det er ikke snakk om å kjøre en Angela Merkel- eller Peggy i Mad Men-stil fra den dagen man fyller 30. Man trenger heller ikke å gå i ullkjoler og fotformsko selv om man unngår de korteste kjolene fra Nelly.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...