Gå til innhold

Er jeg for gammel til å bruke denne kjolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som kommer med alderen er at man blir litt mer åpen og rundt i kantene. Man lærer at folk er forskjellige og at det ene ikke er mer riktig enn det andre. Folk uten livserfaring er så bastante.

Aiai, uansett hvordan man vrir og vender på dette så er det trist når en 40 åring helst vil se ut som en på 20. På lik linje med at botoxen fjerner linjene i pannen din, men alle vil se at du bare dekker over alderen din fordi du desperat prøver å ikke se ut som den alderen du er. Jeg personlig ser at det ikke er helt sunt. Jeg syns alle kvinner skal føle seg trygge på sin alder og ikke prøve å være noe de ikke er. For meg tyder det på at det er litt problemer bak som man ikke ser når kjolen er så kort at du ikke klarer å forstå hvor gammel damen bak egentlig er..

Anonym poster: cb52d3c644968460e212a733a2a59001

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er ts for gammel til å bruke denne kjolen!

Aldersgrensen for denne kjolen burde være 22 år oppad, og dere som nærmer dere 40; hva tenker dere på??

Om jeg så ei dame på bortimot 40 år eller eldre i en sånn kort og sexy kjole så ville jeg kun tenkt en ting: for ei billig hore!

Skjerp dere damer!!

Kjøp kun laaaaange kjoler heretter, lange og side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg synes jo akkurat den kjolen var for kort selv.

Men jeg er faktisk mer snasen nå som 31 enn jeg var 20. Veier det samme, men har fått mer rumpe, pupper og hofter nå. Bena er som alltid.

Dermed kler jeg meg i kjoler som viser mine beste sider, og en av de sidene er pene ben.

Det håper jeg fortsetter med til jeg er 40 - jeg synes fint en 40åring kunne gått i en sånn kjole sålenge den var noe lengre.

Jennifer Aniston er i 40åra, og hun er jo ikke akkurat stygg i korte kjoler(dog jeg hadde ville legget på noen centimeter, men hun er uansett superlekker); http://rebeccafionacatalina.files.wordpress.com/2011/04/jennifer-aniston-sparkles-in-short-dress-at-movie-premiere-2.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-0MWA_O_z3q0/TYB9lLmfK1I/AAAAAAAADOw/ja5u32kmxCs/s1600/9.jpg

Å gud... Jeg burde selvfølgelig utelatt å skirve SNASEN 20-åring, for poenget mitt var alderen. Altså at kjolen vil passe en 20-åring. Glem snasen! (Selv om en bælfeit tønne av en stranda hval ikke vil kle denne kjolen, så jeg synes jo at denne 20-åringen som skal passe kjolen i tillegg til å være 20!!! OGSÅ i TILLEGG til å være 20 åraltså, må være snasen for å kle denne kjolen.

Altså, det er ALDEREN som er poenget her, ikke at man er snasen, selv om det hjelper når vi snakker om hvem som kan ikle seg en slik kjole og se bra ut (for alderen).

Anonym poster: 5474223d0840b20a8392a52dd08fe62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er høy denier - "tykke" sorte men glatte. Ikke ull. Går dog ikke med den på sommeren, da er ikke sort helt min greie.

Sorte tynne strømper synes jeg ikke er så pent, med mindre det retrotypen.

Jeg har ganske lange slanke ben, og føler det blir litt vel sexy med noe annet, spesielt når jeg sitter. Ergo høy denier.

Gyllenbrun strømpebukse og spraybruning er noe av det aller mest harry jeg vet om - så thanks but nothanks ;)

Har fått masse komplimenter av venninner og hyggelige blikk av menn, så helt krise er det ikke.

Som jeg nevnte ovenfor, så handler det om setting, og hvordan kjolen er (og hvordan man kler seg ellers), så trenger det ikke bli harry, men tvert imot elegant.

Som NozMonster nevnte, det finnes ultratynne strømper som ikke "synes", men som gir litt farge, for å gå uten strømper i gitte situasjoner (som høst/vinterstid eller når beina er likbleike) kan ende med at harry-stempelet sitter løst.

Og igjen: spraybruning i gitte situasjoner er OK, men da i små mengder slik at beina, om de er likbleke og å bruke strømper er uaktuelt, ser OK ut sammen med kjolen, spesielt om kjolen er lårkort.

Men jeg tenker at du, siden du er så redd for å få et harry-stempel på deg, heller vandrer rundt med bleke bein eller uten strømper som gir beina litt fresh farge enn å risikere å få en slik vederstyggelig stempel.

Det er noe som heter "å vite hvordan man kler seg uten å fremstå som harrytass" - her kommer helheten inn. Vet du å kle deg, og vet å føre deg elegant (kroppstilling), da unngår du å få dette stenpelet du er så redd for å få, og å fremstå som vulgær.

Siden komplimenter er så viktig for deg, skjønner jeg. Har selv fått komplimenter og blikk, men bryr meg svæææææært lite om slikt, niks og nada, synes folk kan bare overse meg og la meg være. Så desperat er jeg ikke.

Anonym poster: 6ea3413f2b8fba38aa1c63978119f6ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ts for gammel til å bruke denne kjolen!

Aldersgrensen for denne kjolen burde være 22 år oppad, og dere som nærmer dere 40; hva tenker dere på??

Om jeg så ei dame på bortimot 40 år eller eldre i en sånn kort og sexy kjole så ville jeg kun tenkt en ting: for ei billig hore!

Skjerp dere damer!!

Kjøp kun laaaaange kjoler heretter, lange og side!

Håper du tuller? Mener du at du oppriktig går rundt å tenker billig hore om folk du ser en gang som du overhodet ikke kjenner? Baser på at hun har en kort kjole på seg? Jøsses.

Jeg syns personlig ikke denne kjolen er fin, og jeg syns den er veldig kort. Jeg ville ikke vært komfortabel med den. Men til gjengjeld så er den ikke utringet og har lange ermer. Så den kompanserer jo litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest villrev

Jeg er 22 og synes vel egentlig at jeg er for gammel for sånne kjoler, men jeg brukte det da jeg var 19, så er vel litt lei av de da. Men synes man skal få kle seg i det man vil, og så lenge man har kroppen til det er det ingen som kan si noe på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Som jeg nevnte ovenfor, så handler det om setting, og hvordan kjolen er (og hvordan man kler seg ellers), så trenger det ikke bli harry, men tvert imot elegant.

Som NozMonster nevnte, det finnes ultratynne strømper som ikke "synes", men som gir litt farge, for å gå uten strømper i gitte situasjoner (som høst/vinterstid eller når beina er likbleike) kan ende med at harry-stempelet sitter løst.

Og igjen: spraybruning i gitte situasjoner er OK, men da i små mengder slik at beina, om de er likbleke og å bruke strømper er uaktuelt, ser OK ut sammen med kjolen, spesielt om kjolen er lårkort.

Men jeg tenker at du, siden du er så redd for å få et harry-stempel på deg, heller vandrer rundt med bleke bein eller uten strømper som gir beina litt fresh farge enn å risikere å få en slik vederstyggelig stempel.

Det er noe som heter "å vite hvordan man kler seg uten å fremstå som harrytass" - her kommer helheten inn. Vet du å kle deg, og vet å føre deg elegant (kroppstilling), da unngår du å få dette stenpelet du er så redd for å få, og å fremstå som vulgær.

Siden komplimenter er så viktig for deg, skjønner jeg. Har selv fått komplimenter og blikk, men bryr meg svæææææært lite om slikt, niks og nada, synes folk kan bare overse meg og la meg være. Så desperat er jeg ikke.

Anonym poster: 6ea3413f2b8fba38aa1c63978119f6ed

Men jesus da. Er du virkelig så opptatt av strømpebuksene mine? ;)

Jeg skal gjøre som du sier du vil; overse deg og la deg være :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Hva er det korteste jeg som er 28 år kan gå med? :klo:

Noe som ikke gjør at du snubler i rullatoren, rynker og hengepupper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke denne kjolen kler noen over 25 som ikke er med på paradise hotel. Det handler ikke om lengde, men om at jallaklær fra Nelly i dårlige materialer er for småjenter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det korteste jeg som er 28 år kan gå med? :klo:

For meg, som selv er 26, så handler ikke denne debatten bare om skjørtlengde, selv om det har mye å si. Helheten til kjolen, med det billige blonde-stoffet inkludert, gjør at jeg tenker dette er en kjole for de litt yngre jentene, som ikke har råd til å kjøpe dyrere klær som ser mer classy ut. Det lyser jo billig-kjole lang vei, og selv om dette ikke alltid er feil, så hjelper det jo ikke at tenåringer forguder slike kjoler, at den er kort og helheten blir feil på folk over en viss alder.

At den er så kort er på en måte "greit" nok i seg selv, men det er så mye annet som gjør at den passer for de yngre som "ikke vet bedre". :P

Anonym poster: 5474223d0840b20a8392a52dd08fe62f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det korteste jeg som er 28 år kan gå med? :klo:

28 ja... jeg husker ikke akkurat hva som er tillatt minimumslengde for 28-åringer, jeg hadde en gang denne listen hvor alt var oppgitt i cm, men på 28 år begynner du nok å nærme deg knelange kjoler ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jesus da. Er du virkelig så opptatt av strømpebuksene mine? ;)

Selvfølgelig er jeg det, når noen har misforstått konseptet med bruk av strømper, så ser jeg det som min oppgave å rettlede f.eks deg. Du birde være glad for at jeg tar meg tid til å forklare deg helt grunnleggende ting.

Jeg skal gjøre som du sier du vil; overse deg og la deg være :)

Hah, du har vært bortpå meg noen ganger på diverse debatter, du bare ikke vet at det var meg du diskuterte med, så jeg er tydeligvis vanskelig å overse og la være, du, hoho ;)

Jeg skal huske på å minne deg ved neste korsvei.

Anonym poster: 6ea3413f2b8fba38aa1c63978119f6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Syntes ikke det lyste billig av den kjolen jeg da. Jeg er veldig nøye på stoffer og sånne ting, og prøver å unngå kunstige materialer, men den kjolen der var jo ikke ille. Helt grei sommerkjole spør du meg. Hva med helt korte shortser en varm sommerdag da? Er det ok?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har akkurat kjøpt en kjole som viser at jeg er desperat og sikkert har botox :ler:

I stedet for noe dørgende kjedelig "classy".

Godt jeg ikke bryr meg døyten om hva de på 20 syns :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det lyste billig av den kjolen jeg da. Jeg er veldig nøye på stoffer og sånne ting, og prøver å unngå kunstige materialer, men den kjolen der var jo ikke ille. Helt grei sommerkjole spør du meg. Hva med helt korte shortser en varm sommerdag da? Er det ok?

Det kommer jo ann på hva man mener er billig til å begynne med. ;)

En som kjører en Toyota 97-modell vil nok synes at en nyere Audi har litt mer klasse enn sin egen 97-models Toyota.

En som kjører en sliten Lada fra andre verdenskrig vil nok synes at 97-modellen til Toyota'en ser ganske så fin ut.

Skjønner du? Det er jo fint at du synes stoffet ser bra ut, for andre kan det samme stoffet se billig ut. Jeg synes det ser ekstremt billig ut. Priser tilsier at det kan stemme...

Anonym poster: 5474223d0840b20a8392a52dd08fe62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Det kommer jo ann på hva man mener er billig til å begynne med. ;)

En som kjører en Toyota 97-modell vil nok synes at en nyere Audi har litt mer klasse enn sin egen 97-models Toyota.

En som kjører en sliten Lada fra andre verdenskrig vil nok synes at 97-modellen til Toyota'en ser ganske så fin ut.

Skjønner du? Det er jo fint at du synes stoffet ser bra ut, for andre kan det samme stoffet se billig ut. Jeg synes det ser ekstremt billig ut. Priser tilsier at det kan stemme...

Anonym poster: 5474223d0840b20a8392a52dd08fe62f

For å se om et stoff ser billig ut må man se det på nært hold og ta og kjenne på det. Uansett trenger ikke alt man har å ose eksklusivitet heller. Tilbehøret har en masse å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...