Gå til innhold

Er jeg for gammel til å bruke denne kjolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

TS: jeg synes den kjolen var dritstilig!! om du føler deg vell i den kjolen, så synes jeg absolutt du kan bruke den!

og ang den utenomsnakk-diskusjonen som har tatt overhånd her, så synes jeg at det er veldig forskjellig fra menneske til menneske! Jeg er litt for at man vokser fra klær mtp alderen, for godt voksne mennesker som prøver å se ut som en 23 åring, ser bare tåplig ut, men om Madonna hadde hatt på seg denne kjolen det er snakk om i tråden her, så hadde jeg snudd meg på gata etter henne! (av positiv årsak vel og merke!)

Hva slags type klær man kler kommer veldig ann på en god blanding av stil, persontype, kroppen og alderen! mmmhmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carolinka

Om man passer figurnært og lårkort så bruk det så lenge man har kropp til det. :) 27 er da vertfall ikke for gammelt...

Det er uansett bedre å se en flott og glad 40-åring i en slik kjole enn en tenåring med utstråling og selvtillitt lik ZERO. (Bare et eksempel.)

Kjøp kjolen, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror virkelig ikke det er meningen at du skal gå med tykke (og absolutt ikke svarte) strømper til slike typer kjoler...

Tynne strømper, gjerne i gyllenbrun-farge variant, eller bruke spraybruning (og fuktighetskrem til) på beina, så blir resultatet pent.

Anonym poster: 6ea3413f2b8fba38aa1c63978119f6ed

En slik kjole kombinert med tynne gyllenbrune strømpiser = oppskriften på harry! Kan være tilbøyelig til litt selvbruning, så lenge det bare er litt. Kan være enig i at den rosa varianten av kjolen kanskje ikke bør ha sorte strømper, men hvis den er svart er det absolutt lov!

Anonym poster: e73d42be17aa74b041f9f8b7fbf6a51e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

En slik kjole kombinert med tynne gyllenbrune strømpiser = oppskriften på harry! Kan være tilbøyelig til litt selvbruning, så lenge det bare er litt. Kan være enig i at den rosa varianten av kjolen kanskje ikke bør ha sorte strømper, men hvis den er svart er det absolutt lov!

Anonym poster: e73d42be17aa74b041f9f8b7fbf6a51e

det finnes jo mange bra strømpiser i dag som er så og si usynlige..

(så sant en ikke studerer beina på kloss hold så klart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs ell??? Man er da ikke for gammel til å bruke sånn når man er 25 =P Åssen kler du deg a? I side skjørt og dressbukser?

Ja, jeg er seriøs. Kjolen ser billig og slutty ut. Jeg foretrekker litt mer eksklusivt utseende på klærne mine. Men det er vel ikke så lett for deg å skjønne slik du skriver elll hva trur uuu???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik kjole kombinert med tynne gyllenbrune strømpiser = oppskriften på harry! Kan være tilbøyelig til litt selvbruning, så lenge det bare er litt. Kan være enig i at den rosa varianten av kjolen kanskje ikke bør ha sorte strømper, men hvis den er svart er det absolutt lov!

Anonym poster: e73d42be17aa74b041f9f8b7fbf6a51e

Så lenge man vet å kombinere klær, og bruke riktig tilbehør (dvs: minimalt med tilbehør), så trenger ikke det bli harry, men elegant.

Og er enig i at det må være litt selvbruning, og det var også tanken min i forrige innlegg. For mye av alt = harry.

For meg, så kan kombinasjonen svart kjole og svarte strømper bli mye. Men kommer an på kjolen, og settingen.

Men tykke strømper? Aldri!

Anonym poster: 6ea3413f2b8fba38aa1c63978119f6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår du virkelig ikke at det ikke dreier seg om man har kropp til det eller ikke?? Det er snakk om at en på 40 er 40, ikke 20. Hvorfor vil du se ut som en bimbo istede for en classy dame?

Anonym poster: cb52d3c644968460e212a733a2a59001

Jeg ler inni meg her jeg sitter å ser at alle de negative innleggene mot meg får mange plusser. Hehe. Det beviser bare hva jeg allerede visste om folka her og det beviser at jeg provoserer. Det er tydligvis provoserende når noen har selvtillit når det kommer til kropp. :skratte: Hvorfor er man bimbo fordi man viser pene legger? Og hvorfor er man mer bimbo fordi man er over 30? Hører du ikke selv hvor absurd det høres ut? :fnise: En bimbo er gjerne ei med gråbleika hår, et tonn med orange sminke og skyhøye hæler som hu vakler seg avgårde på. Jeg er langt forbi det stadiet, og kler meg sexy og classy når jeg føler for det. Det går fint an å være sexy og classy samtidig.

Endret av Liquorice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er for kort uansett alder. Det ser mer ut som en topp, og jeg har sett trusene/strømpebuksekanten til mange jenter som sitter i sånne kjoler.

Jeg har nesten en prikklik kjole - men den er noe lengre, kanskje sånn midt på låret. Går med ganske tykk sort strømpebukse under, og jeg er 31 år.

Til gjengjeld viser min variant litt mer av ryggen.

Noen få centimetere utgjør ganske stor forskjell :)

Gratulerer, :fnise: da er du med i Bimbo og Billig klubben her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er seriøs. Kjolen ser billig og slutty ut. Jeg foretrekker litt mer eksklusivt utseende på klærne mine. Men det er vel ikke så lett for deg å skjønne slik du skriver elll hva trur uuu???

KG-mafiaen har talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 20 ser jo ikke nødvendigvis ut som en bimbo da. Det finnes alternativer til bimbo og classy.

Om det ikke var klart så er det en 40 åring som prøver å se ut som en 20 åring som ser ut som en bimbo, ikke en 20 åring som kler seg som en 20 åring. Her må det tydeligvis inn med teskje...

Anonym poster: cb52d3c644968460e212a733a2a59001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler inni meg her jeg sitter å ser at alle de negative innleggene mot meg får mange plusser. Hehe. Det beviser bare hva jeg allerede visste om folka her og det beviser at jeg provoserer. Det er tydligvis provoserende når noen har selvtillit når det kommer til kropp. :skratte: Hvorfor er man bimbo fordi man viser pene legger? Og hvorfor er man mer bimbo fordi man er over 30? Hører du ikke selv hvor absurd det høres ut? :fnise: En bimbo er gjerne ei med gråbleika hår, et tonn med orange sminke og skyhøye hæler som hu vakler seg avgårde på. Jeg er langt forbi det stadiet, og kler meg sexy og classy når jeg føler for det. Det går fint an å være sexy og classy samtidig.

Du er ikke MER slutty eller bimbo jo eldre du blir, det blir bare mer og mer FEIL å bruke en sånn kjole. Fordi kjolene er for JENTER i tidlig 20-årene. Jeg hadde lurt på hvorfor en DAME på 40 hadde så krampaktig lyst til å kle seg som en 20-åring, og lurt på om hun kjøper så billige klær fordi hun ikke har klart å karre til seg en bedre betalt jobb som sikrer henne penger til litt mer klasse og finesse over klærne hun går i... Å gå i dette som 40 åring skirker (slik JEG ser det) "Jeg er redd for å bli gammel!" "Se på meg please, ingen andre gjør det!!!". Altså tenker jeg at dama er desperat etter å være ung, attraktiv (på feil måte vel og merke), sexy osv... Hvem vil vel fremstå som desperat?

Fordommer? Javel, tro hva du vil, noen ganger handler det mer om hva man mener passer en person og personens alder...

Misunnelig? I think not. ;) Jeg håper for guds skyld jeg har bedre smak enn det der når jeg er 40...

Og til info så likte jeg kjolen, selv om jeg selv nærmer meg 30 og føler meg for gammel for slikt. Men tror den ser bra og passende ut på en snasen 20-åring.

Anonym poster: 5474223d0840b20a8392a52dd08fe62f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Har aldri slått meg at jeg ikke skulle kunne gå kledd i noe sånt noe. Tror du kan ta det med ro TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uanonymbruker

Jeg skjønner ikke hvorfor misunnelseskortet må dras hele tiden, uansett hva man skulle finne på å kritisere så får man til svar at man er misunnelig.

Det går faktisk an, ihvertfall i min verden å kritisere noe uten at man er misunnelig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler inni meg her jeg sitter å ser at alle de negative innleggene mot meg får mange plusser. Hehe. Det beviser bare hva jeg allerede visste om folka her og det beviser at jeg provoserer. Det er tydligvis provoserende når noen har selvtillit når det kommer til kropp. :skratte: Hvorfor er man bimbo fordi man viser pene legger? Og hvorfor er man mer bimbo fordi man er over 30? Hører du ikke selv hvor absurd det høres ut? :fnise: En bimbo er gjerne ei med gråbleika hår, et tonn med orange sminke og skyhøye hæler som hu vakler seg avgårde på. Jeg er langt forbi det stadiet, og kler meg sexy og classy når jeg føler for det. Det går fint an å være sexy og classy samtidig.

Du får det seriøst ikke inn du, skjønner ikke at det er mulig. Det er snakk om å godta at man blir eldre. Litt selvinnsikt kommer man langt med ;)

Det har ikke noe å si hvor selvsikker du er eller hvor pene leggene dine er. Med den kjolen viser du så mye at du som 40 år gammel blir litt trist i mine øyne. Trodde man lærte litt med årene, men det finnes helt tydelig voksne damer som ikke forstår at når man blir eldre så kler man seg deretter. Nettop for å vise hvilken alder man er i.

Jeg forstår at dette ikke vil komme igjennom til deg fordi at du tror at jeg ikke unner deg selvtilliten din, men sorry, selvtillit for meg handler ikke om å tørre å vise.mest hud i kjoler, men å være så trygg på seg selv at man ikke trenger å gå i sånne kjoler for å føle seg bra/få oppmerksomhet.

Anonym poster: cb52d3c644968460e212a733a2a59001

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Jeg tror virkelig ikke det er meningen at du skal gå med tykke (og absolutt ikke svarte) strømper til slike typer kjoler...

Tynne strømper, gjerne i gyllenbrun-farge variant, eller bruke spraybruning (og fuktighetskrem til) på beina, så blir resultatet pent.

Anonym poster: 6ea3413f2b8fba38aa1c63978119f6ed

Det jeg mener er høy denier - "tykke" sorte men glatte. Ikke ull. Går dog ikke med den på sommeren, da er ikke sort helt min greie.

Sorte tynne strømper synes jeg ikke er så pent, med mindre det retrotypen.

Jeg har ganske lange slanke ben, og føler det blir litt vel sexy med noe annet, spesielt når jeg sitter. Ergo høy denier.

Gyllenbrun strømpebukse og spraybruning er noe av det aller mest harry jeg vet om - så thanks but nothanks ;)

Har fått masse komplimenter av venninner og hyggelige blikk av menn, så helt krise er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer, :fnise: da er du med i Bimbo og Billig klubben her på KG.

Nei, kjære Liquorice.

Hun har en som er litt lenger, og annerledes, samt hun bruker en strømpebukse under ;)

Anonym poster: a88929686dcc2ebb971a8f89f8a6b12f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Du får det seriøst ikke inn du, skjønner ikke at det er mulig. Det er snakk om å godta at man blir eldre. Litt selvinnsikt kommer man langt med ;)

Det har ikke noe å si hvor selvsikker du er eller hvor pene leggene dine er. Med den kjolen viser du så mye at du som 40 år gammel blir litt trist i mine øyne. Trodde man lærte litt med årene, men det finnes helt tydelig voksne damer som ikke forstår at når man blir eldre så kler man seg deretter. Nettop for å vise hvilken alder man er i.

Jeg forstår at dette ikke vil komme igjennom til deg fordi at du tror at jeg ikke unner deg selvtilliten din, men sorry, selvtillit for meg handler ikke om å tørre å vise.mest hud i kjoler, men å være så trygg på seg selv at man ikke trenger å gå i sånne kjoler for å føle seg bra/få oppmerksomhet.

Anonym poster: cb52d3c644968460e212a733a2a59001

Det som kommer med alderen er at man blir litt mer åpen og rundt i kantene. Man lærer at folk er forskjellige og at det ene ikke er mer riktig enn det andre. Folk uten livserfaring er så bastante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg ler inni meg her jeg sitter å ser at alle de negative innleggene mot meg får mange plusser. Hehe. Det beviser bare hva jeg allerede visste om folka her og det beviser at jeg provoserer. Det er tydligvis provoserende når noen har selvtillit når det kommer til kropp. :skratte: Hvorfor er man bimbo fordi man viser pene legger? Og hvorfor er man mer bimbo fordi man er over 30? Hører du ikke selv hvor absurd det høres ut? :fnise: En bimbo er gjerne ei med gråbleika hår, et tonn med orange sminke og skyhøye hæler som hu vakler seg avgårde på. Jeg er langt forbi det stadiet, og kler meg sexy og classy når jeg føler for det. Det går fint an å være sexy og classy samtidig.

Hvordan trekker du den konklusjonen at fordi noen mennesker er enige om en kritiserende uttalelse så er det fordi man kollektivt finner det provoserende at du liker kroppen din?

Kan det være at man rett og slett bare er enige med det som ble sagt, eller er det fullstendig umulig`?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Og til info så likte jeg kjolen, selv om jeg selv nærmer meg 30 og føler meg for gammel for slikt. Men tror den ser bra og passende ut på en snasen 20-åring.

Anonym poster: 5474223d0840b20a8392a52dd08fe62f

Altså, jeg synes jo akkurat den kjolen var for kort selv.

Men jeg er faktisk mer snasen nå som 31 enn jeg var 20. Veier det samme, men har fått mer rumpe, pupper og hofter nå. Bena er som alltid.

Dermed kler jeg meg i kjoler som viser mine beste sider, og en av de sidene er pene ben.

Det håper jeg fortsetter med til jeg er 40 - jeg synes fint en 40åring kunne gått i en sånn kjole sålenge den var noe lengre.

Jennifer Aniston er i 40åra, og hun er jo ikke akkurat stygg i korte kjoler(dog jeg hadde ville legget på noen centimeter, men hun er uansett superlekker); http://rebeccafionacatalina.files.wordpress.com/2011/04/jennifer-aniston-sparkles-in-short-dress-at-movie-premiere-2.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-0MWA_O_z3q0/TYB9lLmfK1I/AAAAAAAADOw/ja5u32kmxCs/s1600/9.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...