Gå til innhold

Pls. hjelp meg å forstå norske menn


nordgirl

Anbefalte innlegg

Jeg er opprinnelig fra Tyrkia. Etter min erfaring er norske menn (de fleste) ikke av den typen som tar initiativ. Men det du skriver/beskriver går jo over alle grenser. Så sjernert går det vel ikke annen å være, eller er det mulig?

Kanskje han er litt forsiktig med å innlede et forhold med en kollega.. Det er godt mulig det.

Jeg ville heller trekke meg tilbake og ventet på at han tar initiativ.

Anonym poster: c1013a9fe7800af4a36107959dab217d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest frustrerende er at jeg ikke skjønner ham. Hvis ikke signalene hadde vært SÅ tydelige hadde jeg lenge siden gitt opp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nok også tolket det som at han ikke er interessert i mer enn vennskap. jeg har vært borti veldig sjenerte gutter før, og de har tatt kontakt skriftlig selv om de kanskje er for sjenerte til å snakke.

Du kan jo bare vente å se om han virkelig tar kontakten med deg i det heletatt, er en fyr interessert så vil han jo gjøre noe

Anonym poster: 7c4ab7c38253f45032fd45d22334014a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være veldig mange grunner til at han oppfører seg på denne måten, men den virkelige grunnen er det jo bare han som vet. Nå vet ikke jeg hvordan tonen deres er når dere snakker sammen, for eksempel hvorvidt den er åpen, direkte eller overfladisk, så hvordan du kan fiske frem informasjon som kan belyse situasjonen må du nesten selv bedømme.

Dersom han virkelig er interessert, så kan det hele koke ned til usikkerhet med hensyn til hva som forventes av ham - spesielt når du åpenbart har en litt annen kulturell bakgrunn enn det han har. Det er forøvrig når det betyr som mest at man er reddest for å tråkke i salaten, og det kan også være noe av årsaken til at han holder litt tilbake.

Men vet du hva, her har du kanskje kommet på noe... Før dette mellom oss begynte var han "sammen" med en jente fra et annet land der de har litt strenge prinsipper når det gjelder det å innlede et forhold. Jeg skriver "sammen" fordi dette var et avstandsforhold og de har aldri vært intime grunnet hun ikke kunne gjøre det uten å være gift. De ble da enig om å slå opp ettersom det hele ikke fungerte grunnet de kulturelle forskjellene. Poenget mitt er at jeg er jo også utenlandsk, og i tillegg ved å omgås med meg en stund ser han jo sikkert at jeg ikke er av den typen som hopper til sengs med hvem som helst med en gang, pluss det at vi er kollegaer, og jeg ser kanskje litt seriøs ut på jobb. Så kan det være greia?

Endret av nordgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteninnom

Norsk eller ikke, må si jeg forventer at en mann viser det om han er interessert.

Om usikkerhet skapes, så kan jeg i grunnen ikke kaste bort tid på å lure så mye på hva han vil. Da er det vel noe som ikke stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skandinaviske menn er riktignok sosialisert til ikke å vise for sterke følelser, for om en gutt viser seg for interessert vil jenta lett oppfatte ham som "desperat", se bare på den ferske tråden DESPERATE MENN Dere ødelegger for dere selv. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=673365

De fleste gutter lærer seg dette allerede tidlig i tenårene, men noen lærer det ikke, og da kan det gå så galt som i tråden jeg linket til. Andre kan etter å ha erfart hvor viktig det er å ikke være for ivrig ha falt i den andre grøften, og det kan selvsagt være det som er tilfelle for denne fyren. Men jeg tviler litt på det. For meg virker det mer sannsynlig at han egentlig ikke er så interessert, men at han kanskje kan tenke seg et vennskap, og om anledningen byr seg, litt sex. Jeg tror i hvert fall du skal ha vært veldig uheldig om du har støtt på en mann som er svært interessert og samtidig så til de grader tafatt at han overlater absolutt alle initiativ til kvinnen. Men man vet jo aldri, kanskje dette er måten han har kapret de damene han har vært i forhold til: at de har kommet og plukket ham og han har latt seg plukke. :gjeiper:

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk eller ikke, må si jeg forventer at en mann viser det om han er interessert.

Om usikkerhet skapes, så kan jeg i grunnen ikke kaste bort tid på å lure så mye på hva han vil. Da er det vel noe som ikke stemmer.

Enig. Det er noe som ikke stemmer her.

Anonym poster: c1013a9fe7800af4a36107959dab217d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandinaviske menn er riktignok sosialisert til ikke å vise for sterke følelser, for om en gutt viser seg for interessert vil jenta lett oppfatte ham som "desperat", se bare på den ferske tråden DESPERATE MENN Dere ødelegger for dere selv. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=673365

For meg virker det mer sannsynlig at han egentlig ikke er så interessert, men at han kanskje kan tenke seg et vennskap, og om, anledningen byr seg, litt sex.

Hvis han er ute etter sex, hvorfor ikke har han prøvd seg på meg fortsatt? Hvorfor drar han kompisen med på date? Eller meningen var at vi skulle ha "threesome" :D :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er ute etter sex, hvorfor ikke har han prøvd seg på meg fortsatt? Hvorfor drar han kompisen med på date? Eller meningen var at vi skulle ha "threesome" :D :P

Det kan være at han har en litt passiv strategi, at han dyrker vennskap med mange kvinner og så regner med at anledningen byr seg før eller siden, og om den ikke gjør det er det også greit. At han velger en lite offensiv og pågående strategi men har erfaring for at eplene faller i fanget på ham om han bare holder seg i nærheten av treet. I så fall forventer han kanskje ikke sex ved neste korsvei uansett, og kan derfor likegodt ta med en kompis. Men dette er jo uansett bare spekulasjoner fra min side. Jeg synes i hvert fall det virker litt trist hvis han er interessert og likevel så til de grader passiv. Det er jo i tilfelle kraftig overspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er noe som ikke stemmer her.

Anonym poster: c1013a9fe7800af4a36107959dab217d

Det hadde jeg vel også trodd, men atferden hans tyder på noe annet. Når vi er på jobb skjer det ofte at når vi sitter i samme rom - f.eks. kantine, møterom (hvis vi ikke sitter sammen) og jeg løfter hodet og ser på ham treffer jeg alltid blikket hans, så ser han raskt bort. Dagen etter dates-ene som vi har hatt når vi treffes på jobb så ser han på meg med litt redsel i blikket som om han spør liker du meg fremdeles? Så hvis jeg smiler og begynner å snakke med ham er det nesten at han lyser opp og er skikkelig happy. Hvis jeg avventer med å invitere så blir han nesten litt nervøs og driver enda mer med å vinke og blunke til meg, si "hei" utallige ganger og kaste "signaturblikkene" sine.

Endret av nordgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at han har en litt passiv strategi, at han dyrker vennskap med mange kvinner og så regner med at anledningen byr seg før eller siden, og om den ikke gjør det er det også greit. At han velger en lite offensiv og pågående strategi men har erfaring for at eplene faller i fanget på ham om han bare holder seg i nærheten av treet. I så fall forventer han kanskje ikke sex ved neste korsvei uansett, og kan derfor likegodt ta med en kompis. Men dette er jo uansett bare spekulasjoner fra min side. Jeg synes i hvert fall det virker litt trist hvis han er interessert og likevel så til de grader passiv. Det er jo i tilfelle kraftig overspill.

Uffa meg hvis dette er tilfellet. Jeg har hatt en skikkelig tøff periode i livet som sluttet ikke altfor lenge siden og det jeg trenger minst nå er å bli brukt... Samtidig som det hadde vært veldig trist å miste ham i tilfelle han virkelig har følelser for meg og bare er sjenert og likn. Det er ikke hver dag jeg liker noen så godt.

Endret av nordgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg hvis dette er tilfellet. Jeg har hatt en skikkelig tøff periode i livet som sluttet ikke altfor lenge siden og det jeg trenger minst nå er å bli brukt... Samtidig som det hadde vært veldig trist å miste ham i tilfelle han virkelig har følelser for meg og bare er sjenert og likn. Det er ikke hver dag jeg liker noen så godt.

Jo, men hvis du ikke lar deg avskrekke av at han eventuelt er så sjenert vil jo det lureste være å skjære gjennom og gi klart uttrykk for hva du føler. Er han interessert men sjenert får du i tilfelle den belønningen du håper på, og er han ikke interessert i deg på den måten får du i hvert fall klarhet i det og slipper å kaste bort mer tid på å lure på om det kan bli noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg vel også trodd, men atferden hans tyder på noe annet. Når vi er på jobb skjer det ofte at når vi sitter i samme rom - f.eks. kantine, møterom (hvis vi ikke sitter sammen) og jeg løfter hodet og ser på ham treffer jeg alltid blikket hans, så ser han raskt bort. Dagen etter dates-ene som vi har hatt når vi treffes på jobb så ser han på meg med litt redsel i blikket som om han spør liker du meg fremdeles?

Jeg tror du overtolker veldig hva et blikk kan bety.

Anonym poster: f22803f69ecd84033bc9038e66d0abad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at du har bestemt deg for det skal bli han og deg.

Jeg ville ikke kastet bort tid på en mann som sier en ting med "blikkene sine" og helt noe annet når kommer til handlinger.

Men lykke til, håper du finner ut fort det hele før du setter deg i en følelsesmessig vanskelig situasjon.

Anonym poster: c1013a9fe7800af4a36107959dab217d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

... Norske kvinner er såpass urimelige grovkjeftede ...

Absolutt enig i at her på berget er det mange svært lite tiltalende utsagn som kommer fra kvinners munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, men hvis du ikke lar deg avskrekke av at han eventuelt er så sjenert vil jo det lureste være å skjære gjennom og gi klart uttrykk for hva du føler. Er han interessert men sjenert får du i tilfelle den belønningen du håper på, og er han ikke interessert i deg på den måten får du i hvert fall klarhet i det og slipper å kaste bort mer tid på å lure på om det kan bli noe.

Det blir nok det riktigste å gjøre, men jeg har det vel også i bakhode at vi er kollegaer, og sier jeg ham hva jeg føler, mens jeg har misforstått ham, så vet jeg ikke hvordan jeg skal kunne samarbeide med ham og føle meg på jobb (tenk om han forteller dette til kollegaene våre???)

Jeg er selv egentlig ikke noen superpågående menneske i forhold (spesielt i begynnelsen), men min erfaring har alltid vært det at mannen tar den aktive rollen først, og hvis ting faller på plass tar begge to initiativ. Så jeg kunne virkelig tenkt meg litt hjelp av ham her... men får ingen...

Ehh... folkens. Uansett - tuuuuuusen takk for alle innleggene deres!!! Jeg har ingen å snakke med om dette, så det er veldig greit å få snakke ut og høre deres meninger og anbefalinger. Samtidig ha et norsk perspektiv på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at du har bestemt deg for det skal bli han og deg.

Jeg ville ikke kastet bort tid på en mann som sier en ting med "blikkene sine" og helt noe annet når kommer til handlinger.

Men lykke til, håper du finner ut fort det hele før du setter deg i en følelsesmessig vanskelig situasjon.

Anonym poster: c1013a9fe7800af4a36107959dab217d

Hadde jeg bestemt dette så hadde jeg ikke startet denne tråden. Men at jeg er interessert, forvirret og ønsker å skjønne hva som skjer - ja, det er jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at han er veldig sosial, blunker til deg på jobb og kaller deg engel, i tillegg til at han har to samboerskap bak seg. Da tenker jeg at han umulig kan være så sjenert at han ikke tør å vise interesse dersom du er drømmekvinnen hans.

Nordmenn eller ikke nordmenn, min erfaring er at dersom en mann virkelig vil ha en kvinne, så gjør han hva han kan for å få henne. Minner om boken og filmen He`s not that into you...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er dette en tålmodighetstest forkledd som en karaktertest så kan jeg skjønne det hvis han er verpesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...