Gå til innhold

Pls. hjelp meg å forstå norske menn


nordgirl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er utenlandsk jente i slutten av 20-årene og har nå jobbet i Norge i over 2 år. På jobb har jeg en mannlig kollega (la oss kalle ham F.) som begynte å vise interesse i meg nå for ca 8 måneder siden. I begynnelsen trodde jeg at dette var en vennskapelig interesse, men det ble tydeligere med tiden at det var noe mer i dette. F. måtte absolutt være rundt meg mest mulig og fant tusen grunner for å kunne snakke med meg, kastet forelskede blikk hver gang jeg gikk forbi, valgt alltid en plass ved siden av meg på møter o.likn. En dag hadde vi fest på jobben der han satt seg ned vis-a-vis og så på meg med så mye kjærlighet i øynene at jeg ikke lenger hadde noen tvil på at han hadde følelser for meg. På det tidspunktet hadde jeg også følt at jeg faller for ham og begynte å sende oppfordrende signaler tilbake, men det skjedde ikke noe mer. F. fortsatt med de samme signalene, men tok ikke noen andre skritt for å bli kjent utenfor jobben eller noe sånt.

Dette hadde pågått ganske lenge da jeg snakket om dette med en venninne, og hun sa at F. kanskje er sjenert eller usikker på at jeg liker ham og venter på at jeg tar kontakt. Dette hadde jeg aldri tenkt fordi der jeg kommer fra er det alltid mannen som har den aktive rollen, inviterer på date og sånt, spesielt i begynnelsen av forholdet. Hvis ikke betyr det bare en ting - han er ikke interessert i dama. Det var veldig ukomfortabelt for meg å ta det første skrittet selv, men jeg likte ham så godt at jeg tok hensyn til anbefalingen, tok meg sammen og inviterte ham ut på en kopp kaffe i byen - sånn kollegialt til å begynne med, for å bli bedre kjent. Vi hadde det veldig koselig sammen, og jeg trodde at nå som jeg har vist jeg liker ham skal F. ta over initiativet. Men det skjedde ikke. Det merkeligste var at etter dette sluttet han ikke å sende signalene til meg på jobben - tvert imot, de ble enda mer tydelige. Men han tok ikke noe videre skritt.

Til å gjøre historien kortere - jeg har nå invitert ham ut 4 ganger, og hver gang virker han skikkelig happy når jeg gjør det, vi har det hyggelig sammen, men forholdet går ikke noe videre enn dette. Han har ikke kysset meg inntil nå, selv om det har vært flere anledninger, og han sier ikke noe om sine følelser eller noe sånt.

Neste uke skal vi på ferie og være borte i nesten en måned, så jeg bestemte meg for å ta initiativ igjen og prøve å ta neste skritt - si hva jeg føler for ham, evt. prøve å kysse ham, altså få litt mer klarhet i forholdet. Så jeg tok kontakt og inviterte ham ut. Og i forkant av daten får jeg plutselig en sms der F. skriver at han tar med seg en kompis (??!!). Jeg vet han er veldig sosial, har masse venner og liker å gå ut, gjør det veldig ofte, men dette opplegget med kompisen skjønte jeg virkelig ikke...

Jeg var frustrert nok, men jeg bestemte meg for å gå og treffe dem og se hva som skjer. Dette endte opp i en vanlig ute-på-byen kveld med ham og kompisen, F. var veldig hyggelig med meg - som vanlig, men jeg sitter nå som et spørsmålstegn og skjønner ikke hva dette skulle bety? Alt dette mellom oss har nå pågått i flere måneder, og jeg har kommet til et punkt der jeg begynner virkelig å bli desperat. Har jeg misforstått ham liksom (er det mulig med så tydelige signaler???) Hvorfor har han da "hengt seg i halen" på meg så lenge og gått ut med meg flere ganger??? Vil han ikke videre i forholdet/sjenert/redd/venter på noe/vil ikke forhaste forholdet/er usikker og vil bli kjent med meg bedre/...? Hvorfor har han tatt denne fyren med seg på siste date før ferien?? Eller er det så enkelt som han ikke kunne si nei til kompisen og tenkte det er bare koselig å kombinere date med en tur på byen (to fluer med en smekk)?

Pleeeease hjelp meg med å forstå ham!! Svar fra menn er spesielt interessante. Men jenter er selvfølgelig også velkommen å kommentere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maruwan

Har ikke peiling hva som er greia med ham, men han burde ha fatta hintet nå ihvertfall. Virker over gjennomsnittlig sjenert, til og med i norsk målestokk.

Sikkert bedre å bare spørre ham selv. Du taper ikke noe på det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tja, han har samboer/er gift og ønsker seg noe på si.. Han er generellt kun ute etter å pule.. De enkleste forklaringene er ofte de riktige.

Men er det at han viser interesse for deg NOK til at DU har følelser for han da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Tja, han har samboer/er gift og ønsker seg noe på si.. Han er generellt kun ute etter å pule.. De enkleste forklaringene er ofte de riktige.

Mannshatende gjøk. Dersom han var ute etter å få seg et nypp hadde han ikke tatt med seg kompisen sin.

TS, ikke hør på henne og for alt i verden: ikke legg til deg akkurat den delen av norsk kultur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for innleggene :) Prøver å svare dere - nei, han er ikke gift og har ingen samboer (informasjonen er bekreftet av felles bekjente). Og hadde han vært ute etter sex hadde det vel skjedd noe nå at vi har hatt flere dates eller?? Men han våger ikke engang å kysse meg når vi er ferdig med en date og sier hadet til hverandre. Alt han gjør er å gi meg en klem (jo, han rødmer også). P.S. varianten med 28 år gammel og sjenert jomfru ikke heller kan være aktuell her ettersom jeg vet han har hatt 2 samboerforhold.

Endret av nordgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Hei og takk for innleggene :) Prøver å svare dere - nei, han er ikke gift og har ingen samboer (informasjonen er bekreftet av felles bekjente). Og hadde han vært ute etter sex hadde det vel skjedd noe nå at vi har hatt flere dates eller?? Man han våger ikke engang å kysse meg når vi er ferdig med en date og sier hadet til hverandre. Alt han gjør er å gi meg en klem (jo, han rødmer også). P.S. varianten med 28 år gammel og sjenert jomfru ikke heller kan være aktuell her ettersom jeg vet han har hatt 2 samboerforhold.

Han er enten über-sjenert eller ikke interessert i noe utover vennskap (dog tviler jeg på det, dersom han virkelig driver og sender deg blikk).

Du får bare snakke med ham, hale ut av ham det som du vil vite. Det er den eneste måten å få svara dine på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kysse han neste gang dere er sammen? Ikke på jobb da. Mannfolka må ikke være den som tar initiativ til alt. Lykke til!

Anonym poster: ce4d0ba4584af0aec9657d7859638fd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er norske menn virkelig så håpløse?

Hvilket land kommer du fra? Du skriver mistenkelig bra norsk til å ha bodd i Norge i 2 år?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kysse han neste gang dere er sammen? Ikke på jobb da. Mannfolka må ikke være den som tar initiativ til alt. Lykke til!

Anonym poster: ce4d0ba4584af0aec9657d7859638fd2

Det er vel det jeg skulle gjøre, men han tar og drar en kompis med seg... hallo liksom!!

Og forresten - det var meg som så langt har tatt alt initiativ praktisk sett (bortsett fra det han driver med på jobben).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han er forelsket, bortsett fra at du mener å tolke det ut fra blikk? Jeg vet i hvert fall at jeg aldri ville tatt med meg en venninne på en date med en mann jeg likte. På den annen side ville jeg også brukt mer enn fire dates før det ble kyssing.

Anonym poster: f22803f69ecd84033bc9038e66d0abad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er norske menn virkelig så håpløse?

Hvilket land kommer du fra? Du skriver mistenkelig bra norsk til å ha bodd i Norge i 2 år?

Hei. Jeg er fra et land i så-kallede Øst-Europa. Jeg har studert norsk før jeg flyttet til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan fort ha blitt skadet følelsesmessig av en norsk kvinne og derfor tviler på at han kan få en så fantastisk kvinne som deg. Derfor må du i klartekst si til ham hva du vil. Gi han gjerne et langt og varmt kyss neste gang. Vær heller ikke redd for å be han glemme å ta med en kompis. Norske kvinner er såpass urimelige grovkjeftede og kravstore at de fleste norske menn har gitt opp å omgås kvinner slik det er meningen at menn og kvinner skal omgås. Derfor blir det dessverre uvant mye ansvar på deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er norske menn virkelig så håpløse?

Hvilket land kommer du fra? Du skriver mistenkelig bra norsk til å ha bodd i Norge i 2 år?

Ja dessverre. Mange av dem gidder ikke å ta noe iniativ og forlanger at du skal henge deg etter ham, gjør du ikke det forteller de seg selv at de er selvstendige menn som ikke "trenger" damer som ikke er interesserte.

Å vise interesse som dame er noe man burde gjøre, men når det ALDRI går lenger så er det ikke rart folk ikke får kontakt med hverandre. Mange jenter er ikke vant til å bli sjekket opp på en helt normal måte heller(da snakker jeg IKKE overberusede menn som gnir seg inntil dem) og kan virke ganske stille og sjenerte, men mennene tolker dem som bitchy og overlegne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du at han er forelsket, bortsett fra at du mener å tolke det ut fra blikk? Jeg vet i hvert fall at jeg aldri ville tatt med meg en venninne på en date med en mann jeg likte. På den annen side ville jeg også brukt mer enn fire dates før det ble kyssing.

Anonym poster: f22803f69ecd84033bc9038e66d0abad

Jeg tolker det ut fra de signalene som jeg hadde beskrevet, ikke bare blikkene, men hele atferden hans, også ut fra samtalene våre. Og etter den første daten da jeg var forvirret over at han ikke tar kontakt, var det tydelig at det var interesse fra hans side. Det så nesten ut at han skal hoppe ut av buksa for at jeg inviterer ham igjen. Han blunket til meg da jeg gikk forbi (hehe), kastet enda flere "brennende" blikk, vinket med hånden og kalte meg engel da han skrev mail til meg ifb. med jobbgreier.

Endret av nordgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være veldig mange grunner til at han oppfører seg på denne måten, men den virkelige grunnen er det jo bare han som vet. Nå vet ikke jeg hvordan tonen deres er når dere snakker sammen, for eksempel hvorvidt den er åpen, direkte eller overfladisk, så hvordan du kan fiske frem informasjon som kan belyse situasjonen må du nesten selv bedømme.

Dersom han virkelig er interessert, så kan det hele koke ned til usikkerhet med hensyn til hva som forventes av ham - spesielt når du åpenbart har en litt annen kulturell bakgrunn enn det han har. Det er forøvrig når det betyr som mest at man er reddest for å tråkke i salaten, og det kan også være noe av årsaken til at han holder litt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke interessert i noe annet enn vennskap. Du har nok misforstått signalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han kan fort ha blitt skadet følelsesmessig av en norsk kvinne og derfor tviler på at han kan få en så fantastisk kvinne som deg. Derfor må du i klartekst si til ham hva du vil. Gi han gjerne et langt og varmt kyss neste gang. Vær heller ikke redd for å be han glemme å ta med en kompis. Norske kvinner er såpass urimelige grovkjeftede og kravstore at de fleste norske menn har gitt opp å omgås kvinner slik det er meningen at menn og kvinner skal omgås. Derfor blir det dessverre uvant mye ansvar på deg her.

Men etter at jeg hadde invitert ham ut 4 ganger så hadde jeg forventet at han skjønte hva jeg mente med dette iom. jeg i tillegg også prøver å sende ham signaler, "blikk" :) og sånt.

Og om å gi et kyss - tja... hvis han ikke tar med seg et fotballag med kompiser neste gang.

P.S. Nå ser det ut at det ikke blir noen hyggelig ferie på meg ettersom jeg vet jeg skal gå rundt og tenke på alt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ola dunk

Etter å ha bodd to år i Norge burde trådstarter skjønne at for å få dette til å gå noe videre så må du invitere din beundrer på en skikkelig fest hvor dere kan drikke dere skikkelig fulle. Mange norske menn tør ikke si hva de føler før de har fått promille i blodet. Sorry..men sånn er det bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke interessert i noe annet enn vennskap. Du har nok misforstått signalene.

Ok, men hvis vi tenker litt logisk og glemmer foreløpig alle de andre signalene han driver med som jeg hypotetisk sett kunne ha misforstått. Han har massevis av venner, så han sliter ikke med å finne seg annet selskap enn meg. Hvorfor i all verden har han aldri takket nei når jeg inviterer ham ut hvis han ser at jeg tydelig vil ha noe mer, og han selv er ikke interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd to år i Norge burde trådstarter skjønne at for å få dette til å gå noe videre så må du invitere din beundrer på en skikkelig fest hvor dere kan drikke dere skikkelig fulle. Mange norske menn tør ikke si hva de føler før de har fått promille i blodet. Sorry..men sånn er det bare.

Hehe, vi har vært sammen på fest ifb. med jobben, og han drakk MYE :D Hjelper ikke, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...