AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Er det noen her inne som er på PSMF? Jeg vurderer veldig om jeg skal begynne på den eller ikke. Vil gjerne ha noen tips og råd fra noen som har erfaringer fra den. Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har tenkt å begynne på tirsdag Mye nyttig informasjon på fitnessbloggen. Anonym poster: b3ab049bbade21a92dc0efe6d1df5487
LadyStarlight Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har gått på det i snart 7.uker nå, har endel kg fett å ta av .Det er hardt, så motivasjonen bør være på topp. Før du begynner, ta deg tid til å sette deg inn i absolutt alt. Les både artikkel og forumet på fb. Kan være greit å lese boka også.
Gjest Tidssone Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Det er vel en skikkelig hard diett, men jeg har tro på den.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har gått på det i snart 7.uker nå, har endel kg fett å ta av .Det er hardt, så motivasjonen bør være på topp. Før du begynner, ta deg tid til å sette deg inn i absolutt alt. Les både artikkel og forumet på fb. Kan være greit å lese boka også. Så flink du har vært som har holdt på så lenge. Har du gått ned mye? Har du noen oppkarbingsdager eller holder du deg til psmf hele tiden? Trener du noe styrke eller cardio? Når man går på psmf så kommer man i ketose? Eller tar jeg helt feil? Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Det er vel en skikkelig hard diett, men jeg har tro på den. Har hørt og lest mye positivt om den, så vurdere veldig å starte på den. Har du gått på den selv? Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har tenkt å begynne på tirsdag Mye nyttig informasjon på fitnessbloggen. Anonym poster: b3ab049bbade21a92dc0efe6d1df5487 Hvor lenge har du tenkt til å gå på den? Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #8 Skrevet 9. juli 2012 Da har jeg brukt dagen til å lese en del om PSMF og så har jeg vært på handletur, så i morgen er min første dag. Det blir spennende å se hvordan det blir å gå. Er forberedt på at det blir tungt, men har ikke noe valg. Dette skal jeg klare Tror det enkleste for meg er å forholde meg til en fast dagsmeny og så får jeg heller variere hvis jeg blir lei. Skal i hovedsak spise torsk og kylling +grønnsaker. Har laget en meny foreløbig, og da er det 15 gram fett, 19 gram karbohydrater og 148 gram protein. Og til sammen er det litt under 900 kcal pr. dag. I dag skal jeg kose meg med taco, potetgull, sjokolade og litt lakris... Så i morgen er det ingen kjære mor Har tenkt til å være på kuren i 3 uker i første omgang, og så får jeg se om jeg fortsetter eller om jeg går over til vanlig lavkarbo. Er det noen som går på PSMF som har lyst til å bruke denne tråden til å motivere hverandre og sånt? Det hadde vært hyggelig Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
LadyStarlight Skrevet 11. juli 2012 #9 Skrevet 11. juli 2012 Så flink du har vært som har holdt på så lenge. Har du gått ned mye? Har du noen oppkarbingsdager eller holder du deg til psmf hele tiden? Trener du noe styrke eller cardio? Når man går på psmf så kommer man i ketose? Eller tar jeg helt feil? Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415 Takk Jeg har gått ned nesten 7kg på den tiden, passer også på å bruke målebånd. Har bl.a. gått ned 10 cm rundt mage og hofte, så er ingen tvil om at dette er noe som fungerer. Har vært enkelte ganger hvor jeg har "mista kontroll" og spist noe jeg ikke burde, men da er det viktig å tenke fremover. Lager meg ofte fluff eller fun light gele som kos på kveldene, hehe. Skal jo gå på den i 3mnd i strekk tenker jeg, så blir det pause på 1-2 uker før jeg begynner på igjen, men får se an litt når det nærmer seg. Jeg har én oppkarbingsdag hver uke, samme dag som jeg har veiedag Blir et spisevindu på 6 timer for å begrense meg. Da blir det gjerne en hel brioche, eller lomper/polarbrød, gjerne med noe drikke til. Er greit å få i seg matvarer som ikke har så mye fett i seg når man først skal spise. Jeg trener fullkroppsprogram 3 ganger i uken, men da trener jeg moderat ifht. tyngde, man trener jo kun for å opprettholde muskelaturen, ikke for å bygge. Blir ingen kondisjonstrening på meg nå for tiden. Ettersom de eneste karbohydratene man får i seg er fra grønnsaker med karbs under 5g pr 100g, så vil man ligge ganske lavt, og man vil da komme i en ketose etter hva jeg har forstått.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 Yesss! Jeg har gått ned 2,8 kg på kun 5 dager! Mye er nok vann, men likvell så er det skikkelig motiverende! Skal fortsatte i minst 5 uker til Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 PMSF er en syk syk diett!!!!!! På 12 dager har jeg gått ned hele 4,7 kg!!!!! :duskedame: Greit at det er en del vann som har forsvunnet, men uansett så er det helt supre resultater. Ser veldig stor forskjell spesielt i ansiktet og på magen/rundt midjen! Skal fortsette til 26 august, og håper på å gå ned 5 kg til på denne dietten. :) Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
addict Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 Jeg går på noe a'la den, men unner meg litt ekstra karb og noget fett innimellom :-) har gått ned 9,5 kilo siden 5. Juni og 11,7 kg totalt :-):-) still going strong. Synes det er en veldig grei diett.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 Jeg går på noe a'la den, men unner meg litt ekstra karb og noget fett innimellom :-) har gått ned 9,5 kilo siden 5. Juni og 11,7 kg totalt :-):-) still going strong. Synes det er en veldig grei diett. Jeg har sett bildene dine, og du har vært veldig flink! Imponerende! Jeg skal begynne på skole i slutten av august, så derfor tenkte jeg å slutte med dietten 26 august pga. jeg sliter litt med lite energi i blant selv om jeg er mett. Så tror kanskje at det er en dårlig kombinasjon med studier, men hvis jeg kan lette litt på karbo og fettkravet, så kanskje jeg kan fortsette enda litt lengre. Kan jeg spørre om hvordan du har gjort det? Har du høyere karbo og fett hele tiden, og i såfall hvor mange gram? Eller forhøyer du det bare i blant? Har du ofte oppkarbing/spisedag? Jeg har enda ikke hatt noe oppkarbing. Sikkert en av grunnene til at jeg sliter litt med lite energi, men skal spise karbo neste mandag etter veiingen. I dag er jeg på dag 14 og er imponert over hvor stor forskjell jeg ser på kroppen Magisk, men knallhard diett Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
cornflake_girl Skrevet 24. juli 2012 #14 Skrevet 24. juli 2012 Spiser dere PSMF månedsvis i strekk? Det er jo en fantastisk deffe-diett, men kun over kort tidsrom før noe spesielt... Skummelt om det skal bli den nye "hurtigslankedietten", det er jo virkelig ikke sunt for kroppen over tid... Men dere som går på denne nå, trener dere? Har dere trent mye med kcal overskudd og skal noe spesielt? Eller bare generelt "vil ned i vekt"? Vær veldig forsiktige!!!! Synes hele tråden var litt guffen, type "la oss støtte hverandre til å spise 900 kcal dagen, nothing tastes as good as skinny feels!". Bare... Vær forsiktige! 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #15 Skrevet 24. juli 2012 Jeg har tenkt til å gå på den i 6 uker -som er anbefalt hvis man har litt ekstra. Ja, trener helkroppsprogam styrke 3 ganger pr. uke -også som anbefalt på denne dietten. Jeg bruker denne dietten som en kickstart på et nytt og sunnere liv. Etter dietten så skal jeg starte seriøst med styrketrening hos Silje Mariela. Så det er ikke noen gå-fort-ned-i-vekt-og-like-fort-opp-igjen fra min side. Har lest heeeele den lange PMSF-tråden på Fitnessbloggen, så har fått med meg mye om denne dietten. Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415
addict Skrevet 24. juli 2012 #16 Skrevet 24. juli 2012 Jeg har sett bildene dine, og du har vært veldig flink! Imponerende! Jeg skal begynne på skole i slutten av august, så derfor tenkte jeg å slutte med dietten 26 august pga. jeg sliter litt med lite energi i blant selv om jeg er mett. Så tror kanskje at det er en dårlig kombinasjon med studier, men hvis jeg kan lette litt på karbo og fettkravet, så kanskje jeg kan fortsette enda litt lengre. Kan jeg spørre om hvordan du har gjort det? Har du høyere karbo og fett hele tiden, og i såfall hvor mange gram? Eller forhøyer du det bare i blant? Har du ofte oppkarbing/spisedag? Jeg har enda ikke hatt noe oppkarbing. Sikkert en av grunnene til at jeg sliter litt med lite energi, men skal spise karbo neste mandag etter veiingen. I dag er jeg på dag 14 og er imponert over hvor stor forskjell jeg ser på kroppen Magisk, men knallhard diett Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415 Jeg bare eter det jeg har lyst på (altså som er diett-vennlig). Kan fin eter litt mais i salaten, popcorn på kveldene, en lett-osteskive på karbonadedeigen. Orker ikke veie og styre på, ligger nok ganske høy på karb de dagene jeg spiser popcorn. Men det funker nu likevel Har ikke hatt oppkarbing fordi jeg er overvektig og strengt tatt ikke trenger det, + at jeg likevel spiser mer karb enn hva dietten tilsier OG jeg har spist et par kebaber i fylla
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #17 Skrevet 24. juli 2012 Funker bra gjør det nok med PSMF, selv om jeg ikke direkte kjører noe med et fancy navn. Men er rimlig likt slik jeg pleide kutte de foregående årene jeg trente. Riktignok ikke etter noe slik fasit som PSMF, men etter hva jeg forstod som mest optimalt ut fra alle de diverse diet metodene som finnes. Hovedsaken bak mitt regime var selvfølgelig mine egne erfaringer og det at jeg kjenner veldig godt min egen kropp. Formålet mitt var mest mulig kutting av fett, men uten å miste musklatur, i tilegg til å øke litt i muskel masse. Forskjellen fra PSMF og slik jeg har gjort er hovedsaklig treningsregimet mitt, da jeg trente 1-2 uker mellom hver dag uten trening. Ingen cardio, men 80% vekt å høy intensitets økter på stort sett 45-60min. I hovedsak små måltid fra morgen og frem til trening, samt små øvelser hver 1-2 time for å få pulsen opp og da ha forbrenningen gående litt ekstra hele dagen. Trening rett etter jobb og whey proteinshake før treningen, samt badstu 2-3 ganger i uken. Relativt stor middag med 70-80% magert kjøtt, resten karbo, sundt fett, fiber og mineraler med en gang etter trening. 1 lite mellom måltid før kveldsshake med casein og bittelitt carbo for restitusjon. Kalium for å unngå/redusere muskelkramper, super mye vann drikking hele dagen samt andre vitale mineraler og vitaminer for å kompensere for alt som blir brukt opp med så lange treningsperioder og lite variert mat. Trening bestod av 4split program, stort sett uten basisøvelser, samt en god del supersett i perioder. Karbdager var stort sett 1 i måneden, der jeg hadde tilnærmet rent karbo opptak hele dagen. Dette for å gi kroppen en liten pause samt stoppe den fra å tilpasse/venne seg til dietten. Men funka biff, lå på 74kg, på det beste varjeg nede i 69kg, og oppe i 72kg når jeg gikk tilbake til "normalt" kosthold. Men resultatet ble veldig bra, gikk opp cirka 4-5kg muskler. Dette på tross av at jeg allerede var rimlig brei fra før av og alltid har hatt en brukbar muskelmasse fra alle årene tidligere med trening. Synes ikke dietten var noe særlig påkjenning, problemet mitt er å ha tid til å ofre det meste av sosialt liv i lengre perioder for å opprettholde rutine. I tilegg til at det krever en over gjennomsnitt interesse for trening og kosthold, da det ikke er all verdens enkelt å holde seg til en ganske basic diett, når alle rundt enn spiser normalt, og treningskameratene kjører rake motsatt, å ikke klarer å få spist nok karbo å legge på seg
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. juli 2012 #18 Skrevet 24. juli 2012 Høres trolig irriterende ut å måtte telle antall gram karbo/fett/protein, da blir det veldig ekstremt fokus på mat synes jeg. 2
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #19 Skrevet 24. juli 2012 Høres trolig irriterende ut å måtte telle antall gram karbo/fett/protein, da blir det veldig ekstremt fokus på mat synes jeg. Støtter den, blir litt vel hardcore for min del. Kan få råe resultat uten det. Og med tanke på at sikkert mer enn 90% ikke har den fjerneste ide om hvor stort kalori forbruk kroppen deres forbrenner i utgangspunktet, så forstår jeg ikke helt hva folk da skal sammenligne det med. Blir feil å forholde seg til sånn cirka hvor mye gjennomsnittspersonen forbrenner, noe som kan avvike en god del fra vedkommende. Hva har det da å si med 6/9/1200 kalorier hvis du ikke vet om du forbrenner 25/30/3500 kalorier i løpet av et døgn til vanlig, og da i tilegg må legge til for treningsøkter og andre aktiviteter...
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #20 Skrevet 30. juli 2012 Nå har jeg akkurat veid meg, og etter 19 dager på dietten så har jeg gått ned hele 5,9 kg. 100 gram til så hadde det vært 6 kg! Jeg er veldig fornøyd over resultatet så langt, og selv om det er til tider tungt, så er det definitivt verdt det! Noen dager har jeg skikkelig lyst til å bare gi faen og spise alt det jeg vil, men slår tanken fort fra meg da dette er en så tøff diett, så da skal jeg virkelig gi alt for å klare det. Det er liksom ikke verdt å spise sjokolade eller noe annet dritt når jeg har vært så flink. Og dette er første og siste gang at jeg skal gå på dietten i over 6 uker. Har tenkt til å gå på dietten en gang i blant ett par gang i året, men da kun i 7-10 dager og det er jo helt overkommelig sosialt sett. Nå er det 27 dager igjen på dietten for min del, og satser på å gå ned 4 kg til. Dette skal jeg klare!!! Så blir det treningsprogrammet til Silje Mariela sammen med PT. Har planer om å bli skikkelig fit! Anonym poster: 794826b3022abc6ec1bea64e57557415 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå