Gjest Coolaid Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Jeg bare lurer på hva det er med folk som har dyr og tillegger de menneslige egenskaper. Jeg kjenner mange som har dyr og behandler dem som om det er barn. Dessuten syns jeg det er ekkelt med katter som går på bordet, hunder som snuser på mat osv. Syns også det er litt trist når folk forteller at dyrene dems forstår alt, vet alt og kan det meste! Trist er det at folk ikke avliver dem når de er syk og har det vondt - bare pga sin egen egoisme. Det er også utrolig plagsomt å være hjemme hos noen som tydligvis har dyr som kunne trengt et dressurkurs eller to.Kjenner flere som luffer rundt i nabolaget med store hunder som egenlig kunne trengt seg en lengre tur i skog eller mark. Hvorfor er dere så late når dere skal ha hund? Og dere som er så forferdelig glade i dyr at dere likestiller dere selv med dem: FÅ DERE ET LIV !!! Jeg er selv vokst opp med fler dyr, og har alltid vært glad i dem. Likevell er det viktig å huske på at dyr er dyr - og mennesker er mennesker.
Gjest _La Femme Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Jeg bare lurer på hva det er med folk som har dyr og tillegger de menneslige egenskaper. Jeg kjenner mange som har dyr og behandler dem som om det er barn. Dessuten syns jeg det er ekkelt med katter som går på bordet, hunder som snuser på mat osv. Syns også det er litt trist når folk forteller at dyrene dems forstår alt, vet alt og kan det meste! Trist er det at folk ikke avliver dem når de er syk og har det vondt - bare pga sin egen egoisme. Det er også utrolig plagsomt å være hjemme hos noen som tydligvis har dyr som kunne trengt et dressurkurs eller to.Kjenner flere som luffer rundt i nabolaget med store hunder som egenlig kunne trengt seg en lengre tur i skog eller mark. Hvorfor er dere så late når dere skal ha hund? Og dere som er så forferdelig glade i dyr at dere likestiller dere selv med dem: FÅ DERE ET LIV !!! Jeg er selv vokst opp med fler dyr, og har alltid vært glad i dem. Likevell er det viktig å huske på at dyr er dyr - og mennesker er mennesker. Innlegget ditt er ikke så utrolig teit egentlig, bortsett fra denne kommentaren. Den kunne du spart deg for. Fjott. 25
Honnikorn Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Enig, jeg har et liv jeg (ehm, håper jeg) selv om jeg har dyr. Men dyr er de, ikke "barn" eller "mennesker" viktig å huske på! 2
LongKissGodnight Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Nå må du ikke ta alle under en og samme kam her. Finnes flere mennesker som har dyr her inne og sikker på at det er mange som har normalt dyrehold. 3
eeeden Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Jeg er enig i at det er idiotisk og egoistisk at man ikke avliver når det trengs. Det er også ekkelt/ uhygenisk at man lar dyrene slikke/lukte på mat du skal spise. Ellers ser jeg ikke problemet i å menneskeliggjøre dyret litt så lenge det ikke overstiger sunnfornuft og hunde/kattevett. Dyr er intelligente skapninger som har godt av kjærlighet. 11
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 I Kina har de heldigvis skjønt dette. Bikkjer er bikkjer. Ikke et menneske. Der spiser de jo også hyppig hundekjøtt. Har selv smakt hundekjøtt og det smakte ypperlig. Anonym poster: ed4dc275a281b67f8a41ee90d962a5a1 1
Portvinpiken Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Bedre å behandle dyr som mennesker, enn mennesker som dyr ;-) 22
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Hva med gamle mennesker som ønsker å dø, men ikke er fysisk i stand til å ta selvmord? Vi lar jo disse lide til de dør av seg selv. Anonym poster: 3e5dae7b971b2efb1f3797532e78f299 6
Portvinpiken Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 I Kina har de heldigvis skjønt dette. Bikkjer er bikkjer. Ikke et menneske. Der spiser de jo også hyppig hundekjøtt. Har selv smakt hundekjøtt og det smakte ypperlig. Anonym poster: ed4dc275a281b67f8a41ee90d962a5a1 Moroklumpen ;-) 3
Honnikorn Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Ah, når jeg må forholde meg slike morroklumper i det virkelige liv kommer jeg på hvorfor jeg har dyr... 16
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 Tråden flyttet til Generell debatt da den nå spriker i alle retninger og ikke lenger har naturlig tilhold på Kjæledyr. Lille-pus (mod)
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Og behandler dyr som mennesker er idiotisk. Man skal behandle dyr bra men ikke som mennesker 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 Skulle på hyttetur med ei som har en nakenhund. Hu hadde hunden på fanget hele turen mens hu kjørte, den satt IKKE stille kan du si. Hu sover med dette dyret og har det på fanget mens hu mater det med det hu selv spiser. Anonym poster: 40a7ff6ace6b763f226427879a1b9975
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Jeg bare lurer på hva det er med folk som har dyr og tillegger de menneslige egenskaper. Jeg kjenner mange som har dyr og behandler dem som om det er barn. Dessuten syns jeg det er ekkelt med katter som går på bordet, hunder som snuser på mat osv. Syns også det er litt trist når folk forteller at dyrene dems forstår alt, vet alt og kan det meste! Trist er det at folk ikke avliver dem når de er syk og har det vondt - bare pga sin egen egoisme. Det er også utrolig plagsomt å være hjemme hos noen som tydligvis har dyr som kunne trengt et dressurkurs eller to.Kjenner flere som luffer rundt i nabolaget med store hunder som egenlig kunne trengt seg en lengre tur i skog eller mark. Hvorfor er dere så late når dere skal ha hund? Og dere som er så forferdelig glade i dyr at dere likestiller dere selv med dem: FÅ DERE ET LIV !!! Jeg er selv vokst opp med fler dyr, og har alltid vært glad i dem. Likevell er det viktig å huske på at dyr er dyr - og mennesker er mennesker. Å tillegge dyr sine egne følelser og menneskeliggjøre de på en måte som ikke ivaretar dyrets behov er absolutt ikke bra, det er jeg helt enig i. Å ikke kunne ta avgjørelser til dyrets beste i forbindelse med sykdom og skader, det er egoistisk. Å anskaffe seg dyr uten å vite hva man driver med, uten å gi nok stimuli og trening, det er også egoistisk. Men menneskene du beskriver her er jo i mine øyne ikke gode dyreeiere i det hele tatt. Personlig liker jeg ikke å ha katter på kjøkkenbenk eller bord, men de jeg kjenner med katter som spankulerer på kjøkkenet vasker og desinfiserer flater og holder det gullende rent. Det er jo forøvrig et personlig valg som ikke anfekter deg med mindre du er på besøk, noe som er helt frivillig. Det er fullt mulig å ha økonomi, tid og kunnskap før man anskaffer seg dyr. Det er mulig å følge opp dyrene slik de trenger, og å ta vanskelige avgjørelser når det en gang blir tid og stund for det. Dette er mulig samtidig som man mener at dyr har en egenverdi på lik linje med mennesker, selv om vi er forskjellige dyr - og uten å tillegge dyr menneskelige egenskaper og tankesett som de ikke nødvendigvis har. Anonym poster: 22e1da8f9bac92673f45de27aca9a4d4 4
Calypso Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Irriterer meg over folk som tror at mennesker er magiske vesener eller noe sånt.. vi er dyr vi også, bare at verden ville vært bedre uten oss. Men jeg er enig i at det er mer humant å avlive et dyr enn å la det gå gjennom smerte, sånn sett har de det bedre enn oss. 16
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #16 Skrevet 5. juli 2012 eller hva med å behandle mennesker som dyr? (atferdsterapeuter gjorde forsøk på det på meg, men det fungerte dårlig, så heldigvis klarte jeg å få en slutt på det, med hjelp fra andre). Anonym poster: aebc749ceecdc45091517c1e3699aafe
Gjest Candy Pie Skrevet 6. juli 2012 #17 Skrevet 6. juli 2012 Gullungen min for lov til å ligge i sengen, sitte ved bordet, sitter på fanget i bilen ( kjører ikke selv ! ) bli bært når han vil ( har han ikke med i butikken ) og jeg snakker nok litt " babyspråk" til ham. Men det er ikke tvil om at jeg hadde tatt ham med til dyrelegen for avliving om de mente det var best for ham. Men sånn burde det vært for mennesker også... For meg så er hunden min mer enn et kjæledyr. Han er en del av familien, og jeg er utrulig glad i ham. Skjønner ikke hva som er galt med det ? Synes det er verre med de som setter hundene i bur eller ute i et hundehus om natten, ikke får lov til å tigge eller ligge i sengen. Det er hunder det er snakk om her, relativt rene dyr. Ikke skitne villsvin... 13
Mr.Dean Skrevet 6. juli 2012 #18 Skrevet 6. juli 2012 Bikkja mi er en ordentlig bikkje. Har sover ikke i senga sammen meg på natta, får ikke være i sofaen, ikke på kjøkkenet, og jeg har han ute i vaier innimellom. Men det er fremdeles en del av familien min, han ligger i senga når jeg ønsker å ha han her, jeg tar meg selv i å snakke litt vel søtt til han innimellom også, og jeg hadde ikke kvittet meg med han/avlivet med mindre det var til det beste for ham. Jeg ELSKER hunden min 4
Gjest Uanonymbruker Skrevet 6. juli 2012 #19 Skrevet 6. juli 2012 jeg skjønner egentlig ikke hva som menes når folk sier at man ikke skal behandle dyr som mennesker jeg... hva er det man gjør da`? 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #20 Skrevet 6. juli 2012 Ekte dyreelskere behandler ikke dyr som mennesker, men som dyr. En hund liker mye bedre å gå en ordentlig tur i stedet for å sitte på kjøkkenborder og spise bløtekake med sommerkjole på seg. Ekte dyreelskere gjør det som er det beste for hunden og avliver dyret hvis det har smerter som ikke kan helbredes. Jeg synes måten du beskriver dyreelskere er helt feil! De skal behandles på egne premisser, men det betyr ikke at de er mindre verdt likevel! Anonym poster: ad840ec3fbae3493a24529abc9bf58df 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå