Gå til innhold

Servise, hva har du hjemme og hva kjøper du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grand Cru selger ikke mer totalt iløpet av året enn f.eks Porsgrunds "Hvitt" også kjent som Cuisine, der jeg jobbet hvertfall. Grand Cru har myyyye reklamasjoner på glasuren og "melkebelegg" på glassene.

Og hvor kommer dette fra t det er så dyrt!:klo: Hva sammenligner man med da, egentlig? Ikea og stengods fra Dags Marked?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grand Cru selger ikke mer totalt iløpet av året enn f.eks Porsgrunds "Hvitt" også kjent som Cuisine, der jeg jobbet hvertfall. Grand Cru har myyyye reklamasjoner på glasuren og "melkebelegg" på glassene.

Det er min erfaring også. Min tidligere arbeidsplass kuttet rett og slett dette merket helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Grand Cru selger ikke mer totalt iløpet av året enn f.eks Porsgrunds "Hvitt" også kjent som Cuisine, der jeg jobbet hvertfall. Grand Cru har myyyye reklamasjoner på glasuren og "melkebelegg" på glassene.

Og hvor kommer dette fra t det er så dyrt!:klo: Hva sammenligner man med da, egentlig? Ikea og stengods fra Dags Marked?

Aner ikke hvor mye Grand Cru koster ei heller hvordan det ser ut, men dyrt vs billig servise har vel også med prioriteringer å gjøre og hva man har plass til.

Har et knalltøft bestikk i tinn som kostet noen kroner, men bruker det en gang i året sånn cirka. Det samme hadde nok skjedd med dyrt servise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Takk for gode svar. :)

Hvordan er det å kombinere ulike merker?

Har kjøpt Rosendahl tallerkener, og Eva Solo glass feks. Har det noen betydning eller har det ingenting å si? :)

Anonym poster: b806b77aabaf255ad9e543bc6a6948be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Jeg har Pillivuyt servise, superfornøyd. Kjøper de delene jeg har behov for og bruker om hverandre. Har blitt brukt daglig i over fem år nå og ikke noe merker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

TS her igjen.

Takk for gode svar. :)

Hvordan er det å kombinere ulike merker?

Har kjøpt Rosendahl tallerkener, og Eva Solo glass feks. Har det noen betydning eller har det ingenting å si? :)

Anonym poster: b806b77aabaf255ad9e543bc6a6948be

Kjøp det du synes er fint og bruk det sammen som du selv vil!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foreløpig bare "standard"-servise fra IKEA i brunt, som jeg synes funker godt til hverdags. Er ikke så veldig glad i hvitt servise, selv om det kan styles veldig pent til selskaper o.l. Har også kjøpt en del av Wendy-serien fra Green Gate, men vet ikke om dette er "fint" nok til å kalles penservise? Jeg synes hvertfall det er skikkelig lekkert, litt "gammeldags" i stilen, med kanter i lyseblått og med blomster på :rodmer:

Ellers har jeg hauger og lass av Sentimento-glass, både til rød og hvit vin, konjakk, likør etc. Har også et par rødvinsglass fra Rosendahl (fortsatt i esken) og noen sånne glasskåler derfra ++.

Også tror jeg at jeg har sånn ca. 17 Mummikopper (og flere skal det bli!) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det du synes er fint og bruk det sammen som du selv vil!

Ok, da gjør jeg det. :)

Noen som har kjennskap til Eva Solo, er det et anerkjent og bra merke?

Anonym poster: b806b77aabaf255ad9e543bc6a6948be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den originale Edme (ikke white) på kjøkkenet.

Jeg og.

Det fungerer dessuten like bra til hverdags som til pent, syns jeg - jeg kjøpte det i utgangspunktet til å være penservise, men gikk over til å bruke det hele tiden og det tåler bruk veldig godt.

Har "alt" i serien - kaffeservise, ildfaste former, salatbolle osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Har så kjedelig service at jeg for hver dag som går blir mer å mer lei.

Noen tips til hva jeg kan kjøpe? Har ikke lyst på vanlige runde tallerkenservice men firkantet? hvor bør jeg se?

Takker for tips:)

Anonym poster: dff53dd585943cb8d55515c6684782b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig (og nå også til pent, siden vi ikke har penservice) så har vi middagstallerkener, suppeskåler og frokost/dessertfat som heter Sand av Nuance tror jeg merket heter: Min lenke

Anonym poster: d80f20d4c94e1373a20c3eb3e73ac605

Det var litt fint. Hvor får man kjøpt det?

Anonym poster: 98fae74a20ce73386a481f15c8311b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har i alle år gnålt om at jeg MÅ begynne og samle på servise.

Jeg er interessert i interiør, men ærlig talt bryr dyrt servise meg midt i ryggen. Mye er for "fisefint" og annet er så enkelt - men allikevel latterlig dyrt.

Slår et slag for billig servise som jeg liker designet på der og da, så har jeg råd til å kjøpe annet når jeg går lei.

Enig i det! Familien på pappas side har mast og mast i lange tider, men jeg finnes ikke interessert! Ble litt mindre masing etter at jeg omtrent klikka den 1000. gangen tanta mi spurte om ikke jeg også sku samle =P

Fått no sølvtøy av tanta mi også, mest skjeer. Har solgt alt det andre, prøver å selge teskjeene også... Har ingen bruk for det og interesserer meg virkelig ikke!

<3 IKEA <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tre forskjellige sett, fire om jeg regner de fire middagstallerkene som ikke hører til noe som helst.

Litt nedarvet, noe fra IKEA, noe fra Obs og et helt kaffe/te/frokost/lunsj-servise som jeg igrunnen ikke aner hvor kommer fra. (har ærlig talt ikke sjekket merket under)

Samme gjelder bestikk, ingenting passer sammen :fnise:

Også har vi to skap fulle av glass. Kunne egentlig ryddet bort omtrent 90% av dem, for vi bruker bare to-seks glass på en uke. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kvitt servise (litt grålig kvit) i frå Porsgrunn porselen. Relativt rimelig og fås kjøpt på Obs, tilbords m.m. Bruker det same til kvardag og fest. Pynter bordet ekstra til fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Porsgrund Cuisine som foreløbig eneste servise. Er veldig fornød, selv etter daglig bruk i flere år ser det nesten nytt ut.

Har glass fra Eva Solo som hverdagsglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-37809-0-26083800-1341579775_thumb.j

post-37809-0-76746400-1341579786_thumb.j

Vi har dette, veldig billig!

Fant ingen av de dyre/kjente merkene jeg synes det var verdt å samle på,

orker ikke bruke masse penger når jeg ikke har funnet et jeg virkelig vil ha :)

Samler på hardangerbestikk av typen Carina, da :)

Anonym poster: fff279b196788b891166539d82845c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann :)

Har så kjedelig service at jeg for hver dag som går blir mer å mer lei.

Noen tips til hva jeg kan kjøpe? Har ikke lyst på vanlige runde tallerkenservice men firkantet? hvor bør jeg se?

Takker for tips:)

Anonym poster: dff53dd585943cb8d55515c6684782b9

http://www.tilbords.... gusto tendence

Anonym poster: d80f20d4c94e1373a20c3eb3e73ac605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...