Gå til innhold

Servise, hva har du hjemme og hva kjøper du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nytt hjem, trenger noen tips. :)

Har hørt at Rosendahl er flott, men ganske dyrt. Er dette verdt det?

Hvilken "stil" har dere hjemme på kjøkkenet?

Anonym poster: 2918aa3c656c86a3501b8d836de362c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosendahl har ekstremt dårlig kvalitet i forhold til prisen. Jeg har Origo fra iittala, men bytter om dagen til Swedish grace fra Rörstrand. Hos oss er det fargerik stil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Whitewood fra Wik Walsøe til hverdags. Vet ikke helt hva stilen vår heter, men det er en god blanding av nordiske linjer kombinert med rene og litt rå naturmaterialer.

Ikke så mye farge her (jeg vil ha farge, men får det ikke helt til...)

Anonym poster: 905061429cd14d412645ddc099569bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mikako

Har et helt enkelt lyst middagsservise fra Black design til hverdags, og samler på Anmut Platinum fra Villeroy og Boch til finservise :)

Litt kjedelig, ja, men det er klassisk, går ikke av moten og jeg kan variere med borddekking og servietter... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Rosendahl Grand Cru, og er kjempefornøyd! Kan variere med servietter og pynt, og jeg synes maten ser mer delikat ut på en hvit og enkel tallerk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Whitewood fra Wik Walsøe til hverdags. Vet ikke helt hva stilen vår heter, men det er en god blanding av nordiske linjer kombinert med rene og litt rå naturmaterialer.

Ikke så mye farge her (jeg vil ha farge, men får det ikke helt til...)

Anonym poster: 905061429cd14d412645ddc099569bda

Dette så faktisk litt fint ut. Hvor får man kjøpt dette og hva er prisen? :)

Anonym poster: b806b77aabaf255ad9e543bc6a6948be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så faktisk litt fint ut. Hvor får man kjøpt dette og hva er prisen? :)

Anonym poster: b806b77aabaf255ad9e543bc6a6948be

Vi er veldig fornøyde med det :)

Jeg har kjøpt deler på Backe i Grensen (Oslo), Norway Designs (Oslo) og på Husfliden i diverse byer. Har også sett det i enkeltstående butikker, men jeg tror ikke kjeder som Tilbords og Kitch'n fører det. Tror de har forhandlerliste på nettsidene, og da er bare å ringe og høre om de fører serviset.

Er en stund siden vi kjøpte det, og jeg husker ikke hva vi betalte. Prisene i dag ligger på 155,- for asjett, 145,- for krus og 195,- for middagstallerken hos Backe i Grensen, tror det er veiledende priser. Litt dyrt, men kvaliteten er god, det er fint å se på og norsk design :)

Anonym poster: 905061429cd14d412645ddc099569bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Rosendahl Grand Cru, og er kjempefornøyd! Kan variere med servietter og pynt, og jeg synes maten ser mer delikat ut på en hvit og enkel tallerk.

Bruker du Rosendahl til hverdags også?

Er ganske dyrt, men vet at det er kjent merke.

Anonym poster: b806b77aabaf255ad9e543bc6a6948be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det Figgjobåde til hverdag og pent. Figgjo Klassisk har jeg.

Anonym poster: 32bea0dc4a5e677cca27e45c7f1b6897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et servise fra Royal Copenhagen. Tungt, men holdbart. Har en del deler fra Wik og Walsøe (det med alven) også, men jeg synes det får skår så lett, selv om det er veldig fint. Har enkel, moderne stil.

Rosendahl er, som blir sagt lenger oppe, dårlig kvalitet i forhold til andre serviser i sin prisklasse. (Det er jo ikke særlig dyrt heller, med mindre man sammenligner med IKEA?) Det er benporselen, som skal være sterkere enn vanlig porselen, men det holder veldig dårlig og riper raskt. Samme med glassene, de er tykke og tunge og milevis unna det du får for en hundrings mer for fire glass.

Jeg ville ha valgt noe fra en god produsent. Iittala, Figgjo, Villeroy & Boch, osv.

Anonym poster: 824ad5ccbbdde8a60b4b08f637371900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke begynt å samle på penservice enda, men når vi en gang skal det, tror jeg vi kommer til å gå for Silver Paisley

Til vanlig (og nå også til pent, siden vi ikke har penservice) så har vi middagstallerkener, suppeskåler og frokost/dessertfat som heter Sand av Nuance tror jeg merket heter: Min lenke

Anonym poster: d80f20d4c94e1373a20c3eb3e73ac605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du Rosendahl til hverdags også?

Er ganske dyrt, men vet at det er kjent merke.

Anonym poster: b806b77aabaf255ahard9e543bc6a6948be

Har kun fult kaffeservise med krus enda, bruker det når vi har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Mamma har i alle år gnålt om at jeg MÅ begynne og samle på servise.

Jeg er interessert i interiør, men ærlig talt bryr dyrt servise meg midt i ryggen. Mye er for "fisefint" og annet er så enkelt - men allikevel latterlig dyrt.

Slår et slag for billig servise som jeg liker designet på der og da, så har jeg råd til å kjøpe annet når jeg går lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker du Rosendahl til hverdags også?

Er ganske dyrt, men vet at det er kjent merke.

Anonym poster: b806b77aabaf255ad9e543bc6a6948be

Det er ikke noe dyrere enn andre kjente merker, men kvaliteten er virkelig elendig i forhold. Jeg har jobbet i en butikk hvor vi solgte mange forskjellige typer servise, og det er ingenting vi fikk mer reklamasjoner på enn Grand Cru fra Rosendahl. Da ville jeg heller hatt IKEA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt å samle på penservice enda, men når vi en gang skal det, tror jeg vi kommer til å gå for Silver Paisley

Til vanlig (og nå også til pent, siden vi ikke har penservice) så har vi middagstallerkener, suppeskåler og frokost/dessertfat som heter Sand av Nuance tror jeg merket heter: Min lenke

Anonym poster: d80f20d4c94e1373a20c3eb3e73ac605

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert::sjokk: :sjokk: :sjokk: :sjokk: Jeg ser nå at jeg fan meg har klart å skrive service!! :nei: Jeg mener selvsagt servise! Aner ikke hvordan jeg klarte det. Beklager så mye, vet at det er irriterende :sjenert:

Anonym poster: d80f20d4c94e1373a20c3eb3e73ac605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe dyrere enn andre kjente merker, men kvaliteten er virkelig elendig i forhold. Jeg har jobbet i en butikk hvor vi solgte mange forskjellige typer servise, og det er ingenting vi fikk mer reklamasjoner på enn Grand Cru fra Rosendahl. Da ville jeg heller hatt IKEA!

Men kan det ha noe med at Gran Cru selger mer da? Det er jo naturlig at det blir mer reklamasjon når merket selger mer enn de andre. Det er jo utrolig populært.

Anonym poster: d80f20d4c94e1373a20c3eb3e73ac605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har i alle år gnålt om at jeg MÅ begynne og samle på servise.

Jeg er interessert i interiør, men ærlig talt bryr dyrt servise meg midt i ryggen.

Samme her!

Mamma har prøvd å prakke på meg både sølvbestikk og diverse servise- "Skal du ikke samle på ditt og skal du ikke samle på datt?"... Men jeg ser heller ikke poenget i å ha servise som brukes to ganger i året og ellers bare tar opp plass (og tro meg, vi har mer enn nok dill i skapene som det er...).

Den rebelske siden av meg digger også å servere kaffe i alt fra dyre keramikk-krus til mummikopper :ler: Hittil har jeg ikke fått annet enn hyggelige kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...