Gå til innhold

Knerten og forundringspakken

magnhild

Anbefalte innlegg

Men jeg ble så glad når jeg traff noen som likte Morgentåkedalen som liten også. Det er så mange som ikke kjenner den boken...  :-(

Jeg holdt på å dette av stolen da jeg så dette innlegget ditt!! Det er og blir den aller beste boka! :hjerte: :hjerter2:

Har du noen gang klart å oppdrive den?

Jeg har bare et gammelt eksemplar hjemme hos mamma, og da jeg skulle kjøpe i bokhandel var den ikke engang å finne i databasen! Tror den kanskje ble laget "for" en bokklubb en gang i tiden!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holdt på å dette av stolen da jeg så dette innlegget ditt!! Det er og blir den aller beste boka! :hjerte: :hjerter2:

Har du noen gang klart å oppdrive den?

Jeg har bare et gammelt eksemplar hjemme hos mamma, og da jeg skulle kjøpe i bokhandel var den ikke engang å finne i databasen! Tror den kanskje ble laget "for" en bokklubb en gang i tiden!?

Jeg er ganske sikker på at jeg fikk min gjennom Bokklubbens Barn. Men jeg tviler på at den ble laget til klubben. Men den er jo ganske gammel nå, så den er kanskje forsvunnet ut av registrene. Men den må jo finens et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den boka eg aldri kjem til å gløyme, er biletboka I morgentåkedalen. Den handlar om Morkel Mosetuss som skal finne kjempesoppen, men som til slutt må velge mellom den eller å redde venene sine frå det skumle monsteret, Grumlaren. Eg var livredd for Grumlaren, eg var redd i årevis. Eg kvapp viss eg sat på fanget til mamma eller pappa og vi bladde over til sider der Grumlaren var med på teikninga.

:Nikke: :o

Forfatter Jan Deberitz, I morgentåkedalen utgitt 1981.

Da var jeg 3 år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fryktelig lite på nett om dagen

- sikkert i likhet med mange andre...

Skal ha jul i eget hus for første gang.

Vi blir bare 5 voksne og 1 barn.

Så det blir stille og rolig.

Ønsker deg og dine - en riktig god jul. :nissekone:

Ingenting er som gode barndomsminner...

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der fikk vi enda en dårlig melding.

De har funnet en flekk på leveren til pappa.

Han er blitt operert for bukspyttkjertelkreft for 6 mnd siden, men de har ikke funnet noe før nå. Jeg tør ikke tro på at det ikke er spredning, i redsel for å få en smell til. Vi fikk samme melding om min søster i sommer, at de hadde funnet flekker på leveren, og da trodde jeg fullt og helt på at det ikke var noe farlig, helt til jeg fikk vite at leveren hennes var full av svulster. Jeg er så lei. jeg er så sliten. Jeg orker ikke fler smeller... Jeg var langt nede før dette, nå klarer jeg ikke se overflaten en gang...

Samtidig tenker jeg på alle de som har mistet hele familier, hus og hjem i Asia, men pokker heller, dette berører meg! Jeg kan ikke undervurdere det heller...

Nå er det bare å krysse alle fingre og tær og alt annet som kan krysses for at de klarer å få bukt med dette. Stakkers mamma. Hun har vært sykemeldt for depresjon nå i 6 mnd, hvordan skal hun og vi andre klare å tro på at noen blir friske nå da? Vi får jo bare nedtur etter nedtur... Men håpet er der hele tiden, vi suger til oss gode dager, og gode nyheter!!

Nei jeg må gjøre noe annet...

Takk for at dere leste!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dette skrev jeg på et annet nettsted hvor jeg er litt mer anonym enn jeg er her. Men det samme gjelder jo. Jeg er så utroilg lei!! Skal det aldri ta slutt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva annet jeg skal gjøre, enn å gi deg den beste klemmen jeg kan: :klem:

Dere har jo fått nok for lenge siden... :(

Jeg krysser mange fingre og tær sammen med dere.

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei! :( Vet ikke helt hva jeg skal si - ingen av mine ord vil jo gjøre det bedre, uansett. Kan ikke annet enn å trøste deg litt, si at jeg tenker på deg og gi deg en god klem :trøste:

Og helt ærlig, så er jeg luta lei hele Asia om dagen. Det er trist og alt det der, men nå er jeg mett. Og selvfølgelig skal du få lov til å kjenne på sorgen og desperasjonen selv om det er mange uten familier og hus et annet sted i verden. Hverdagen må tross alt gå videre, men din ser ut til å bli litt mer brutal enn andres.

Håper det går bra med deg, og at dere får noen gode nyheter snart.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Uff da, Magnhild. :klem:

Skrev akkurat et litt fælt innlegg i en annen debatt om katastrofen i Asia... :oops:

Men kort fortalt:

Jeg også er lei hele katastrofen i Asia.

Ikke selve katastrofen - men medias håndtering!

Selvsagt skal du få være lei deg.

Det gjelder jo en du er knyttet til og glad i.

Håper på gode nyheter.

Gode tanker fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Ville bare si at hjemmesiden er oppdatert nå.

Mange nye bilder av Erik rundt om, og mest oppdateringer om hvordan huset ble etter innflyting!

Og for de som ikke har linken...

Nå er det jammen ikke lenge til bryllup, o gjeg er ikke i bryllupsmodus i det hele tatt. Helt sprøtt. Jeg som har vært det i aldri så lang tid... Jaja, det kommer vel. Har en del ting jeg må få tak i. Og kanskje jeg skal prøve kjolen min en dag? Den er fortsatt uprøvd... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Så masse me har til felles, eg og du! :)

Var innom på heimesida di og las litt om deg, og fann ut at me har jo faktisk ganske masse likskapar. ;)

Kanskje me skulle prøvd kjolane våre saman? Min heng på Askøy, berre prøvd ein gong.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...