Gå til innhold

Knerten og forundringspakken

magnhild

Anbefalte innlegg

Ny dag og Mayamor: :klem: til dere begge!

Det går greit med meg, er bare litt sliten!! ;)

Ellers så er nå mitt kapittel som kunde på Byggmakker Nordås over. Det er godt å være ferdig med krangler og alt mulig. Det er helt sprøtt! Jeg mener det er helt feil at det ikke skal gå an å bytte en vare som er feil, mot en vare som er kan passe. Men NEIDA det går ikke siden det er bestillingsvare!!!! BLÆH! Jeg skal fortelle alt!

vi bestilte peisovn og baderomsmøbler på byggmakker. Dette koster masse penger og vi regnet da med at dette ville gå greit, i alle fall siden de sa at dette var veldig bra og at det passet overens med hverandre. (ikke ovn og baderomsmøbler, men speil, og vask og skap...) Vi betalte for å få alt levert på døren slik at vi ikke trengte å tenke noe mer over det. Veldig bra!! Varene kom når de skulle, faktisk på tidspunktet også!! Kjempebra! Men så manglet det jo noe. Vi manglet høyskapet til badet og skiferplaten til gulvet foran peisovnen. Dette fikk vi beskjed om at ville bli kjørt ut seinere. mer enn det visste de ikke. Neivel, vi ventet i en uke, da mente vi at seinere måtte være ferdig... Og joda det stod der det høyskapet, det var bare å komme å hente det!! :o Javel?? Vi har jo betalt for utkjøring, sa vi. Og da kom det tilbake: Ja men dere har jo fått de varene dere betalte utkjøring for!! :o Er det virkelig mulig??? Jeg orket ikke snakke mer med, tok med meg bilen opp og skulle hente skapet. Joda det stod der et sted, men ejg måtte vente for de visste ikke hvor. Stod der i en halv time for at de skulle finne det for meg og putte det i bilen. Når jeg sa dette med kjøringen igjen så fikk jeg beskjed om at det skulle jeg få refundert dagen etter. Vel og bra! Jeg var fornøyd jeg, jeg hadde jo fått alt jeg skulle ha. Men jeg manglet fortsatt denne skiferplaten. Ringte igjen opp og lurte på hvor det ble av den. Nei den var det ingen som visste noe om, de skulle sjekke opp med folkene i butikken og ringe meg opp igjen dagen etter. Ok, jeg lot de nå få den tiden. De ringte ikke opp på tre dager, så da ringte jeg tilbake. Nei den hade de ikke funnet noe sted, så det kunne de ikke hjelpe meg med... :evil: Jammen? Vi har jo betalt for den!!! Ja, men da må vi bestille ny til dere, var svaret. Ok, hvor lang tid tar det? Nei det tar vel litt over en uke, men vi kan ikke love noe ting. På samme tid jobbet folkene i huset og ventet på platen som skulle felles ned i parketten. Vi trengte den platen!!!! Nå med en gang helst. Jeg ble så fortvilet!! :-? Men hva kan vi gjøre da?? Ingenting! Jaja, vi bestilte nå ny plate og fikk den etter en uke. Levert på døren, for det hadde vi jo betalt for. :ler: Ok, da var det greit. Platen ble felt ned i parketten og det ble kjempefint!! Jepp, da var jo alt helt greit da! Og jeg gikk på jobb med godt humør og alt var ferdig med BM. Og så ringer mannen på jobben min. Skapet vi hadde fått fra BM var i feil farge... :roll: Det er det samme høyskapet jeg var oppe og hentet den dagen. Ok, greit, det er jo bare å bytte det tenkte jeg. Men det var det jo ikke selvsagt, for dette er jo BM og de er jo ikke enkle mennesker å ha med å gjøre. Men de bestilte nå et nytt et til meg, med en ukes levering med muligheter for forsinkelse. Jeg gav beskjed om at når det kommer må det kjøres ut til oss så snart som mulig siden vi har en rørlegger som holder på å skal sette det opp. Ja det var greit. Men det kom jo aldri. ringte igjen opp og fikk beskjed om at ; joda det var kommet det og det stod og ventet på meg der oppe. HALLO!!!!!! Jeg har gitt beskjed om at det skulle kjøres ut. Nei det kunne de ikke se noen bestilling på. Igjen så hadde jeg jo fått en utkjøring som jeg hadde betalt for... :roll: Jaja, jeg ble forb**** og reiste opp og hentet det!! Mye om og men, men jeg fikk det med meg uten kvitering og det andre skapet i retur. Jeg reiste hjem og var fornøyd. Gav beskjed om at det andre skapet står klar til avhenting i huset vårt hvis dere vil ha det. Da fikk jeg beskjed om at hvis jeg ikke kom opp med det så måtte jeg betale for to skap. :evil: Jeg ble så utrolig satt ut. Er det virkelig mulig?? Jeg leverte nå skapet, gav grei beskjed om at jeg var veldig misfornøyd og at jeg nok ikke kom til å handle der noe mer!! Nei det var mitt tap, var kommentaren... :roll: Jepp, da var alt greit. Men så skulle de sette opp speil og lys... Da viste det seg at de hadde sendt med feil speil og spottehimmel. Vi har 55 vask, og speil og lys var sendt i 60 cm. Speilet var i tillegg for høyt slik at når vi satte det helt ned til vasken så var det høyere enn høyskapet ved siden av... :o Og oppå speilet skulle jo spottehimmelen... Jeg ble helt matt og ville bare legge meg ned og stenge verden ute. Jeg nektet å ringe eller snakke med BM igjen og ville heller bare kjøpe nytt!! Rørlegger kunne skaffe oss passelige speil og lys til ca 2500,- Jeg var villig til å betale dette for å slippe å ha noe gjøre med BM igjen... Men mannen sa at han kunne ringe og høre om vi kunne bytte de to ubrukte tingene vi har fått feillevert mot to ting vi kunne bruke. Men det gikk ikke. Dette var en bestillingsvare og vi kunne ikke returnere eller bytte disse varene. Vi prøvde å forklare at dette var deres feil, men det ville de ikke høre på. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. 2500,- er veldig masse penger, i alle fall når vi i tillegg sitter med noe vi ikke kan bruke i det hele tatt. Da var mannen lur! :hjerte: Han fikk meg til ¨finne nummer til Familiebadet slik at han kunne ringe og snakke med dem der og høre om de kunne hjelpe oss. Det kunne de selvsagt gjøre. De ble regelrett forb*** over hvordan BM hadde behandlet oss og deres varer. Daglig leder i Familiebadet skal nå få laget spottehimmel og speil til os i 55 cm og sende det til oss via en ANNEN BM butikk her i byn. Der bytter de vare mot vare uten noe mer mas. Han skulle også ringe BM på Nordås å fortelle at han gjør det og at måten de har behandlet oss på er feil.

Men nå er i alle fall jeg helt ferdig med BM Nordås. Synes det er veldig trist at det ble slik, mest fordi de har en utrolig dyktig og hyggelig dame på malingsavdelingen. Der var det kjempebra! Men nope, jeg legger ikke igjen en liten krone der en gang. De har ikke noe jeg ikke får tak i andre steder, og andre steder får jeg kanskje servise i tillegg... :roll:

Ok, da har jeg skrevet det ned og det hjalp!

Så da var jeg ferdig med den saken!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem har bestilt snø???

De kan bare komme og hente den her i Bergen!!

Jeg er langt fra interessert i å ha den her!!!

Noen???

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å vente!!

Jeg fikk beskjed om at kjolen skulle komme på døren i dag mellom 0800-1600. Nå er kl 1555 og de har en da ikke vært her!!!!!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan linke til kjolen...igjen? :sjenert:

Jeg er sjokkert over BM! :sjokk: Er det virkelig mulig!?

Er sikkert helt herlig å være ferdig med hele greia, og bare tenke fremover, med fin peis og lekkert bad... :Nikke:

Du tar vel bilder?? Jeg er så spent!

Snø er da vel bedre enn regn...?

Det synes jeg...

(en innrømmelse: Trondheim har flest regndager i året, mens i Bergen regner det flest cm...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da er det helg og jeg har brukt formiddagen til å se nye episoder av Friends. Har ikke sett de siste som har gått på TV så nå kjøpte vi samlingen av sesong 10 på DVD og koste oss i morges. Så nå er jeg så spent på tirsdagen at jeg holder på å krepere. vil så gjerne se slutten nå, men så har jeg sagt at jeg ikke skal se episoder før de kommer på Tv. Så da så! Det er noe av spenningen det... :nikker: Men ååååååå som jeg gleder meg!! Og gruer. For nå er det jo slutt... :lei_seg: Vil ikke at det skal ta slutt. Bra jeg nå har absolutt alle episoder på dvd da...

ellers så går nå turen inn i huset igjen ja. Skal lute soveromsgulvet vårt og Erik sitt. Og male siste strøk i stuen. så er vi ferdig til å flytte inn nede. Mangler å lute Erik sitt gulv en gang til og loftstuens gulv må tas, men det gjør vi når vi har båret opp alt som skal være på de andre rommene. Nekter å ødelegge gulvet i stuen med bæring av sanger og kommoder!!

Men det nærmer seg det nærmer seg!! Jeg skal legge ut litt ny bilder seinere i dag tenkte jeg. Det blir moro!!

Ha en fin lørdag alle sammen!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Vi holder på å flytte inn!! :hoppe:

Det har gått skikkelig fort den siste uken. Kanskje fordi vi begge er sykemeldt?? :wink: Eller så skjer dette om dagen! vi er ferdig med vårt soverom, og har i dag satt opp sengen. Jeg gleder meg masse til å bruke den. endelig en skikkelig seng! Stuen er ferdig hvis man ser vekk fra maling av vinduskarmer. Sofaen er satt inn og er kjempefin og deilig å sitte i. Kjøkkenet er ferdig og vasket. Klart til å fylles opp. Badet er ferdig, klar til å vaskes. Gulvet til Erik er ferdig lutet og skal bare vasket med grønnsåpe så er det klart. Loftstuen er minst ferdig... Så den tar vi til uken.

Så til uken skal vi:

*Vaske badet

*Lute gulvet i loftstuen

*Flytte inn på kjøkkenet

*finne flis til kjøkkenet over benken

*Tenke ut hva vi skal gjøre i gangen

*male pipe og peis

*Kjøpe sengetøy til den nye sengen! (Ny seng fortjener nytt sengetøy den første gangen den blir bruk. :Nikke: )

*Flytte inn på soverommet til Erik. Pusse og male en liten bokhylle i samme farge som veggen hans.

*Kjøpe TV!! :hoppe: (Skal ha en 30 LCD skjerm!)

*Sikker utrolig mye mer, men det meste går ut på å flytte inn!!! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa - det er jo derfor jeg reiser (også det at mamma betaler da...) :wink:

Gleder meg masse.

Skal si dere får gjort ting i huset.. Flinke er dere :)

Ellers så så jeg at det var salg på flott sengetøy på Interiørland (se vedlegg i BT). Sateng sengetøy... og et aller annet med damask. Veldig flott!

+ jeg har sett alle Friends-epiosodene for en god stund siden. Har alle på dvd vi også.

Kjekt å ha. Mannen er helt vill etter den serien, ser på den så ofte han har mulighet.

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+ jeg har sett alle Friends-epiosodene for en god stund siden. Har alle på dvd vi også.

Kjekt å ha. Mannen er helt vill etter den serien, ser på den så ofte han har mulighet.

Klem ny dag

Høres ut som en mann etter min smak! ;)

Jeg har sett alle episodene av Friends frem til den som kommer i morgen. De aller fleste kan jeg veldig godt etter hvert. Men så var det sjarmen med å se de først på tv da... :tunge1: Hadde jeg ikke hatt det prisippet så hadde disse episodene vært sett for lenge siden!! Friends duger til all slags underholdning! Frokost, middag, kvelds, bakgrunnsstøy, osvosv...

Det duger rett og slett til alt!!

Ooooiii Erik laaaaaaaangt ned i Tvist-posen!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooiii Erik laaaaaaaangt ned i Tvist-posen!!! :o

Jaja, han la fra seg alle Tvistene oppi posen. Alle som lå i skålen på bordet ligger nå i posen igjen. Må jo rydde må vite!! :Nikke::ler2:

Lurer på når han skjønner hvordan han får opp boksen med pepperkaker... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en mann etter min smak! ;)

Jeg har sett alle episodene av Friends frem til den som kommer i morgen. De aller fleste kan jeg veldig godt etter hvert. Men så var det sjarmen med å se de først på tv da...  :tunge1:  Hadde jeg ikke hatt det prisippet så hadde disse episodene vært sett for lenge siden!! Friends duger til all slags underholdning! Frokost, middag, kvelds, bakgrunnsstøy, osvosv...

Det duger rett og slett til alt!!

Mannen min hadde virkelig kost seg glugg i hjel hos dere :ler:

Jeg må imidlertid innrømme at jeg er litt lei. Er bl.a. lei av å høre den publikumslatteren som kommer innimellom. Grådig irriterende lyd når jeg leser avisen f.eks. Men mannen er helfrelst og yngste-svoger også. Har t.o.m. bilde av Rachel på veggen :roll:

Håper du har en fin dag magnhild.

Klem nydag (i dag er det forresten en fin dag selv om det er masse snø og kaldt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da drar jeg til fjells på julebord på Geilo.

Gleder meg masse masse!!

Har dårlig tid nå!!

Men jeg må bare si noe viktig!

Jeg har blitt bitt av motebasillen...

Kjole med tyll og paljetter (VELDIG diskret, men dog...)

Pynte-poncho med paljetter...

Ballerina-sko.

Og pyntenål!!

:o

Jeg er sjokket over meg selv!!!

:ler: Men nå stikker jeg!!

Ha en fin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Nå har jeg gått igjennom oppussingstråden. Wow!

Det blir et helt herlig hjem! Jeg er imponert!! :hjerter2:

Jeg elsker peisen! Og badet! Og taket i andre etasje! Og barnedøra! Og hage!

:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...