Gå til innhold

Knerten og forundringspakken

magnhild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå Magnhild, hvordan går det med avholdenheten? *knis*

Du, det var noe jeg lenge tenkte jeg skulle spørre deg om. Du synger jo i kor, sant? Har dere tilfeldigvis noen fine sanger på engelsk som er arrangert for tre (eller fire) stemmers damekor? Som du i så fall ev. kunne fått scannet inn eller kopiert og sendt til meg? Det hadde vært veldig fint!

Hilsen fra meg her langtbortistan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sølibat går bra det ;)

Nå skal jeg og se på at fadderbarnniese skal begynne på skolen. Gleder meg sånn. Skulle ønske at tanter hadde permisjonsrett når tantebarn begynte på skolen. Synes det er så synd at jeg ikke får være med og se at alle begynner jeg... :roll:

Og etterpå skal pappa og jeg ut og se etter dommer sko, for jeg SKAL bli frisk i tåen slik at jeg kan dømme håndball i helgen. TRenger VELDIG de pengene!! Også gleder jeg meg ganske masse. Også skal jeg inn på Cleopatra og se på det ene brudesløret de har der. Mamma har sagt at jeg skal få slør av henne i bursdagspresang. :hoppe: Og da tror jeg jammen meg jeg skal ha det fiiiiine gullsløret jeg har drømt om siden vi prøvde kjoler der for en stund tilbake... *drømme*

*hoppe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som har vondt i tåen :-(

Føler med deg - selv om det "bare" er en tå... for det kan gjøre veldig vondt og være veldig plagsomt selvom det er små steder som ikke er som de skal.

Jeg har selv hatt trøbbel med tærne den siste tiden. For litt over 2 uker siden fjernet jeg 2 av tåneglene på legevakten pga. neglerotbetennelse.

Slet med vondt i 2 måneder, først på 6 tær, tilslutt var det 2 som måtte opereres i.

Ikke bra.

Grunnen var neglerotbetennelse :evil: Prøvde først antibiotika og salver og styrte på. Skikkelig slit.

Og veldig vondt å gå. Sko var et ikke-tema.

Så jeg forstår det.

Har ikke fått med meg grunnen til plagen din, men håper det gir seg snart.

KJiipt at det ikke passer for deg på torsdag. Jeg er så sjelden innom her og i andres dagbøker (og min egen), så jeg hadde ikke fått med meg at du var sykemeldt t.o.m. onsdag/idag.

Ellers; gratulerer så mye med overstått bursdag den syvende :) Kjekt at du hadde en fin dag og fikk flotte presanger. Jeg fikk mango-klokken av mannen min til min forrige bursdag :wink:

Jeg er i gang med legging av Ingvild... så jeg må avslutte nå. Hører at du hun ikke akkurat sover i rommet ved siden av. Trenger nok noen god-ord fra meg.

Masse klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også angående prevasjon;

hva med spiral. Vanlig kobber eller hormon?

Eller p-plaster ?

Eller p-ringen?

Jeg har fått satt inn vanllig spiral selv.

Merker ikke noe til den :wink:

Også slipper jeg å ta hormoner - og det er bra.

Klem igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: PRevansjon har jeg jo da... ;) SAtte inn hormonspiral tror jeg det var bare noen mnd etter fødsel. Veldig greit og ikke noe stress i det hele tatt.

Men man kan jo aldri vite... :tunge1:

Neida, det er vel mest bare litt panikk akkurat nå med alt som foregår at jeg ikke vil ha barn... Men det går nok over tenker jeg. Hadde vært moro å ha to tette og misunner de som føler at de klarer det og har muligheten til det. For meg føles det utrolig tøft å skulle ha enda et barn. Jeg gruer meg så masse til et nytt svangerskap og fødsel. Blodtrykket mitt har enda ikke kommet seg etter fødselen, og jeg vet jo ikke om det noensinne vil det. Men det er utrolig kjedelig å tenke at jeg mest sansynlig må gå på medisiner resten av livet. Vet ikke hvordan det kommer til å bli med et evt nytt svangerskap... Så derfor vil jeg også vente. Også er jo det en god del ting i familien for tiden. Mye tanker og følelser som er vanskelig å takle til tider. I går hadde jeg ern tung dag. Følte meg helt uttafor og vissten ikke hva jeg skulle gjøre for å komme ovenpå i det hele tatt. Ingen hadde tid til å snakke med meg og hjemme hos mamma og pappa tok ingen telefonen. Men det ble bedre. Fikk snakket med pappa etter en stund, han fortalte om legetimen sin og der var jo alle blodprøver kjempefine og alt så bra ut, så da er det jo bra. Så fikk jeg snakket med mamma og da ble ting enda bedre. SKulle bare ønske av bigsis kom hjem snart. Savner hele den familien noe veldig nå. Det er jo helt unormalt å ikke ses ofte eller i alle fall prates ofte. Men det erjo bare til hennes beste at de er der nede og jeg håper med alle følelser og guder at de kan hjelpe henne.

Men nå er det ikke lenge til de kommer hjem. Skal bli koselig!

Ellers så har pappa og jeg vært på shopping. Det er alltid moro å shoppe med pappa. JEg fikk nye dommersko til bursdagen min. Skal bli deilig å ha noen sko som ikke gjør at neglene mine løsner i neglebåndene og faller av etter en stund. TRe negler falt av forrige sesong. Håper på ingen denne sesongen. Også fikk jeg ny dommerdrakt av han. Den var utrolig stilig, og helt ny på markedet. Bare syn at makkeren min ikke har den, for da kan jeg ikke bruke den til helgen... Det hadde vært litt kult egentlig... :sjarmor:

Etter shoppingen med pappa var jeg på noen brudesalonger for å se om jeg fikk tak i slør til kjolen min. Men det som jeg VILLE ha og SKULLE få av mamma til bursdagen hadde de selvsagt solgt. Så nå står jeg her da og har bestemt meg for noe jeg ikke får tak i og da må jeg se om jeg kan finne noe annet. Men det er jammen ikke lett. Det var så stilig det sløret!! Så nå må jeg bestemme meg igjen. Det kan ta lang tid. Mamma sier hun har satt vekk pengene så jeg kan bestemme meg akkurat når jeg vil! :ler: Det er mammaen sin det!!

Ja og så er det den neglen da ny dag...

Det jeg har nå er nok betennelse i negleroten, men det startet i april med inngrodd tånegl (igjen etter de berømte dommerskoene...) og da fjernet jeg deler av den mens jeg hadde en kraftig betennelse. Så skulle jeg fikse opp i resten nå denne sommeren slik at neglen ikke vokser ut igjen der hvor de har fjernet. Så det gjorde jeg forrige tirsdag på legevakten. Veldig greit. Ikke noe vondt i det hele tatt fordi det ikke var noe betent i det hele tatt. Men det tok jo ikke lang tid før det BLE betent. Det tok ca fire timer på jobb det etter at jeg hadde vært sykemeldt i to dager for at det skulle få fred. Var også på jobb på lørdagen, men da jeg kom hjem dro jeg omtrent rett på legevakten igjen. Hele tåen var knallrød og betent... Så da ble jeg sykemeldt i ytterligere tre dager og den er ferdig i dag. Tåen er fortsatt fryktelig vond og nå er jeg kjempebetent i negleroten. Så i morgen får jeg stille på jobb i slippers og satse på at det går bra. Jeg SKAL jo være frisk nok til å dømme 10 kamper i helgen. ;) Så da vet du det Ny dag. Men det hadde vært utrolig koselig å treffe deg igjen. Vi har så mye å prate om hver gang vi treffes og det er så morsomt!!! Må få det til! :klem:

Ha en fin natt og dag alle som titter innom!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Frøken KalloRilla bestemt seg for å legge igjen en helgehilsen i dagbøkene til fjærn og nær.

Ha en fortreffelig helg og bruk den som best du kan ;) Det skal i hvertfall jeg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Ja det skal ikke være lett.

Man-onsda var jeg sykemeldt med den dumme tåen, ond-tors var mannen hjemme med magegreier, og i dag er jammen meg Erik syk slik at jeg må være jhemme. Og joda jeg har fått en lang og givende søvn i dag. Sovnet først kl 0530... :Gjesp: Men stakkers lillegullet. Han har vondt noe sted, men jeg er jammen meg ikke sikker på hvor. Hvis han ikke bedrer seg i løpet av dagen får vi ta kontakt med lege tenker jeg. Feber har han også. Jeg har egentlig mest tro på tenner jeg, for det hjalp litt å gi han dentinox i natt. Men så er han også blitt kjempeforkjølet i løpet av kort tid. Så jeg får holde et øye med han... Stakkers gullet mitt... Men nå må jeg forsøke å sove litt til jeg. Han sover godt nå. Gav han er paracet kl halv fem, etter det har han sovet ganske bra... Men hulker og gråter i søvne... :Gjesp:

Ha en fin dag alle!!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten gutt! :-(

Vet du hva vi har funnet ut er den beste medisinen for å få små-sjuke barn friske i en fei? Ta dem med på barneklinikken... :-? På mirakuløst vis blir de bedre og bedre jo nærmere sykehuset man kommer, og før man er kommet inn til legen er de fleste symptomer bortevekke.

Sånn har det i alle fall vært med vår Junior. :Nikke:

Men det er jo ikke rart at han har pådratt seg litt av hvert... Han er jo akkurat begynt i barnehagen! Og, dersom han har samme tenner og tannkjøtt som sin fetter, så er hver eneste tann en kamp. :o Med feber, diaré og annen faenskap. I laaaang tid.

Håper han blir bedre fort.

Tante CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erik er litt bedre nå.

Han har spist av skinkeosten på en skive (trodde ikke han var sååå smart enda, men...) og drukket nesten en flaske melk. Lekt masse på gulvet, men vil aler helst sitte på fanget til mammaen sin. Det er jo litt kos også da. :roll: Det at han er blitt forkjølet har jeg jo egentlig bare ventet på, men den kom utrolig fort. Håper bare den forsvinner like fort. Synes jo det er litt teit å ikke kunne gå på jobb om dagen. Jaja nå kommer mormo og sitter her med Erik slik at jeg kan reise på samling i på Brann Stadion i tide og før mannen kommer hjem.

Og CD; Det virker som om han sliter en del med tennene. Han har jo fått to nå, men har hele hånden inni munnen nesten hele tiden. Har smurt en del med dentinox og det er digg. Så det hjelper i alle fall litt da...

Jeg synes det er TOPP at dere kommer hjem snart, og synes at grillete kreftceller er en delikatesse!!! :Nikke: Vil ha det ofte!!

Jaja, jeg legger meg på sofaen jeg nå.

Skjønner ikke hvordan foreldre med barn som ikke sover klarer å overleve dagene. En natt og jeg er helt skutt... Jaja... Det blir kanskje en vane??

Ha en fin dag alle! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager Kipa...

Har helt glemt å svare deg.

Jeg skal ha ditt slør i bakhodet, for det e rnoe slikt jeg kan tenke meg. Men nå skal jo mamma kjøpe til meg da så jeg skal nok få tak i mitt eget. Men tuuusen takk for tilbudet altså... Det er jo heldigvis lenge til vi skal gifte oss nå. 9 mnd i dag faktisk!!! :sjarmor: Så jeg får nok tak i noe tenker jeg... Håper jeg! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye kamper, nye lagledere jeg skal kjefte på! :sjarmor: Elsker den makten denne hobbyen gir meg... :wink::tunge1:

Ha en fin dag alle sammen!!!

Og nå er det Hermione som skal føde neste gang!! :Nikke:

GRATULERER Havsulen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...