Gå til innhold

Før og etter :O (BILDER)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror hun bare var uheldig med formuleringen, og mente at trening ikke gjør at du går ned hvis du fortsetter å spise like mye som du forbrenner (som er mer når man trener). :) At det eneste som teller er kalorier inn/kalorier ut. Som hun skriver, cardio "forbrenner fett" ved å skape et kaloriunderskudd - hvis man ikke spiser opp underskuddet man har skapt med treninga.

Så klart vil man gå ned hvis man fortsetter å spise like mye kalorier, mens man trener nok til å skape kaloriunderskudd! :) Han Hushovd sa vel i et intervju at han måtte spise til han ble kvalm, fordi han trente så mye og måtte prøve å holde vekta oppe. Trening gjør jo så klart at man trenger mer kalorier :)

Takk for oppklaringen, for det var det jeg trodde også. Men det er så mange her inne som påstår at man omtrent må trene seg ihjel om man skal klare å miste vekt ved å bare trene. Men jeg antar de tar som en selvfølge at man alltid spiser mer når man blir mer sulten av trening, noe som man jo ikke trenger å gjøre.

Anonym poster: 60513c625eca72b7f551683631182e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Å slanke seg bare ved hjelp av kosthold fungerer selvsagt. Men man får ikke særlig fast og fin kropp av dette, og man mister en del muskler. Dette er grunnen til at jeg aldri har hatt ønske om å slanke meg kun ved hjelp av kost, selv om jeg i noen perioder har måttet gjøre det pga liten tid til trening. Mista 8 kg av å spise bedre, men fikk ikke noe særlig til kropp før jeg begynte å trene styrke. :)

Du sier noe. De som går veldig i underskudd i kalorier uten å trene og mister vekt fort får ofte et, unnskyld uttrykket, "skinny-fat" utseende. Altså, de har mindre fett, men en dvask kropp og lite muskler. Har fulgt noen på tumbr som har gått ned drastisk i vekt, og de som gjør det på den skikkelige måten (altså tar seg god tid og spiser MAT) sier de løfter tunge vekter og trener regelmessig. Slankingen starter på kjøkkenet, men forming og styrking av kroppen starter når man begynner å trene :duskedame:

Dessuten får man ofte litt mer respekt for hva man putter i seg når man ser hvor mye slit det faktisk krever å forbrenne en hel boks med Ben & Jerries eller en halv melkesjokoladeplate. Det er ikke en halvtime på tredemølla og litt bøy og tøy det er snakk om. Men hovedpoenget er jo at det er bra for helsa - noe mange glemmer. Fokuset på vekttapet overskygger alt for ofte det at man får en sterkere kropp, et hjerte som tåler mer og overskuddsenergi :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden motiverer meg!

Håper jeg ikke kupper tråden nå, men:

Nå er jeg i et land hvor det gjennom hele døgnet er alt for varmt å trene, men jeg skal på dykkekurs om noen dager.

Noen som vet om et dykkekurs (og evt videre dykking) kan regnes som trening (og evt hvor mye man forbrenner på det)?

Var på vekta i går og fant ut at jeg var 1,9 kg fra rundt tall. Målet er å gå ned 2,0 kilo før jeg reiser hjem til norge.

Heldigvis er det alt for varmt her til å orke å spise noe særlig, så magen fylles til stadighet av vann (og light-iste for variasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om flinke jenter :)

Men er usikker på om det er verdt det :sjenert: Liker god mat

Anonym poster: 6f1ff7386a7409a844ef0066c7dcdc84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig motivert av å se bildene. Det viser jo at det er faktisk håp for meg også :)

Anonym poster: 7076cbb4027aa1c57303c2e8f93b3a97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare, siden dere snakker om det... så skal jeg poste eget før og etter bilde.. er bare 4-5 kg forskjell fra bildet i midten til det til høyre.

I grønn jakke, 23 juli ifjor, det i blå topp er fra 14 juni.

meg2-horz.jpg

Synne

Anonym poster: 6650042644421cc87780887cd7da2f83

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synne: Så kjempeflink du har vært! Du ser smashing ut :)

Kan jeg spørre hvor mye du har gått ned til sammen?

Anonym poster: 7076cbb4027aa1c57303c2e8f93b3a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig hvordan denne falske markedsføringen går rett i hodet på kgkveget. dette er atlestiske, trente folk som lot kroppen forfalle et par måneder og bygde den opp igjen på nytt. det er mye lettere å nå sin tidlgere toppform enn å begynne på scratch. hvis det var så enkelt, at bare 3 måneder ville diettplanene og treningsprogrammene vært mainstream og helt vanlig næringsvett på helsestudio. dette er ren scam.

Anonym poster: cc9ba237568a4ae28e2c5bd5d31f1054

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig hvordan denne falske markedsføringen går rett i hodet på kgkveget. dette er atlestiske, trente folk som lot kroppen forfalle et par måneder og bygde den opp igjen på nytt. det er mye lettere å nå sin tidlgere toppform enn å begynne på scratch. hvis det var så enkelt, at bare 3 måneder ville diettplanene og treningsprogrammene vært mainstream og helt vanlig næringsvett på helsestudio. dette er ren scam.

Anonym poster: cc9ba237568a4ae28e2c5bd5d31f1054

Deg om det. Og: hva så?

Prøver du å si at jeg som ikke er lubben/så vidt over normalskalaen aldri vil kunne bli stram, fit og få bra kropp, bare fordi jeg ikke var atletisk og godt trent før kroppen min ble sånn?

Du må være et råttent menneske om du virkelig mener det!

Det kommer så klart an på hvilket utgangspunkt man har om man skal følge et 30-dagers opplegg, og også hvor mye motivasjon og aktivitet utenom treningsprogrammet man legger i det. En som gjennomfører opplegget middelmådig, vil så klart få dårligere resultatere enn enn som pusher seg hardt gjennom programmet, går til jobben i tillegg, tar knebøy for å hente det som ligger nederst i kjøleskapet osv.

Men ALLE vil merke forskjell i forhold til utgangspunktet hvis man gjennomfører. Og ALLE kan bli fit og stram, om man bare prioriterer kroppen sin, og tar seg tid til å lage sunn og god mat + trening. Det eneste er at de som har vært veldig overvektige vil kunne få mye overskuddshud siden huden ikke klarer å trekke seg nok sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det. Og: hva så?

Prøver du å si at jeg som ikke er lubben/så vidt over normalskalaen aldri vil kunne bli stram, fit og få bra kropp, bare fordi jeg ikke var atletisk og godt trent før kroppen min ble sånn?

Du må være et råttent menneske om du virkelig mener det!

Hvorfor skulle noen være et råttent menneske bare fordi de tror det er falske forhåpninger ute og går? Du virker ikke som typen som har blitt mye motsagt akkurat. Her vrir du på ordene til vedkommende slik at de rammer deg personlig og gjør at du kan kalle vedkommende et råttent menneske.

Anonym poster: af540c827d5a0aab854cd7f86b68a6de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Snakk om flinke jenter :)

Men er usikker på om det er verdt det :sjenert: Liker god mat

Anonym poster: 6f1ff7386a7409a844ef0066c7dcdc84

Klart det er verdt det. Slanke mennesker liker god mat de og. Du må bare omstille deg litt. Man trenger ikke å spise seg så stappmett at man ligger rett ut etterpå f.eks. Man må bare lære seg og justere mengden med mat. Maten er like god, selv om den ikke flommer over tallerkenen. Og man må bli litt mer bevist kalloriintaket. Hvor mye av ditt og datt kan man spise. Tar litt tid i begynnelsen, men snart har du det i den daglige rutinen og alt blir enklere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle skjønner jo at man ikke kan bli proff vektløfter eller få drømmekroppen på 30 dager. Jeg har sett litt på Jillian Michaels Body Revolution, og der er det virkelig latterlig hva slags folk hun har med. Det er menn med imponerende six-packs, kjempemuskuløse rygger og armer - og så står de der med noen små vekter og later som om de fikk de bicepsene av å stå og ta de videoene. Alle skjønner at de ikke gjorde det, og Jillian sier det nærmest selv også, hun sier at hun tok dem med til inspirasjon. Og selv om det akkurat der er litt latterlig, når man så tydelig ser at de ble ikke sånn av å ta en Jillian-video - så er det likevel inspirerende å se folk som har klart å få en kjempebra kropp.

Jeg syns de videoene som ble posta over er kjempemotiverende! Da tenker jeg "når de klarte det, så må vel jeg klare det halvparten så bra". Jeg blir ikke skuffa hvis jeg ikke klarer like fantastiske resultater på like kort tid, for det har blitt en livsstil for meg, og jeg skal holde på med å være trenings- og kostholdsinteressert hele livet. Bare man har et sånt perspektiv spiller det ikke så stor rolle om de helt fantastiske drømmekropp-resultatene kommer på 30, 60, 90 eller 360 dager. En ser forandring, det er det viktigste :) Så kan man se på de trente folka til Jillian og tenke "de ble ikke sånn av video... Men de ser bra ut, da. Kanskje jeg kan se så bra ut en gang også?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn bilder istedenfor å diskutere om hva man skal gjøre for å gå ned i vekt :sjenert:. Det kan dere vel ta i en annen tråd??

post-16277-0-06040300-1341772567_thumb.j

post-16277-0-04484300-1341772551_thumb.j

post-16277-0-49086800-1341772605_thumb.j

post-16277-0-59209800-1341772624_thumb.j

post-16277-0-32307100-1341772662_thumb.j

(Og nei, dere trenger ikke å starte en diskusjon hvorvidt det er pent å drive med bodyfitness. Jeg synes det er pent, men dette var hovedsaklig for å illustrere at alt er mulig!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke vise til kjemperesultater enda, men litt forskjell er det jo.. WORK IN PROGRESS FOLKENS, still going strong!!! :sjenert:

33yhrls.jpg

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _La Femme

Du har vært helt fantastisk flink, addict! :) Nydelig kropp du har fått. Gratulerer så mye.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig beundringsverdig. Jeg starter med en gang den lille i magen kommer ut.

Anonym poster: 6787ba79eeb9b74bae8e14f6d94956e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært helt fantastisk flink, addict! :) Nydelig kropp du har fått. Gratulerer så mye.

Tusen hjertelig takk! :) Er ikke halvveis engang, skal nok ned 10kg til før det blir å pumpe jern og forme skrotten litt :) Er så rart, for vekta er 9,4 kilo lettere, og jeg klarer liksom ikke helt å se at jeg har blitt slankere.. Tenker at det er vinkelen som gjør det osv. Vanskelig å endre tankegang, har jo mista ganske fort.. Da er det hyggelig å få tilbakemeldinger!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Tusen hjertelig takk! :) Er ikke halvveis engang, skal nok ned 10kg til før det blir å pumpe jern og forme skrotten litt :) Er så rart, for vekta er 9,4 kilo lettere, og jeg klarer liksom ikke helt å se at jeg har blitt slankere.. Tenker at det er vinkelen som gjør det osv. Vanskelig å endre tankegang, har jo mista ganske fort.. Da er det hyggelig å få tilbakemeldinger!! :)

Du ser deg selv hver dag, mens vi som så bildet nå ser jo helt klart forskjellen fordi vi ikke har sett "selve forandringen". Kjempe flink er du! :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...