Gå til innhold

Før og etter :O (BILDER)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor har du det fra at slanking er 70% kosthold og 20% trening?

Det tror jeg ingenting på.

Jeg tror at dersom du er overvektig på 100 kg, så skal det litt mer til enn å begynne å gå i trapper, og å spise gulrøtter i stedet for brødskiver.

Selvsagt er all aktivitet bra, og et bedre kosthold er også bra. Men for noen så funker det ikke særlig med litt forbedring. Det må mye til, og faktisk er der noen som ikke har tid (eller energi) til å klare dette.

Slanking kan være 100% kosthold og 0% trening ;) jeg har tatt av 8,5 kilo kun av å spise på kaloriunderskudd nå. 6,3 av dem på 1 mnd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir dessverre enda mere deprimert av å se dette jeg.

Er ei alenemor på snart 100 kilo som har 2 jobber og ingen familie rundt meg.

Skjønner da ikke hvordan man skal ha tid til å trene. De 5 timene jeg har fri om ettermidagen vil jeg bruke på barna mine og hus og hjem.

Hjemp meg, hva skal jeg gjøre ? :O :(

Anonym poster: 552f242c9e13d07506194b484705987a

Sise mindre :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking kan være 100% kosthold og 0% trening ;) jeg har tatt av 8,5 kilo kun av å spise på kaloriunderskudd nå. 6,3 av dem på 1 mnd.

Det addict sier er jo helt riktig:) Trening er en god "push" for å få med de ekstra kaloriene, eller bare for å komme i form til å orke og klare mer, bli fastere i fisken osv, men i utgangspunktet er det kaloriunderskuddet, og bare det, som avgjør om vekten går ned :)

Spiser man mindre enn vedlikehold går man i minus. Et "enkelt" regnestykke i og for seg, men å bli klar over hva man spiser, hvor mange kalorier det inneholder og hva man skal bytte det ut med/hvor mye man skal spise, det er en utfordring.

Jeg er godt over 100 kg og har begynt på den lange veien selv. Jeg gidder ikke "beat myself up" om jeg ikke trener, så lenge jeg spiser sunn og riktig mat vet jeg at treningen blir en bonus for egen velvære, ikke den utløsende faktoren. Faktisk kan jeg droppe det helt uten å få dårlig samvittighet eller tenke at "nå går det ikke å gå ned i vekt" :)

Når jeg ser før/etter-bilder kjenner jeg en enorm AMBISJON og vilje til å komme dit selv. Håper at dere andre som ønsker å ta tak også gjør det, husk at det ALLTID finnes noen med verre utgangspunkt enn deg, og at det ikke krever så mye som du tror. Det er tankene som ikke blir til handling som er de tyngste! Jeg GLEDER meg til å se meg i speilet ett år fra nå og føle meg så fin som jeg aldri har gjort. For at jeg blir lekker, det vet jeg jo :lur:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man mister vel bare kg når man ikke trener i det hele tatt? Mister vel ikke fett? (jeg har null peiling så det er et åpent spørsmål. :))

Anonym poster: 1cb561e6b7ff908253f5a55f71d5c893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man mister vel bare kg når man ikke trener i det hele tatt? Mister vel ikke fett? (jeg har null peiling så det er et åpent spørsmål. :))

Anonym poster: 1cb561e6b7ff908253f5a55f71d5c893

Du mister fett, ja. Jeg er ingen treningsekspert, så jeg klarer hverken å forklare det på en bra måte eller bevise det, men ja. Om man går ned i vekt, mister man fett så lenge det finnes fett å ta av. Trening handler om å bygge muskler, få bedre kondis osv. - fettet er det maten som tar seg av :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister fett, ja. Jeg er ingen treningsekspert, så jeg klarer hverken å forklare det på en bra måte eller bevise det, men ja. Om man går ned i vekt, mister man fett så lenge det finnes fett å ta av. Trening handler om å bygge muskler, få bedre kondis osv. - fettet er det maten som tar seg av :)

.. og forbrenne fett? Med tanke på cardio. Leser det overalt. :gjeiper:

Anonym poster: 1cb561e6b7ff908253f5a55f71d5c893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mister også muskler, ikke bare fett.

Anonym poster: f3b25cab47d9608a63de05d2d73aa294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og forbrenne fett? Med tanke på cardio. Leser det overalt. :gjeiper:

Anonym poster: 1cb561e6b7ff908253f5a55f71d5c893

Jo, men kaloriene du brenner på 1 time jogging, mot det du brenner på å spise riktig over f.eks en hel dag, kan ikke sammenlignes:) Det var derfor bl.a addict og jeg påpekte at maten er den viktigste og største grunnen til at man går ned i vekt. I praksis trenger man ikke trene overhodet for å gå ned i vekt/brenne fett :)

Personlig vil jeg alltid velge styrketrening over jogging, f.eks, fordi jeg ønsker å få sterke og definerte muskler når jeg blir normalvektig, ikke bare bli tynn og puslete ;)

Du mister også muskler, ikke bare fett.

Anonym poster: f3b25cab47d9608a63de05d2d73aa294

Det kommer jo an på en hel del ting; hvor mange kalorier du får i deg i fht. hva kroppen trenger, om du trener ved siden av, osv.

Ligger man på underskudd kan man vel si at kroppen tar der det finnes, men det kan man jo selv være med på å påvirke til en viss grad :)

Endret av Måndagsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dessverre enda mere deprimert av å se dette jeg.

Er ei alenemor på snart 100 kilo som har 2 jobber og ingen familie rundt meg.

Skjønner da ikke hvordan man skal ha tid til å trene. De 5 timene jeg har fri om ettermidagen vil jeg bruke på barna mine og hus og hjem.

Hjemp meg, hva skal jeg gjøre ? :O :(

Anonym poster: 552f242c9e13d07506194b484705987a

Les deg opp på kosthold, så du vet hva kroppen trenger, hva som gir best metthetsfølelse, stabilt blodsukker osv, og bruk en halvtime på trening 4-5 ganger i uka. Jillian Michaels har noen videoer som er perfekte til dette, du får en bra treningsøkt på en halvtime. Ripped in 30 og 30 day shred. Begynn med 30 day shred. Trening vil gjøre deg mer sulten, så pass på at du ikke spiser opp all treningseffekten igjen senere på dagen. Det er lett å tro man brenner mer av trening enn man faktisk gjør. Ha en dag i uka der du spiser det du vil, sånn at du ikke går på veggen over usunne ting som ikke er "lov" lenger. For at en livsstilsendring skal vare må det ikke føles som et stort tap, og det vil det ikke gjøre, hvis du finner bra alternativer. Noen små endringer kan være grønnsaker til hvert måltid, fullkornspasta og -ris i stedet for vanlig ris og pasta, grovt brød som ikke er fullt av hvetemel og sukker som får blodsukkeret til å stige raskt, for så å falle igjen, slik at du blir fort sulten igjen.

Når du begynner å merke hvor mye mer energi man får av sunt kosthold og trening, kommer du ikke til å ville gå tilbake igjen.

En annen ting er at hverdagsmosjon hjelper. Gå/sykle til og fra jobb, eller gå av t-banen/bussen et par stopp før du egentlig skal. Lek med barna dine, du kan f.eks. kjøpe innebandykøller eller en fotball eller noe og bli med dem og spille. Hvis du har råd kan du melde dere på karate, kickboksing eller en annen treningsform dere kan gjøre sammen :) Jeg vet om flere som har med barna sine på slike "voksentimer".

Og så trenger du ikke å være redd for at skikkelig ordentlig hardtrening der du svetter bøttevis er det eneste som hjelper. En times gåtur i normalt tempo brenner omtrent 300 kalorier og er veldig positivt for formen i tillegg. Det er jo ikke bare vekt som er viktig, men også helseeffekten.

Om ikke du orker å gjøre en livsstilsendring for deg selv, så gjør det for barna dine... De lærer alt de kan om kosthold og å holde seg i form av deg. :klemmer:

Endret av Dragonfly84
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister også muskler, ikke bare fett.

Anonym poster: f3b25cab47d9608a63de05d2d73aa294

Tull. Spiser du riktig (nok proteiner) så går du ikke ned i muskelmasse.

Leste nettopp en undersøkelse hvor de hadde hatt en målgruppe som ikke trente, men lå 500 kcal i minus om dagen. Den andre målgruppen trente, men spiste litt mer slik at de også til sammen lå akkurat på 500 kcal minus om dagen.

De gikk ned nøyaktig like mye, eneste forskjellen var at den gruppen som trente fikk litt bedre kondisjon.

Den eneste grunnen til at de sir at cardio "forbrenner fett" er at du forbrenner kalorier ved å trene cardio. Men det spiller ingen rolle om du forbrenner 300 kalorier ekstra på en økt på mølla, om du likevel spiser 300 kalorier ekstra. Da går vinninga opp i spinninga.

Du kan løpe en hele jævla uka på tredemølla om du vil, og forbrenne 20 000 kalorier, men du vil likevel legge på deg/gå i null om du faktisk spiser samme antall kalorier eller mer. See?

Kroppen forbrenner et gitt antall kalorier hver dag på å drive kroppen. En normal hvileforbrenning vil ligge på rundt 1500-1800 kcal. I tillegg forbrenner du på å bevege deg i løpet av dagen. Så lenge man ligger i UNDERSKUDD angående det du putter inn i munnen så spiller det ingen rolle om man trener eller ikke. Så lenge man passer på å få i seg nok proteiner så er det greit.

Men, trening er sunt da :) Ingen tvil om det. Men det har ingenting med vektnedgang å gjøre. Når man først har kommet ned på normal fettprosent, da kan man jo begynne å snakke om styrketrening osv, for å få en fin og sunn kropp, men før det så er ikke trening en nødvendighet, annet enn for å forbedre helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de forskrudde vesene her inne heller setter seg som mål å vandre en uke i JOtunheimen enn å la seg grille til rosin i et solarium og kaste vekk titusener på en grådig plastkirurg... Det er jo ingen av disse som har imponert meg noe særlig fra helseperspektivet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Å slanke seg bare ved hjelp av kosthold fungerer selvsagt. Men man får ikke særlig fast og fin kropp av dette, og man mister en del muskler. Dette er grunnen til at jeg aldri har hatt ønske om å slanke meg kun ved hjelp av kost, selv om jeg i noen perioder har måttet gjøre det pga liten tid til trening. Mista 8 kg av å spise bedre, men fikk ikke noe særlig til kropp før jeg begynte å trene styrke. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dessverre enda mere deprimert av å se dette jeg.

Er ei alenemor på snart 100 kilo som har 2 jobber og ingen familie rundt meg.

Skjønner da ikke hvordan man skal ha tid til å trene. De 5 timene jeg har fri om ettermidagen vil jeg bruke på barna mine og hus og hjem.

Hjemp meg, hva skal jeg gjøre ? :O :(

Anonym poster: 552f242c9e13d07506194b484705987a

Vurdert å finne på aktiviteter sammen med ungene? De kan være rene kalori forbrenner altså,de blir jo ALDRI slitne :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å slanke seg bare ved hjelp av kosthold fungerer selvsagt. Men man får ikke særlig fast og fin kropp av dette, og man mister en del muskler. Dette er grunnen til at jeg aldri har hatt ønske om å slanke meg kun ved hjelp av kost, selv om jeg i noen perioder har måttet gjøre det pga liten tid til trening. Mista 8 kg av å spise bedre, men fikk ikke noe særlig til kropp før jeg begynte å trene styrke. :)

Man kan ikke bygge muskler på kaloriunderskudd, kun vedlikeholde, noe man også kan ved å spise nok proteiner i kosten :) Jeg har såppas mye igjen til normalvekt (10 kg), så jeg velger å spise meg selv ned for så å smørje på med muskler på moderat overskudd etterpå :) Funker fjell det og :)

Men jeg er helt enig, styrketrening er knallviktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hva synes dere om alle disse før og etter bildene som florerer på alle nettsteder nå ?

Blir lei meg jeg, skulle også gjerne vært like flink :tristbla:

Anonym poster: 552f242c9e13d07506194b484705987a

Syns faktisk hun var finere på før bildene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men kaloriene du brenner på 1 time jogging, mot det du brenner på å spise riktig over f.eks en hel dag, kan ikke sammenlignes:) Det var derfor bl.a addict og jeg påpekte at maten er den viktigste og største grunnen til at man går ned i vekt. I praksis trenger man ikke trene overhodet for å gå ned i vekt/brenne fett :)

Personlig vil jeg alltid velge styrketrening over jogging, f.eks, fordi jeg ønsker å få sterke og definerte muskler når jeg blir normalvektig, ikke bare bli tynn og puslete ;)

Det kommer jo an på en hel del ting; hvor mange kalorier du får i deg i fht. hva kroppen trenger, om du trener ved siden av, osv.

Ligger man på underskudd kan man vel si at kroppen tar der det finnes, men det kan man jo selv være med på å påvirke til en viss grad :)

Du kan velge styrketrening ja, jeg gjør også det. Men du bygger ikke større muskler når du er i kalori-underskudd.

Anonym poster: 394e07381041cd694b3dfd1f8ee8b653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns faktisk hun var finere på før bildene...

Det tror jeg ikke noe som helst på at du synes!!! Det sier du garanert for du er sjalu! :gjeiper:

Anonym poster: 7076cbb4027aa1c57303c2e8f93b3a97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan løpe en hele jævla uka på tredemølla om du vil, og forbrenne 20 000 kalorier, men du vil likevel legge på deg/gå i null om du faktisk spiser samme antall kalorier eller mer. See?

Det er noe med dette regnestykket jeg ikke får til å stemme.

La oss si at en overvektig person spiser 2500 kcal pr dag, det utgjør 17500 kcal i uka. Hvis da denne personen fortsetter å spise samme antall kcal, verken mer eller mindre, men begynner å trene hver dag og forbrenner 300 kcal pr dag, vil det utgjøre 2100 kcal i uka. Det vil jo si at personen i slutten av uka har levd på 15400 kcal i stedet for tidligere 17500. Ikke verdens største underskudd, men fremdeles mindre kcal enn kroppen er vant til.

Antall kalorier mindre i uka: 2100 kcal

Antall kalorier mindre etter en mnd: 4400 kcal

Antall kalorier mindre etter et år: 52800 kcal

Vil dette virkelig ikke ha noen innvirkning på kroppen? Hvordan ville det ha virket inn på kroppen om samme personen ikke trente, men spiste 300 kcal mindre pr dag? Har det samme eller en annen virkning? Det er jo uansett over tid mindre kalorier til lagring i kroppen.

Såfremt man ikke spiser opp de kaloriene man har brent bort (for nei, man må faktisk ikke spise mer bare fordi man blir mer sulten), skjønner jeg ikke hvorfor underskudd av trening skal ha lite eller ingen virkning. Spesielt ikke dersom man tenker flere år frem i tid. Men forklar meg gjerne detaljert hvordan metabolismen fungerer og hvorfor forbrente kcal i minus fungerer så innmari dårlig.

Anonym poster: 60513c625eca72b7f551683631182e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med dette regnestykket jeg ikke får til å stemme.

Anonym poster: 60513c625eca72b7f551683631182e89

Jeg tror hun bare var uheldig med formuleringen, og mente at trening ikke gjør at du går ned hvis du fortsetter å spise like mye som du forbrenner (som er mer når man trener). :) At det eneste som teller er kalorier inn/kalorier ut. Som hun skriver, cardio "forbrenner fett" ved å skape et kaloriunderskudd - hvis man ikke spiser opp underskuddet man har skapt med treninga.

Så klart vil man gå ned hvis man fortsetter å spise like mye kalorier, mens man trener nok til å skape kaloriunderskudd! :) Han Hushovd sa vel i et intervju at han måtte spise til han ble kvalm, fordi han trente så mye og måtte prøve å holde vekta oppe. Trening gjør jo så klart at man trenger mer kalorier :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Sjekk ut denne dama. Hun ble skikkelig WOW helt på slutten der. Men i følge tumbleren hennes krevde det utrolig mye trening og lite inntak av mat for å beholde den figuren, så hun veier nok 1 - 2 kg mer per nå =) Uansett er det beundringsverdig.

post-37650-0-77431100-1341595685_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...