Gå til innhold

Ferien avlyst...

BellaRose

Anbefalte innlegg

Vi har fem barn (mine, dine og våre), og skulle reise på ferie i sommer. Veldig langt, ca. 130 mil. Bilen er litt for trang for oss allesammen. Det er 7 seter men likevel trangt..Så jeg og to av barna ,deriblant ettåringen skulle ta toget, siden jeg likevel ikke har noe imot å ta tog. Men så finner jeg ut at NSB har innstilt togene nedi Oslo områdene og har kort sagt gjort det utrolig vanskelig for oss å reise! Blant annet må vi av et tog kl 3 på natta og vente i flere timer på neste! Så jeg foreslo at da får vi heller bare klemme oss sammen i bilen da likevel, men nei, det vil ikke samboer, blir for trangt og for mye styr sier han!!! Hva nå da?? Ikke vet jeg om han kommer til å bare ta med sine to å dra likevel og forlate oss hjemme...Mye tyder på det!!! "#¤%& NSB og "#¤%&/ MANNFOLK!!! Sånn ,da var det ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miranda2011

Vi har fem barn (mine, dine og våre), og skulle reise på ferie i sommer. Veldig langt, ca. 130 mil. Bilen er litt for trang for oss allesammen. Det er 7 seter men likevel trangt..Så jeg og to av barna ,deriblant ettåringen skulle ta toget, siden jeg likevel ikke har noe imot å ta tog. Men så finner jeg ut at NSB har innstilt togene nedi Oslo områdene og har kort sagt gjort det utrolig vanskelig for oss å reise! Blant annet må vi av et tog kl 3 på natta og vente i flere timer på neste! Så jeg foreslo at da får vi heller bare klemme oss sammen i bilen da likevel, men nei, det vil ikke samboer, blir for trangt og for mye styr sier han!!! Hva nå da?? Ikke vet jeg om han kommer til å bare ta med sine to å dra likevel og forlate oss hjemme...Mye tyder på det!!! "#¤%& NSB og "#¤%&/ MANNFOLK!!! Sånn ,da var det ute!!

Da tar du med deg dine og reiser på en annen tur

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du med deg dine og reiser på en annen tur

Har ikke sjangs..Har en på ett, en på 3 og en på 6. Hvor skulle vi dra..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly, buss, et annet tog..? Finnes det ingen andre muligheter enn akkurat det toget som dere da eventuelt må ta klokka tre på natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly, buss, et annet tog..? Finnes det ingen andre muligheter enn akkurat det toget som dere da eventuelt må ta klokka tre på natten?

Nei det blir kluss uansett...Og jeg har skikkelig flyskrekk :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjangs..Har en på ett, en på 3 og en på 6. Hvor skulle vi dra..?

Du trenger da ikke ta med deg tre barn når dere har en syvseter, ta med deg et av barna så går dete fint

Anonym poster: 956da0ea53923678cd28c960a9462fa8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er buss for tog på deler av togstrekningene i Osloområdet.

Synes det høres rart ut at dere MÅ av et tog kl 3 på natten og vente i timevis. Er det virkelig eneste mulighet på strekningen?!?

Hvor bor dere og hvor hadde dere tenkt dere? Kanskje det er enklere å ta fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke ta med deg tre barn når dere har en syvseter, ta med deg et av barna så går dete fint

Han vil ikke ha med seg flere en tre i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er buss for tog på deler av togstrekningene i Osloområdet.

Synes det høres rart ut at dere MÅ av et tog kl 3 på natten og vente i timevis. Er det virkelig eneste mulighet på strekningen?!?

Hvor bor dere og hvor hadde dere tenkt dere? Kanskje det er enklere å ta fly?

Jeg har endevendt hele nettsiden til nsb og ingenting gjør det noe lettere. Fly er nok sikkert enklere ja, men nå grøsser jo jeg bare ved tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men togene er jo ikke innstilt, de har jo satt opp busser isteden, så om det var mulig før forsinkelsene så bør det jo være mulig selv om Oslo S er stengt. Kan hende jeg kommer med råd her som ikke er relevante, jeg vet jo ikke hvilken strekning du skal reise, men togene stopper nå på en av stasjonene rett før Oslo S, og så transporteres man med buss til "neste" stasjon der toget går fra.. Er taxi fra den ene stasjonen til den neste et alternativ, dersom det står på tid? Eller har de ikke tilbud på nattestid? Synes litt synd på dere hvis ferien går i vasken på grunn av noe så enkelt som togbytte, det må jo finnes en eller annen løsning så dere får ferien dere har ønsket dere:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir jo satt inn buss for tog? Man får jo fortsatt reise, bare med buss istedenfor?

Anonym poster: 77fb33b4609adc38cd39fe40ce137fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere sett det jeg har sett på nsb så hadde dere nok skjønt det.. 6 bytter, 4 tog og 2 busser..SEKS bytter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Jeg skjønner godt at du ikke vil reise noe sted alene med tre barn i så stor aldersforskjell, der den yngste er så liten.

Mener du virkelig at han drar uten dere? Da hadde jeg blitt så aldeles rasende at jeg ikke har ord for det. Kan dere ikke dra et annet sted i år og så heller ta denne reisen neste år?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ikke vil reise noe sted alene med tre barn i så stor aldersforskjell, der den yngste er så liten.

Mener du virkelig at han drar uten dere? Da hadde jeg blitt så aldeles rasende at jeg ikke har ord for det. Kan dere ikke dra et annet sted i år og så heller ta denne reisen neste år?

Vi har ikke noe annet sted og dra. Svigerfamilien har sommerhus der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilken togstrekning er det du skal reise, da?

Kan vel like godt bare si det...Fra Mo i Rana til Arendal.OG tilbake..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han vil ikke ha med seg flere en tre i bilen.

Da får enten alle reise med tog eller alle være hjemme, hadde vært mitt krav

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen, han burde ikke finne pa dra uten dere, det sier jeg bare... drittmann..

Anonym poster: 4f62e7c11e463ff46c375805fbad55ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...