Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!

My84

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe den, men jeg finner ikke noe plass å bestille den der frakten ikke er dyrere enn selve baljen. Jeg har heller ikke hørt om noen som har prøvd den annet enn å lest inne på diverse forum at den er veldig god. :)

Ja, jeg tror den kan være ganske så kjekk. :)

Søk den opp på youtube å se masse fine videoer der du faktisk ser hvor avslappet de små blir. :hjerte:

Jeg hadde veldig lyst på Tummy Tub, men fant heller ikke noe sted jeg kunne kjøpe den hvor ikke frakten kostet en formue.. Rart at de ikke tar den inn på noen av de store babyutstyrsbutikkene :Nikke:

Nydelig mage!

Apropos badebalje: noen som har vurdert Tummy Tub? Lurte på å skaffe en slik, har lest mye bra, men ikke snakket med noen som har prøvd den..

Vi prøvde Tummytub til Emil fordi videoene virket som om babyene ble så rolige og fine av den.

Her i hus prøvde vi kun 2 ganger før vi innså at han ikke ble en tub-baby :fnise:

Ulempen med den er at dersom man har en baby som liker å strekke ut bena for å leke/plaske i vannet eller bare nyter å ligge i varmen, så vil de reise seg i den. I.o.m at de ikke er sterke nok så blir det bare rot med det...

Vår står i kjellern.

Her fungerer det best med badebalje, stor en! Og ikke innlegg. Innlegg i balje er bare tull :sjokkert:

De små vil strekke seg ut og ligge å flyte i vannet :)

Og det er bare å holde ei hånd under hodet så flyter de og nyter det :)

Bare en tilbakemld fra ei som har prøvd det.

Ei på barselgruppa mi fikk ei kollikk-jente og hennes jente elsker tubben sin dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempe bra med tilbakemelding på Tummy tub. :)

Jeg er blitt så usikker på den, og vi har jo badekar så ja igrunn er det jo ikke vits å kjøpe noe annet enn et liggeunderlag eller som du sier holde selv under. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen! :strix: Helt vilt å tenke på at det faktisk ligger små bebbiser inni de store magene våre :hjerte:

Takk for tips om matblogg! Jeg er også d**** lei av å lage den samme maten om og om igjen, og den bloggen var kjempefin! Jeg lagde fiskegratengen i går, og den ble kjempegod! Til og med kjære var fornøyd, han som vanligvis rynker litt på nesa når vi skal ha fisk ("Jammen, man blir jo ikke mett av fisk"). Fant også noen veldig fristende oppskrifter inne på søt gjærbakst :sikle: Tror det blir fastelavensboller til helgen for å si det sånn!

Kjære deler heller ikke min entusiasme for fødselsprogrammer ;) Og etter han leste boken "Pappa for første gang" av Finn Bjelke hvor forfatteren skrev at han hadde gruet seg veldig til å klippe navnlestrengen og at han ikke husket om han klipte den pga "navlestrengangsten", men regnet med at han ikke hadde gjort det fordi barnet ikke hadde hareskår, så har han enda mindre lyst :fnise:

Tusen takk! :rodmer: Ja, det er helt sært å tenke på at det bor noen der inne. :fnise: Selvom det er veldig merkbart, og jeg omtrent føler at jeg kan ta tak i armer og ben som stikker ut innimellom! :jepp:

Så bra at du likte matbloggen! :) Jeg ble tipset om den av en venninne, og etter det har jeg prøvd flere av oppskriftene. Hvis man har lyst på noe søtt kan jeg anbefale brownie-cookiesene, kanelsnurrene og brownies med bringebærbomber...:sikle: De ukemenyene er geniale også!

Hihi, godt å høre at det ikke bare er min kjære som syns dette med fødsel er megaskummelt. :fnise: Det syns jo forsåvidt jeg også, men jeg syns det er spennende og fascinerende også. :jepp: Vet ikke hvem som kommer til å klippe navlestrengen, det har vi faktisk ikke snakket om ennå. Kan godt hende at han helst vil slippe. ;) Og det er helt greit, så lenge han er med! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde Tummytub til Emil fordi videoene virket som om babyene ble så rolige og fine av den.

Her i hus prøvde vi kun 2 ganger før vi innså at han ikke ble en tub-baby :fnise:

Ulempen med den er at dersom man har en baby som liker å strekke ut bena for å leke/plaske i vannet eller bare nyter å ligge i varmen, så vil de reise seg i den. I.o.m at de ikke er sterke nok så blir det bare rot med det...

Vår står i kjellern.

Her fungerer det best med badebalje, stor en! Og ikke innlegg. Innlegg i balje er bare tull :sjokkert:

De små vil strekke seg ut og ligge å flyte i vannet :)

Og det er bare å holde ei hånd under hodet så flyter de og nyter det :)

Bare en tilbakemld fra ei som har prøvd det.

Ei på barselgruppa mi fikk ei kollikk-jente og hennes jente elsker tubben sin dog...

Supert å høre din erfaring med Tummy Tub. :jepp: Vi kommer nok til å gå for en helt vanlig badebalje. Vet jo ikke om vi får en unge som liker Tummy Tub, så da dropper jeg å kjøpe det. Men hvis man f.eks. får en kolikkunge så kan det jo være lurt å prøve det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Min mann skulle IKKE klippe navlestrengen og sa i fra til jordmor at det var uaktuelt allerede da vi kom inn på føden. Hun sa det var helt normalt. Da lillegutt var kommet ut sa han at han gjerne ville gjøre det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Mannen var veldig klar for å klippe navlestrengen han, men fikk ikke gjort det likevel! Lillegutt ble tatt med vakuum og fødselslegen var litt stresset fordi vakuumet glapp flere ganger før han var ute, så da hun endelig fikk han ut bare klipte hun strengen selv. Og rett etter hun hadde gjort det så hun på mannen min og sa "oi ja, du ville kanskje ha gjort det du..?" Og han bare "ja..." Jaja, vi skal jo ha flere barn, så han får passe bedre på da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann skulle IKKE klippe navlestrengen og sa i fra til jordmor at det var uaktuelt allerede da vi kom inn på føden. Hun sa det var helt normalt. Da lillegutt var kommet ut sa han at han gjerne ville gjøre det :fnise:

Så søtt da! :rodmer: Han ble sikkert så revet med at han glemte at han egentlig syns det var ekkelt! :fnise:

Mannen var veldig klar for å klippe navlestrengen han, men fikk ikke gjort det likevel! Lillegutt ble tatt med vakuum og fødselslegen var litt stresset fordi vakuumet glapp flere ganger før han var ute, så da hun endelig fikk han ut bare klipte hun strengen selv. Og rett etter hun hadde gjort det så hun på mannen min og sa "oi ja, du ville kanskje ha gjort det du..?" Og han bare "ja..." Jaja, vi skal jo ha flere barn, så han får passe bedre på da :fnise:

Huff da, det var litt dårlig gjort av fødselslegen da. :fnise: Neste gang får han rope ut at det er hans jobb å klippe navlestrengen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klageinnlegg på vei*

De siste dagene har jeg sovet kjempedårlig, fordi jeg ikke klarer å finne gode stillinger å ligge i. :( Hvis jeg ligger på ryggen med pute under knærne får jeg vondt i korsryggen etter en liten stund. Ligger jeg på siden får jeg vondt i siden av magen etter en stund...

Klarer heller ikke å finne noen god sittestilling i sofaen om kvelden, ryggen protesterer uansett. :(

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klageinnlegg på vei*

De siste dagene har jeg sovet kjempedårlig, fordi jeg ikke klarer å finne gode stillinger å ligge i. :( Hvis jeg ligger på ryggen med pute under knærne får jeg vondt i korsryggen etter en liten stund. Ligger jeg på siden får jeg vondt i siden av magen etter en stund...

Klarer heller ikke å finne noen god sittestilling i sofaen om kvelden, ryggen protesterer uansett. :(

Det er lov å klage litt! Spesielt når det går ut over søvnen, for det gjør alt annet mye verre også :klemmer:

Jeg har tatt i bruk en dunpute som jeg legger mellom bena og under magen for å stabilisere bekkenet og støtte opp under magen. Nå skal det sies at jeg sparker den vekk med en gang jeg sovner, men jeg får i det minste sove igjen når jeg våkner av at jeg ligger vondt og legger puta på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det beste for deg er å ligge på siden, så legg ei pute under magen, slik at den støtter opp.

Ellers så kan jeg jo si hva jeg har gjort; Har tatt ei dyne og brettet den i 2 på langs. Deretter har jeg brettet den i 3, slik at den bygger OPP, men på skrått. Også ei pute oppå der igjen til å støtte opp hodet. Da ligger jeg litt på skrått, og da ligger jeg kun på ryggen, men jeg sover såååå godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Uff, føler med deg, jeg slet også veldig med søvnen mot slutten :( Og det var ikke godt å sitte i sofaen heller (men ikke egentlig på grunn av ryggen, men fordi magen tok så stor plass at det var vanskelig å sitte sånn jeg helst ville). Husker den kvelden vi kom hjem fra barsel, jeg satt meg godt til rette i sofaen med bena trukket opp under meg- storfornøyd, for sånn hadde jeg ikke sittet på flere måneder :ler:

Det begynner i det minste å gå mot slutten for deg nå, og er du heldig kommer hun jo litt før også, så blir det enda litt kortere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her: ligg på siden og støtt opp magen:-) Jeg støtter også litt opp på ryggen, samt pute mellom bena. Hehe - putekaos i senga!! Mannen spøker om at jeg driver og bygger borg mellom meg og han;-) Prøver å kose litt med mannen før jeg bygger borga, men etter den er oppe, så er den vanskelig å komme gjennom, ja, hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å klage litt! Spesielt når det går ut over søvnen, for det gjør alt annet mye verre også :klemmer:

Jeg har tatt i bruk en dunpute som jeg legger mellom bena og under magen for å stabilisere bekkenet og støtte opp under magen. Nå skal det sies at jeg sparker den vekk med en gang jeg sovner, men jeg får i det minste sove igjen når jeg våkner av at jeg ligger vondt og legger puta på plass igjen.

Det hjelper å klage litt innimellom, hehe. ;) Jeg bruker også en pute eller så dytter jeg dyna innunder magen for å støtte opp. Det hjelper med en gang, men så våkner jeg av at det gjør skikkelig vondt i siden allikevel. :( Da er det eneste som hjelper å reise seg opp av senga og strekke litt på seg, og så gå og legge seg igjen.

Hvis det beste for deg er å ligge på siden, så legg ei pute under magen, slik at den støtter opp.

Ellers så kan jeg jo si hva jeg har gjort; Har tatt ei dyne og brettet den i 2 på langs. Deretter har jeg brettet den i 3, slik at den bygger OPP, men på skrått. Også ei pute oppå der igjen til å støtte opp hodet. Da ligger jeg litt på skrått, og da ligger jeg kun på ryggen, men jeg sover såååå godt!

Det hørtes veldig behagelig ut! :jepp: Skal prøves. Så du har kunnet ligge på rygg hele tiden uten å bli svimmel 0g rar, som jeg hører noen blir?

Uff, føler med deg, jeg slet også veldig med søvnen mot slutten :( Og det var ikke godt å sitte i sofaen heller (men ikke egentlig på grunn av ryggen, men fordi magen tok så stor plass at det var vanskelig å sitte sånn jeg helst ville). Husker den kvelden vi kom hjem fra barsel, jeg satt meg godt til rette i sofaen med bena trukket opp under meg- storfornøyd, for sånn hadde jeg ikke sittet på flere måneder :ler:

Det begynner i det minste å gå mot slutten for deg nå, og er du heldig kommer hun jo litt før også, så blir det enda litt kortere :klem:

Heldigvis er det ikke så lenge igjen nei. :Nikke: Gleder meg til å kunne sitte og ligge akkurat som jeg vil igjen, det skal bli deilig. :ler:

Enig med de andre her: ligg på siden og støtt opp magen:-) Jeg støtter også litt opp på ryggen, samt pute mellom bena. Hehe - putekaos i senga!! Mannen spøker om at jeg driver og bygger borg mellom meg og han;-) Prøver å kose litt med mannen før jeg bygger borga, men etter den er oppe, så er den vanskelig å komme gjennom, ja, hehe;-)

Hehe, kjenner meg igjen i det med putekaos og borgbygging i senga. :ler: Jeg har endel puter i senga allerede, men må nok ha noen fler for å ligge behagelig framover. ;) Kjæresten småklager litt på at jeg sjelden ligger inntil han mer, men derimot stort sett ligger med ryggen mot han, pakket inn i dyne og med puter både her og der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig behagelig ut! :jepp: Skal prøves. Så du har kunnet ligge på rygg hele tiden uten å bli svimmel 0g rar, som jeg hører noen blir?

Nei, fordi jeg ligger såpass opp på skrått, at trykket over de tykke blodårene mot ryggen ikke blir så voldsomt :)

Har du sovet godt i natt? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi jeg ligger såpass opp på skrått, at trykket over de tykke blodårene mot ryggen ikke blir så voldsomt :)

Har du sovet godt i natt? :hjerte:

Nja, ikke så veldig. :ler: Dvs jeg sover jo, men våkner med jevne mellomrom for at det gjør vondt her og der. Prøvde med en ekstra pute, men i natt skal jeg teste dynetrikset ditt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke så veldig. :ler: Dvs jeg sover jo, men våkner med jevne mellomrom for at det gjør vondt her og der. Prøvde med en ekstra pute, men i natt skal jeg teste dynetrikset ditt! :jepp:

Uffah!

Ja, bygg deg opp ei skikkelig dyne-borg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffah!

Ja, bygg deg opp ei skikkelig dyne-borg!!

Dyneborgen hjalp litt den. :biggrin: Fikk ikke så vondt i hofta når jeg lå på siden. Gikk bra å ligge på ryggen en stund også, men korsryggen streika etterhvert. Ja, ja, under 2mnd igjen til termin. :strix:

---------------------

Gratulerer med morsdagen alle mødre og gravide! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe greit å ha vondt uansett hvordan du ligger om natten :klem: sliter med det samme her og det som funker en natt funker ikke neste så har dessverre lite tips å komme med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er frustrerende Lollipop. :( Ble så irritert når jeg fortalte det til en på jobben, hun syns visst det var kjemperart, "for kroppen er jo skapt til å bære fram barn!" Kjerring! :fnise: Det er jo ekstremt vanlig med rygg- og bekkensmerter under graviditeten, og søvnproblemer pga det. Heldigvis kommer det noe godt ut av dette. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så teit kommentar! Det er jo mye som er naturlig som likevel er vondt, som for eksempel å føde! Og som du sier er rygg- og bekkensmerter veldig vanlig under graviditet, har i grunnen inntrykk av at det er mer vanlig å ha det enn å ikke ha det.

Enda godt at det kommer noe godt ut av det ja, før du vet ordet av det har du jenta di i armene dine :Nikke: Jeg syntes i hvert fall at de siste ukene gikk noe helt vanvittig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...