AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #41 Del Skrevet 19. juni 2012 Hva er det man har gitt opp liksom? Å gå rundt og vrikke og kaste på håret og være attraktiv for yngre menn? Nei, for det finnes jo ingen andre ting i livet som kan være viktig. Kort hår = gitt opp. Nå er jeg enig at den typiske klippen som mange kvinner i 50-årsalderen har er lite spennende, men synes det er mer patetisk med kvinner som går rundt med langt og pistrete hår fordi de vil tekkes menn. Jeg respekterer uansett kvinner i alle aldre for det de gjør, ikke for hvor seksuelt attraktive de er for unge menn. Anonym poster: 8c21916bd5bc5b85d276a12a6234a240 Yngre menn..? hehe..er jo en grunn til at mange menn kommer i panikkalder i 40-åra og finner seg noe på si eller skiller seg. Når de nå ser den tidligere så feminine freshe kona som har gitt opp og fått seg mannesveis. Da blir det panikk og kikker seg om etter noe yngre som ikke har gitt opp, blitt praktisk anlagt i forhold til utseende eller dasser rundt i en stygg joggebukse.. Anonym poster: 6cbf2d0d9b0d43ea550cf5166b2a4d4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 19. juni 2012 #42 Del Skrevet 19. juni 2012 En ting jeg aldri har skjønt. Er så mange jenter som klipper håret sitt kort når de når 30-årene. Hvorfor? Håret skal jo være kvinnens pryd og fremhever definitivt femininitet. I motsetning til menn som kan bli skallet og likefullt opprettholde sin mandighet. Skal ikke mange tiårene tilbake da kvinner ble tvangklippet i tukthus. Etter krigen ble til og med tyskertøser skamklipt som straff. Her er gode grelle eksempler: http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00930/Mariann_Thomassen2_930272i.jpg http://www.mote.no/attachments/jentemote/har-og-styling/2d1149682964-kort-har-pa-jenter-berry.jpg?stc=1http://www.mediabistro.com/fishbowldc/files/2011/04/winona_ryder.jpg Spesielt det første eksempelet. Guud hun hadde sett nydelig ut om hun lot lokkene gro og kanskje farget det mørkt. Hva sier dere? Er det bare jeg som synes kvinner bør ha langt hår, ellers ser de ikke mye kvinnelig ut lenger.. Anonym poster: 6cbf2d0d9b0d43ea550cf5166b2a4d4d Har tanken slått deg om at smaken kan være forskjellig? Etter min smak så kler de to eksemplene dine sitt korte hår helt utmerket, og ser på ingen måte "kjerringaktige" ut! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #43 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg klipte håret litt kortere enn skulderlangt da jeg var i begynnelsen av 20-årene, og fikk bare positiv tilbakemelding på det. Hadde nokså gyldenblondt hår, men det hang liksom bare der, og jeg har et litt langt ansikt som kler bedre kortere hår. Det lange var nokså fint oppsatt, men ikke ellers. Nå er jeg 35, og veksler mellom halvlangt og nokså kort hår (bobaktig), og kler det definitivt bedre enn langt. Håret mitt har ikke tålt alderen like godt som resten av meg, og blir bare flisete og slapt om det er langt. FINT langt hår kan være pent og veldig feminint uansett alder - moren min har langt flott hår selv om hun er over 60 -, men faktum er at mange av oss ikke kler det. Mne det er jo forskjell på de korte frisyrene. Husker jeg bodde på et lite sted hvor nesten alle over 30 anla en kort pistresveis med en ukledelig rødfarge - da tenkte jeg livet kom til å være over når jeg nådde den alderen. Men det finnes jo en del kledelige, tøffe og feminine korte sveiser også. Anonym poster: 51318500664002db53a6b7c1031b276e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 19. juni 2012 #44 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har lært den regelen at når man har passert 35 så bør man ikke ha lengre enn skulderlangt hår for ellers så vil man se eldre ut enn nødvendig. Og jeg ser at det stemmer i virkeligheten når jeg ser på kvinner fra slutten av 30 og oppover. De ser ut som hekser dersom de insisterer på å beholde det lange håret fra ungdommen. Kommer ikke på navn og eksempler her og nå som kunne ha illustrert hva jeg mener. Selve håret er av en grunn ikke like mykt og blankt heller etter at man har blitt middelaldrende. Du skal få mene hva du vil, jeg kommer uansett aldri til å klippe det kort. Jeg elsker håret mitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skravle Skrevet 19. juni 2012 #45 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Her er mitt hår i fjor sommer: Ser ikke at det er hekseaktig og tynt. Fantastisk flott hår du har! Rett og slett herlig. :gjeiper: Ikke klipp deg please.. Oppsummering: Langt hår: pent, søtt og sexy. Kort hår: tøft, kult. Endret 19. juni 2012 av skravle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruwan Skrevet 19. juni 2012 #46 Del Skrevet 19. juni 2012 Hva er det man har gitt opp liksom? Å gå rundt og vrikke og kaste på håret og være attraktiv for yngre menn? Nei, for det finnes jo ingen andre ting i livet som kan være viktig. Kort hår = gitt opp. Ca. noe sånn, ja. Men for all del, jeg skjønner at godt gifte mennesker gir opp prosjektet med å se bra ut, klipper seg kort, legger på seg og slutter å bruke sminke. Allikevel, dersom jeg skal dømme utifra en del tråder her på KG, ser det ut til at dette med at partneren "gir opp" er et reelt problem (for både kvinner og menn) i mange samliv som har vart en stund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2012 #47 Del Skrevet 19. juni 2012 30 om ikke så alt for lenge og håret mitt ser helt fint ut, det. Langt ned på ryggen, var hos frisør i går og da var det korsrygglengde, litt fall. Klipper det omlag hver 3. mnd, kurer 1-2 ganger i uka. Vasker med shampoo to ganger og balsam etterpå, ikke oftere enn annenhver dag. Har aldri opplevd noe annet, så vet vel kanskje ikke hva jeg går glipp av her, hehe. Opplever det heller aldri som "i veien" sykler jeg eller er jeg i skogen eller noe fletter jeg det bare. Husker en gang jeg ble litt misfornøyd med håret mitt. Hadde tatt meg av en syk slektning over lengre tid og rett og slett ikke prioritert å kure eller å klippe håret, og det så ut deretter. Slektningen gikk bort og jeg skulle finne sko til begravelse. Satt på Majorstua og noen jenter som satt bak meg sa til en gutt "Liker du sånn hår, eller, sånn langt?" Gutten svarte: "Nei, det der så helt for jævlig ut. Det må jo være pent også da." Jeg er i utgangspunktet enig, altså, det var bare ting som var viktigere akkurat der og da. Nåja. Gutten kan være glad for at jeg ikke har hatt flere døende slektninger å ta meg av, slik at jeg kan prioritere å se godt ut for ham. Blæh. Nei, det jeg mener er vel at om noen vil ha kort hår og liker det skal de ha det. Det er ikke et tegn på noe annet enn at de vet hva de vil, på samme måte som meg med mitt lange hår. Nesten så jeg vurderer å klippe mitt lange hår når jeg leser enkelte av svarene her inne. "Har gitt opp"? For noe tull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #48 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har hatt kort hår siden jeg var 17, og ser helt grusom ut med langt hår. kjæresten, venner, familie ser det samme som meg. Og typen får noia når håret vokser litt ut i nakken, jeg ser slaskete ut. Jeg kler for all del ikke ha langt hår, så kan jo folk si hva de vil men sannheten er at det er folk som ikke kler å ha langt hår på samme måte som folk ikke kler å ha kort hår. Det tar kort tid å stelle det, ansikts trekkene mine kommer mer frem og jeg ser bedre ut, så får jo folk si hva de vil men jeg kommer aldri til å gå tilbake til langt hår Anonym poster: 509afc22f5fbde1cb8f225372e7d5e8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heldig mann Skrevet 19. juni 2012 #49 Del Skrevet 19. juni 2012 Har jentene pistrete fett hår og ørene stikker ut pluss en vorte på nesa og kost i hånda da stikker jeg. Har de kort hår og spytter skråtobskk og banner og klatrer over hus og bærer tømmerstokker da løper jeg i andre retningen. Langt rent velstelt hår som blir stusset regelmessig er penest også på modne kvinner. Kjæresten min er 45 og har vakkert hår som hun krøller, lager fall i, fletter, har i hestehale og hun er for meg en ny kvinne hver dag jeg ser henne. Samme variasjon har hun i klær, sminke og tilbehør som matcher. Wow hun er det mange som misunner. Og jeg er stolt av henne. Hun har bra jobb og høy utdanning og er supersnill. Hvis hun klipper seg kort tror jeg hun blir lei seg. Hun har store pupper og slank kropp og legen vil at hun skal redusere størrelsen på brystene (den kvinnelige legen har ikke pupper). Men hun vil være de solstrålen hun er og jeg er veldig glad for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #50 Del Skrevet 19. juni 2012 Ca. noe sånn, ja. Men for all del, jeg skjønner at godt gifte mennesker gir opp prosjektet med å se bra ut, klipper seg kort, legger på seg og slutter å bruke sminke. Allikevel, dersom jeg skal dømme utifra en del tråder her på KG, ser det ut til at dette med at partneren "gir opp" er et reelt problem (for både kvinner og menn) i mange samliv som har vart en stund. Jeg har da ikke "gitt opp" selv om jeg har kort hår (dvs halvlangt), herregud. Jeg trener og kler meg pent og sminker meg og alt det der. Jeg har en jobb der jeg må se ordentlig ut også, og det gjør jeg ikke med flisete og pistrete hår nedover ryggen (betyr ikke at jeg ikke ville hatt det om jeg hadde hatt hår til det). Tror veldig få vil si at jeg har "gitt opp". Kanskje det er DU som har gitt opp å utvikle deg på noe som helst plan, gitt opp å bli voksen, gitt opp å ha andre interesser enn sex, gitt opp å se mennesker av det motsatte kjønn som noe annet enn et sexobjekt? Anonym poster: 8c21916bd5bc5b85d276a12a6234a240 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruwan Skrevet 19. juni 2012 #51 Del Skrevet 19. juni 2012 Hun har store pupper og slank kropp og legen vil at hun skal redusere størrelsen på brystene (den kvinnelige legen har ikke pupper). Haha! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruwan Skrevet 19. juni 2012 #52 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har da ikke "gitt opp" selv om jeg har kort hår (dvs halvlangt), herregud. Jeg trener og kler meg pent og sminker meg og alt det der. Jeg har en jobb der jeg må se ordentlig ut også, og det gjør jeg ikke med flisete og pistrete hår nedover ryggen (betyr ikke at jeg ikke ville hatt det om jeg hadde hatt hår til det). Tror veldig få vil si at jeg har "gitt opp". Det var "kort hår" vi snakket om her, ikke "halvlangt hår". Kanskje det er DU som har gitt opp å utvikle deg på noe som helst plan, gitt opp å bli voksen, gitt opp å ha andre interesser enn sex, gitt opp å se mennesker av det motsatte kjønn som noe annet enn et sexobjekt? Det skal du ikke bekymre deg om. Jeg har mange andre interesser enn sex (gå da for svarte an å ha to tanker i hodet på en gang), og hva jeg anser et annet menneske som kommer helt an på personen og situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 19. juni 2012 #53 Del Skrevet 19. juni 2012 Syns jenter er penest med langt hår ja . Jeg har laangt og tykt hår . Sliter ikke noe med det jeg Nei. Fordi du har laangt, tykt hår. Ikke like pent med laangt og tynt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2012 #54 Del Skrevet 19. juni 2012 Er du klar over hvor mye jobb det er å ha langt hår? det er bestandig i veien, detter ned i øynene, tar en evighet å tørke +++++++++ Nei, jeg skal aldri ha langt hår igjen, trives mye bedre med kort hår Det kler meg mye bedre også. Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c nå har jeg hatt langt hår meste parten av mivet og jeg syns ikke at det er så sinnsykt mye arbeid akkurat. jeg har i tillegg krøller som til tider er svært irriterende. jeg klippa meg kort for moen år siden. men det var mer arbeid enn å ha langt. da måtte jeg stadig til med rettetang for å få det til å ligge ordentlig. så nei, det er ikke nødvendigvis mer arbeid med langt hår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusanneGullet Skrevet 19. juni 2012 #55 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har ganske langt hår. Og håret mitt er veldig tykt også. Mange ganger jeg kunne tenke meg og klippe vekk halvparten, men gjør det ikke, og det kunn fordi langt hår er finest, og jeg vet jeg ville angret på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jane Skrevet 19. juni 2012 #56 Del Skrevet 19. juni 2012 En ting jeg aldri har skjønt. Er så mange jenter som klipper håret sitt kort når de når 30-årene. Hvorfor? Håret skal jo være kvinnens pryd og fremhever definitivt femininitet. I motsetning til menn som kan bli skallet og likefullt opprettholde sin mandighet. Skal ikke mange tiårene tilbake da kvinner ble tvangklippet i tukthus. Etter krigen ble til og med tyskertøser skamklipt som straff. Her er gode grelle eksempler: http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00930/Mariann_Thomassen2_930272i.jpg http://www.mote.no/attachments/jentemote/har-og-styling/2d1149682964-kort-har-pa-jenter-berry.jpg?stc=1http://www.mediabistro.com/fishbowldc/files/2011/04/winona_ryder.jpg Spesielt det første eksempelet. Guud hun hadde sett nydelig ut om hun lot lokkene gro og kanskje farget det mørkt. Hva sier dere? Er det bare jeg som synes kvinner bør ha langt hår, ellers ser de ikke mye kvinnelig ut lenger.. Anonym poster: 6cbf2d0d9b0d43ea550cf5166b2a4d4d Jeg er hjertens enig i at kjerringfrisyre (gjerne i kombo med briller) som regel legger 10-20 år til virkelig alder. Etter mitt syn virker det på samme måte som skallethet hos menn - triste greier begge deler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #57 Del Skrevet 19. juni 2012 Kort hår og kjerringfrisyre er to vidt forskjellige ting. Det er så mange råfine frisyrer til kort hår. Hadde jeg kledd kort hår så skulle jeg hatt det! Ikke kler jeg langt hår heller, så det blir sånn ned til skulderbladene, og må stusses jevnlig for at det skal se greit ut. Kort hår i kombo med briller trenger heller ikke være kjerringaktig. Kul frisyre og kule briller! Ser så mange som forguder det lange håret sitt som ville blitt så fine om de klippet vekk fjonene.. og gjerne ikke bleket det. Anonym poster: 5b0dcf13af87272e4c763624077b6c89 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 19. juni 2012 #58 Del Skrevet 19. juni 2012 Glemte du et ironiflagg her eller? Nei jeg mente faktisk det jeg sa. Å se ut som en heks er vel å overdrive men jeg synes ikke middelaldrende kvinner med langt hår er tiltrekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 19. juni 2012 #59 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har hatt kort hår noen ganger, men jeg kler best langt hår - derfor kommer jeg til å ha langt hår så lenge jeg ser bra ut med det. Så er det de som kler best kort hår, og de må få lov til å velge den frisyren som passer best. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 19. juni 2012 #60 Del Skrevet 19. juni 2012 En ting jeg aldri har skjønt. Er så mange jenter som klipper håret sitt kort når de når 30-årene. Hvorfor? Håret skal jo være kvinnens pryd og fremhever definitivt femininitet. I motsetning til menn som kan bli skallet og likefullt opprettholde sin mandighet. Skal ikke mange tiårene tilbake da kvinner ble tvangklippet i tukthus. Etter krigen ble til og med tyskertøser skamklipt som straff. Her er gode grelle eksempler: http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00930/Mariann_Thomassen2_930272i.jpg http://www.mote.no/attachments/jentemote/har-og-styling/2d1149682964-kort-har-pa-jenter-berry.jpg?stc=1http://www.mediabistro.com/fishbowldc/files/2011/04/winona_ryder.jpg Spesielt det første eksempelet. Guud hun hadde sett nydelig ut om hun lot lokkene gro og kanskje farget det mørkt. Hva sier dere? Er det bare jeg som synes kvinner bør ha langt hår, ellers ser de ikke mye kvinnelig ut lenger.. Anonym poster: 6cbf2d0d9b0d43ea550cf5166b2a4d4d Nå er det ikke alle jenter som kler langt hår. Kommer an på ansiktsformen. Noen ser kjerringaktige ut i kort hår, det er de som ikke kler kort hår. Men noen ser kjempebra ut med kort hår, noen ser til og med yngre ut.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå