Gå til innhold

Jenter klipper håret kort - blir kjerringaktige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du klar over hvor mye jobb det er å ha langt hår? det er bestandig i veien, detter ned i øynene, tar en evighet å tørke +++++++++

Nei, jeg skal aldri ha langt hår igjen, trives mye bedre med kort hår :) Det kler meg mye bedre også.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

Jeg har langt hår. Så mye jobb er det ikke og vi har hårføner :) Det går heller ikke bestandig ned i øynene, er ikke i veien osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 45 og har langt hår selv. For meg er det mye mer jobb å ha kort hår. Ettersom jeg har endel krøller, må kort hår styles hver dag, ettersom det står til alle kanter hver morgen (har prøvd for mange år siden).

Som det er nå, så dusjer jeg, håret får lufttørke, og dermed er det fint og ferdig, og holder seg sånn til neste vask. Ingen styling hver morgen. Mye mer lettvindt for meg enn kort hår.

Folk er forskjellige :) Jeg syns det var mye mer pes med det lange håret enn med det korte. Det tar meg 10 min å fikse håret om morgenen etter dusjen. Javisst står det til alle kanter om morgenen når jeg står opp, men jeg vasker det jo hver morgen uansett.

Jeg har såpass tykt hår at det faktisk ikke tørka i løpet av en arbeidsdag. Eller, har man langt hår i min jobb så må det være samla i strikk, flette eller lignende og jeg vasket håret om morgenen, børsta det og satte det i en strikk. Når jeg tok ut strikken etter endt arbeidsdag var håret mitt fremdeles rimelig fuktig der strikken hadde vært. Samme hvis jeg hadde flettet det, så var håret fuktig.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kvinner i 40-årsalderen ofte ikke kler langt hår. Da må det isåfall settes opp. Håret ser nesten alltid sliten og tjafsete ut, og da får man "hekselook"

Jeg antar at TS er ganske ung, Ts har jo all rett til å ikke like damer med kort hår, akkurat som jeg ikke liker menn med langt hår eller menn med langt hår som er skallet på toppen, eller menn som er skallet på toppen og ikke klipper det andre håret veldig kort eller barberer det. Forskjellig smak altså.

Det er jo mange menn som liker langt hår til enhver pris, det kan både være tynt, fett og megapistrete ... Jeg vil aldri ha stygt langt hår uansett (håret mitt er tynt og fint og er ikke fint som langt)! Hvis en ungdom mener at min lekre bob er kjerringaktig, so be it :gjeiper:

Anonym poster: 8c21916bd5bc5b85d276a12a6234a240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestina

Jeg er enig med deg i at de fleste kvinner over 40 klipper håret ganske kort. Men i likhet med mannfolka, så endrer kvinners hår seg etterhvert som de blir eldre. Det blir tynnere og mer "pjuskete" hos svært mange. Så for mange kvinner er det ikke noe alternativ med langt hår etterhvert som de blir eldre, rett og slett fordi det ikke lenger ser sunt og pent ut.

Jeg er 30, og har lyst, rett hår nesten ned til korsryggen. Jeg føler at nettopp håret er noe av det vakreste på meg, og jeg gruer meg til håret mister mykheten og glansen sin :( Håret mitt er svært lettstelt, jeg trenger ikke engang å gre det daglig. Jeg har masse verv i pannelugg og bakhode, så kort hår medfører MYE mer jobb for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja æsj, gud forby at folk skal følge sin egen smak i stedet for å tilfredsstille din oppfatning om hvordan kvinner "bør" være.

Anonym poster: b913f81d902c491637e9248b01208730

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Jeg er snart 30 og vurderer å klippe meg mye kortere :fnise: Lei det lange håret,hatt langt i flere år, det tørker sent, tar evigheter å få vasket det i dusjen fordi jeg må ha to omganger med shampo og en gang med balsam i tuppene ved hver dusj + hårkur et par ganger i uka. Ikke kan jeg føne det fordi da blir det knusktørt, brusete og hårtuppene knekker. Så går da alltid med fuktig genser på ryggen en time etter dusjen.

Kjedelig å sove med langt hår også, ender alltid med at jeg ligger på håret og lugger meg selv, enda verre er det hvis jeg skal ligge i armkroken til kjæresten og det selv om jeg fletter det om kvelden.

Selvfølgelig er det fint, men når man har veldig langt hår og det er tykt må man gjøre noe med det/putte produkter i det, og ikke bare la det henge rett ned og gre gjennom det ellers ser det helt flatt ut på toppen og brusete i resten. Bob neste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er forskjellige :) Jeg syns det var mye mer pes med det lange håret enn med det korte. Det tar meg 10 min å fikse håret om morgenen etter dusjen. Javisst står det til alle kanter om morgenen når jeg står opp, men jeg vasker det jo hver morgen uansett.

Jeg har såpass tykt hår at det faktisk ikke tørka i løpet av en arbeidsdag. Eller, har man langt hår i min jobb så må det være samla i strikk, flette eller lignende og jeg vasket håret om morgenen, børsta det og satte det i en strikk. Når jeg tok ut strikken etter endt arbeidsdag var håret mitt fremdeles rimelig fuktig der strikken hadde vært. Samme hvis jeg hadde flettet det, så var håret fuktig.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

Jeg har også veldig tykt hår, så jeg vasker det om kvelden for at det skal ha nok tid til å tørke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Nå syns jeg ikke eksemplene dine var noe gode,men forstår jo litt hva du mener.

Ser jo endel som klipper seg kort og i tillegg generelt slutter å bry seg om hvordan de ser ut.

Men det er også mange kvinner som kler å ha kort hår.Kort hår trenger jo ikke være guttekort.Fins jo mange kortere frisyrer som er fine.

Nå ikke jeg enig at kvinner over en viss alder ikke kan ha langt hår,for det kommer an på hvordan håret er.

Jeg er snart 30 selv,og jeg har langt hår.Så lenge det ser pent ut så forstår jeg ikke hvorfor jeg skal klippe det noe kortere.Ville aldri hatt det helt guttekort,for jeg ville nok følt meg lite feminin med det.

Ja,også er det ikke nødvendigvis så mye jobb med å ha langt hår.Kanskje man bruker litt mer tid i dusjen,og muligens litt mer på styling,men jeg bruker ikke flere timer på det.Maks en halvtime kanskje.Spørs hva jeg gjør med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Jeg er snart 30 og vurderer å klippe meg mye kortere :fnise: Lei det lange håret,hatt langt i flere år, det tørker sent, tar evigheter å få vasket det i dusjen fordi jeg må ha to omganger med shampo og en gang med balsam i tuppene ved hver dusj + hårkur et par ganger i uka. Ikke kan jeg føne det fordi da blir det knusktørt, brusete og hårtuppene knekker. Så går da alltid med fuktig genser på ryggen en time etter dusjen.

Kjedelig å sove med langt hår også, ender alltid med at jeg ligger på håret og lugger meg selv, enda verre er det hvis jeg skal ligge i armkroken til kjæresten og det selv om jeg fletter det om kvelden.

Selvfølgelig er det fint, men når man har veldig langt hår og det er tykt må man gjøre noe med det/putte produkter i det, og ikke bare la det henge rett ned og gre gjennom det ellers ser det helt flatt ut på toppen og brusete i resten. Bob neste!

Snart 30? Litt tidlig å gi opp, eller? For det er nemlig det manneklippen symboliserer; at en har gitt opp.

Det er litt det samme som å gå rundt i joggebukse, egentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kvinner i 40-årsalderen ofte ikke kler langt hår. Da må det isåfall settes opp. Håret ser nesten alltid sliten og tjafsete ut, og da får man "hekselook"

Jeg antar at TS er ganske ung, Ts har jo all rett til å ikke like damer med kort hår, akkurat som jeg ikke liker menn med langt hår eller menn med langt hår som er skallet på toppen, eller menn som er skallet på toppen og ikke klipper det andre håret veldig kort eller barberer det. Forskjellig smak altså.

Det er jo mange menn som liker langt hår til enhver pris, det kan både være tynt, fett og megapistrete ... Jeg vil aldri ha stygt langt hår uansett (håret mitt er tynt og fint og er ikke fint som langt)! Hvis en ungdom mener at min lekre bob er kjerringaktig, so be it :gjeiper:

Anonym poster: 8c21916bd5bc5b85d276a12a6234a240

.

Endret av Majott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jenter er penest med langt hår ja . Jeg har laangt og tykt hår .

Sliter ikke noe med det jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har lært den regelen at når man har passert 35 så bør man ikke ha lengre enn skulderlangt hår for ellers så vil man se eldre ut enn nødvendig.

Og jeg ser at det stemmer i virkeligheten når jeg ser på kvinner fra slutten av 30 og oppover.

De ser ut som hekser dersom de insisterer på å beholde det lange håret fra ungdommen.

Kommer ikke på navn og eksempler her og nå som kunne ha illustrert hva jeg mener.

Selve håret er av en grunn ikke like mykt og blankt heller etter at man har blitt middelaldrende.

Ganske enig. Har aldri skjønt hvorfor damer på død og liv skal gå for manneklippen med en gang de når overgangsalderen.

Noen ganske få ser riktignok bra ut med kort hår. Halle Berry er en av dem (men så ser jo hun bra ut i hva som helst).

Har man kraftig og flott hår så greit nok, men det finnes da vel ikke noe mere kjerringaktig eller heksepreget enn eldre kvinner med langt, tørt, pistrete hår?

La meg kort oppsummere: Kvinner er midelaldrende, i overgangsalderen og definert som 'eldre' når de passerer 35 ? - correct ?

The three of you just made my day ! :hoho:

Lille-pus (med skulderlangt, tykt, blankt, mahognybrunt hår)

- på tide å bestille snauklipp hos frisøren kanskje :fnise: -

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sevastra

Haha. Jeg er helt enig. Synes det er få kvinner som kler kort hår. Jeg liker langt hår best. Kort hår blir liksom litt husmor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

La meg kort oppsummere: Kvinner er midelaldrende, i overgangsalderen og definert som 'eldre' når de passerer 35 ? - correct ?

Nei da, men manneklippen er stort sett et overgangsalder-fenomen. Det var bare det jeg mente. Det er mest på 40-50-åringer jeg har sett det (eller kanskje de egentlig er noen-og-tredve, men så gir manneklippen dem 10-20 år ekstra).

Endret av Maruwan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 og har langt hår av eneste grunn. Det er fordi det er krøllete og er det kort ser jeg ut som en puddel. Jeg har mistet mye hår nå er det på vei tilbake igjen. Jeg har en jobb hvor jeg ikke akuratt kan gå med løst hår så jeg har det i en knute som regel hver dag,ganske kjedlig ja. Så langt hår er egentlig kjedlig man blir fort lei det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitrondrops

Snart 30? Litt tidlig å gi opp, eller? For det er nemlig det manneklippen symboliserer; at en har gitt opp.

Det er litt det samme som å gå rundt i joggebukse, egentlig.

Joggebukse og bob der har du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Joggebukse og bob der har du meg.

Ok. Da tror jeg faktisk at jeg er mer jentete enn hva du er :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 30? Litt tidlig å gi opp, eller? For det er nemlig det manneklippen symboliserer; at en har gitt opp.

Hva er det man har gitt opp liksom? Å gå rundt og vrikke og kaste på håret og være attraktiv for yngre menn? Nei, for det finnes jo ingen andre ting i livet som kan være viktig. Kort hår = gitt opp. :fnise:

Nå er jeg enig at den typiske klippen som mange kvinner i 50-årsalderen har er lite spennende, men synes det er mer patetisk med kvinner som går rundt med langt og pistrete hår fordi de vil tekkes menn.

Jeg respekterer uansett kvinner i alle aldre for det de gjør, ikke for hvor seksuelt attraktive de er for unge menn.

Anonym poster: 8c21916bd5bc5b85d276a12a6234a240

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt opp hva da? Skjønner ikke helt sammenhengen med kort hår og at man har gitt opp jeg.

Jeg har akkurat fylt 30 år og har hatt langt hår (ned til rumpa) ved flere anledninger, jeg har hatt kort hår flere ganger og jeg har hatt sånn mellomlengde. Nå har jeg kort hår og det er det jeg absolutt trives best med. Jeg føler meg rett og slett mer vel nå enn da jeg hadde langt hår.

Håret mitt er ikke tynt og pistrete, det er faktisk litt i overkant tykt (iallefall i mine øyne), hver eneste frisør jeg har vært hos har vært "overraska" over hvor tykt håret mitt er.

Ja, det må nok klippes litt oftere enn hvis det hadde vært tynt (eller langt) iom at det er så tykt, rett og slett for å bevare frisyren. Men den kostnaden tar jeg gladelig hvis det gjør slik at jeg faktisk føler meg vel om dagen.

Langt hår er pent det, har ingenting med det å gjøre, men jeg syns at kort hår kan være likeså pent. Så lenge håret ser fint ut (ikke er tørt osv) og personen trives med håret sitt så er jo det aller viktigst :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...