Gå til innhold

Skrapet kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DETTE er ikke former, det er fett! Kjære deg. :balltre:

Det er fett som ER former, hva skulle former ellers være lagd av?

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Syns du seriøst at ei Dame med former som er feit ser styggere ut en en fitnessfreak? :balltre:

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Sånn, jeg fiksa det for deg.

Hva får deg til å tro at det er mer greit å si at en person er en fitnessFREAK, enn at noen er feit? Og hvorfor skulle det være feil å foretrekke en trent kropp fremfor en tjukk en?

Dessuten, har "dame med former" blitt en kode for overvektig? Jeg synes damer med former er attraktivt, men jeg fant ikke hun på bildet spesielt attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, jeg fiksa det for deg.

Hva får deg til å tro at det er mer greit å si at en person er en fitnessFREAK, enn at noen er feit? Og hvorfor skulle det være feil å foretrekke en trent kropp fremfor en tjukk en?

Dessuten, har "dame med former" blitt en kode for overvektig? Jeg synes damer med former er attraktivt, men jeg fant ikke hun på bildet spesielt attraktiv.

Syns du ikke det er frekt å sammenligne ei Dame med en hval, samme hva man foretrekker? Hval er frekkere enn freak.

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Former er da kvinner som gjerne har litt hofter, litt på lårene (ikke stankelben) og muligens litt eller mye bryster atpåtil? Behøver ikke være fet for å ha former.

Jeg synes denne trenden med muskler absolutt virker til å være sunnere enn trenden om å heller sulte seg, for de fleste som trener slik spiser iallefall sunt og jevnlig. Men synes jeg det er pent? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Syns du ikke det er frekt å sammenligne ei Dame med en hval, samme hva man foretrekker? Hval er frekkere enn freak.

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Jeg synes verken hval eller freak er hyggelig. Og tillater du deg selv å omtale en kroppstype som en freak, så ser jeg ingen grunn til å reagere på at andre omtaler andre kroppstyper i negative ordlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes verken hval eller freak er hyggelig. Og tillater du deg selv å omtale en kroppstype som en freak, så ser jeg ingen grunn til å reagere på at andre omtaler andre kroppstyper i negative ordlag.

Ordet fitnessfreak brukes av de som driver med fitness, så det er ok å bruke? Jeg syns Damer med former er finere enn overtrente damer. Var det bedre?

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Ordet fitnessfreak brukes av de som driver med fitness, så det er ok å bruke? Jeg syns Damer med former er finere enn overtrente damer. Var det bedre?

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Du skal få lov til å foretrekke hva du vil. :jepp:

Men jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal bruke formuleringen "Dame med former".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Syns du seriøst at ei Dame med former ser styggere ut en en fitnessfreak? :balltre:

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Rent utseendemessig velger jeg ei normalvektig over ei overvektig, og ei veltrent over ei normalvektig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få lov til å foretrekke hva du vil. :jepp:

Men jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal bruke formuleringen "Dame med former".

Hva skal man bruke da? Når man ikke syns hun er feit?

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hva skal man bruke da? Når man ikke syns hun er feit?

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Hun er strengt tatt overvektig. Det handler ikke om synsing eller preferanser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent utseendemessig velger jeg ei normalvektig over ei overvektig, og ei veltrent over ei normalvektig.

Er det ikke utseende og kropp det er om da? Personligheten til fitnessdamene eller den formfulle Dama veit jeg ikke noe om.

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å vite at man ikke kan si at overvektige er formfulle/damer med former. Har dere noensinne lest "motetips" eller oppfattet hvilket språk som brukes av de som selger klær til overvektige? De sier naturlignok ikke "overvektig" eller "feit", som dere fettfobiske helst ville kalt overvektige, de sier "curvy" og kaller det "former". Fordi det er positivt ladet. Og det handler ikke om at slanke ikke har former, eller at man ikke vet at en overvektig er overvektig. Dere burde kontakte dem og fortelle at det er uhørt.

Men enkelte skal visst krangle på alt, i hver eneste tråd der det går an å krangle.

Anonym poster: 327222dc492a3e871ef075613896d288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Kult å vite at man ikke kan si at overvektige er formfulle/damer med former. Har dere noensinne lest "motetips" eller oppfattet hvilket språk som brukes av de som selger klær til overvektige? De sier naturlignok ikke "overvektig" eller "feit", som dere fettfobiske helst ville kalt overvektige, de sier "curvy" og kaller det "former". Fordi det er positivt ladet. Og det handler ikke om at slanke ikke har former, eller at man ikke vet at en overvektig er overvektig. Dere burde kontakte dem og fortelle at det er uhørt.

Men enkelte skal visst krangle på alt, i hver eneste tråd der det går an å krangle.

Anonym poster: 327222dc492a3e871ef075613896d288

Fettfobisk? Den var ny. Jeg kan se noe pent innenfor de fleste størrelser, slanke og store. Det jeg derimot blir provosert av er at denne tråden, og mange med den, viser at det av en eller annen grunn er helt greit å bruke negativt lada ord om omtaler tynne/trente/slanke kropper. Men når det er snakk om en overvektig kropp, så må man plutselig dra frem de hyggelige ordene? Jeg synes man burde unngå de negative og slemme ordene, UANSETT størrelsen på kroppen man beskriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Er det ikke utseende og kropp det er om da? Personligheten til fitnessdamene eller den formfulle Dama veit jeg ikke noe om.

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Vel, du visste jo tydeligvis mye om personlighetene, da du valgte å referere til ei veltrent dame som fitnessfreak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettfobisk? Den var ny. Jeg kan se noe pent innenfor de fleste størrelser, slanke og store. Det jeg derimot blir provosert av er at denne tråden, og mange med den, viser at det av en eller annen grunn er helt greit å bruke negativt lada ord om omtaler tynne/trente/slanke kropper. Men når det er snakk om en overvektig kropp, så må man plutselig dra frem de hyggelige ordene? Jeg synes man burde unngå de negative og slemme ordene, UANSETT størrelsen på kroppen man beskriver.

Det er bare det at en del mennesker bruker drittslenging om tynne til å rettferdiggjøre drittslenging om tykke. Det slår meg som en meget spesiell måte å bekjempe drittslenging på. Hvis noen kaller en fitnessdame "skrapet", så burde ikke det gå utover noen med en annen kroppsfasong, når det slås ned på. Det blir en ond sirkel.

Og jeg er enig i at man burde unngå drittslenging om folks kropp i det store og det hele.

Anonym poster: 327222dc492a3e871ef075613896d288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du visste jo tydeligvis mye om personlighetene, da du valgte å referere til ei veltrent dame som fitnessfreak.

Hva har det å gjøre med personlighet? Søk på fitnessfreak på google. Du får opp så mange fitnessblogger at det tyter ut øra siden fitnessfolka kaller seg fitnessfreaker. Helt uten min hjelp.

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ordet fitnessfreak brukes litt selvironisk i denne sammenheng. Kanskje på samme måte som når noen omtaler seg selv som datanerd.

Det er ikke min kopp te, men det er bedre enn de som aldri kommer seg opp av sofaen.

Endret av Presis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det. Jeg fortsetter nå å skrive Damer med former og formfulle Damer. Overvektig er negativt og feit er frekt.

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det. Jeg fortsetter nå å skrive Damer med former og formfulle Damer. Overvektig er negativt og feit er frekt.

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

"damer med former" blir jo veldig missvisende, da de aller fleste damer har former i større eller mindre grad.

Anonym poster: c2e20d93e06f6f3fa8f12850f93699d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Kanskje det. Jeg fortsetter nå å skrive Damer med former og formfulle Damer. Overvektig er negativt og feit er frekt.

Anonym poster: f8b4158c86f9b3a2e30380d73aaaf414

Fitnessfreak er da like frekt som overvektig. Enda mer faktisk, da freak ansees som noe som er såpass ut av det ordinære at man gjerne betalte for å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...