Gå til innhold

Spør en bruker 2.0


Gjest Fasting Drue

Anbefalte innlegg

Gjest Søgni

Søgni: Om du kunne våknet opp i morgen og kunnet et helt nytt språk flytende, hvilket språk ville du valgt?

Hmm, det må bli russisk. Av den ene grunn at jeg "alltid" har villet lære det, egentlig. Eller tysk, bare fordi det tærer litt på stoltheten å ha hatt tysk som skolefag i til sammen fem år uten å kunne føre en samtale på tysk. :gjeiper:

Vampen: Er det noen temaer/tråder her på forumet som kan engasjere deg spesielt? Hvilke og hvorfor? (Nå tenker jeg på generelle temaer, og ikke sånne typiske AB- og klikkediskusjoner, bare for å poengtere at det ikke er et spørsmål med en "baktanke", om du forstår meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gunvald: er du interessert i musikkteori?

Veldig. Jeg skriver og spiller en country-rock blanding selv, men jeg er veldig altetende innen musikk. Det forrige bandet jeg var medlem av er et ypperlig eksempel, vi begynte som et Dropkick Murphy-tributeband, hadde en periode hvor vi spilte mye Creedence-relatert musikk på bygdefester over store deler av Vestlandet, og endte opp med å spille en Cash-lignende rebel/outlaw-country hvor vi produserte melodiene stort sett selv. Selv kan jeg nyte mangfoldige timer med å høre på komposisjoner av alt fra rock til opera.

Gunvald: Hvorfor er du så glad i disse trygge, gode boblene? Er ikke det veldig kjedelige bilder da?

Hehe, jeg er jo ikke det. La meg gi et teknisk kjedelig, men meningsfylt forklaring: Plattformen på "Boblen" strider mot all min sans for fysikk siden motoren er plassert bak bakakselen. Dette gjør at kjøretøyet har en vektflytting når den er i bevegelse som gjør forakselen ufordelaktig lett. I utgangspunktet ikke noe større fare når du holder en rett linje, men når tyngdesenter i kjøretøyet flyttes ut til sidene idet du kommer i sving, så begynner det å skje ting fysisk som jeg ikke er helt fortrolig med. I ytterste fall løfter du så prosentmye vektpunkt av innerste forhjul samtidig som du belaster bakhjul i motsatt hjørne at kjøretøyet lett slipper tak og spinner rundt. Det som oppstår er en spinn vi bilidioter kaller for "sleggeeffekt", og du har null sjanse å hente inn denne siden over 80% av vekttrykket i kjøretøyet vil henge bak (de resterende 20% må trekkes ifra i regnestykket pga friksjon og tyngdekraft)

I tillegg synes jeg ikke så mye om luftkjøling av motor, siden du dermed mister evnen til å benytte deg av kjølevann til oppvarming av kupeen.

Som nordlending setter jeg pris på gode varmeapparat.

HunterLady: Hva er det aller verste du har gjort mot noen av dine nære venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør det samme spørsmålet til BM2 som jeg stilte til Lutetium tidligere i tråden: Hvilken historisk kvinnelig skikkelse ville du ha gått på date med om du måtte?

Ada Lovelace eller Marie Curie.

Norah: Hva må til for at du hever deg over idioter og kommer tilbake i tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HedvigR: Føler du at du "kjenner" enkelte på KG selv om du egentlig ikke gjør det? Jeg tror for eksempel at jeg garantert hadde sagt hei til deg om jeg så deg på gata, før det hadde gått opp for meg at du ikke aner hvem jeg er :gjeiper:

Så absolutt. Jeg tror nok jeg hadde stoppet opp og sagt hei hvis jeg kjente igjen noen, jeg har allerede en tendens til å gjøre det når jeg kjenner igjen folk, selv om jeg egentlig ikke kjenner dem. Av en eller annen grunn har jeg ofte passert Stephen Brandt-Hansen, og da hilser jeg alltid, og kommer på etterpå at jeg ikke kjenner ham. Han er alltid høflig da, smiler og hilser tilbake.

Xaphan: Har du sett eller møtt noen fra KG?

Bobler: Har du en slags livsfilosofi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

NozMonster: Hvilken farge har du på fingern din akkurat nå? (ikke nå mens du leser dette, men nå mens jeg skriver)

Lilla!

Hunterlady: Har du noen gang vært kjæreste med/ på diler`n med eller hatt One night stand med en guttemann fra en annen kultur med en annen hudfarge enn degselv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

NozMonster: Hva er favoritt tvprogrammet ditt, og hvorfor?

Hotel Cæsar :sjenert: Rett og slett bare fordi jeg har fulgt med på hver bidige episode siden 1998, og det er faktisk veldig få episoder iløpet av alle disse 14 årene jeg ikke har fått med meg. Synes det er en veldig spennende serie, og den eneste jeg har tolmodighet til å følge med på.

Du da Longgrone? Hva liker du best å følge med på på fjernsynet?

Har du noen fine sommerferie planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xaphan: Har du sett eller møtt noen fra KG?

Har vært på KG-treff i Oslo to ganger, så har møtt en del selv om det er få jeg har kontakt med.

Hikken: Hvilken farge har du på håret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotel Cæsar :sjenert: Rett og slett bare fordi jeg har fulgt med på hver bidige episode siden 1998, og det er faktisk veldig få episoder iløpet av alle disse 14 årene jeg ikke har fått med meg. Synes det er en veldig spennende serie, og den eneste jeg har tolmodighet til å følge med på.

Du da Longgrone? Hva liker du best å følge med på på fjernsynet?

Har du noen fine sommerferie planer?

Hotel Cæsar her også! Jobber 12 timer for dagen så jeg har igrunn ikke tid til å se på tv, men det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å se det på sumo :sjenert:

Holder på å flytte nå, så det er det jeg skal bruke sommerferien til :) Kom hjem fra Paris igår, så har hatt litt ferie da :)

NozMonster: Noen ferieplaner du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

HunterLady: Er du flink til å lage suppe?

Nei. Det er omtrent bare den type mat jeg ikke kan lage. Jeg kan det ikke, fordi jeg liker ikke supper og spiser det aldri.

HunterLady: holder du på Troms-dialekta? (mener å huske at du var fra troms)

Jeg gjør mitt beste for å holde på den ja. :) Men den er blitt en smule forfinet. Sier f.eks "lyst" istedet for "løst", "hvert" istedet for "kvært" osv. Måtte skifte ut en del ord fordi de her nede forstod aldri hva jeg mente, og jeg ble lei av å forklare hele tiden. Eksempel sier vi "skrike" om å gråte oppi nord. Her nede forbindes skriking med brøling, så det ordet har jeg helt kuttet ut. Sier utelukkende "gråte".

Hunterlady: Hva ville du gjort om du var den amerikanske presidenten i 30 dager?

Da hadde jeg tatt av! Hadde fjernet dødsstraff. Også hadde jeg økt skatter og avgifter, slik at borgerne blir forsikret bedre i tilfelle sykdom og ulykker. Hadde fjernet over halvparten av svada-forsikringsselskapene og laget mine egne regler som skulle gjeldt for alle slike selskap.

Jeg hadde også innført at homofile skal få lov å gifte seg i alle stater.

Også hadde jeg bytta kone og kjøpt ny hund. :D

Nå er jeg klar over at det jeg nevner over ikke lar seg gjøre så veldig lett, men jeg hadde forsøkt iallefall :)

Hunterlady: Hvor lenge varte ditt siste forhold?

2,5 år.

Jeg fortjente iallefall bedre lønn da jeg jobbet. Nå er jeg hjemme med ME.

HunterLady: Hva er den beste komplimenten du noensinne har fått?

Vanskelig spørsmål. Jeg har ingenting fra en spesifikk person i en spesifikk situasjon. Eller jo. Det varmet veldig da min egen mor, som er ganske dårlig på å gi komplimenter, sa at jeg gjorde en god jobb som mor og at hun var ekstremt stolt av meg.

Ellers så liker jeg komplimenter om det som er på innsiden av meg, ikke det som er på utsiden. Liker selvsagt også å høre at jeg er søt, men liker bedre å høre at jeg er morsom eller smart.

HunterLady: Hva er det aller verste du har gjort mot noen av dine nære venner?

Må vel uten tvil være den gangen jeg gikk og hadde sex med typen til min daværende bestevenninne, mens venninna mi lå og sov på sofaen i 1.etasje. Jeg og han hadde sex i 2.etasjen.

Jeg har også løyet til mange av mine beste venner, og gjort mange ting jeg ikke er spesielt stolt av. Men de vet om alt den dag idag. Dette er en stund siden.

Lilla!

Hunterlady: Har du noen gang vært kjæreste med/ på diler`n med eller hatt One night stand med en guttemann fra en annen kultur med en annen hudfarge enn degselv?

Aldri. :)

NozMonster: Tenner du på mørke menn?

Gunvald:Er du ensom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Vampen: Er det noen temaer/tråder her på forumet som kan engasjere deg spesielt? Hvilke og hvorfor? (Nå tenker jeg på generelle temaer, og ikke sånne typiske AB- og klikkediskusjoner, bare for å poengtere at det ikke er et spørsmål med en "baktanke", om du forstår meg).

Hmh, jeg vet faktisk ikke om det er det lenger. Når jeg begynte på KG var jeg mest aktiv i tråder som handlet om politikk, aktuelle hendelser, religion, historie, flerkultur ect., og det var nok de temaene som engasjerte meg mest. Det er det fortsatt irl, men jeg har begynt å styre unna slike tråder her inne. Det kommer av debattklimaet som preger disse trådene. Det blir for mye etterhvert, ikke minst fordi slike tråder ser ut til å være ground zero for personangrep, stalking ect. Nå er det litt mer random aktivitet. Det er få tråder som engasjerer i den grad at jeg gidder å følge dem over tid. Så det har nok gått fra engasjerte debatter om spesielle temaer, til tidtrøyte og underholdning. Skal jeg diskutere de temaene som engasjerer mest, så oppsøker jeg nok heller andre fora enn KG.:)

Tilbake til deg Søgni: er det noen underforum her inne du bevisst styrer unna. Hvis ja, hvorfor?

Drua: hva provoserer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosette. Er du konflikt sky?

Fysikeren. Liker du kvantefysikk?

Noz. Har du noen gang sovnet på toget forbi stoppeplassen du pleier å gå av?

HunterLady. Trives du i nåværende livssituasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Cosette. Er du konflikt sky?

Ja, ganske. Jeg finner det ikke problematisk å ta en kort og konsis diskusjon når det trengs, men jeg liker ikke det jeg anser for å være unødvendig dramatikk. Slike mennesker som har en evne til å kronisk være innblandet i konflikter og krangler av ulike slag (les: energisugere) skygger jeg som regel godt unna.

Sebastianen: Hva falt du for ved din kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Musekatt

Musekatt: Hvordan er en perfekt first date for deg?

Hmm, den perfekte date måtte vel vært at jeg kom hjem til han, eller omvendt. Så hadde vi spist yndlingsmaten min og sett en bra film. Er ikke noe spesielt glad i kino og resturanter. Da ville jeg heller tatt en kebab isteden for en svindyr biff. Føler det blir så ukomfortabelt og rart

Yme: Hva er den nedre og øvre aldersgrensa på personer du kan date?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fasting Drue

Drua: hva provoserer deg?

Hmm. Mye!

F.eks:

- Drosjer i trafikken! De stopper over alt (på farlige steder), og de råkjører, særlig om natta, når folk ofte mildt sagt er uforutsigbare. Til gjengjeld har jeg stor respekt for syklister i trafikken.

-Sånne artikler: http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10053923

"Verre enn øl og cola. [...] Smoothie-variantene blir også stadig vanligere å finne i butikkene. Verstingen her er en Froosh smoothie med hele 79 kcal per desiliter. Dette er omtrent det dobbelte av kaloriinnholdet i tilsvarende mengde øl." :filer:

-Politivold (google skinn fasting-drue!)

-Kommentarfeltene på diverse nettsteder. Hvorfor klarer man ikke å ikke sjekke?

Yme: Hva slags intimhårstil kjører du? Glatt? Stripe? Trimma? Bush? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yme: Hva er den nedre og øvre aldersgrensa på personer du kan date?

Først og fremst så dater jeg ikke, fordi jeg syns det er en veldig kunstig måte å treffe folk på. Jeg vil mye heller møte folk, for å bli kjent med dem som den personen de er, istedenfor å treffe dem fordi jeg leiter etter en kjæreste. Om man man finner en kjemi etter hvert, kan det være naturlig å ta det videre derfra.

Men aldergrense ja... Modenhet er mye mer viktig enn alder. Så lenge det er en moden og flott jente (et modent menneske kan helt fint ha barnslig humor) syns jeg ikke alder har mye å si, siden man ikke er alderen sin.

En jente på 20 kan absolutt være mer moden enn en på 40.

Men jeg tror kanskje den absolutt nederste grensa er på 18 år (i veldig spesielle tilfeller) så har jeg en litt mykere grense på... tjah... 20-23 kanskje?

Av jenter som er eldre, har jeg ikke noe grense, men det er veldig viktig at hu ikke er så mye eldre at hu dør av alderdom når jeg er 40, for det hadde jo vært jævli trist! Hehehe

Hva tenker du om sånne ting, Musekatt?

Yme: Hva slags intimhårstil kjører du? Glatt? Stripe? Trimma? Bush? :fnise:

Jeg har så utrolig kul naturlig frisyre der, så den skal jeg aldri gjøre noe med! Noe ala dette her, pluss at jeg har 2 forskjellige farger *stolt*

Longgone: Hvor lenge har du vært på KG?

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fasting Drue

Først og fremst så dater jeg ikke, fordi jeg syns det er en veldig kunstig måte å treffe folk på. Jeg vil mye heller møte folk, for å bli kjent med dem som den personen de er, istedenfor å treffe dem fordi jeg leiter etter en kjæreste. Om man man finner en kjemi etter hvert, kan det være naturlig å ta det videre derfra.

Man dater jo uansett. Du bare går ikke på date med fremmede, vil jeg si. Jeg anser perioden der man begynner å aktivt møtes fordi man veit at det muligens "er noe der", som "dating". Det spiller ingen rolle om det er folk man har møtt og kjent lenge, eller om det er folk du har finni gjennom en datingnettside. Begge deler er dating!

Cosette: Får du ofte PM'er her på KG?

Endret av Fasting Drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fasting Drue

Jeg gjør mitt beste for å holde på den ja. :) Men den er blitt en smule forfinet. Sier f.eks "lyst" istedet for "løst", "hvert" istedet for "kvært" osv. Måtte skifte ut en del ord fordi de her nede forstod aldri hva jeg mente, og jeg ble lei av å forklare hele tiden. Eksempel sier vi "skrike" om å gråte oppi nord. Her nede forbindes skriking med brøling, så det ordet har jeg helt kuttet ut. Sier utelukkende "gråte".

Sier du "fette", da? Ikke det mest sexy ordet, akkurat. :fnise: Men jeg anser troms-dialekt som veldig sexy, bare så det er sagt. Bra du holder på den :)

Ludovie: når var sist du kjøpte en pose potetgull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kråkefjas: Hva slags inntrykk har du av "miljøet" her inne, med tanke på at alt dette peset du får.

Dårlig inntrykk. Det finnes selvsagt bra folk her, men stort sett rask. Omtrent som i resten av samfunnet altså. KGerne er enestående med sin enorme hårsårhet, dramabehov og dårlige forståelsesevne. Men det kan vel enkelt forklares med en overvekt av overvektige, bitre kvinner.

kråkefjas: På hvilken planet er dette å ikke dømme?

Jeg kjenner i motsetning til deg norah, og hun er jo det tvert motsatte av de fire karakteristikkene du gir henne her. Det er nesten litt morsomt at det går an å ta så utrolig feil, men nå tror jeg du var mer interessert i å være en pikk enn å levere god innsikt.

Jeg dømmer henne ikke som person, for jeg kjenner henne ikke, jeg sier hvordan hun oppfattes her inne. Og da er beskrivelsen min spot on. Jeg kan ikke noe for at det er slik hun velger å fremstå.

Cosette: Liker du battlestar galactica?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Dårlig inntrykk. Det finnes selvsagt bra folk her, men stort sett rask. Omtrent som i resten av samfunnet altså. KGerne er enestående med sin enorme hårsårhet, dramabehov og dårlige forståelsesevne. Men det kan vel enkelt forklares med en overvekt av overvektige, bitre kvinner.

Jeg dømmer henne ikke som person, for jeg kjenner henne ikke, jeg sier hvordan hun oppfattes her inne. Og da er beskrivelsen min spot on. Jeg kan ikke noe for at det er slik hun velger å fremstå.

Kråkefjas: du tror ikke inntrykket ditt henger sammen med responsen du får? Mitt inntrykk er at du fremstår som en spydig og frekk guttunge, som sutrer som et helvete når du får negativ respons. Du er rask på å forklare alt på en måte som gir andre skylda, buhuuu, alle er så hårsåre, eller bitre og overvektige. Men du hopper bukk over din egen ufine fremferd. Mangler du selvinnsikt, eller er du bare generelt usympatisk?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...