Gå til innhold

Jeg tror samboeren min prøver å lure meg til graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest alille

Det er vanskelig å forstå fordi det finnes mange andre muligheter hun kunne benyttet seg av.

Om hun har prøvd så mange p-pilletyper er det vel på tide å tenke "Hm, kanskje p-piller ikke passer for meg, men at jeg skal prøve noe annet?"

Vi bor i Norge i 2012, selvsagt finnes det andre muligheter enn "å hoppe av i svingen"!

Det er faktisk ganske få gode metoder som ikke innebærer hormoner. Kobberspiral funker dårlig for mange, pessar er vanskelig å få tak i og ikke mer sikkert, og da står man igjen med hva?

Selvfølgelig, er det totalkrise med graviditet må man bare finne et sikkert alternativ, men jeg tolker ts som at hun er villig til å ta den risken. Hun vil bare ikke øke den enda mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn har lystdråper som kommer hele tiden under samleie, du får derfor nok sædceller i deg til likevel å bli gravid om dere hopper av i svingen.

Men er du allergisk mot kondom også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slemme de fleste her inne er...!

Anonym poster: a1eb27d78623be38a910153c7250288e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har i alle år (vært sammen i 5 år), brukt den såkalte "hoppe av i svingen metoden". Den har fungert, helt til å går, da jeg nesten kan sverge på at han kom inni meg.

Anonym poster: 602f7813b1a35185e3431cc6d66bfeef

Vi bruker også hoppe av i svingen som eneste prevensjon, og så følger vi med på syklusen slik at han kan fullføre uten å trekke seg i ut når jeg ikke er fruktbar.

Denne metoden fungerer bare hvis det er full tillit. Han kan når som helst lure meg ved å komme litt før han trekker seg ut, og jeg kan lure ham med hvor jeg er i syklus, siden vi ikke bor i samme by og han ikke føler meg i kalenderen.

Du vet jo at han fysisk greier å holde kontroll, men hvis han virkelig har begynt å tenke at han kan overkjøre din vilje og ikke respektere deg på noe noe så viktig som at du ikke vil bli mor nå og unnfange et barn som skal gro i deg før du er klar for det, da er det på tide å evaulere forholdet og ikke bare eksperimentere med annen prevensjon. Dere må snakke sammen!

Til dere andre: Hvordan i all verden har dere fått for dere at dere har rett til å bestemme over andre kvinners kropper, medisinbruk og sexliv? Jeg aksepterer at min prevensjonsmetode ikke er 100% sikker, og hvis dere har et problem med det, så er det nettopp deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er HYPERallergisk selv mot det aller meste av prevensjon, men hoppe av svingen (eller i god tid før) er, har alltid vært og kommer alltid til å være uaktuellt!! Etter mye testing, prøving, feiling alt i samråd med lege har vi funnet EN type prevensjon jeg tåler. Legger til at det tok 2,5 år, men kan nå ha SIKKER sex med min kjære. Bare mitt tips!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Menn har lystdråper som kommer hele tiden under samleie, du får derfor nok sædceller i deg til likevel å bli gravid om dere hopper av i svingen.

Men er du allergisk mot kondom også?

Les innlegget rett over ditt. Det er faktisk ikke så vanlig at de dråpene inneholder sædceller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et ønske om å reise mye og lenge før jeg får barn. Da mener jeg jorda rundt og hele sulamitten. Samboeren min synes hele greia høres farlig ut, og at det blir alt for dyrt. Vi bruker å ha våre diskusjoner om dette temaet, og sist var i går.

Det er ikke slik at vi krangler, men diskuterer, så sex ble det uansett. MEN, jeg går ikke på prevansjon, og for at dere ikke skal henge dere oppi hvorfor, så vil jeg bare si at det er en veldig god grunn til det. Vi har i alle år (vært sammen i 5 år), brukt den såkalte "hoppe av i svingen metoden". Den har fungert, helt til å går, da jeg nesten kan sverge på at han kom inni meg. Altså, man blir ganske vant til når kjæresten din kommer etter en vis tid, så det var jo også på forventet tidspunkt. Akkurat da holdt vi på bakfra, og jeg kunne ikke se ansiktet hans, men han stoppet opp en liten stund, før han plutselig begynte på full peising igjen. Fordi den begynte å bli slapp.. La oss bare si at det tok han vel lengre en dobbelt så lang tid å komme igår..

I tillegg begynte det å renne noe fantastisk mye mellom beina mine etter på, måtte bare gå på do å tørke jeg. Jeg spurte han og han tilfeldigvis kan ha kommet inn i meg, men han brå nektet og sa at jeg måtte ha fått en "mystisk" utflod.

Jeg vet ikke om han ville gått så langt for å holde meg hjemme, men jeg begynner nesten å tvile..

haha, nå som jeg leser hva jeg har skrevet så må jeg helt ærlig innrømme at det er det dummeste innlegget jeg noen gang har skrevet. Kanskje jeg er litt paranoid også.. Så kom med innspill!

Anonym poster: 602f7813b1a35185e3431cc6d66bfeef

Støtter den påstanden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes da latexfrie kondomer som du kan bruke :) Det brukte jeg , og virket helt fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å ignorere noe såpass dumt..

Din klage er at kjæresten kanskje kom inn i deg, og vi sier at det kunne vært forhindret hvis du bruke noe som helst. Finnes p-piller mot de med allergier og.

Gidder ikke å hjelpe en som ødlegger for seg selv likevel :murvegg:

Anonym poster: 6790abb69cbef6ff754274fb9ccbf35d

Dust! Er ikke alle som kan bruke p-piller. Jeg bruker medisiner som gjør at jeg ikke kan bruke de, så det så! Hverken medisinene eller p-pillene virker da ;)

Anonym poster: 3a7c6d71a2a72e1a2bbd90ee8f507494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt folkens, vis litt forståelse for at det er enkelte som har problem med å finne prevansjonsmiddel som passar både med tanke på allergi, bivirkningar osv. Eg kan anbefale pearly, evt lateksfrie kondomar, det skal vere 100 % allergisikkert.

Ellers vil eg anbefale deg å ta en prat med samboaren din, TS, om du trur at han prøver å lure deg til å bli gravid er det noke i forholdet som skurrar! (etter mi meining)

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gå til en gynekolog, og hør hva han sier du bør bruke.

Tipper han har litt bedre greie på dette enn legen har.

Verre er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha å fan for en brå tråd, noen som lever på 70 tallet og er super alergisk mot alt XD

du er håpløs ts :skratte:

Anonym poster: 474f25152a0e7944ef7c2d669e72d1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Vi bruker også hoppe av i svingen som eneste prevensjon, og så følger vi med på syklusen slik at han kan fullføre uten å trekke seg i ut når jeg ikke er fruktbar.

Denne metoden fungerer bare hvis det er full tillit. Han kan når som helst lure meg ved å komme litt før han trekker seg ut, og jeg kan lure ham med hvor jeg er i syklus, siden vi ikke bor i samme by og han ikke føler meg i kalenderen.

Du vet jo at han fysisk greier å holde kontroll, men hvis han virkelig har begynt å tenke at han kan overkjøre din vilje og ikke respektere deg på noe noe så viktig som at du ikke vil bli mor nå og unnfange et barn som skal gro i deg før du er klar for det, da er det på tide å evaulere forholdet og ikke bare eksperimentere med annen prevensjon. Dere må snakke sammen!

Til dere andre: Hvordan i all verden har dere fått for dere at dere har rett til å bestemme over andre kvinners kropper, medisinbruk og sexliv? Jeg aksepterer at min prevensjonsmetode ikke er 100% sikker, og hvis dere har et problem med det, så er det nettopp deres problem.

Ingen som prøver å bestemme noe her, vi sier bare at ts kan ikke komme grinende den dagen hun blir gravid. Dessuten sier hun jo selv at hun tror typen lurte henne og kom likevel selv om han skulle hoppe av. Og da sliter hun iallefall siden hun ikke har brukt noe. Vi prøver bare å banke vett i skallen på henne og si at om det er krise å bli gravid er det ikke noe sjakktrekk å ikke bruke prevansjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om ei som også var allergisk mot det meste, og hun fikk satt inn spiral, selv om hun ikke hadde født før og var relativt ung (17 år). De er ikke så strenge på dette lenger, iallefall ikke ved allergi. Det var det eneste hun kunne bruke. Få det sjekket. Det vil nok det være det beste for deg.

Lykke til :)

Anonym poster: b290e501085c16b4a8075d579c48f0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dust! Er ikke alle som kan bruke p-piller. Jeg bruker medisiner som gjør at jeg ikke kan bruke de, så det så! Hverken medisinene eller p-pillene virker da ;)

Anonym poster: 3a7c6d71a2a72e1a2bbd90ee8f507494

fins annen prevansjon en p-preparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å legge til så var denna jenta hyperallergisk, og faren hennes var gynekolog. Det finnes muligheter :) Ikke fortvil!

Anonym poster: b290e501085c16b4a8075d579c48f0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

For guds skyld, ts har ikke lyst på barn og hun har lyst til å reise jorda rundt. Tror dere vireklig ikke hun hadde gått på prevensjon hvis hun kunne? Man hopper ikke av i svingen i 5 år hvis man ikke trenger og IKKE har lyst på barn, just saying!!

Hva med å heller kommenetere det hun lurte på? Det var vel ikke akkurat prevensjonproblemer som gjorde at hun skrev innlegget!!!! Hun ville vel ha noen gode råd ikke at alle forteller hvor dum hun er fordi hun ikke bruker prevansjon hun ikke tåler.....

Og ja det finnes faktisk mennesker som er hyperallergiske og som ikke finner noe som fungerer for dem, og hun har sikkert ikke lyst til å leve i sølibat men gjør det eneste hun kan gjøre for å prøve å forhindre graviditet: hoppe av i svingen!

Jeg for min del tror han kanskje kan prøve å lure deg, du kjenner typen din og hvordan det pleier å være når dere hopper av, hvis det ikke var som det pleier kan det nok ha gått galt. Kjøp deg angrepeille og reis jorden rundt.

God tur:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke tåler pillen, så tåler hun vel ikke angrepillen heller da vettu!!

Enig med resten av det du skrev.

Anonym poster: b290e501085c16b4a8075d579c48f0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvis hun ikke tåler pillen, så tåler hun vel ikke angrepillen heller da vettu!!

Enig med resten av det du skrev.

Anonym poster: b290e501085c16b4a8075d579c48f0d4

enten angrepille eller abort eller bye bye til alle planer...

går forresten an å tåle noen hormonpreparater selv om ikke p piller. har hørt om folk sim ikke tåler p piller men som likevel tåler p ringen f eks

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her har du stellet i stand helt selv, TS. Kvinner i 2012 burde ha litt mer kunnskaper når det gjelder slike ting. Det finnes lateks frie kondomer, allergi-vennlige p-piller, slike flere her har skrevet. I tillegg finnes det langvarige prevensjoner, som P-sprøyte, P-stav osv.

Så en som nevner mannen hennes her. Det er ikke noe synd på han heller, at han må "hoppe av i svingen" (forresten, herregud.... visste ikke at folk trudde på dette kjærringtipset fremdeles!!!) Mannen kunne like gjerne søket opp dette "problemet" selv, og funnet ut at det finnes prevensjoner som passer TS.

Anonym poster: 9e36f0018cfc60d63422ea44c0425cdc

Ja, det finnes latexfrie kondomer - men ikke alle tåler dem heller.

Og du kan jo ikke ha veldig mye kunnskap(som mange andre her i tråden) når du sier p-stav, p-ring og "allergivennlige" piller er et godt alternativ.....de kommer alle fra samme kilder.

Hormonprevensjon med østrogen og/eller gestagen.

Jeg har forøvrig hoppet av i svingen i sikkert 7 år nå uten å bli på tjukken - (men jeg anbefaler det selvsagt overhodet ikke som prevensjon - det er ingen sikker metode), men likevel. Just sayin.

Anonym poster: 23f15eeb710eec2a2b3ce40782c8df5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...