Gå til innhold

Jeg tror samboeren min prøver å lure meg til graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest GetOverIt

Ingen lege som har sagt det er trygt.

Jeg har i samarbeid med min lege prøvd ut 10 forskjellige p-piller. Og jeg tåler ikke latex. Hvorfor i all verden er det så tungt å forstå?

Tenk at dere alle klarte å henge dere opp i feil ting. Så du mener at han burde slå opp med meg? Virkelig? Hvordan er dine synspunkter om folk som lever med andre sykdommer? De som er lam og for å ha sex må de flytte rundt på partneren? Burde de også slå opp med sine kjærester?

Takk for et brukelig svar, skal nok få tak i FemCap.. Aldri hørt om det før, og jeg synes det er rart at ikke legen min har det heller.

Anonym poster: 602f7813b1a35185e3431cc6d66bfeef

Finnes kondom uten latex OG annen prevensjon enn p-piller.

Ja, jeg synes synd i typen din som må holde på slik, fordi du ikke gidder å skaffe deg prevensjon. Men han har jo holdt ut i 5 år, så da vet han vel ikke bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i samarbeid med min lege prøvd ut 10 forskjellige p-piller. Og jeg tåler ikke latex. Hvorfor i all verden er det så tungt å forstå?

Bare p- piller? Vis jeg var så allergisk mot piller og latex, og dessuten ikke ville ha barn før om MANGE år ville jeg valgt å prøvd ut noen litt mer langvarige løsninger. P-sprøyte, plaster.. and so on ;P

Skjønner ikke helt hva vitsen med tråden, du tror han har kommet inni deg.. vell et hvert oppegående menneske som ikke ville hatt noe barn ville da dratt en tur på apoteket :)

Anonym poster: 184fcb361c4f7a5932f5219997ae40a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ingen lege som har sagt det er trygt.

Jeg har i samarbeid med min lege prøvd ut 10 forskjellige p-piller. Og jeg tåler ikke latex. Hvorfor i all verden er det så tungt å forstå?

Tenk at dere alle klarte å henge dere opp i feil ting. Så du mener at han burde slå opp med meg? Virkelig? Hvordan er dine synspunkter om folk som lever med andre sykdommer? De som er lam og for å ha sex må de flytte rundt på partneren? Burde de også slå opp med sine kjærester?

Takk for et brukelig svar, skal nok få tak i FemCap.. Aldri hørt om det før, og jeg synes det er rart at ikke legen min har det heller.

Anonym poster: 602f7813b1a35185e3431cc6d66bfeef

ganske sikker på at det fins latexfrie kondomer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her har du stellet i stand helt selv, TS. Kvinner i 2012 burde ha litt mer kunnskaper når det gjelder slike ting. Det finnes lateks frie kondomer, allergi-vennlige p-piller, slike flere her har skrevet. I tillegg finnes det langvarige prevensjoner, som P-sprøyte, P-stav osv.

Så en som nevner mannen hennes her. Det er ikke noe synd på han heller, at han må "hoppe av i svingen" (forresten, herregud.... visste ikke at folk trudde på dette kjærringtipset fremdeles!!!) Mannen kunne like gjerne søket opp dette "problemet" selv, og funnet ut at det finnes prevensjoner som passer TS.

Anonym poster: 9e36f0018cfc60d63422ea44c0425cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akukrat den setningen selv. Trodde folk hadde såpass mye kunnskap i dag.

I "verste" fall kan det skvette sæd før han faktisk kommer, og da kan det være gjort.

Bruk prevensjon om du ikke vil bli gravid da! Det er vel det første man tenker på før man hopper i halmen.

Tips: P-ring, p-sprøyte, kondom, p-stav, p-plaster, spiral; mulighetene er mange.

Hun skriver jo at hun er allergisk mot slik prevensjon! Er du allergisk mot p piller er det også stor sannsynlighet for at du er allergisk mot all hormonbasert prevensjon. Skjønner ikke hvorfor alle synes det er så vanskelig å forstå?

TS: Kjøpt fruktbarhetstest. Der får du klarsignal for hvilke dager du ikke kan bli gravid på.

Fruktbarhetskalkulator

Og kjøp en angrepille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg begynte det å renne noe fantastisk mye mellom beina mine etter på, måtte bare gå på do å tørke jeg. Jeg spurte han og han tilfeldigvis kan ha kommet inn i meg, men han brå nektet og sa at jeg måtte ha fått en "mystisk" utflod.

Anonym poster: 602f7813b1a35185e3431cc6d66bfeef

Altså.. Utflod renner ikke sånn. Hvis du ikke ønsker å bli gravid håper jeg for din skyld at du har tatt en angrepille.

Og det finnes latexfrie kondomer ja. Du ber litt om det siden du ikke bruker noe..

Endret av Susih89
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er menn som baserer seg på å hoppe av i svingen. Ikke damer. Hoppe av i svingen betyr at det egentlig passer litt dårlig med barn nå, men skjer det , så skjer det, og det går greit.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke tåler ppille så tåler hun vel ikke angrepille heller..

Hva med å sette inn en kobberspiral? Eller bruke sånn fruktbarhet/eggløsningssmåler, og bare ha sex når den sier du ikke er fruktbar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om samboeren din prøver å lure deg eller ikke, lurer du i det minste deg selv om du tror at å "hoppe av i svingen" er særlig sikkert. Og tviler du på om hun bruker prevansjon, hva med kondom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tolke det til at han vil lure deg til graviditet. Stakkaren fikk lyst til å komme, angret/ble redd for hva du skulle si, og prøver å unnskylde seg med at det er utflod. (men serr, ser du ikke forskjell på det liksom??). Uasett kan ingen her tolke hva han mener ut fra det du har skrevet. Snakk med ham!

Og syns ikke det er rart at du får litt reaksjoner på prevensjonsfronten. Du er utrolig uansvarlig! Du er allergisk mot kondomer, ok det finnes allergivennlige (du er ikke allergisk mot plastikk), Allergisk mot ppiller?? Da finnes det helst sikkert andre merker du kan bruke. Noen skal ikke gå på hormonpiller pga feks hjertesykdom (det er ikke å være allergisk). Men de kan ofte bruke p-ring eller spiral. I siste rekke kommer jo slike lady-comp osv, ikke like sikkert, men uansett bedre enn å hoppe av i svingen da!!

Jeg tror IKKE på at en lege har anbefalt dette.

Ta litt ansvar for livet ditt da! Ta å dra på den reisen du ville, bruk prevensjon fram til du vil ha barn, snakk med kjæresten din, legg en plan for framtiden sammen!

Anonym poster: d7af42104c8ecd5558f67d479113f5a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjørdis

Jeg har full forståelse både for allergier og reaksjoner på hormoner. Men har du prøvd vanlig kobberspiral? Jeg bruker det, selv om jeg ikke har barn fra før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvis hun ikke tåler ppille så tåler hun vel ikke angrepille heller..

Hva med å sette inn en kobberspiral? Eller bruke sånn fruktbarhet/eggløsningssmåler, og bare ha sex når den sier du ikke er fruktbar?

noe må hun jo gjøre for å unngå denne graviditeten hvis ikke blir det vel abort da. Jeg syns det er snodig at hun ikke har prøvd annen prevansjon enn p piller. Og om hun har lateksallergi. DET FINS LATEKSFRIE kondomer.

At det går an er det krise å bli gravid. Enten prevansjon eller ingen sex i det hele tatt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macha Mong Ruad

Ser ikke problemet, du er jente, så da er det du som bestemmer om det blir noe barn. Risikoen for abort regner jeg med du har vurdert allerede, siden du ikke bruker prevensjon.

At du ikke stoler på kjæresten din, og at dere har sprikende fremtidsplaner er noe dere bør ta opp og snakke sammen om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette her har du stellet i stand helt selv, TS. Kvinner i 2012 burde ha litt mer kunnskaper når det gjelder slike ting. Det finnes lateks frie kondomer, allergi-vennlige p-piller, slike flere her har skrevet. I tillegg finnes det langvarige prevensjoner, som P-sprøyte, P-stav osv.

Eh, hæh?

Disse ønsker jeg å høre mer om. Du tenker kanskje på mini-piller?

Vel, funker ikke for alle!

Og btw: tror du virkelig hun tåler p-sprøyter og p-stav om hun ikke tåler p-piller? Ærlig talt :gjeiper:

Men når er det jo strengt tatt ikke snakk om allergi. Noen tåler bare ikke p-hormoner, og noen kan ikke bruke det pga blodpropp i familien, andre sykdommer osv.

Men TS... Snakk med kjæresten din, Ordentlig. Synes i likhet med de andre her, at det er veldig rart at dere bruker denne metoden om det er ABSOLUTT krise om du blir gravid... Skjønner at det er trasig å ikke kunne ha sex, men vil du ikke ha barn, så må du virkelig tenke over konsekvensene OM du faktisk blir gravid.

Men som sagt: søk opp FemCap :) Hjalp meg!

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K O B B E R S P I R A L !

Hoppe av i svingen er ikke prevensjon. Abort er ikke prevensjon.

Du må kunne stole på kjæresten din. Dette må dere snakke ut om, og finne en løsning på.

Anonym poster: 77ed8fb52b21cea6122a0ee14df26463

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akukrat den setningen selv. Trodde folk hadde såpass mye kunnskap i dag.

I "verste" fall kan det skvette sæd før han faktisk kommer, og da kan det være gjort.

Bruk prevensjon om du ikke vil bli gravid da! Det er vel det første man tenker på før man hopper i halmen.

Tips: P-ring, p-sprøyte, kondom, p-stav, p-plaster, spiral; mulighetene er mange.

Du nevner mange osm er fulle av hormoner. Tåler man ikke hormoner, står man igjen med:

- Kondom (med eller uten latex)

- Spiral (kobberspiral), dette ER mulig å få uten å ha fått barn først, men vil anbefale å sette inn hos gynekolog da så du da kan få bedøvelse

- Persona/andre eggløsningstester der du tisser på pinne og apparatet måler hvor du er i syklusen og om det er trygt

- Pessar

Anonym poster: 60c63f7ab193acd2cf3d8b2499c6bf03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest alille

Folk tar jo helt av i denne tråden.

Hoppe av er ikke sikkert nei, men gjør man det i god tid er faktisk sannsynligheten for å bli gravid ganske liten! Den lille risikoen velger ts å ta, det er da helt ok, og gjør det ikke greit å lure henne til å bli gravid.

Kjefter dere like mye på kondombrukere som ikke sjekker om kondomet har sprukket etter hvert samleie også?

Sjekk ut femcap, ts. Men jeg advarer deg - det er ca like sikkert som riktig bruk av hoppe av i svingen. Men kg-ere flest driter i statistikk, så da slipper du all kjeften;)

Kombiner de to så har du en sikrere prevensjon!

:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Folk tar jo helt av i denne tråden.

Hoppe av er ikke sikkert nei, men gjør man det i god tid er faktisk sannsynligheten for å bli gravid ganske liten! Den lille risikoen velger ts å ta, det er da helt ok, og gjør det ikke greit å lure henne til å bli gravid.

Kjefter dere like mye på kondombrukere som ikke sjekker om kondomet har sprukket etter hvert samleie også?

Sjekk ut femcap, ts. Men jeg advarer deg - det er ca like sikkert som riktig bruk av hoppe av i svingen. Men kg-ere flest driter i statistikk, så da slipper du all kjeften;)

Kombiner de to så har du en sikrere prevensjon!

:-)

Slik som det høres ut fra ts, så er det jo superkrise om hun blir gravid for da får hun jo ikke gjort de tingene i livet hun ønsker nå. Og dermed er ikke dette en risiko hun bør ta da itilfelle. Og risikoen er slett ikke så liten.

Kondomer er 94% sikkert og de sprekker ikke i eininga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Hun skriver jo at hun er allergisk mot slik prevensjon! Er du allergisk mot p piller er det også stor sannsynlighet for at du er allergisk mot all hormonbasert prevensjon. Skjønner ikke hvorfor alle synes det er så vanskelig å forstå?

Det er vanskelig å forstå fordi det finnes mange andre muligheter hun kunne benyttet seg av.

Om hun har prøvd så mange p-pilletyper er det vel på tide å tenke "Hm, kanskje p-piller ikke passer for meg, men at jeg skal prøve noe annet?"

Vi bor i Norge i 2012, selvsagt finnes det andre muligheter enn "å hoppe av i svingen"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php

Statistikk på ulike metoder. Ved korrekt bruk er hoppe av i svingen tryggere enn pessar, fordi det faktisk ikke er så vanlig at det følger sædceller med i væsken som kommer før utløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...