Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Takk, kjære supergirls for at dere ikke glemmer meg og livet mitt..selv om jeg er her mindre og mindre.. :blomst_opp:

Livet mitt ja, det blir bedre og bedre- men må jo også si at det blir mer og mer forandringer. Lillegutt i barnehagen, tilbake i full jobb, mer trøtt -mindre overskudd...Men det blir man vel etterhvert vant til. I morgen blir første dagen jeg skal ta med Lukas i barnahagen, og har jeg fått lappen- neida.. :roll: Så jeg har lånt en bæremeis som han skal få sitte i på de vaktene jeg vet bussen er full. I morgen blir det vogn, siden jeg har senvakt.

På fredag hentet mormor i barnhagen, om mulig enda stoltere enn oss... :wink: Jeg og mannen vi dro på IKEA... :sjarmor: og der hadde jeg det moro gitt! Jeg eeelsker IKEA- hvem kvinne gjør ikke :tunge1: , og mannen var ganske positiv han også denne dagen. Vi trengte dessuten en del. Skittentøykurver, overskap på vaskerom, trådkurver, nytt stellebord til Lukas, sidne vi har lånt stellekommode. Det ble et til å henge på veggen, veldig fornøyd med det. Og såklart kjøpte vi endel dill & dall som gjør livet morsommere :ler2:

Vi spiste middag der også, og da var det en jente da med en blå vogn og jeg fikk det så for meg at det er en bruker her inne...hmm, må kikke litt i dagbøker om noen har vært der tror jeg... :wink: Må dessuten oppdatere meg, nye babyer er født jo og jammen er ikke Klips gravid igjen :)

Mannen har begynt oppe, nå er veggene og inndelingen av rom klar. Da ser jeg litt mer hvordan det vil bli..etterhvert. Blir fint!!

I går holdt mannen på der oppe, og jeg sløva, koste & lekte med Lukas og rufsa..

I dag har vi gått et par timer i skogen med Lukasen i bæremeisen. Hadde med kakao og litt mat og koste oss. Nå snorker han i senga si og jeg bare få med litt nyheter herfra.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langkjøring i dag, så jeg venter bare på at hun skal komme og hente meg..Patrik har kjørt Lukas i barnehagen, blir lang dag på han i dag- ble det i går også. Noen dager er sånn. Mne han hadde bare vært blid i går, håper denne dagen blir lik for han. Mormor skal hente han litt før da, ved fire..men lang dag alikevel..

To nye bilder i album av bursdagsgutt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig herlig bursdagsgutt :hjerter:

Er her veldig lite jeg og, så jeg måtte lese endel sider for å oppdatere meg.. Høres ut som du har det helt supert! Glad for å se det :)

Lurte på hva fargen på huset deres heter. Syns den er så fin. Har vært innom endel farger underveis i diskusjonen.. Mannen ville ha gult, men vi ble ikke enige om gulfarge, så snakket vi om rødt og så hvitt. Men nå har han plutselig funnet ut at beige er fint. Det har jo jeg snakket om i flere år før vi i det hele tatt begynte å tenke på å bygge.. Men jeg kan jo ikke si told jo so for da ombestemmer han seg vel :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder av bursdagsgutt!!

Er vist veldig opptatt av kaken ja :sikle:

(jeg også :oops: )

Ønsker dere en god helg vennen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas har vært på sitt aller første karneval. Han var verdens søteste lille dalmatiner og frydet seg over sang samlingen, alle barna, godteposen og i det hele tatt, nøt festen.. :wink:

Men så kom vi hjem, og han ble varm og hostete utover ettermiddagen..Høy feber og ikke særlig pigg. Sover nå. Lille gullet til mamma :-(

Jinx; Ja, mamma'n har laget kronen, er jo litt dreven på det etter noen år, så min egen skatt måtte såklart få en krone han og :)

Meta; fargen heter varmhvit, kan gjerne få koden altså! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke mamman :klappe:

Håper formen til Lukas er bedre idag!

Nydelig liten dalmantiner kan jeg tenke meg :Nikke:

Lørdagsklem Jinx :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberen holdt seg helt til søndag kveld, så jeg var hjemme med han mandag. Ikke helt i form, vi dro til legen og tok en crp- den var bra og derfor ble det ikke et besøk innom legen engang, Kun på lab'en.. Han ble liksom kvikkere og bedre mandag, men vi ville holde han hjemme tirsdag også. Mannen ble hjemme med han, jeg jobbet. Kjempe form hadde han vært. Jeg dro rett til frisøren for å bli enda blåndere igjen og kortere... :sjarmor:

Så i natt..welcome to the real world! :roll: Feber i 39 på Lukas han har skreket hele natten. jeg ble desperat. Mannen måtte på jobb i dag. Hadde faen meg fått kjeft av kunden sin fordi han ringte å sa han var hjemme m sykt barn i går..HALLO :evil: Jeg måtte også egentlig på jobb- for på min avdeling var det ingen i dag. Men jeg ble hjemme. Mormorer har ingen "være hjemme m sykt barnebarn ordning"...og alle mine barselvenninner er i jobb igjen..

Så her er vi, og jeg vet ikke hvordan det blir i morgen, det jeg vet er at jeg har verdens flotteste kollegaer på naboavd ( der Lukas går), og jeg skal jammen kjøpe en blomst til dem hver!!!

Fredag har ikke mannen noe jobb...mandag er det planleggingsdag i bhg...dvs han må være hjemme..

Yes, welcome to the real world. Den var jo for god til å være sann :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meta; fargen heter varmhvit' date=' kan gjerne få koden altså! :wink:[/quote']

Tusen takk. Gjerne det :bukke:

Håper det står bedre til hos dere nå!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas ble bedre igjen, så da var det jobb og barnehage på oss torsdag og fredag. Men han var mer sliten enn vanlig. Lørdag var vi hos hans oldefar i bursdag, gikk en lang tur der også. Lukas fikk se både kuer og sauer, og det var moro!! :)

Søndag- morsdag. Og hva hadde mannen gjort.. :hjerter: Bakt bløtekake natt til søndagen, han startet når jeg gikk og la meg, en ble misslykka og han ble tom for sukker. dro på statoil midt i natta for å kjøpe det og lagde jammen en til! :o :hjerter2:

Ble vekket av at han kom inn med kake som var pyntet, "verdens beste mamma" stod det, 1 lys og et norskt lite flagg... :grine: (1 år som mamma.... :wink: ) Lukas kom krabbende inn og ble løftet opp i sengen :hjerte:

På kjøkkenet var vakre blomster satt i vase....

Vi var i Oslo med min mamma og hennes manns familie på en indisk restaurent på Grunerløkka, så god mat! Lukas satt som en liten prins og spiste indisk! :ler:

Mandag, valentinesday...fikk jeg et lekkert undertøysett av min snille mann! :hjerter:

Så livet er bra, men Lukas sover dårlig om nettene. Og i natt fant vi ut hvorfor..tror han får jeksel...stakkars lille venn..!! :trøste: Er i hvertfall en stor kul der nede litt langt inn i munnen..Har jo 4 oppe og 3 nede så.

Til lørdag kommer pappa for å tapetsere Lukas rom, og da er det ferdig! :) Mannen holder på de roppe så fort han har mulighet..enda han er forkjøla med litt feber og alt mulig.. :fy:

I går gikk jeg hjem fra jobben, så kvalm, har vært hjemme i dag også. Lukas og har fått være hjemme med meg. er bra nå...lettet over at jeg fikk den milde varianten, kollega var borte i en uke pga det samme nemlig.. :roll:

Snart helg..ukene går fort...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag- morsdag. Og hva hadde mannen gjort.. :hjerter: Bakt bløtekake natt til søndagen, han startet når jeg gikk og la meg, en ble misslykka og han ble tom for sukker. dro på statoil midt i natta for å kjøpe det og lagde jammen en til! :o  :hjerter2:  

Ble vekket av at han kom inn med kake som var pyntet, "verdens beste mamma" stod det, 1 lys og et norskt lite flagg... :grine: (1 år som mamma.... :wink: ) Lukas kom krabbende inn og ble løftet opp i sengen :hjerte:  

På kjøkkenet var vakre blomster satt i vase....

Jeg stortuter :grine::hjerte::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Stemmer i med Jinx: :hjerte::grinele::hjerte:

Min samboer er ikke så romantisk som din nei... :tunge1:

Ikke lett med syke barn når en er to foreldre i full jobb.

Men hvordan går det med mannen fremover da?

Noe i sikte på jobbfronten?

Er lite på nett selv om dagen.

Men nå måtte jeg ha meg en liten oppdateringrunde.

Og det tar tid det... :wink:

Tenker på deg... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag sa det pang i ryggen... :roll: Vi hadde gym med småtassene og jeg hjalp en litt tung liten jente med å hoppe på en sånn hoppeball..hvor dum kan man bli.. Da jeg skulle hente Lukas var det helt krise vi hadde nemlig bæremeis denne dagen. Jeg skulle skifte dress på han og grein meg gjennom det, håpet ingen andre forldre kom...fikk en melding fra mamma og skrev tilbake hvordan det var og mannen var på jobb langt unna..fikk ikke Lukas opp i bæremeisen, klarte ikke bøye meg nesten og i hvertfall ikke løfte han. Snille mamma plutselig stod hun i døren og hjalp meg, kjørte oss hjem. Jeg fikk hjelp til å kle av Lukas også.

Ryggen ble bedre i går, og på kvleden i går var jeg i bursdag..og da ble det fart i meg gitt...tecuila bruker å han den effekten..I dag :sliten, litt fyllesyk, fryktelig lyst på noe salt..NÅ! Og litt vond rygg igjen... :roll:

Takk for hilsener fra Furstina, Jinx og Mayamor!

Mannen har jobb altså, men en dag i blant er det lite eller ingenting å gjøre..sånn er det å være selvstendig næringsdrivene, hvertfall når det gjelder snekkeryrket..Nå har han masse masse jobb. Jeg skulle ønske han hadde litt mindreog mulighet til å gi Lukasen en dag i uken fri eller kortere dag..Mendet vil jo skje i blant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle deg at du var like søt igår, som sist du ringte meg! Men dog kanskje ikke like full nei... :wink:

Kjempekoselig var det!! :klem:

Idag følte jeg at det var meg som hadde vært på fylla og sagt ting jeg "angrer"...for i morrest tenkte jeg med gru på lang tog-/busstur sørover :-? Vil så gjerne være der nede, men vil absolutt ikke "være" på reise... :(

Vi får nå se...

Ta godt vare på ryggen og resten av helsa (til deg og familien) fremover, vennen! Etter at sykdom og stress har lagt seg, har du kanskje overskudd til å tolke den dumme boka... :wink: Det går dessuten mot lysere tider! :-)

Pusspuss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars snille Kipamor :kose:

Synes du er knalltøff som drikker tequila...

De gangene jeg har drukket det har det sagt kaboom,

og plutselig har jeg våknet i sengen min gitt :ler:

Mange år siden sist altså...

God bedring til verdens herligste Kipa :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..den ryggen vet jeg sannelig ikke helt hva jeg skal gjøre med.. :roll: nesten like vond, men det er jo ikke noe rart sier strenge mannen..for jeg kler jo av og på endel barn hver dag, jeg løfter og bærer og bøyer meg..det er jo det jeg gjør hele dagen ( nesten i hvertfall) :wink: ..Nå ja skal ha fri på fredag, jeg og Lukas!

Helgene går jo så fort! Fredag hadde jeg senvakt, men Lukas ble hentet av mannen tidligere. Møtte dem der vi handler mat, vi gjorde unna ukeshandlinga og jeg kjørte hjem. Vi koste oss med tv og godterier...jeg sovna som jeg alltid gjør på fredager i sofaen.. :oops:

I går var pappa her, sparkla i stua oppe. Jeg og lukas hadde besøk av O på 14 mnd og mamma'n som vi har blitt kjent med via babysang. Vi koste oss. Gutta fant hverandre etter å ikke ha sett hverandre siden novmeber. Moro å se på dem! :)

kveldne koste vi oss med brus og god mat. Mannen sovna på sofaen.. :ler:

I dag har vi vært på skogtur igjen. Lukas i bæresmeis, grilla pølser og kost oss med varm sjokolade. Kjempe koselig. Mamma var også med. Hun hadde kjøpt et blått akebrett til Lukas som han satt litt i også, og fikk ake litt og. Han digga det. Lo masse når det gikk litt fort. Pølser spiste han og varm sjokolade drakk han, så han er den fødte lille tur- gutten! :ler:

Nyter slike dager når vi får være familie og gi vår lille skatt gode tradisjoner!

I morgen skal vi i bursdag til lille AM.

- og da er uka i gang i gjen for fullt!

Neste helg barnevakt for Lukas, vi skal på byen, en bedre middag og teater. Det blir fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så härligt det är att få ha tid till att vara familj! Jag känner likadant, de dagarna är viktiga. jag försöker också tänka på att få bra traditioner och familjeliv på vardagarna. Att få in kvalitetstid tillsammans på väg från dagis eller att stanna ute en stund i snön innan vi går in.

Ha det gott!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...