Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kokosmakroner i ovnen, 3. brettet...og ferdig med berlinerkranser og serinakaker. Mamma har vært her, og vi har bakt sammen, hadde laget hver vår deig på forhånd og delte kakene. Koselig!

Fredag var jeg og Lukas på julelunsj hos N og AM (10mnd)Det var 6-7 andre mamma'r og babyer/ barn der også. Vi koste oss med deilig lunsj og sang med barna og skravla. Tiden gikk fort gitt. :)

Lørdag var vi bedt til T & T og E ( 1 år) Det var også veldig koselig. barna lekte og vi skravla, spiste midag og drakk vin. Lukas la seg litt senere enn E så han fikk sitte sammen med oss med middagsbordet, fikk en sånn kjeks fra Hipp og koste seg han med! Etter begge var lagt, pictionary og tower- spilling og masse masse godis... :rosasmil:

Søndag var vi sammen hele familien, koste oss lenge i sengen, sen frokost, lang tur og på kvelden kom mamma og var barnevakt- og jeg og Patrik var på kino. Bridget Jones, morsom, og veldig deilig å være oss to! :hjerte:

Har begynt å knaske p-piller igjen og ser fram til noen skikkelig rompul!! :sjarmor: Gjerne litt før også. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mc'ern med M i dag, jeg og Lukas. Koselig. Og gjett hvem som likte pommes frites.. :sjarmor:

Fikk unna resten av julegavene, møtte mannen og kjøpte Lukas sin også, bilbaneteppe. Fra Ludde får han en bil.. :) Blir bra, han trenger dessuten et teppe som er hans, vi har jo parkett i hele 1. etg, blir litt glatt det..

HM pakke på posten, svææær. CordBukse, vindjakke & bukse og en skjorte til meg og 4 bukser og 2 gensere til Lukas.

Snart sover Lukas og vi skal bake pepperkaker, mannen skal visstnok lage pepperkakehus en kopi av vårt eget..he- he, det må jeg bare se før jeg tror det :tunge1::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hengt opp det brede, lange julerøde båndet i døråpningen til kjøkkenet, og der henger de to første julekortene våre :)

Kan jeg få se bilde?

Trenger så veldig noen tips å¨hvordan henge de opp disse fine kortene med barn og hunder på... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK søte snille Kipa!! :hjerter2:

Så koselig!

Så nusselig!

Og den ene var SÅ lik mamman sin... :Nikke:

Jeg gleder meg vilt til å høre hvordan pepperkake-huset ble! :Hehe: Og gjerne bilder... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ingen pepper- ting i går, kanskje i morgen. Gleder meg også vilt til å se det huset..men tror ikke helt han fixer det... :roll:

I går tok vi inn det ny/ gamle spisestuebordet vårt. Vi har fått svigers gamle furu- bord. Underdelen er nå malt i en lys farge ogbordplata er luta, samt satt på noe så bordplata ser tykkere ut. Ble fint gitt. :) Men stolene er jo tragiske til.. :ler: Kjekt å vite at foreldrene våres julegave i år er spisestuestoler.. :sjarmor:

I dag skule jeg rufse masse masse..men hadde ikke lyst i det hele tatt.. :-? Så det ble ikke noe... :oops: Har kosa oss -jeg og Lukas isteden, danse til julesanger og svinsa rundt og gjort ingenting.. :tunge1:

Da antar jeg det var greit å sende julekort :wink: Har fått så masse positiv respons på dem, og det er moro, vi er jo stolte av lille nisse gutten vår! :hjerter:

Nå skal jeg lage nissegrøt... :nisse: Er litt julete om dagen l gitt... :nissekone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, disse røde båndene dine med julekort, henger de nedover eller er de festet i begge ender? Jeg har mitt festet i begge ender, men det tar jo stor plass på veggen, da....

Pepperkakehus hørtes koselig ut - husk at det er lov å kose seg masse før jul! Skal ikke stresse, vet du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangsyke! :-x

Lukas begynte med diare i går, har i dag og + kaster opp. Lille venn :hjerte: ...sover nå, i pysjen sin, visste ikke hva jeg skullet ha på han tilslutt... :roll:

Polet, posten, butikker og diverse andre ting får bare vente! Lille gull er viktigst av alt! :Nikke:

Pøser på med drikke, men hva annet....har blandet bittelitt saft i vannet, så han skal få i seg væske, her er målet ikke være sunn i dag! :wink:

Mannen har vært kvalm i glere dager, jeg behynner og bli...O' jul med din glede... :roll: Men det er vel over innen den tid. HÅPER jeg!!!!! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh stackars Lukas... :trøste:

Malvin har också varit där, spydde visserligen bara en gång men har haft diarré sen i onsdags.

Vi köpte vätskeersättning på apoteket - det behåller de lättare än vatten. Det är viktigt att de får mycket att dricka, och att drickat inte bara rinner rakt igenom.

I går fick han också lite kolsuspension (aktivt kol) för att suga upp eventuella elaka magbakterier...

han är glad men emellanåt lite gnällig och vill inte äta. Jag tror han är på bättringsvägen nu.

Krya på dig lille Lukas :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst utrolig mange som har omgangssyke for tiden...i hele landet! Håper inderlig du slipper unna, og at julen ikke blir fyllt av kvalme... :(

Tips til de voksne: cola og vann!

Tips til Lukas OG voksne: Væske, loff, yogourt, banan.

Rasp et skrellet eple og la "raspet" bli bittelitt brunt (det går jo fort!). Spis! Det "binder" magen...og hjalp min venninne J da hun var på besøk forrige helg :-)

Ha en fin lørdag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukas 11 mnd i dag!! :hjerte:

- det er mye det....

og formen hans er bedre, kaster ikke opp, men ikke helt god enda alikevel..spiser ikke særlig, men drikker blåbærsaft og vann+ noen hipp kjeks. Humøret ingen ting å si på. Ikke engang nå så klager han spesilet mye...

Vi har vært og hogd oss juletre! og jeg har traska rundt i byen noen timer helt alene etterpå, kjøpt inn julelys, sevietter, duker, julestjerner og andre juleting..Nå er det jul i huset vårt. jeg skal legge ut bildet av både bånd og litt av hvert..i morgen.. :wink:

Nå rødvin og god middag med mannen :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev egentlig et innlegg her i går, men mistet det pga teite pc'n som hang seg opp :roll:

Flott at Lukas føler seg bedre da, hadde jo vært trist om han skulle ligge rett ut på sin aller første jul..

Driver og tripper etter å begynne med resten av pyntingen her jeg også, skal prøve å holde meg noen dager til.. :wink:

Gleder meg til å se på bilder fra deg, du legger ut i KG-albumet, sant?

Kos dere med rødvin og mat.. Driver og prøver å overtale mannen til å knerte en flaske med meg jeg og.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hengt opp bånd med julekort..

Å gjett hvem som troner øverst der du :hjerte:

Her har det kommet mengder med snø

og det laver ned enda..

Da kommer julegleden stigende i Jinxens hjerte også..

Kos deg på denne siste søndag i advent :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så koselig ut med jul i Kipa-huset! Får nesten julestemning bare av å lese her inne, jeg!

... det er jammen ikke mye julestemning ellers for min del - Oslo er grått og sølete, jeg er ikke mer enn halvferdig med presanger, og synes egentlig at julen er litt kavete akkurat i dag. Men vi pøser på med julemusikk og julefilmer, og satser på at julestemningen kommer etterhvert!

Nå tar jeg straks juleferie, men jeg ville bare ønske deg, Lukas og Kipamannen en alldeles strålende juleferie, håper dere får kost dere masse med pakker og god mat! Og så satser vi på at det nye året blir både spennende og minnerikt for dere!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så søte hilsener, blir helt rørt jeg!! :)

I går var vi bare kvalme og ekle..alle sammen... :roll: Vennebesøk måtte avlyses og alt gikk i sneglefart..

I dag frisk som en fisk, og happy. Glattkjøring over, og jeg er en jævel på det! :sjarmor: Så moro da! :ler:

O' jul med din glede og svigers på besøk (fra og med i dag.) Jepp, nå er det jul i stuen.. :wink:

Får ta bilder en annen dag da..Men lekkert er det her nå, og fyr på peisen. :)og pizza i ovnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...