Gå til innhold

Et helt nytt liv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tok frem den lille søte bodyen idag, og tulla til Mannen om at det ble helt feil, og at vi måtte jo ha to!

Mannen sa:"Du kan skrive melding til henne: Nå skjønner jeg hvorfor du kaller deg Kjipa, du gir jo bare halvparten av det man trenger!"

:hoho: Holdt på å le meg ihjel...på din bekostning, vennen! :sjenert:

Har dere kommet dere hjem nå?

Det er så uvant her uten dine daglige skriblerier!

Håper dere har hatt en fin tur, alle tre! :-)

Og så håper jeg inderlig at blødningen har stoppet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom hjem søndag og har det bare bra. Godt å komme hjem ja! :wink: Blir fort lei svigers.... :roll: Så kommer de til jul, nesten en uke skal de være her. Men det er ok, for dette er vårt hus, med våre "regler"... :sjarmor:

Takk for koselige ord, lillenvenn!! Og denne er til mannen din... :tunge1: ( :wink: )

Er på farta inn til byen. Jeg og Lukas, mannen jobber sent i dag - tilbake til hverdagen, og den er bra nok den!! :)

Skrevet

Du er så herlig! :klappe::sminkedokke:

Endelig har jeg også tå-sokker! Og så så søte de var? Har du like?

1.000.000.000.000.000.000.000.000 TAKK!

(skriver med siffer fordi jeg ikke kan ordet...)

Og nå gleder jeg meg til å fortelle Mennen at Kipa ikke gjør ting halvveis! Ikke denne damen nei... :wink:

Men han er på møte nå...

JIPPI!

Love you! :hjertesmil:

Skrevet

:kyss: Til deg Lillen, jeg har dem i turkise..har endel gensere i det, så da matcher det da vettu- tippa du var en rosa- jente.. :ler: og halvveis, det e rjeg asolutt ikke. Er de ttvillinger må det jo være en til hver! :wink:

Babysang i dag, koselig! Lukas i storform, skravla og klappa og sjarmerte. Lekte med de andre, spiste grøten sin. Blid og fornøyd. :hjerter2:

Sover så godt igjen, tydelig at tann- plager er over for denne gang...han fikk vel 3 eller 4 tenner på likt, og da er det ikke rart det ble vondt og langvarig!

Men krabbe, ikke snakk om. Han ruller og åler..kommer seg da fram og dit han vil og klager ikke, men det er da på tide å vise litt interesse..eller er han en sånn som hopper over krabbingen tro.. :klø:

- han får det vel i kjeften som mamma'n! :hoho: han kan sitte lenge på gulvet og skravler som en foss..ikke så forståelig, noen hei og hadet, mamma og pappa og lyyys :hjerter: og masse annet! :wink:

I går begynte jeg å tenke på julegaver....mange får jo bilde av Lukasen som vi skal ta hos fotografen 11. november. Blir moro! han er jo så fotogen, det har han ikke etter mora! :wink:

Leke og kose-tid!! :rosasmil:

Skrevet

Vi har hatt en så fin kveld!! :hjerter2:

Lukas har arvet en nissedrakt i str 74 og da fant vi ut at vi skulle ta julekort bilde nå i dag, tilfelle han vips er for stor til den drakten. Han fryda seg når han fikk den på. Lo og lo. Vi hadde fyr på peisen og fikk Ludde til å ligge ved siden av Lukas- nissen med en grøt- sleiv i hånda. Knalle bilder, så fornøyd. Og så blid nisse! :hjerter:

- blir suksess det!! :Hehe:

Må jo finne en anledning til å ha på den drakten, han var sååå søt med den, og nisselua fikk også sitte i fred :wink: det er jo nissefest i bhg..tør jeg håpe på at vi blir bedt dit tro... :sjarmor:

Må bare finne ut hvor vi skal kortene fra, foto knudsen har ikke kommet med julekort enda..og jeg vil liksom ha bestilt det snart jeg da..tilfelle forsinkelser..

Gleder meg vilt til fotograf- bildene skal taes, om lukas er like blid og fotogen da!!- og blid er han jo alltid om det da ikke er noe riktig galt.. :)

Jeg har et prosjekt på gang, et lang- prosjekt. Innen jul skal jeg være fornøyd med alle rom, dvs også innhold og system i skap og skuffer-og i boden også...Har begynt på kjøkkenet i går..tar litt her og der. Hittil er fryser og kjøleskap iset av og vasket og ryddet, en skuff er ryddet ut av og er ledig...og benken skal oljes NUH ( må det ganske ofte med den benkeplata vi har valgt..)

-Baby-steps heter vel dette...tji- hi...

Skrevet

Høres ut som om vi har det fryktelig rotete...men det har vi ikke altså :tunge1: ..det er bare det at ting har blitt liggende litt tilfeldig innimellom..og det er lett at man glemmer det. jeg vil ha et hjem hvor jeg er fornøyd med alt! :Nikke:

Skrevet

Det vil jeg og ha! Vi rydda i skuffer og skap på stuene i går. Det var to svære søppelsekker med skjult rot det :o

Alle ære til deg som har det som mål innen jul altså! Det burde vel jeg også kanskje ha, nå som jeg er så heldig at jeg gå igjennom alt i forbindelse med flyttinga. Må tenke litt på den! :ler:

Så herlig Lukas er da :hjerter: Deler du nissebildene med oss og eller? Vil se!

Nyt dagene da! Snart helg og :klem:

Skrevet

Hei!

Hvis du vil treffe oss i helgen, noe som hadde vært kjempekoselig, så har Lillen nummeret mitt... Vi befinner oss et sted på Konnerud, spør du mer nøyaktig så kan jeg ikke svare deg... :oops: Er superduper helt på trynet på geografi i den byen... Men uansett, ha en fin helg!!! :vinke::klem:

Magnhild-pakker og pakker

Skrevet

Har hatt en fin helg. Så fornøyd!! :Hehe:

mamma kom ned til oss i går og var sammen med Lukas så vi begge fikk gjort litt nytte...mannen rydda og ordna i garasjen og jeg på gjesterommet, samt litt her inne. På kvelden var vi begge fornøyde over egen innsats... :sjarmor: og koste oss med taco og vin. Koselig for Lukas og være sammen med mormoren sin også, de koste seg veldig! jeg gikk enlag tur med Ludde på kvelden også i deilig høstvær! :)

I dag har vi vært hos mamma hele dagen, de skal pusse opp kjøkkenet, så mannen har revet en vegg. Jeg og mamma, Lukas og Ludde har gått en lang tur. Vi fikk deilig middag der også. Lukas i storform! Så blid og pratsom og aktiv!! :hjerter2:

Denne uka blir travel, men det liker jeg! i morgen tror jeg vi får fint besøk fra Bergen.. :wink: Lukas har babysvømming og jeg skal rydde videre..

Tirsdag, kjøretime- og det er lenge siden sist...Tolv kommer N og lille AM, og på ettermiddagen komme rM på middag. Onsdag er det babysang og etter det kommer N og lille S.

Gleder meg til alle besøk og alt om skal skje!! :klappe:

Har bakt litt i helga også..brownies og gulrotmuffins..må fylle fryseren... :wink: Har planer om karamellkake og en vanlig sjokoladekake i løpet av uka, så vi har... :sjenert:

Skrevet

Men duuu???? :rosaengel:

... det er ikke det at det er så vanskelig å få orden, men det er bare det at innen jeg har fått orden i alle mine skap og skuffer, så er det akkurat like rotete igjen på det stedet der jeg begynte. Dermed blir det liksom ALDRI helt ryddig....

Har du noen triks???

Høres ut som dere har hatt en alldeles herlig helg, så deilig!!

Skrevet

Gulrot muffins ? Mhmm...

Vanlig gulrotkake røre ??

Vil du dele oppskrift på karamellkake ??

Mhmm....

Så flink du er med å rufse :klappe:

Julebilde av Lukas høres helt herlig ut :grinele::hjerte:

De har julekort til 1/2 pris (frem til 8.nov)

http://www.eurofoto.no .....

Kos deg med besøk i dag da !!!! :Nikke:

Klem Jinx :kline:

Skrevet

Nå har vi hatt fint besøk fra Bergen altså!! :D Magnhild var akkurat like hyggelig som jeg trodde...ingen overraskelse akkurat, blir jo ganske godt kjent med hveradre her inne. Utrolig koselig å få møte både henne, mannen og Erik!! Erik er jo bare supersøt, selv med snørr... :ler: Han og Lukas satt/ lå på gulvet og lekte med hver sine ting. Lukas fikk en kjempefin fisher price båt av Erik som han digger og lekte med hele tiden, og Erik likte verttøyene og tromma til Lukas.

- Herlig!! :hjerter2:

Lukas var helt utslitt etterpå..Fikk nan og sovna midt i flaska ( så at han var så trøtt at grøt var uaktuelt :ler: )..det er mange måneder siden det skjedde sist! La han i senga. Fint han sover en god stund nå, så han er opplagt til svømming senere i dag.

Veldig moro å treffe noen på ordentlig!! :Nikke: Og gjør det gjerne igjen!

Får jo lyst til å komme til Bergen selv...lurer på om vi kan legge neste års sommerferie dit... :sjenert: Både jeg og mannen synes det er en herlig by, og så vet jeg jo at det bor mange fine mennesker der også..som jeg vil møte!

men Trondheim er jo også et alternativ...!! Må få med mannen på Norges ferie neste år, svigers kan vi ta i påsken.... :sjarmor:

Tusen takk for tips kjære Jinx, har nå bestilt 25 bilder av Lukas- nisse og Ludde foran peisen :hjerter: Ludde hører med, så han er på julekortet vi sender ut han også!!

Mailer deg karamell- kake oppskrift. den er bare sååå god!! Gulrotmuffins ble gode, kan maile med den oppskrifta også- om du vil..

Trikset for å holde det ryddig er vel å bare legge ting tilbake, Imari... :tunge1: Det er inspirerende å ha det ordentlig ryddig rundt seg, og når alt er nytt må jeg vel innrømme at det er ekstrra motiverende :sjarmor:

Skrevet

Du og Magnhild er gjerne tidlig på'n! :roll:

Og jeg som tenkte jeg skulle si lykke til og kos dere på forhånd...jaja! :tunge1:

Koselig å lese om...

Du...jeg er egentlig litt interessert i sjokoladekake-oppskrift, så hvis du kunne maile den til meg neste gang du har tid, så hadde det vært finfint... :ler:

:klem2:

Skrevet

Jeg tror det er noe som skjer når barna popper ut av deg Lillen; plutselig befinner du deg i en tilstand hvor det ikke er normalt å sove lenge. En tilstand der man gjerne står opp i 6-7-tida. Hver dag! Jeg blir utslitt bare av tanken :Gjesp:

:ler:

Høres ut som dere har storkosa dere i dag, Kipa og Magnhild! Herlig :hjerte:

Skrevet

Tenkte jo jeg skulle skrive noe sånt som at jeg håper jeg har laget barn som sover til 12 på dagen, men jeg tror på forhånd at alt håp er ute...

Bortsett fra at barna kanskje sover til 6 og f eks sover fra 11 til 12(?)...og da sover de til 12 da! :tunge1:

Skrevet

Takk for oppskrifter Kipa :klem:

Tenkte jeg skulle ta bilde til julekort selv jeg

iløpet av de nærmeste dagene..

Kan tenke det var koselig med besøk fra

Magnhild ja :Nikke:

Håper å treffe dere begge - someday :wink:

:kyss:

Skrevet

Gulrot muffins ? Mhmm...

De var supergode!

Kunne spist opp alle... :roll:

Takk for koselig treff i dag Kipa!

Det var kjempekoselig, men litt for kort spør du meg. Men slik er det når tiden er knapp og turen hjem er lang. er nettopp kommet hjem... :roll: Er trøtt og sliten nå!

Må bare skryte litt:

-mannen snakket om kjøkkenet ditt nesten hele veien hjem... Det var bare så utrolig lekkert!! *drømme*

-jeg drømte om nydelig kledning på huset, og lekker tapet på veggene i stuen. Og farge på huset og alt!

-og ikke minst så tenkte jeg masse på dere alle sammen. Lukas var utrolig søt og det var du også! Og Ludde! :hjerte: Endelig har jeg truffet dere!!

Så mange :klem: fra oss alle!!

håper båten faller i smak!

Den var kjempetøff, lurer på om Erik skal få en slik en også!! Selv om bussen er kjempestilig den også.

Erik og mannen hilser masse!!! :vinke:

Skrevet

...nok en snikleser står frem...

Jeg begynte å lese graviditetsdagboka di da jeg fant ut at vi hadde termin på samme dag. Jeg fødte mitt lille gull dagen før Lukas ble født. Nå er jeg stadig innom dagboka di for å følge med på det du skriver om Lukas. Jeg har jo ei lita tulle som er akkurat like gammel, og da er det ekstra artig å lese om det Lukas bedriver. Det virker som om dere koser dere, og det gjør vi også.

Klem fra Heline og lille gull

Skrevet

Dum kjøretime i dag... :roll: en måned siden sist, og surra og rota noe inmari! :evil: Men etter litt gikk det da bedre. Lukas sov i baksete :hjerte:

Jeg skal bare avkrefte ryktet om at alle mamma'r står tidlig opp...dt gjelder ikke her altså. Må ha vekker på jeg for å komme opp til både 7, 8, 9 og 10... :oops: i dag måtte vi opp tidlig, sju ringte klokka..stønn...jeg var sååå trøtt, Lukas jodla..han har begynt å nesten synge litt..synes nesten jeg kjenner igjen en melodi også :hjerter: I går våkna han med klare og tydelige LA LA LA :rosasmil: Søtingen!!!

Jeg synes også besøket vips var over liksom, merleig at man kan prate så mye med noen en aldri har møtt...me super koselig!!

I dag har jeg også hatt så koselig besøk, N og lille AM på 8 mnd. Vi har spist lunsj mens barna har lekt på gulvet og de har virkelig lekt også. Moro å se på dem!! :hjerter:

Nå sover vennen min, og han gjør nok det en stund. Jeg kan bare sitte her og sløve, har fått bilder i dag i posten og HM katalog. JEJ! :-D

M kommer til middag skal lage en pai med kjøttdeig og masse annet digg. Mmm :sikle:

På fredag skal vi til barnehagen, moro. Det er fellespause og så er vi bedt på lunsj på "min" avdeling. I morgen er det babysang så torsdag får vi være hjemme og lade batteriene. Men så moro dt er å ha det sosialt!! :Nikke:

Har du dagbok da Heline..hadde vært kos å lese om din lille venn også. Koselig med snikleser. Velkommen tilbake :wink:

Skrevet
Lukas jodla..han har begynt å nesten synge litt..synes nesten jeg kjenner igjen en melodi også :hjerter: I går våkna han med klare og tydelige LA LA LA :rosasmil: Søtingen!!!

:hjerte::grinele::hjerte:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...