Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

:klappe: for kjøretime..

Det er skummelt det, men O'hoi så fint det går..

Har fortsatt ikke sett bilder av blondie ??

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei! Så var det den diskusjonen om å må si i fra

at man ønsker å bli tatt bilde av da :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser vesle tøffingen :hjerter:

Tiden går jo så fort! Syns ikke det er lenge siden vi ventet spent på når Lukas skulle komme jeg. Maste og maste, men han ville ikke komme. Og nå er han fem måneder og stor knert.. Artig! :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vil jeg ikke ha flere bløtekaker i trynet... :sur:

Er det du som er klovnen??

Jeg skrev det bare for å muntre deg opp...og så manglet jeg smiley av klovn som fikk bløtkake i trynet! Ikke meningen å ergre en stakkers blondine...

Hva er Burberry bukse? :sjenert:

Ha en fin onsdag! Skip o'hoi, Lukas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fniiis, jeg som furta over alle bløtekakene.. :oops:

Burberry er et klesmerke, et dyrt et...men kan hende det skrives annerledes.. :roll:

Var på IKEA i går vi!!

- all tre, og det var det jammen meg mange gravide... :o Så da tenkte jeg, hmm, kan det være Havsulen eller Hanni eller eller.... :ler:

Jeg digger IKEA, ikke Lukas...ikke mannen. De satt på kafé. Jeg duuura rundt, eller fyker som jeg liker å si, jeg fyker rundt og putter oppi alt jeg vil ha, moro!!!

Det ble litt av hvert;

kontorstol

kleshengere

lukas- kleshengere

smekker, grønne med froskeansikt..

grisematte til Lukas

underlegg til gryter ol

huske til Lukas

kopper til Lukas

grøtskåler til Lukas

ostehøvel- de er jo alltid i oppvaskmaskinen.. :klø:

rullgardin

nattlys

oppbevaringsboxer

hjørnehylle til dusjen

en liten knitredrage til Lukas

hmm, sikkert noe mer.

Føyk bort til Babyshop også og fikk kjøpe en sånn stol til å sette fast i bordet til Lukas og en badebalje- vokser snart ut av vaskekummen på vaskerommet.. :wink:

:tommelsmil:

Ludde er hjemme, lukas sover og snart skal vi ut på tur...må forte meg å dusje da så jeg er klar når han våkner...

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man barne-kleshengere på Ikea? :hjerter:

*dån*

Så mannen var ikke på PP altså (pappa-parkering)? :ler2: Jeg har nettopp lest om det, og synes det er et kjempefint tiltak! Bilde av en mann og en P...

Der viser de sport på tv, og man kan lese aviser :Nikke:

Så får damene gå i fred, for å finne mest mulig (bra salgstriks!?), og så tar pappaene over når mammaene kommer til kassen :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA är härligt.

Mannen gillar att gå på IKEA - om det inte är för mycket folk och om jag inte ska titta på "allt". Malvin gillar också IKEA - särskilt i bärsele - det finns många spännande saker att försöka nå och att titta på.

Vid "vårt" IKEA finns en bra make-parkering. Det finns både sportex och micro bildelar i samma hus :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på IKEA da...Her var det mamma'n som åpnet lommeboka. For en gang skyld.. :wink:

De er så søte de små kleshengerne, og vi måtte jo bare ha det. Tenk når Lukas' små- venner kommer på besøk, og ikke minst når dressen og skjorten han skal henges opp.. :hjerte:

Han sover enda...jeg og ludde venter og venter..men det ble litt sent i går, stakkar er vel sliten..av IKEA og mormor.. :ler:

Har egentlig fått en så fin rutine på alt, er så fornøyd med det, tror det er bra for Lukas også!!

Han våkner mellom 7 og 8, da får han frokost- 210 ml mme, så koser vi oss etter det. Litt sammen og litt hver for oss. Jeg får spist frokost, og han leker i lekgrinden sin.

Bare 1,5- 2 timer etter han har stått opp er det lurt og legge han i vuggen- da sovner han nesten med engang, men går det for lenge blir det ikke så greit... mens han sover dusjer jeg og sitter blant annet her.. :sjarmor: Det varierer litt om han tar en kort eller lang dubb med engang, men i hvertfall rundt 11- 12 får han grøt og vann og det måltidet avsluttes med litt dessert- fersken puré, som visst smaker nam :D Så er det mat igjen i 16-tiden, 210 ml mme og kvelds ved 19.30- 20.00 samme mengde. Han får på pysjen før det vi koser og tuller på stellebordet og annenhver dag/ kveld bader han. Etter kveldsmaten er det inn på soverommet, nuss på kinnet og et god natt Lukas og så ligger han og prater med elefant evt. turner til han sovner etter ca 20 minutter. Sover søtt til neste dag!

For et drømmebarn vi har fått!!! :hjerter2:

MEN jeg er veldig opptatt av at vi må også være fleksible, om noe annet skjer gjør det ingenting om vi bytter litt på rytmen eller feks kutter ut grøten en dag , kanskje legger seg litt senere...Man kan ikke være så firkanta. Vi har venner som ikke vil dra bort på kvelden fordi dem har barn...blir litt oppgitt da. Så sant man har faste rutiner og bruker de som regel, kan man faktisk bryte dem til fordel for noe annet en sjelden gang.

- mener jeg...

Man må jo leve.... :wink:

Og innimellom koser vi, skifter vi bleie, tuller vi og så får han litt tid for seg selv. Og så går vi en god tur hver dag, enten i vogn eler babybjørn eller begge deler.

Jeg er også opptatt av at vi skal være sammen med andre som har barn, og det får vi fint til synes jeg. Har jo tre venninner med barn i samme alder..og vi prøver og møtes i blant. Viktig å sosialiseres tidlig, og viktig for meg å møte andre mamma'r.

Vi prøver å besøke jobben iblant også, viktig for at jeg skal opprettholde kontakten og at barna skal huske meg, og dessuten er det jo nå Lukas fremtidige..barnehage! Om ikke lenge...

Også må vi være sammen med Lukas sin mormor, bestefar etc...knytte bånd..

Flere dager i uken mailer jeg nye bilder til farmor og farfar og gudfar i Sverige, og gudmor ( her i byen)- slik at de får fulgt med på utviklingen. Skulle bare ønske de var like flinke til å komme... :roll:

Lukas din pappa får være mest sammen med han når han er hjemme og har mulighet, det er jo vårt barn!! Sett meg lei på de som mener mamma'n er mest viktig... :roll:

Også må vi ha litt familiekos også, bare vi 4 :hjerter:

:hjerter:

Nå er Ludde litt utålmodig hører jeg, tusler fram og tilbake...det ble nok den lange dubben dette.... :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på IKEA i går vi!!

- all tre, og det var det jammen meg mange gravide... :o Så da tenkte jeg, hmm, kan det være Havsulen eller Hanni eller eller....

Hehe, skal ikke se bort i fra at det var meg. Særlig hvis du så en som så forvirret og beslutningsvegrende ut. :tunge1:

Er sterkt og ubetinget tilhenger av din teori om at man godt kan bryte rutiner av og til!

Og synes deres dager høres gode ut.

Gratulerer som kjøredebutant, det kommer til å bli så deilig når du kan kjøre selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på den nye kontorstolen, *her kan man sitte lenge ja... * :Nikke:

Nå har vi en baby- huske i gangen, gleder meg til å prøve Lukas i den i morgen. Vi var hos lille S på fredag, han hadde en slik og Lukas kan sitte med støtte. Jeg vet at han ikke skal sitte så lenge nå så tidlig altså! Men prøve... :wink:

Har stabla ved i dag også...var jo og henta det i helgen, jeg koser meg når jeg stabler og bærer..det er liksom litt terapi. Ikke at jeg trenger det om dagen, men for det første er det godt å gjøre noe fysisk og så trenger man ikke konse så veldig..bare la tankene flyte. Og gjett om de gjør... :ler2:

Det ble tilslutt tur på oss. Jeg med Lukas i baby- bjørnen og Ludde i bånd ut på tur...

Også har jeg og Lukas vært i byen, bytta en shorts og kjøpt mat.

Lukas sover søtt...men det nye er å snu seg på magen og ligge å sprelle helt villmann...og så sovne midt i alt :sove:

Vi er så dårlige på å feire St. hans..men litt vin skal vi da får kost oss med, nå som vi begge har gjort en hel del fornuftige ting både inne og ute...

Vin og litt sex hadde ikke gjort noe :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den døgnrytmen hørtes ut som Erik...

Ja til snille barn som sovner fort om kvelden!!

:vinke:

Ha en fin kveld da... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det sovevær. Så etter litt mat kl 7 gikk jeg, Lukas og Ludde og la oss igjen..., mens mannen stakkar måtte på jobb.. :roll: Stod opp igjen 10 og bare sløver...Lukas ligger ute i vogna og sover, jeg og ludde venter på oppholdsvær for da skal vi gå tur.

har ingen store planer i dag. Skal rydde litt i klesskapet, men det er ikke så store jobben, et par hyller som er litt kaotiske..Og så skal jeg rydde litt i de 5 oppbevaringsboksene våre. To er mine, en er kun for kort jeg får av barn på jobben, en er Lukas sin- full med dåps og velkommen til verden- kort og en er mannen sin. Den siste er sånn felles boks.

Huset er ferdig rufsa pga to besøk denne uken...

Tja...blir litt tid her har jeg på følelsen av... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Camelia

Kos deg videre med sommeren, Kipa! Så får vi håpe på litt virkelig sommer snart... :-?

Men du, de kleshengerne på Ikea, var de av tre? I såfall har de fått dem inn igjen, det har nemlig vært utsolgt og jeg har ventet i UKESVIS på de hengerne! Eller var det de fargerike i plast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kleshengerene må jo bare være spesiellt søte eller ?

Har haugevis fra H&M jeg..

Når jeg kjøper klær ber jeg dem kleshengeren være på..

Håper dagen har vært strålende :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er søte, Jinx- mini kleshengere i tre. Men fra før av har Lukas en bamse - knagg i riktig høyde :hjerte: ...der henger jakke og caps' :hjerte:

- er til å smelte av det også...

- kan man være forelska i eget barn tro....herregud så glad jeg er i han. har sittet og sett på han før han sovnet. Ligger og kose- snakker med elefanten, drar den i halen, snur den opp ned og lager disse knirkelydene sine. Og så midt oppi alt- :sove:

:hjerte:

I morgen skal jammen meg mamma'n feste..igjen..Det er sommerfest på jobben. de hadde glemt å ringe meg, kom på det i dag og jeg sa jo såklart ja. var jo så gøy sist gang..Må en tur på polet i morgen da, ha med en vin og noe annet litt mer moro som kan deles på fler... :sjarmor:

Og da blir det pappa som får en kosekveld, det er godt for han det. Godt for begge! :Nikke:

Når vi er i Danmark har vi 2- års bryllups dag, mamma sa i dag at den dagen skal hun spandere middag på en fin restaurant, og Lukas han blir hos henne.. :wink:Noen som har skjønt at vi trenger å få litt fart på romantikken igjen...

Gleder meg så til ferien, Skagen er jo bare helt nydelig sted.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er heldig, har det så bra!! Nesten så jeg ikke bør skrive så mye om det kanskje.. :oops:

Dropper sommerfest i kveld. Er så forkjøla eller allergisk, vet ikke helt. Men det er jo regn ute så allergien må komme fra noe inne...hmm. I går da vi hadde lagt osss snørte halsen seg sammen og øyenene bare renner. Nøys 17 ganger etter hverandre i går da jeg satt her. Et under at Lukas ikke våkna... :ler:

Har det ikke så ille altså, men gidder ikke dra på fest for å sitte å snyte meg, snørre og tørke øynene..

Lurer på om det kan være blomsten jeg fikk av lunsj - gjestene mine på tirsdag. Den er jo helt nydelig da. Sånn bundet opp i krans, mørke grønne og tykke blader og hvite lange blomster- hva heter den tro?? :klø:

Lukas sover igjen han, bare la han i sengen for å se...og det tok 5 minutter det...Men det kan nok stemme. Han våkna jo rundt halv sju, men så stod vi opp sju og har sett litt på barne- tv..etter maten hans.

- lille venn :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...