Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg er heldig' date=' har det så bra!! Nesten så jeg ikke bør skrive så mye om det kanskje.. [/quote']

Det er klart du skal skrive om det.

Er jo så godt å lese :hjerte:

Å godt å vite at du er lykkelig!!

Er kjempe glad i deg Kipa :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i dag i det idylliske hjem... :wink: har vi spist en deilig frokost sammen. Lukas har sovet akkuat passe. Jeg, Ludde og Lukas har gått tur og nå står en kake i ovnen. :sjarmor:

- mannen er ute og snekrer på huset. det er vel akkurat slik det skal være.... :tunge1:

Jeg og Lukas venter på at kaken skal bli ferdig, da skal vi gå til den butikken med de fine tingene like borti her. Kjøpe bursdagsgave til N og L. L er Lukas' gudmor så han har kjøpt en liten mini ildtopp og matchende " veske- potte" Vi skal kjøpe vesker til dem begge, sånne fine sommervesker i bast eller hva det nå er...

I kveld- FOTBALL! :redd:

- håper Sverige klarer seg, for da blir mannen så glad :) Dessuten hadde det vært moro!

Lukas leser isbil- brosjyren på sengen... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ska visst skriva om hur bra ni har det. Det sprider glädje och lycka - och väcker längtan om eget hus hos vissa...

2 års bröllopsdag, en halvårsgammal baby och middag på restaurang - ungefär så ser våra planer också ut för sommaren... :Nikke:

Vi kommer visserligen att vara hemma på bröllopsdagen men ska nog se till att få barnepass i Norge av bestemor och bestefar så vi kan få till en romantisk middag.

Det är lätt att bara vara trött förälder nu för tiden och inte så mycket "sexy hot chick" eller passionerat par. Fast uppmärksamheten, kärleken, glädjen och energin går ju till ett underbart barn.

:hjerter:

Heja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forkjølelsen eller hva det nå er forvinner snart da...

Kaken din hørtes jo deilig ut.. Jeg har ikke laget min pai enda jeg.. Sløøøøøøøvv dag. Egentlig litt greit det og ;)

Oppskriften til jordbærpaien er lagt ut i min dagbok, men jeg garanterer ikke for smaken.. Referat følger når kaken er lagd og spist :)

God lørdag, Kipa :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas ble stuptrøtt ved sju- tiden, så halv åtte lå han i sin egen seng, mett og ren og sovende søtt..

:hjerte:

Mannen har lagd pizza, og jeg har lagd kake. Alt skal nytes foran tv'n for å se på fotball- kamp.

- noen glass vin også... :sjenert:

GOD kveld, jenter!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kipa.

Stikker innom dagboken din med en liten :blomst_opp: , og ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld :)

Er det din baby på avataren, i så fall er han nydelig :hjerter:

:heiajente: fra Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny leser..koselig. takk for hilsen fra alle som har vært innom! :klem: Om du vil se flere bilder av Lukas er det i mitt album, Betty, og ja det er mitt barn..*STOLT*

Det er nok allergi som plager meg. Blomsten er ute av huset nå..stakkar, den som var så fiin og sikkert dyr. Nå ja, jeg nyser ikke like mye i hvertfall..dvs null orgasmer på meg.. :tunge1:

Men nå regner det jo ikke og da er det vår alles venn gresset som er ute for å plage Kipa litt..fint at gresset rundt huset vokser altså, men må det klø så fælt overalt da...Æh, jeg overlever jo, og derfor så skal jeg bare nyyte at solen endelig har kommet tilbake!! :velkommen::kul:

Og Sverige røyk ut i går... :roll: jeg sovna jeg før første omgang var over...så mannen fik sitte å banne i fred.. :sjarmor: Vi spiste pizza og drakk brus, jeg i hvertfall han tok vel en øl..liker ikke øl jeg- og det er litt kjedelig om sommeren, men det er jo så mange gode viner da... :Nikke: Ingen vin i går, ingen kake..bare sløøøv..

Vi har hatt naboer på kaffe og kake, kaka ble knallgod den! Og vi 4 + 2 barn spiste opp hele, kun ett stykke igjen. Jeg tolker det som en suksess! :wink:

Lukas sover ute i vogna si,. Vi skal i bursdag til hans gudmor kl seks, en liten tur bare for å levere gaven og si hei..

I morgen er det en ny kjøretime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt med allergi, det är ju synd att sånt kommer på våren och sommaren när det är som härligast att vara ute.

Jag antar att grannarna du hade på fika inte var DE grannarna med överklagandet? Eller? Vad har hänt med dem föresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, oppskrift skal bli. Men ikke nå........senere i dag, er så trøtt. Ludde og Lukas har av en eller annen grunn vært så urolige i natt..Lukas våkna 4 og ludde halv fem og sånn var det fram til klokka ringte 6..stod jeg opp neida. Krekte meg ut av senga 7, men mannen var snill og tok seg av Lukas så jeg fikk tatt meg av meg selv..tar litt tid det..og begge deler var umulig i dag..

Hatt kjøretime, gikk så bra..snart liker jeg det ..litt...

Ut i solen for å sove...Luka sover i vogna si ute..må passe på. For vips... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rakk ikke å sove, den gutten er full av energi i dag, hadde bare mamma'n hatt halvparten... :ler:

Ligger nå under babygym'men og er i full aktivitet, både motorisk og " språklig"... Kan ikke bli sur når han er så glad...!! :hjerter2:

Kake med sommerens bær:

150 g sukker

150 g smør

3 egg

1,5 dl juice

225 g mel

1,5 ts bakepulver

300 g bær

Rør smør og sukker hvitt og luftig, rør i ett og ett egg av gangen. Sikt mel blandet med bakepulver og ta i juicen. Fordel bær oppå.

( jeg brukte en pose med bjørnebær fra frysedisken og så pyntet jeg med jordbær når kaka var ferdig, for bjørnebærene synker jo nedi..)

170 ´i 45- 50 minutter

Ikke så mye fixfaxeri med denne, men den ble jo god! :sikle:

Venter på mannen så jeg kan ta en liten hvil..en time til... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN kakan ska jag baka i sommar!

Yummi...

Jag har faktiskt letat efter ett sånt recept! Det finns gott om både rips och solbär i sommarhuset som jag bara "måste" göra nåt med.

Serveras med vaniljsås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vaniljesaus tror jeg blir veldig godt til, eller vanilje is..eller krem..vi hadde den "bar"- godt det også!

Nå har jeg plassert lille elleville oppi lekegrinden, han hyler av fryd over en lekeskilpadde og en liten bok :hjerte:

For nå skal mamma'n støvsuge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg tid og ork til noe annet enn å skrive i min egen dagbok, så da kommer jeg til deg da vettu, Kipamor :klem:

Det er faktisk når det regner at mange allergikere opplever det verst. Ved sol og vind er det mest pollenspredning, det er så. Men det er når det regner at alt slås til jorda. Du har vel sett søledammer fulla av gult pollen? På solskinnsdager er de gule pollenkornene ute og flyr høyt der oppe (stakkars de allergiske fuglene.. :ler: ) og man legger ikke så mye merke til dem, men på regndager er det størst konsetrasjon i den høyden vi mennesker ferdes. Og det er jo ikke sånn at allergikere nyser bare de ser på bjørka :wink:

Har vært allergiker i mange år og hadde det definitivt verst på regndager. Nå har allergien holdt seg borte i noen år. Klør litt i nesa innimellom, samt litt snue. Ikke noe jeg ikke kan takle. Men øyekløingen og nyseanfallene har holdt seg unna. 'Utslettet' også (jeg har pleid å få slike 'kløkuler' inni hendene. Av og til bare en og to, men innimellom har det vært titallsvis). Det gjenstår enda å se om det er bylivet som har tatt kverken på allergien (at den slår til for fullt i landlige strøk) eller om den er borte for godt. Jeg håper på det siste :D

Ble langt om allergier her nå.. :ler:

Med ønske om en flott sommer! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...