Gå til innhold

blir deprimert, får ikke noe sommerjobb


hermoine

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å søke i februar.

Gikk forskjellige steder og leverte åpne søknader.

Ringte noen av stedene etterhvert og lurte på hvordan det gikk og slo av en liten prat.

Stakk også innom noen steder og lurte på hvordan det gikk.

Har nok arbeidserfaring, og gode referanser.

LIKEVEL SKJER DET IKKE EN DRITT!!!

HVA skal til?

Hvor kan jeg søke sommerjobb nå?

Jeg blir seriøst deprimert. Har ikke råd til dette heller, har husleie jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pluss at noen steder sier at de skal ringe meg tilbake. Men det skjer aldri. Jeg er så dritt lei.

Noen som vet om en ledig sommerjobb en plass? Jeg telter gjerne... Jeg må ha penger i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring rundt til alle sykehjem og omsorgssenter i området der du bor. De trenger alltid folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring rundt til alle sykehjem og omsorgssenter i området der du bor. De trenger alltid folk.

ikke her. har seriøst søkt overalt!

Er det dumt om jeg søker sommerjobb i en annen by enn der jeg bor? Og sover på sofaen hos en venn eller noe.

En ulempe er at jeg nå får besøk i 2 uker av kjæresten min, og jeg kan ikke bare reise bort da siden han har retur-billett.

Men syns folk det er rart om jeg søker i en helt annen by når jeg kommer fra en annen by og studerer i en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke si hvor jeg bor her på forumet, men hvor vet du om evt ledige jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke her. har seriøst søkt overalt!

Er det dumt om jeg søker sommerjobb i en annen by enn der jeg bor? Og sover på sofaen hos en venn eller noe.

En ulempe er at jeg nå får besøk i 2 uker av kjæresten min, og jeg kan ikke bare reise bort da siden han har retur-billett.

Men syns folk det er rart om jeg søker i en helt annen by når jeg kommer fra en annen by og studerer i en annen?

Det er jo en løsning på problemet ditt da, du må jo gjøre det du kan for å få inntekt i sommer.

Skjønner at du er frustrert, det er ikke enkelt å være jobbsøker. Dessverre har nok de fleste arbeidsgivere ordnet seg med sommervikarer, men sykehjem er vel en av de som har behov for folk.

Og ikke ha forventninger til at folk skal gi tilbakemelding og gi beskjed om at du har fått jobben eller ikke, så slipper du å bli skuffet. Utfra min erfaring er det bare noen få som har gitt beskjed om hvordan det har gått, men det viktigste da er å vise interesse, purre litt på et svar.

Kjempebra at du følger opp søknadene dine, det er viktig.

Bare ikke gi opp, plutselig står sommerjobben der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke si hvor jeg bor her på forumet, men hvor vet du om evt ledige jobber?

Søk på nav.no, på ledige stillinger på ditt område. Mye legges ut der. Ellers er finn.no helt grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å søke i en anna by om du kan! Har gjort det selv, ikke at det hjalp noe da. Utrolig vanskelig å få noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en løsning på problemet ditt da, du må jo gjøre det du kan for å få inntekt i sommer.

Skjønner at du er frustrert, det er ikke enkelt å være jobbsøker. Dessverre har nok de fleste arbeidsgivere ordnet seg med sommervikarer, men sykehjem er vel en av de som har behov for folk.

Og ikke ha forventninger til at folk skal gi tilbakemelding og gi beskjed om at du har fått jobben eller ikke, så slipper du å bli skuffet. Utfra min erfaring er det bare noen få som har gitt beskjed om hvordan det har gått, men det viktigste da er å vise interesse, purre litt på et svar.

Kjempebra at du følger opp søknadene dine, det er viktig.

Bare ikke gi opp, plutselig står sommerjobben der.

det er vel for sent å søke sommerjobber nå? ingen steder vil ha meg... har søkt på det meste... bortsett fra bik bok og vero moda og sånt, der er det jo gjerne 1000 søkere hver sommer, så de jobbene får jeg aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel for sent å søke sommerjobber nå? ingen steder vil ha meg... har søkt på det meste... bortsett fra bik bok og vero moda og sånt, der er det jo gjerne 1000 søkere hver sommer, så de jobbene får jeg aldri.

Det er ikke for sent før du har begge bena i grava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på nav.no, på ledige stillinger på ditt område. Mye legges ut der. Ellers er finn.no helt grei :)

JEG HAR PRØVD ALT!!

finn.no, nav.no, rubrikk.no, google.no. jeg har tråla internett, jeg har mast på venner, jeg har mast på steder jeg har søkt.

Skjønner ikke hvordan folk kan forvente seg at jeg skal klare meg uten jobb. Jeg må vel ta opp forbrukslån om det fortsetter sånn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde hjulpet veldig om du hadde sagt hvor du bodde, selv om jeg skjønner at det er privat. Jeg kunne tipset om noen gode jobber i Kristiansand for et par ukers tid siden hadde jeg visst at du bodde i sør, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten bare fått én sommer-/jule-/deltidsjobb via Finn, resten er via bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd på hoteller osv? Mange steder trenger de stuepiker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd overalt ja.

men hva gjør man, som student, når man er tom for penger i ferien?

Jeg er klar over at jeg kunne spart, men jeg har aldri hatt noen problemer med å få sommerjobb før, så det kom som et sjokk for meg at jeg ikke får noen ting i år.

Foreldrene mine har sagt at de kan låne bort litt penger til meg, men ikke mer enn til husleien. Og jeg vet at det "ikke er en menneskrett" å dra på tur og kose seg i ferien, men jeg blir seriøst deprimert av å vite at alle vennene mine drar ut og koser seg i sommer. Jeg er bedt på hyttetur og bryllup blant annet, men jeg får jo ikke råd til noe reise eller noe god mat og drikke å kose meg med... Vet også at jeg nok fint kan finne på noe gøy uten å bruke penger, men jeg kan ikke forvente at vennene mine blir med på det hver gang. Og det gnager uansett. At alle andre kan ha det gøy, men ikke jeg.

I tillegg til at jeg syntes det er utrolig gøy å ha noe å holde på med i ferien, altså jobbe. Men nå må jeg bare dasse rundt hver dag, hjemme.

Bare gleder meg til skolen begynner igjen.

Vil ikke være lei meg på grunn av dette. Jeg vet folk har det verre. Men det er så urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Student eller skoleelev? Høres mest ut som det siste, med den sutrete innstillinga der :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Student eller skoleelev? Høres mest ut som det siste, med den sutrete innstillinga der :filer:

student.

Ja jeg er ekstremt sutrete. Mener du heller at jeg skal være glad fordi jeg ikke får noe sommerjobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det som deg TS. Har søkt jobber siden januar. Fikk et jobbtilbud for et par uker siden som jeg takket ja til, men tilbudet ble trukket tilbake to dager etter. Så pr. nå er jeg uten sommerjobb. Søker på alt som er ledig, og har levert en drøss med generelle søknader. Så håper på noe napp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisbud da? Hvis du får en morgenrunde, kan du tjene greit på det. Er kjipt å måtte stå opp midt på natten hver dag, men du tjener i hvert fall penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...