Gå til innhold

Hvilket navn passer bak 'Elias'?


Gjest Elyssa

Anbefalte innlegg

Vil bare si at navn nr.2 kommer til Å være 'til pynt'. Vi kommer ikke til å bruke begge navnene i en hverdagslig setting.

Hva synes dere om Elias Nathaniel?

jeg liker ikke nathaniel til vanlig. men jeg synes faktisk Elias Nathaniel er kjempe fint!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper barnet bare får ett etternavn, og ikke to, dersom dere går for to fornavn (selv om det ene bare er til "pynt").

Og ellers synes jeg Elias passer best som navn nr. to: Didrik Elias, Even Elias, Markus Elias osv (for å bruke noen av forslagene du allerede har fått (bare omvendt). Selv om Elias blir navn nr. to kan dere jo bruke det som hovednavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias Andrè

Elias Sebastian

Elias Nikolaj

Elias Christoffer

Elias Renèe (Er ikke det brukt som guttenavn også?? Ler hvis det er noe jeg innbiller meg og det kun brukes som jentenavn. Synes liksom det passet sammen :sjenert: ..)

Hmm kommer ikke på noe mer, var litt vanskelig.. :)

Trur det er sånn at René er eit gutenamn, og Renée (med to e'ar) er jentenamn.

Viss fornamn nummer to berre skal vera til "pynt" synest eg ikkje det treng å vera så lett å uttale som om viss ein skulle brukt begge. Med eit "til pynt"-namn nummer to, synest eg godt ein kan ha ein litt tyngre kombinasjon, og gjerne eit familienamn/oppkalling. Har du nokre tradisjonsnamn i familien?

Ville for all del unngått Elias André, Elias Leander o.l. Ville heller valt eit meir tradisjonelt og "sterkt" namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke Elias var noe fint som første navn, hvis dere absolutt må ha dobbelt navn, ville jeg helt klart valgt det som navn nr 2.

(nå heter min egen sønn bare Elias, og det kan hende at det er derfor jeg ikke syns det passer sammen med andre navn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes Elias står best alene. Elias Leander var det eneste navnet her inne så langt, som jeg synes klang nogenlunde bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias Aleksander

Elias Kristoffer

Elias Sebastian

Elias Nikolai

Elias Olander

Elias Oliver (altså Oliiiiver)

Elias Matheo

Elias André

Elias Emil (altså Emiiiil)

Elias Emilian

Elias Johan

Elias Olaves

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...