Gå til innhold

Hvilket navn passer bak 'Elias'?


Gjest Elyssa

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa

Noen ideer til mellomnavn til Elias?

Far er dansk, mor er norsk. Vi har et veldig nordisk etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passer aller best med et etternavn.

Ellers syns jeg det passer bedre med et veldig kort navn før Elias, f.eks. Jo Elias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer aller best med et etternavn.

Ellers syns jeg det passer bedre med et veldig kort navn før Elias, f.eks. Jo Elias.

Tenkte det samme! Synes både Elias August, Elias Alexander osv (ikke vondt ment :) ) blir veldig tungt. Jeg misforsto spørsmålet når jeg trykket meg inn på tråden, og trodde Elias skulle være mellomnavn, og det første som da kom i hodet mitt var "Jon Elias".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blix!

(sorry, klarte ikke å la være).

Jeg skjønner ikke hvorfor man trenger et navn nr 2 når man selv ikke vet hvilket navn det skal være. Da ville jeg heller gått for bare Elias!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Vi ønsker et mellomnavn fordi det er tradisjon i familien og fordi vi synes det er pent :)

Mellomnavn er litt stas, synes vi da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det viktigste er å ha med "elias" og å ha et mellomnavn, ville jeg hatt et annet navn først.

F.eks. Ole Elias eller Jon Elias. De fleste opplever det naturlig at mellomnavnet har flere stavelser enn det første navnet. Dermed blir det tungt å ha Elias først. (ja, det finnes unntak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke mellomnavn, men andre fornavn. *pirke, pirke* ;)

Jeg synes Johan gjør seg godt bak Elias.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias Elander

Elias Leander

Litt vanskelig navn å et navn etter, men det lar seg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er tradisjon med mellomnavn i familien, hadde det jo vært innmari kult å la fornavn nr 2 være en oppkalling (eller hva det nå heter) etter et familiemedlem. Dette forutsetter jo at det finnes et navn som dere selv synes passer med Elias (for øvrig et veldig søtt navn :rodmer: ), men det er bare et forslag fra min side.

Jeg er selv oppkalt etter min farfar (første fornavn) og morfars mor (andre fornavn). Selv om jeg til tider har vært flau over å ha to fornavn (og det å bli kalt opp etter noen 'a gitt!), er jeg i dag veldig glad for at jeg har to navn som fungerer som et slags bindeledd mellom min mors og fars slekt. Føler at jeg "bringer tradisjonen videre", eller hva jeg skal si (corny men sant(. Men nå er jo jeg over gjennomsnittet interessert i historie også da, hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elias Andrè

Elias Sebastian

Elias Nikolaj

Elias Christoffer

Elias Renèe (Er ikke det brukt som guttenavn også?? Ler hvis det er noe jeg innbiller meg og det kun brukes som jentenavn. Synes liksom det passet sammen :sjenert: ..)

Hmm kommer ikke på noe mer, var litt vanskelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Elias Sebastian.

Elias Arvid.

Elias Eirik.

Elias Jørgen.

Elias Markus.

Elias Kevin.

Elias Ludvik.

Elias Adrian.

Elias Viktor.

Elias Oliver.

Elias Valentin.

Elias Herman.

Elias Olav.

Elias Leonard.

Liksten er lang, si i fra hvis du trenger flere forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme! Synes både Elias August, Elias Alexander osv (ikke vondt ment :) ) blir veldig tungt. Jeg misforsto spørsmålet når jeg trykket meg inn på tråden, og trodde Elias skulle være mellomnavn, og det første som da kom i hodet mitt var "Jon Elias".

jeg liker bedre elias først synes Jon elias blir så rart å harry på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elyssa

Vil bare si at navn nr.2 kommer til Å være 'til pynt'. Vi kommer ikke til å bruke begge navnene i en hverdagslig setting.

Hva synes dere om Elias Nathaniel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias Tristan

Elias Corneli

Elias Christian

Elias Alexander

Elias Fabian

Elias Tobias

Elias Bjartmar

Elias Even

Elias Oscar

Elias Lukas

Elias Birk

Elias Ask

Elias Casper

Elias Didrik

Elias Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er glad i smør på flesk, så fungerer vel Elias Nathaniel også, men det blir jo et helt håpløst navn med sju stavelser til sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Om du er glad i smør på flesk, så fungerer vel Elias Nathaniel også, men det blir jo et helt håpløst navn med sju stavelser til sammen.

Mitt navn har 7 stavelser ;)

Men jeg bruker jo ikke begge navnene til hverdags.

Det er også bare 'til pynt', men jeg er veldig glad i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...