Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Så at den tråden som liknet mest på denne er "ned 5 kg innen jul" og det er jo en stund siden.

Fant da ut at jeg kan forsøke å starte en ny som heter Ned 5 kg innen august.

Vet ikke om det kanskje er mye på kort tid, men da har vi uansett noe å gå ut i fra.

Jeg vet ikke hvor mange av disse trådene jeg har vært med i, men jeg blir alltid stående igjen å veie det samme.

Problemet mitt er at jeg setter meg mål om å trene tre dager i uken og spise mindre og sunnere.

Når ukene er over er det ofte jeg ikke har fått trent mer enn 1-2 dager den uka og har egentlig spist det jeg har hatt lyst på.

Det har ikke ført til vektoppgang, men vekten står bom stille.

Tenkte det kanskje er en god motivasjon i seg selv å starte en ny tråd så da prøver jeg det :-)

Jeg er 34 år, 1,63 og veier 58 kg.

Hovedmålet mitt er å gå ned til 52 kg som jeg veide før jeg fikk barn og samtidig få strammet opp kroppen skikkelig.

Mitt første delmål er å gå ned tre kg (til 55 kg) innen 28/6.

Det er dagen før jeg reiser på en to ukers sydentur og jeg vet jeg hadde følt meg mye bedre 3 kg lettere og litt strammere i fisken, vel viten om at dersom jeg holder det målet er jeg halvveis.

Vet ikke hvor vanskelig det er å gå ned 3 kg på ca 4 uker, men jeg skal i hvertfall prøve.

Håper vi kan motivere og hjelpe hverandre til å nå de målene vi har og at flere vil bli med i denne tråden.

Om du vil så skriv gjerne hvor gammel du er, hvor høy du er, hvor mye du veier og hvor mye du ønsker å gå ned.

LYKKE TIL !!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vert med i en slik tråd før, men kan godt hive meg med å prøve igjen! jeg er 22 år og veier 1.75 og vil ned til 65, er i dag 72.. målet mitt er å gå ned ca 4-5 kg til 4 juli, da skal jeg to uker til tyrkia. Trening har jeg pause fra da jeg ikke er i nærheten av treningssenteret hvor jeg trener i sommer, men jeg går en times tur hver dag, og har en jobb der jeg er i fysisk arbeid så trøster meg litt med det! prøver å spise sunt, men det er neimen ikke lett.. for tida blir det mye smoothies av grønnsaker, frukt og bær, da jeg ikke er så flink til å spise bare grønnsaker.

Til lunsj på jobb spiser jeg tre knekkebrød på med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy, og en nutrilettbar..:D

Skrevet

Hei :-)

Så bra at du vil være med i tråden min, får håpe flere vil være med oss etterhvert :-)

En times tur hver dag og fysisk arbeid høres jo veldig bra ut.

Mitt arbeid er ikke fysisk så jeg må ta det igjen på andre måter.

Min treningsplan er følgende (og nå MÅ jeg klare å holde den)

Tirsdag:

1 time Zumba

1 Time Stram opp

Torsdag:

1 time styrke

Søndag

1 time rask gange eller styrke

Kan ikke løpe/jogge pga prolaps i ryggen så da må jeg forsøke med på rask gange.

Har kjøpt meg helt nye joggesko til det formålet, men disse har blitt lite brukt......

Men fra og med i dag er jeg i gang igjen ;-)

Skrevet (endret)

Jeg er med!

Er 23 år, 1.70 høy og veier nå 71,5 (veier meg hver onsdag, så det skal bli spennende og se om det har skjedd noe i morgen!). Målet er å komme seg ned til 65 i første omgang :jepp:

Jeg prøver å trene 2-3 ganger i uka, og neste trening er i morgen med treningsbuddy.

Kunne ønske det ble varmere snart, det er så mye lettere å lage seg en salat eller spise en kurv med bær når sola steiker enn når det regner ute..

Endret av Hvitløk
Skrevet

Hei!

Kan jeg også få være med? :D Er 22 år, 1,68 høy og veier 62kg. Vil i utgangspunktet tilbake til trivselsvekten min som er 55kg, men er ikke så veldig opptatt av vekten, er mer opptatt av hvordan kroppen min ser ut! :) Og da må jeg først og fremst bli kvitt litt overflødig fett ;)

Skal prøve å trene minst 3 ganger i uken, kanskje til og med 4 nå i sommer :)

Skal bli mye, mye flinkere å lage sunnere mat, og spise mindre porsjoner..

Skrevet

Hei jenter :goodbye:

Greit om eg slenger meg med?

Er 169 høy og veier 94,1 kg :flau:

Har slitt med helsa en stund men føler meg ca klar til å fortsette med nedgangen.

Min motivasjon får bli å tørre å stille i sari når eg endelig får se mannen igjen om noen måneder forhåpentligvis, og da trenger eg ihvertfall å ha gått ned 10 kg til da.

Blir mye småturer i skog og mark og ellers spinning på treningssenter som får stå for aktivitet med meg.

Lykke til jenter! :hoppe:

Skrevet

Så gøy at flere vil bli med i denne tråden :-)

Jo fler vi er jo bedre kan vi motivere hverandre fremover mot målene våre.

Masse lykke til jenter :-)

Skrevet

Forrige onsdag: 71,5

I dag: 70,7

:danse:

Skrevet

Her har jeg veldig lyst til å være med! Startet på et lignende prosjekt for meg selv i helgen. Jeg er ganske fornøyd med kroppen, så vil begynne å trene for og komme i bedre fysisk form og stramme opp litt. Jeg er ca 165 cm høy.

Veide meg søndag morgen: 58.3

Treningen til nå:

Søndag: Gåtur på en time, avsluttet med ca 10 min løping

Mandag: Styrke i skogen. En time med forskjellige øvelser, brukte håndvekter

Tirsdag: Hvile, støøøøl! :fnise:

Onsdag: Spille badmington i 2 timer. Utrolig slitsomt, og gøy!

Er heldig å har en ekskjæreste som er treningsnarkoman, og som er med på treningene. Så blir nesten som en personlig trener. Så jeg får ferdig program og blir pushet veldig!

Prøver også å passe på kosthold, min største utfordring er å kutte ut brus som har gått bra til nå. Hva synes dere er verst å slutte med?

Skrevet

Prøver også å passe på kosthold, min største utfordring er å kutte ut brus som har gått bra til nå. Hva synes dere er verst å slutte med?

Sjokolade.. kunne ha levd på kun det. Måtte ha litt på søndag og litt i går, men nå skal jeg ikke spise det før på lørdag.

Hva slags brus drikker du? Du kan jo prøve å gå over på en sukkerfri variant når suget er som verst? Selv om de ikke smaker halvparten så godt som vanlig :gjeiper:

Skrevet

Sjokolade.. kunne ha levd på kun det. Måtte ha litt på søndag og litt i går, men nå skal jeg ikke spise det før på lørdag.

Hva slags brus drikker du? Du kan jo prøve å gå over på en sukkerfri variant når suget er som verst? Selv om de ikke smaker halvparten så godt som vanlig :gjeiper:

Ahh, sjokolade! :( Ikke si det engang...Vært så fokusert på å kutte brus at jeg ikke har tenkt på sjokolade :fnise:

Jeg drikker kun pepsi max til vanlig, men det er jo fortsatt ikke bra. Så jeg får prøve å la være "/ Men på lørdag skal jeg i bursdag, og da blir det brus! Gleder meg :danse:

Skrevet

Er heldig å har en ekskjæreste som er treningsnarkoman, og som er med på treningene. Så blir nesten som en personlig trener. Så jeg får ferdig program og blir pushet veldig!

Heldig at du har en ekskjæreste som du er så god venn med at dere kan trene sammen, da! :D Jeg får ikke med meg kjæresten, engang.. :sukk:

Jeg er veldig glad i snop og sjokolade...og chips...og popcorn! Kommer aldri i verden til å gi opp sjokoladen min, men skal klare å holde meg til bare sjokolade i helgen og droppe hverdager HELT. Men popcorn er vel av det mer "sunne" av sånne ting å spise, så det kan jeg vel fortsette med?

Har begynt å drikke fun-saft istedenfor brus (men drikker litt brus i helger enda, huff..), det er vel sunnere enn brus, eller har jeg misforstått noe?

Har vært flink å hatt en halvtime med 4x4-intervaller på møllen i dag, så i morgen blir det hviledag for min del... :)

• Liker 1
Skrevet

Ahh, sjokolade! :( Ikke si det engang...Vært så fokusert på å kutte brus at jeg ikke har tenkt på sjokolade :fnise:

Jeg drikker kun pepsi max til vanlig, men det er jo fortsatt ikke bra. Så jeg får prøve å la være "/ Men på lørdag skal jeg i bursdag, og da blir det brus! Gleder meg :danse:

Har begynt å drikke fun-saft istedenfor brus (men drikker litt brus i helger enda, huff..), det er vel sunnere enn brus, eller har jeg misforstått noe?

Mmmmm.. pepsi max.. Var en hardbarka pepsi max drikker før :gjeiper: Det kunstige søtningsmidlet er ikke så bra for kroppen, har hørt av noen at for mye av det kan hemme vektnedgang (vet ikke hvor sant dette er da men).

Fun-saft og sukkerfri brus har like få kalorier, men brusen er surere slik at den er verre for tennene.

• Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg er med. Er 170 cm høy og veier ca 62 kg. Skal kjøpe en batteri til vekta og sier mer nøyaktig senere.

Skrevet

Heldig at du har en ekskjæreste som du er så god venn med at dere kan trene sammen, da! :D Jeg får ikke med meg kjæresten, engang.. :sukk:

Jeg er veldig glad i snop og sjokolade...og chips...og popcorn! Kommer aldri i verden til å gi opp sjokoladen min, men skal klare å holde meg til bare sjokolade i helgen og droppe hverdager HELT. Men popcorn er vel av det mer "sunne" av sånne ting å spise, så det kan jeg vel fortsette med?

Har vært flink å hatt en halvtime med 4x4-intervaller på møllen i dag, så i morgen blir det hviledag for min del... :)

Ja, er kjempeheldig sånn sett! :)

Ah, saft var lurt! Det kan jo hjelpe for litt av suget.

Flink på mølla da! Har så lyst til å få det hjemme..

Skrevet

Så utrolig bra at enda flere har hengt seg på.

Er plass til alle som vil :-)

Hvitløk:

Så bra vektnedgang på en uke!

Hvordan er stemningen for å innføre en egen veiedag?

Om dere synes det er ok så kanskje vi skal gå for samme veiedag som Hvitløk, altså på onsdager.

De som ikke vil trenger selvfølgelig ikke å delta på akkurat denne biten.

Dere er kjempeflinke jenter både med trening og komme med tips :-)

Dette klarer vi sammen!

Gjest Pia22
Skrevet (endret)

Hei

Endret av Pia22
Skrevet

Er gjerne med på felles veiedag, forplikter mer :-D

Kom hjem fra jobb for en time sia, bare fått i meg 2 måltider i dag men de va til gjengjeld store.

Satser på en liten tur på "berget" før jobb i morgen, og muligens spinning på lørdag.. kommer an på når eg skal jobbe.

Og rockeringen står i stua så ingen grunn til unnasluntring!

Jeg sluttet å drikke brus og spise godis for en stund og det gikk veldig bra etter de første 2-3 ukene med abstinenser, før eg "belønnet" meg selv skikkelig og ødela alt...

Prøver å finne viljestyrken til å greie det igjen nå.. :pls:

Skrevet

Da innfører vi en felles veiedag på onsdager for de som vil være med på det :-)

Fikk trent litt i går som vil si 5 km rask gange :-)

Riktig god helg alle sammen :-)

Skrevet

Kan jeg også henge meg på her? :)

er 162 og 65 kg.. Kan vel godt ta av ett par kg.. Men er ikke såå opptatt av kiloene egentlig. Har vært flink å gått ned ca 2 cm rundt midjen, så kan være fornøyd med det foreløpig :)

Vil egentlig få strammet opp kroppen, og pga en skade i beinet som gjør at jeg ikke kan utføre all verdens med trening så begrenser det seg litt :)

Men vil gjerne være med her å holde motivasjonen oppe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...