Gjest NozMonster Skrevet 3. juni 2012 #81 Skrevet 3. juni 2012 Tham Pong, Lava, Piraja med mange fler (som et resultat av å vokse opp med et asylmottak i nærheten ) nå kom jeg på noe jeg også, jeg kjente en gang til 3 brødre, riktignok så var de fra Asia, men navnene deres er alikevell veldig merkelige nemlig- Nattading, Nattadong og Nattapong 14
lillevill Skrevet 3. juni 2012 #83 Skrevet 3. juni 2012 "Bror" har jeg alltid stussa på. Andre rare og spesielle norske navn fra navneregisteret.com Gubiør Rønnou Kristopha Ingebret Syver Torkel Aslach Elen Guldbrand Thorer Gunder Ingebrigt
^me^ Skrevet 3. juni 2012 #84 Skrevet 3. juni 2012 nå kom jeg på noe jeg også, jeg kjente en gang til 3 brødre, riktignok så var de fra Asia, men navnene deres er alikevell veldig merkelige nemlig- Nattading, Nattadong og Nattapong
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #88 Skrevet 3. juni 2012 Hadde Skule som lærer en stund... Når det kommer til dobbeltnavn er Egil Odd det verste jeg har hørt
Olive Skrevet 3. juni 2012 #89 Skrevet 3. juni 2012 Syns Ariel er veldig rart på norske småjenter, så blir alltid litt paff av det. Når man snakker om rare sammensetninger med vanlige navn så jobbet jeg engang med en som het Chris Stian. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #91 Skrevet 3. juni 2012 Jeg har jobbet i en jobb som innebærer at vi får tilgang på navnene til passasjerer. Var en gang jeg var nødt å rope opp en passasjer og hun het Rosa til fornavn. Det er i seg selv ikke så ille,vet det er et fornavn men foreldrene må ha hatet hun. For hun het til etternavn Bleie. Som også er vanlig etternavn. Stakkaren het Rosa Bleie. 9
challenger Skrevet 3. juni 2012 #92 Skrevet 3. juni 2012 Ynwa Men det var jo en fantastisk grunn for navnet da! Blir vel opp til vurdering her i gården og når den tid kommer, med to lfc-supportere som foreldre:p 1
femme_pilot Skrevet 3. juni 2012 #93 Skrevet 3. juni 2012 Har møtt på en Storm og Frost. Synes dette er veldig spesielle navn men kan ikke unngå å synes de er tøffe 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #94 Skrevet 3. juni 2012 Men det var jo en fantastisk grunn for navnet da! Blir vel opp til vurdering her i gården og når den tid kommer, med to lfc-supportere som foreldre:p Jeg vet om ei som heter Tia for This Is Anfield. Det er vel fotballstadion til Liverpool?
Sequax Skrevet 3. juni 2012 #95 Skrevet 3. juni 2012 juul? kompisen min heter det til etternavn, og det er jo ikke merkelig, men tenkte du på at noen heter dette til fornavn? Jepp! Fornavn!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #96 Skrevet 3. juni 2012 Jørund - fordi det høres virkelig ut som et jentenavn, men det er et guttenavn. Dagmar - fordi det virkelig høres ut som et guttenavn, men det er et jentenavn. Enig i denne. Og så synes jeg Kåra er helt forferdelig. Samme med Tørris og Gottschalk. Av etternavn er det Langballe, Bleie og Sæden som er helt forferdelig. 1
Fashionistaen Skrevet 3. juni 2012 #97 Skrevet 3. juni 2012 nå kom jeg på noe jeg også, jeg kjente en gang til 3 brødre, riktignok så var de fra Asia, men navnene deres er alikevell veldig merkelige nemlig- Nattading, Nattadong og Nattapong Nå kom jeg på en til, den er også om en person med asiatisk bakgrunn. Hun heter xuequi (uttales chichi), det er ikke så rart i seg selv, men mye rarere om man kan spansk, for på spansk betyr det nemlig fitte. 1
Mynona Skrevet 3. juni 2012 #98 Skrevet 3. juni 2012 Sivert Lorang med søster Ylva Ovidia og bror Elmert Skjalg. Snodige navn. Også kjenner jeg til en med en forferdelig sammensetning: Kurt Arvid. Han bruker begge. Jo, og Arnt Remi. Og en som heter Ryan. Heilnorsk og det uttales ikke på engelsk, men rett frem med norske lyder RYAN. 1
Mynona Skrevet 3. juni 2012 #99 Skrevet 3. juni 2012 Arne Mons! Passer overhode ikke sammen. Men leste for en stund siden at i Sverige var det blirr populært å kalle opp barna etter frukter. De hadde en god del Papaya og Eple der allerede. Og norske navneforskere regnet med at trenden ville spre seg til Norge også... Blir fint når hele klassen er en fruktkurv 3
Fashionistaen Skrevet 3. juni 2012 #100 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Sivert Lorang med søster Ylva Ovidia og bror Elmert Skjalg. Snodige navn. Også kjenner jeg til en med en forferdelig sammensetning: Kurt Arvid. Han bruker begge. Jo, og Arnt Remi. Og en som heter Ryan. Heilnorsk og det uttales ikke på engelsk, men rett frem med norske lyder RYAN. Nå skal jeg snart slutte å kuppe denne tråden, men kommer stadig vekk på ting. Jeg kjenner og en Brian, Grace og en Jean som uttaler navnet sitt rett fram på norsk og attpåtil påpeker det hver gang de presenterer seg selv Og apropos etternavn som blir brukt som fornavn, så må jeg si at U.S. er hakket verre enn oss. Kjenner en Anderson derfra.... Synes også det er merkelig med sånne overdådige og pompøse navn som dette f.eks.: Malove Bluebell Marie Ingeborg. Hvorfor ikke bare holde seg til de to siste? Endret 3. juni 2012 av Fashionistaen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå