Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kirian Loius (gutt), norske foreldere..........

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg kan ikke skjønne hva slags merkelig navn vi samer og vi fra nord har.

vi har helt vanlige navn. jeg bor ikke i nord norge mer og ingen som reagerer med å si vi har så sære og merkelig sammen satte navn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Evt at dei er frå nord-vestlandet ;)

Eller vest i Vest-Agder og øst i Rogaland :)

Harry Alf, det er kanskje den rareste kombinasjonen jeg har hørt i mitt liv.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Eld Dagas, guttenavn. Norske foreldre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det er rart når Vibeke uttales "Vibeke" og ikke "Vibekke"

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner Max Dennis, og storebror Tommy Kristian. Syns det er veldig tungt. Ellers hørte jeg om ei som nettopp ble kalt Ekstase. (stod i en nettavis) Og jeg leste om ei som het Maarika. Hun hadde en datter som het, var det Eliise, tro?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg synes at det er rart når Vibeke uttales "Vibeke" og ikke "Vibekke"

Litt off topic. Jeg har også hørt Benjamin, Annie. Dette er i Nord-Norge. Der går folk i dongeribukser og ser på statuer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg leste om ei som het Maarika. Hun hadde en datter som het, var det Eliise, tro?

Doble vokaler i navn er vel ganske vanlig på finsk. Jeg hadde i hvertfall noen finske jenter i klassen min på videregående og de skrev navnene sine med doble vokaler.

Gjest notetur nomen
Skrevet

Jepp. Som overskriften sier. Hva er det mest sære/rare navnet du har hørt noen gi sine barn?

Billeba.

Jeg ser for meg en bille. Kanskje en snutebille eller no sånt. :sjenert:

De kalte opp datteren etter en karakter i en (elendig) TV serie som gikk på norsk TV på midten av 90 tallet. Jeg tror den het Syv Søstre eller noe sånt. Moren er fra India og syns det navnet var såå pent...

De samme folka kalte sønnen sin for Alvin, etter det ekornet som sang med pipestemme i den kinofilmen dere vet...

• Liker 3
Skrevet

Tanta mi skulle egentlig hett Gunda Inga, oppattkalling etter bestemødrene sine, heldigvis ble det Gunn Inger...

Stesøstra til mannen har et "lite problem" på navnefronten. Siden 1600-tallet har den førstefødte jenta i annethvert ledd hett Brynhild, så om hun får jente "må" hun ha dette navnet...

Kjenner et par som likte lange navn, datteren heter Ellevine Kathleen Artecia Octavia!

• Liker 4
Skrevet

Jeg trodde ikke jeg hadde truffet på noen med "rare" navn, men jeg kom på at første gang jeg traff på noen som het Skjalg, så tenkte jeg; oi, er det et navn?

Skrevet

For min del må det være Tristan og Amunder.

Hehe, jeg synes ikke Tristan er et merkelig navn... det er amerikansk (eller brukes i USA), og kjenner et par som heter det. Men om man BOR i Norge er det kanskje litt merkelig, på samme hylle som å kalle ungen sin Cassidy, Makayla, Wyatt, Hunter eller Mackenzie.

Merkelige norske navn? Jeg synes de fleste navn blir litt småkleine om ungen har to laaange navn, type Alexandria Christell. Kleint. Andre navn må bli Vigleik og ...mammas navn. Folk sier alltid "hæ?" når jeg sier hva mamma heter, men kan nok ikke legge det ut her fordi daaaaa kan man finne henne ganske lett.

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Rareste navnet i kjendisverdenen: Pilot Inspektor!! :daane:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnenavnet Gjøa

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jørund - fordi det høres virkelig ut som et jentenavn, men det er et guttenavn.

Dagmar - fordi det virkelig høres ut som et guttenavn, men det er et jentenavn.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Åse-Marta-Paula :fnise: (mulig det var uten bindestrek da....)

Vilmar, Ariel (på gutt)

Skrevet

Kiri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...