Gå til innhold

Merker at jeg blir provosert...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde vært rart om hun hadde "glemt" denne avtalen å ingen andre. Hun burde ihvertfall bli påminnet når hun fikk sin gave.

Min datter har forresten spurt henne om de ikke hadde en avtale, å da har hun sagt at jo det hadde de å at min datter skal få av henne. Men jo lenger tid det går jo større er sjangsen for virkelig å glemme avtalen.

Alle kan gjøre feil og faktisk glemme slike ting. Det kan såklart hende at hun ikke vil gi gave allikevel og det er selvfølgelig ganske dårlig gjort. Det jeg reagerer på er at du begynner å snakke om å legge ut rykter om denne jenta pga 200 kr. For min del er det mye mer provoserende enn at en jente på 15 er grisk.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns nå uansett at det er på sin plass at jenta får stå for sin griskhet og uredelighet.

Er jo bedre at hun lærer nå enn at dette skal få utvikle seg.

Gjest Sobril
Skrevet

For det første er det latterlig å avtale og gi hverandre en identisk sum penger. Hva er poenget?

For det andre får du null sympati av meg som snakker om å sette ut rykter. Er du sikker på at du er mor, og ikke søster, til denne jenta du snakker om?

Gjest Sobril
Skrevet

Jeg syns nå uansett at det er på sin plass at jenta får stå for sin griskhet og uredelighet.

Da håper jeg du får deg en lærepenge etterhvert du også - for din hevngjerrighet.

For øvrig høres det så på viddene ut det du sier at jeg mistenker trolling.

Skrevet

Det er ikke ditt ansvar at denne jenta lærer. Det får hennes foreldre stå for. Det eneste datteren din kan gjøre er å la vær å gi venninnen gaver ved senere anledninger. Du har da ikke noe med dette å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Ts; Du er et voksent menneske. Man setter da ikke ut rykter om småjentene da. Skjerp deg!

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Nå er du så dum Ts at jeg mistenker dette bare er tull og at du kjeder deg der du går hjemme og føler for å provosere litt.

Om dette skulle være tilfelle så må du holde deg utenfor dette, hadde dødd om min mor blandet seg oppi meg og mine venninners avtaler da jeg var 15 år.

Forøvrig er jeg enig med andre her at det er poengløst å "bytte" penger på den måten, bedre om de hadde kjøpt en personlig gave til hverandre som betyr mye mer en 200kr.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er du så dum Ts at jeg mistenker dette bare er tull og at du kjeder deg der du går hjemme og føler for å provosere litt.

Om dette skulle være tilfelle så må du holde deg utenfor dette, hadde dødd om min mor blandet seg oppi meg og mine venninners avtaler da jeg var 15 år.

Forøvrig er jeg enig med andre her at det er poengløst å "bytte" penger på den måten, bedre om de hadde kjøpt en personlig gave til hverandre som betyr mye mer en 200kr.

Men du hadde ikke dødd om det kom ut at du ikke var til å stole på. At du ikke holder avtaler. Samma hvem som satte ut rykter. Kunne like gjærne vært søsken av vennen du brøyt avtale med å rundlurte.

Hadde ikke dere som foreldre reagert om ungdommen deres fikk gave av en venn? Hadde ikke dere tenkt at dere må gi gave igjen, eller ihvertfall sjekke med deres løgnaktige ungdom :kjefte:

Skrevet

Sikker på at det ikke er du som er grisk da..? :filer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er du som er grisk da..? :filer:

Grisk er jeg ikke, men jeg liker ikke å slenge penga ut av vinduet. Dessuten liker jeg ikke at ungen min er med uærlige og løgnaktige folk.

Skrevet

Men du hadde ikke dødd om det kom ut at du ikke var til å stole på. At du ikke holder avtaler. Samma hvem som satte ut rykter. Kunne like gjærne vært søsken av vennen du brøyt avtale med å rundlurte.

Hadde ikke dere som foreldre reagert om ungdommen deres fikk gave av en venn? Hadde ikke dere tenkt at dere må gi gave igjen, eller ihvertfall sjekke med deres løgnaktige ungdom :kjefte:

Det er sånt som skjer.. Vet du i det hele tatt noe om hjemmesituasjonen til venninna? Dårlig økonomi, sparer komf.pengene til noe annet etc.

Hun har ikke gift gave; get over it. Hvorfor er det så viktig uansett, datteren din lærer jo som nevnt over at ikke alle gjengjelder gaver og at man slutter å gi gaver til dem om man aldri får noe igjen uten noen spesiell grunn(tenker på økonomi ol.).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånt som skjer.. Vet du i det hele tatt noe om hjemmesituasjonen til venninna? Dårlig økonomi, sparer komf.pengene til noe annet etc.

Hun har ikke gift gave; get over it. Hvorfor er det så viktig uansett, datteren din lærer jo som nevnt over at ikke alle gjengjelder gaver og at man slutter å gi gaver til dem om man aldri får noe igjen uten noen spesiell grunn(tenker på økonomi ol.).

De sitter bedre i det økonomisk enn meg for å si det sånn.

Skrevet

Da jeg var konfirmant så avtalte vi en sum å gi til hverandre. Da velger man om man gir 200 kr eller smykke eller andre ting. Likt med jul og bursdag, at man gir for samme sum.

Jeg synes det er greit å vite hva man skal gi for.

Det samme gjør foreldre og tanter/onkler. De finner ut hva de skal gi i konfirmasjonsgave til hverandre. Men da er det mer ca, for spørs litt om du drar dit alene eller har mann og barn osv.

Så om to venninner gir hverandre 200 kr, så er jo det mer snakk om for å være hyggelige. Er jo koselig å få gave.

Jeg skjønner deg Ts! Er irriterende når hun ikke gidder å gi gave tilbake.

Hadde vært en ting hvis det hadde vært en hele familien var close til, men når det er en venninne som ikke høres ut som den beste venninna, så blir det rart.

Men da vet dere at dere ikke gjør slike ting med den jenta mer :)

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke akkurat at du skal "lære" denne jenta god moral, når din egen moral stinker lang vei!

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Håper virkelig at ikke datteren din har arvet noe av den bedritne tankegangen din.

Om du skal blande deg inn i dette så får du være så voksen at du spør denne jenta neste gang du ser henne om det er en grunn for at hun ikke har holdt sin del av avtalen.

Jeg som mor hadde ikke blandet meg inn i dette men heller benyttet anledningen til å forklare min datter om livet, at det ikke alltid er rettferdig og at ikke alle oppfører seg slik vi ønsker, men at en må lære av det og dermed ikke gi flere gaver til denne venninnen som ikke er til å stole på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var konfirmant så avtalte vi en sum å gi til hverandre. Da velger man om man gir 200 kr eller smykke eller andre ting. Likt med jul og bursdag, at man gir for samme sum.

Jeg synes det er greit å vite hva man skal gi for.

Det samme gjør foreldre og tanter/onkler. De finner ut hva de skal gi i konfirmasjonsgave til hverandre. Men da er det mer ca, for spørs litt om du drar dit alene eller har mann og barn osv.

Så om to venninner gir hverandre 200 kr, så er jo det mer snakk om for å være hyggelige. Er jo koselig å få gave.

Jeg skjønner deg Ts! Er irriterende når hun ikke gidder å gi gave tilbake.

Hadde vært en ting hvis det hadde vært en hele familien var close til, men når det er en venninne som ikke høres ut som den beste venninna, så blir det rart.

Men da vet dere at dere ikke gjør slike ting med den jenta mer :)

Enig i alt du skriver :)

Dette handler om tillit også. Min datter stoler ikke på denne venninden lenger. Dette har jo ikke skjedd bare en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke akkurat at du skal "lære" denne jenta god moral, når din egen moral stinker lang vei!

Hakke tenkt å lære a' go moral, men gi hu en lærepenge. Du kødder ikke med meg liksom.

Gjest Sobril
Skrevet

Hakke tenkt å lære a' go moral, men gi hu en lærepenge. Du kødder ikke med meg liksom.

Slutt og kødd med oss, ditt troll!!!!

Gjest Gjest
Skrevet

ok, gå å ta medisinene dine du heller så skal du se at alt blir mye bedre.

• Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

hæhæhæhæhæ!

Du er ett tragisk kvinne menneske :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...