TuttaV Skrevet 1. august 2013 #821 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Jeg synes ikke du er urimelig som forventer avholdenhet. Det er som du sier uaktuelt å ha med seg en fyllefrans inn på fødestua uansett. Og ikke for å skulle sette noe griller i hodet på deg... Men tenk hvis enten fødselen går skikkelig fort, og HAN må trå til fordi dere ikke rekker til sykehuset? Eller at det skulle skje noe komplikasjoner (Gud forby)? Da er det kjipt å være i alkoholrus og ikke få med seg alvoret. Aller aller mest sannsynlig blir dette en (fantastisk) opplevelse som han vil huske for resten av livet - dersom den ikke er sløret av alkohol Du får snakke litt vett i han Endret 1. august 2013 av TuttaV 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. august 2013 #822 Del Skrevet 2. august 2013 enig ang alkohol. De klarer seg uten i noen uker. Hvis han ikke skjønner det om du forklarer det med at du blir utrygt el. Liknende, så får du bare skru på vannkrana du så hvor fart han fikk på seg sist da du var stressa ang ting som måtte fikses håper du slipper det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 3. august 2013 Forfatter #823 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg trengte heldigvis ikke å ty til vannkrana, det holdt med vanlig fornuftig prating denne gang. Og å minne han på hvordan vi gjorde det sist. Da gikk han dispans til å drikke på nyttårsaften, med termin 19. Jan, og syns det var helt ok. Nå ønsket han å drikke den 10. med termin 20. Han skjønte selv at det var å pushe den heldigvis. Et annet issue har dukket opp da selvfølgelig. Denne gang er det barnevakt for A som er greia. Mine foreldre har hele tiden sagt de står stand by for å passe henne når baby melder sin ankomst. Nå har de funnet ut at de skal på hytta neste onsdag, og blir til søndag. Mamma er ferdig med strålebehandling på tirsdag, og de ønsker å komme seg litt bort for å få det på avstand. Det skjønner jeg jo godt at hun kan ha behov for! Men det setter oss i en litt vanskelig situasjon da. De har sagt at de gjerne tar med A, men jeg er litt tilbakeholden med å ta henne ut av barnehagen så raskt etter at hun har begynt i ny avdeling. Hun klarer seg riktignok fint sier de, men jeg vet ikke om det kan sette henne litt tilbake å være nesten en uke borte så snart etter?? Jeg har jo ikke peiling på dette her... Og noen må jo passe henne dersom vi plutselig må av sted på sykehuset! Vi har ikke så mange andre alternativer, i hvert fall ikke akutt på nattestid. Søster bor en time unna, svigermor kjører ikke på natten... Hmmmm... Må finne ut av dette merker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. august 2013 #824 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg hadde sendt A med foreldrene dine Det går helt sikkert kjempefint om hun har noen dager fri fra ny avdeling også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 3. august 2013 #825 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg hadde latt henne være med på hytta. Tenk så deilig for dere å få litt fri da. Det er sikkert ikke helt ideelt med tanke på ny avdeling, men det går nokhelt fi t. Kanskje er det godt for henne med en pause og. Vi fikk beskjed om at M hadde hatt veldig godt av ferie. De så at hun var veldig blid og fornøyd. Tror unger har godt av ferie og A hadde nok hatt det topp på hyttetur. Som sagt, jeg hadde ikke vært veldig i tvil her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. august 2013 #826 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg hadde nok også sendt henne på hyttetur. Dette med stor avd. går seg nok fort til uansett, men nå er ikke jeg noen ekspert på dette. Fint at du og mannen ble enige om dette med alkohol. Kameraten til mannen min var faktisk full når kona hans fødsel kom i gang og det var visst ikke så gøy, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 4. august 2013 Forfatter #827 Del Skrevet 4. august 2013 Takk for innspill ang hyttetur. Jeg var i utgangspunktet også positiv til å la henne dra, og trodde bare at mannens nykker om det var for å backe morens syke telling av antall timer hver besteforelder får med A... Men jeg tror ikke det lenger, og etter å ha snakket med barnehagen tror jeg heller ikke A tar skade av å være borte noen dager. Så jeg er tilbake til å syns hun skal dra. Det er jo behagelig for oss også, tross alt! Jeg merker at jeg er mye mer sliten nå på slutte av helgen enn etter uka. Tut og kjør hele dagen med henne OG masse rydding og ordning tar på! Så noen dager med rett ut avslapping hadde vært deilig før fødsel! Jeg har forresten ingen tegn på en nært forestående fødsel. Bare litt stikkinger i bekkenet. Veldig lite kynnere faktisk!! Kanskje bare 2-3 om dagen! Trodde man skulle ha mer og mer jeg, men hos meg har det faktisk dabbet av - jeg hadde mye mer for et par uker siden. Iflg Google er det ikke noe å bekymre seg for da... jeg kjenner masse bevegelse fra lillesøster, så jeg tror hun har det bra. I kveld har jeg hatt litt hjerteklapp innimellom, det er ganske ubehagelig. Lurer på hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. august 2013 #828 Del Skrevet 5. august 2013 Jeg hadde mye hjerteklapp på slutten med forrige. Aner ikke hvorfor her heller. Kom spesielt når jeg lente meg ekstra mye bakover eller lå litt for mye rett på ryggen - spørs om jeg var veldig sensitiv for den der vena cava-saken... Synes og hytte-tur på A hørtes lurt ut. Sånn timetelling føres det her og, fra din svigermors ukjente søster (min mor) - jeg bryr meg ikke at at hun driver på sånn - gjør som det passer oss uansett, men mannen blir litt stresset av det stakkars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 5. august 2013 #829 Del Skrevet 5. august 2013 Er mannen din enig i timetellinga? Hørtes sånn ut i måten du skrev det på. Selv har jeg vært frustrert over svigerforeldrene mine sin manglende interesse. spesielt det første året. Nå er det greit. Jeg har foreldre som er ekstremt interessert. Veldig koselig. Får mye barnevakt og det er deilig. Husker ikke om jeg sa det, men jeg håper de kan ta henne med på ferie neste sommer om jeg får termin da. Da regner jeg med at jeg trenger å ha fri. Håper du tar deg litt fri, nå som du har muligheten Kom på nå at jeg husker et utrolig morsomt bilde du har lagt ut på face av din families beundring av lille A Skjønner du hva jeg refererer til? Det er et bilde av at hun blir fotografert av flere (uten å avsløre for mye) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. august 2013 Forfatter #830 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg hadde mye hjerteklapp på slutten med forrige. Aner ikke hvorfor her heller. Kom spesielt når jeg lente meg ekstra mye bakover eller lå litt for mye rett på ryggen - spørs om jeg var veldig sensitiv for den der vena cava-saken... Synes og hytte-tur på A hørtes lurt ut. Sånn timetelling føres det her og, fra din svigermors ukjente søster (min mor) - jeg bryr meg ikke at at hun driver på sånn - gjør som det passer oss uansett, men mannen blir litt stresset av det stakkars Haha, jeg ler av at de er så like!! På en måte skulle jeg ønske det var min egen mor, for da kunne jeg sagt i fra på en helt annen måte enn jeg kan nå. Nå må jeg ta meg sammen for å være litt høflig (selv om hun ikke nødvendigvis er det...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. august 2013 Forfatter #831 Del Skrevet 6. august 2013 Er mannen din enig i timetellinga? Hørtes sånn ut i måten du skrev det på. Selv har jeg vært frustrert over svigerforeldrene mine sin manglende interesse. spesielt det første året. Nå er det greit. Jeg har foreldre som er ekstremt interessert. Veldig koselig. Får mye barnevakt og det er deilig. Husker ikke om jeg sa det, men jeg håper de kan ta henne med på ferie neste sommer om jeg får termin da. Da regner jeg med at jeg trenger å ha fri. Håper du tar deg litt fri, nå som du har muligheten Kom på nå at jeg husker et utrolig morsomt bilde du har lagt ut på face av din families beundring av lille A Skjønner du hva jeg refererer til? Det er et bilde av at hun blir fotografert av flere (uten å avsløre for mye) Haha, ja, jeg skjønner veldig godt hvilket bilde du sikter til! Det er ganske illustrerende for situasjonen faktisk! De kjemper om oppmerksomheten hennes. Bare fint det altså. Det blir spennende å se hvordan det blir når lillesøster kommer!! Nesten så vi burde lage tre barn, bare for at de skal få ha én hver. Jeg tror ikke nødvendigvis mannen er enig i timetellingen, men jeg vet at han er veldig klar over hvordan hun føler det, og føler et behov for å ivareta hennes interesser på et vis. Det er han som får telefonene med klaging etterpå dersom hun ikke er happy. Jeg flåser litt med det, men det er klart at dette har noen alvorlige sider også. Hun har to barnebarn til som hun ikke får lov til å treffe, noe hun selvfølgelig tar veldig tungt. Så hun er nok litt redd for at det samme skal skje her. En helt ubegrunnet frykt selvsagt, men frykten har hun like fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. august 2013 Forfatter #832 Del Skrevet 6. august 2013 Det blir hyttetur på A forresten. De henter henne etter barnehagen i dag og skal være borte til søndag. Det har gått veldig bra med henne i bhg etter byttet til ny avdeling, og vi får tilbakemeldinger om at hun leker fint med de andre barna. Så da satser jeg på at det går helt fint. Mannen glemte å ta med matpakke til henne i bhg idag, så nå må jeg gå ned med den... Det er bare rett ved siden av her vi bor, så det er ikke det at det er så pes, men jeg tror A ikke reagerer så bra på å se meg der når jeg skal gå igjen med én gang... Håper jeg klarer å snike meg inn uten at hun ser meg! Noen helt ordinære kynnere og stikkinger i går kveld, men ellers ingen tegn på fødsel. Jeg sover godt og har det ganske greit egentlig. Men magen er jo gigantisk, så det skal bli veldig greit å få den bort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. august 2013 #833 Del Skrevet 6. august 2013 Ikke greit med sånne (svigermor)-problemer nei... Skjønner godt at det hadde vært enklere om det var din mor - jeg sier jo i fra til min mor når hun holder på sånn, mens mannen føler han må smile pent, og finne seg i alt, og derfor blir det jo mer stressende for han. Men jeg er flink som forlenget munn da, haha, så mannen får ut noe frustrasjon via meg Så bra at A trives på ny avdelding da! Skjønner at dere var spente på hvordan det kom til å gå! Så bilde på FB av magen din - du så fødeklar ut iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. august 2013 Forfatter #834 Del Skrevet 6. august 2013 Nå har pappa vært her og hentet A. De skulle egentlig reist for mange timer siden, men pga biltrøbbel ble det først nå. Det er så tomt her uten henne!! Hun har vært i knallhumør i hele ettermiddag, og det gjorde det litt ekstra tøft for meg å si hadet i dag. Jeg rakk å fortelle henne at kanskje lillesøster er kommet når hun kommer tilbake, og lese en bok der nettopp det skjer; at storebror er hos mormor mens lillesøster kommer. Hun virket veldig interessert i boka, så nå begynner jeg å bli veldig spent på hvordan dette går!! Kynnerne har tatt seg opp i kveld, kommer jevnt og trutt. Men jeg tror ikke noe skjer enda egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. august 2013 #835 Del Skrevet 6. august 2013 Skjønner at du savner A. Det hadde jeg og gjort. Spesielt hvis hun hadde vært bare snill og jeg hadde ekstra hormoner i kroppen Du får tenke på de gangene hun er vanskelig (hvis hun noen gang er det) om du savner henne for mye Skjønner at det er vanskelig med svigermor når det så mye styr. Sikkert greiere for deg, Zia, som kan si ifra selv. Det kan være lettere å gå direkte til kilden, enn å gå igjennom noen andre. Det er jo uansett fint at dere har besteforeldre som virkelig ønsker å se dem At du ikke har så mye tegn til fødsel lover godt for tippedatoen min Håper selvsagt at du føder tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 7. august 2013 #836 Del Skrevet 7. august 2013 Hvordan gikk det i løpet av natten med kynnerene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 7. august 2013 Forfatter #837 Del Skrevet 7. august 2013 Hvordan gikk det i løpet av natten med kynnerene? Sorry, ingen utvikling å rapportere om... Ligger på sofaen og blir dummere og dummere jo mer tv jeg ser på. Jeeeezzz, Millionær søker kjæreste tar kaka altså... MÅ SKRU AV!!! NÅÅÅÅ!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. august 2013 #838 Del Skrevet 7. august 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 7. august 2013 Forfatter #839 Del Skrevet 7. august 2013 Nå rydder jeg i badeskapet. Snakk om redebygging ispedd en dæsj kjedsomhet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. august 2013 #840 Del Skrevet 7. august 2013 hehe, morsomt å få ting gjort man ellers kommer ikke til å få gjort når lille kommer da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå