Gå til innhold

Er stjernetegnet du har ditt egentlige?


Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Franzen

Har bursdag 9 juni så har gått fra tvilling til tyr da tydeligvis. Liker tvillingene best :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har visst blitt tvillingene. Var kreps. Begge kan passe.

Så du er en krepsesol, koselig :) At tvillingene også passer kan være at du har merkur der. Merkur er tenkeplaneten, altså hvordan man tenker. Er stor sjanse siden merkur aldri er mer enn 28 grader fra sola. Og det kan jo så klart være at du har andre planeter i tvillingene også. Eller at merkuren din står i et dominerende aspekt med sola di(som f. eks en konjunksjon, dvs. at de ligger nesten på hverandre), selv om den er i krepsen. Merkuren(som da er tvillingenes tegn) vil da tilføre tvillingenergi til sola, altså at den gir litt tvillingegenskaper til personligheten.

En blanding av kreps og tvilling som deg er ikke å forakte; både intuitiv og rasjonell på samme tid, ikke verst ;)

Astrologi er kjempegøy og mystisk, elsker det. Men elsker genvitenskap og atferdsvitenskap også! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er en krepsesol, koselig :) At tvillingene også passer kan være at du har merkur der. Merkur er tenkeplaneten, altså hvordan man tenker. Er stor sjanse siden merkur aldri er mer enn 28 grader fra sola. Og det kan jo så klart være at du har andre planeter i tvillingene også. Eller at merkuren din står i et dominerende aspekt med sola di(som f. eks en konjunksjon, dvs. at de ligger nesten på hverandre), selv om den er i krepsen. Merkuren(som da er tvillingenes tegn) vil da tilføre tvillingenergi til sola, altså at den gir litt tvillingegenskaper til personligheten.

En blanding av kreps og tvilling som deg er ikke å forakte; både intuitiv og rasjonell på samme tid, ikke verst ;)

Astrologi er kjempegøy og mystisk, elsker det. Men elsker genvitenskap og atferdsvitenskap også! :)

Har ascendanten i krepsen også ifølge horoskopet mitt på astro.com, hva sier det da?

Ellers stemmer det at jeg er intuitiv og rasjonell på samme tid ja, det er litt forvirrende iblant. :fnise:

Endret av Sinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps??! Jeg er Løve til jeg dør... driter i om hele zodiacen vrenger seg :-P

Tenk at de gjør sånn der da... Knuser hele verdensbilde til folk, bare fordi de fant et nytt stjernetegn. Makan!!

Jeg gikk også fra fisk til vannmann. Er ikke sikker på hvordan vannmannen er :).

Vannmenn er flotte mennesker! Det veit jeg, siden jeg tydeligvis er en sånn selv... Men jeg savner fiskene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ascendanten i krepsen også ifølge horoskopet mitt på astro.com, hva sier det da?

Ellers stemmer det at jeg er intuitiv og rasjonell på samme tid ja, det er litt forvirrende iblant. :fnise:

Man kan jo utdype det ganske mye, men kort sagt så er ascendanten blant annet førsteinntrykket man gir til mennesker. Hvordan man blir oppfattet av verden. En maske man bærer, og bak masken gjemmer solen seg sammen med månen - som er enda mere gjemt. I ditt tilfelle er ascendanten det samme som sola di, sånn at da kan man si at du er slik folk først oppfatter deg. Og ut fra din plassering så er det; omsorgsfull og forsiktig. Men klart, er det slik at du har tvilling-egenskaper i deg også kan du jo ploppe ut med ord uten at du tenker deg om også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo utdype det ganske mye, men kort sagt så er ascendanten blant annet førsteinntrykket man gir til mennesker. Hvordan man blir oppfattet av verden. En maske man bærer, og bak masken gjemmer solen seg sammen med månen - som er enda mere gjemt. I ditt tilfelle er ascendanten det samme som sola di, sånn at da kan man si at du er slik folk først oppfatter deg. Og ut fra din plassering så er det; omsorgsfull og forsiktig. Men klart, er det slik at du har tvilling-egenskaper i deg også kan du jo ploppe ut med ord uten at du tenker deg om også! :)

Hvordan fungerer det, nå som alle har fått nye asedanter og stjerneteg? Det må jo bety at astrologi har vært feil helt fram til nå, siden fisker med kreps som asedant, plutselig er vannmenn med tvillingene som asedant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Hmm.. Dette visste jeg ikke. Men jeg har pleid å være kreps, og jeg ser meg selv som en typisk kreps. Nå er jeg tvilling, og det passer ikke i det hele tatt. Eller gjør det kanskje det? :gjeiper: Leste om Tvillingene nå, og jeg er kanskje litt begge deler. Noen som vet om en bra beskrivelse av stjernetegnene på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt Libra, hva er det på norsk? Og hvor kan man lese om personligheten til de forskjellige stjernetegnene? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har blitt Libra, hva er det på norsk? Og hvor kan man lese om personligheten til de forskjellige stjernetegnene? :sjenert:

Libra er Vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er løve med ascendant i skytten. Jeg aner jo ikke hva det går i, men en gang så sa noen; aahaaaa, DA skjønner jeg hvorfor du er som du er ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Sorry as, men jeg mista dyden for mange herrens år siden , så det stemmer dessverre ikke.

Dessuten så leste jeg nettopp i mitt nye horoskop at jeg kan velge og vrake i lekre menn om dagen, men jeg er dessverre ikke homofil, så ...

(Jeg visste nok at astrologi bare var no tull.. Så har astrologene altså ikke engang greid å få med seg såpass elementære ting som at stjernenes posisjon ifh til jordkloden var helt andre den gang da enn de er per i dag... Så mye for å få stilt et "eksakt hororskop som man kan navigere etter og som forteller alt om deg"... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Hvordan fungerer det, nå som alle har fått nye asedanter og stjerneteg? Det må jo bety at astrologi har vært feil helt fram til nå, siden fisker med kreps som asedant, plutselig er vannmenn med tvillingene som asedant.

:Nikke:

Kult for alle de som har funnet ut alle de tingene som "stemmer helt perfekt på seg" da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke:

Kult for alle de som har funnet ut alle de tingene som "stemmer helt perfekt på seg" da...

Her skal du få lese litt om den gamle meg:

Fiskene representerer drømmer, sensitivitet og kunst. Stjernetegnet kombinerer vannets sensitivitet og intuisjon, fleksibilitet og en kollektiv ikke-verbal kommunikasjon, med Neptuns offervilje og grenseløse følelser. Fiskene tilpasser seg det meste og har et stort behov for å flykte fra noe trivielt. Tegnet er kreativt, musikalsk, kunstnerisk og drømmende. Fiskene er følsomme, ydmyke, romantiske og ofte kaotiske. En Fisk har det bra når livet ikke er for organisert, og det er tid og rom for drømmer og flukt.

Og dette er da den nye meg:

Vannmannen står for uavhengighet og intellekt. Stjernetegnet kombinerer luftens tanker, den faste egenskapens konsentrasjon og offensivitet, med Uranus' grensesprengende nytenkning. Vannmannen tenker og handler annerledes enn andre. Tegnet er originalt, har behov for frihet og liker seg i grupper som ikke er som alle andre. Blant gode venner med meget forskjellig bakgrunn, har en Vannmann det bra.

Det man lett legger merke til, er at det ofte bare står om litt sånne kule egenskaper som mange folk vil ha... Man vil være unik, kreativ, smart osv, og det er et ganske kjent psykologisk fenomen at man sånne ting for at folk skal tro at de kjenner seg igjen i egenskaper de ønsker å ha... Jeg syns både vannmannen og fiskene passer meg veldig bra. Kanskje jeg er født i begge tegnene? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo utdype det ganske mye, men kort sagt så er ascendanten blant annet førsteinntrykket man gir til mennesker. Hvordan man blir oppfattet av verden. En maske man bærer, og bak masken gjemmer solen seg sammen med månen - som er enda mere gjemt. I ditt tilfelle er ascendanten det samme som sola di, sånn at da kan man si at du er slik folk først oppfatter deg. Og ut fra din plassering så er det; omsorgsfull og forsiktig. Men klart, er det slik at du har tvilling-egenskaper i deg også kan du jo ploppe ut med ord uten at du tenker deg om også! :)

Haha, skummelt.. Midt i blinken

Eller.. egentlig var det ikke så skummelt :fnise:

Endret av Sinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skummelt.. Midt i blinken

Eller.. egentlig var det ikke så skummelt :fnise:

Haha, ja det var merkelig at du kjente deg igjen i det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, ja det var merkelig at du kjente deg igjen i det :fnise:

Ja, føler meg som et unikum :fnise:

Men det med å plumpe ut med ting før jeg tenker meg om er noe som har blitt mer fremtredende de siste årene. Kanskje det kom samtidig med det nye stjernetegnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler meg som et unikum :fnise:

Men det med å plumpe ut med ting før jeg tenker meg om er noe som har blitt mer fremtredende de siste årene. Kanskje det kom samtidig med det nye stjernetegnet.

Hehe, hvis astrologi har noe for seg, så må det jo bli sånn, nå som det nye tegnet har kommet :nigo:

Det er forsåvidt ganske mange år siden de fant det tegnet der nå, så det kan godt hende at det ikke har noe med stjernene å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nei, jeg vil ikke være Tyr!:snurt:

Jeg er tvilling, med måne i fisken og asc i jomfruen, som ikke tror på sånt i det hele tatt, og det har jeg tenkt å fortsette med. Tyr du liksom.. Pfffft!:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis astrologi har noe for seg, så må det jo bli sånn, nå som det nye tegnet har kommet :nigo:

Det er forsåvidt ganske mange år siden de fant det tegnet der nå, så det kan godt hende at det ikke har noe med stjernene å gjøre ;)

Regner med det har vært der hele tiden. Jeg vil være slangebæreren. :snurt: Mye tøffere det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...